Het taggen van je collectie (jaartallen)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RAS    posted on 21-06-2010 17:14
H? allemaal. Tot nog toe draaide ik veelal met cd's maar ben nu bezig om mijn collectie ook op de PC netjes te ordenen. Daarbij loop ik tegen een probleem aan. Bij een behoorlijk aantal nummers ontbreekt het jaartal dat het nummer is uitgebracht en dit zou ik er graag op een makkelijke manier aan toevoegen.

Hoewel andere gegevens zoals album enzo soms ook ontbreken interesseert me dat niet zo veel, als het jaartal maar wel goed komt te staan, zodat ik straks makkelijk kan sorteren op 80's, 90's, etc of een specifiek jaar.

De afgelopen 3 uur heb ik mijn tijd zitten verdoen met het downloaden en uitproberen van diverse tag-programma's maar een programma wat alles mooi in ??n keer gaat doen lijkt onvindbaar. In middels wel 2 programma's gevonden die, mits je handmatig -nummer voor nummer- tig keer klikt enzo wel de juiste gegevens van discogs haalt en erbij zet.

Een ander programma dat alles wel volautomatisch doet, zet de datum erbij van het album waar het nummer op stond en dus niet de orginele release datum van de single. Heel leuk dat mijn Guus Meeuwis cd '10 Jaar Levensecht' uit 2004 komt, ik wil bij 'Per Spoor (Kedeng Kedeng)' toch graag 1996 hebben staan.

Nogmaals, alleen het jaartal interreseert me.

Wie heeft de oplossing voor mij?

What do you think about Het taggen van je collectie (jaartallen) ??

Vote :   
Yorick    posted on 21-06-2010 17:17
voor windows raad ik MP3 Tag & Rename aanWinking my eye
RAS    posted on 21-06-2010 17:27
Even gecheckt, ik neem aan dat je deze bedoelt: http://www.softpointer.com/tr.htm

Maar helaas, die werkt ook niet. Bij het Guus Meeuwis album zet ie gewoon 2004 neer en niet de oorspronkelijke jaartallen van de afzonderlijke nummers.

Daarnaast heb ik behalve daadwerkelijke albums ook zelf samengestelde cd's met nummers die dus nergens gezamelijk op een album staan. Daar weet dit programma (net als vele anderen) helemaal niet mee om te gaan wat ik er zo snel van begrijp. (als ik het fout heb moet je het zeggen).
Sandr    posted on 21-06-2010 17:39
Ik vrees dat er voor jou probleem maar 1 oplossing is:

Mapjes met jaartallen maken:
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007 etc.

Daar alle nummers van dat jaar ingooien en dan kan je met tag en rename in een keer een hele map van het goede jaartal voorzien.... moet je dus wel al je nummers in jaartal mappen gaan sorteren...
Play that funky music white boy....
RAS    posted on 21-06-2010 17:50
Ik vrees dat je gelijk hebt, hoewel ik dan playlistjes met jaartallen zou maken zodat ik niet aan mijn huidige mapstructuur hoef te komen. En bovendien moet ik dan zelf per nummer op gaan zoeken van welk jaar het is. Dat is het tijdrovende.

Ter informatie; Het beste programma dat ik tot nu toe heb gevonden, dat afzonderlijke nummers in een batch-process kan taggen is Picard Tagger. Maar dit programma doet dus nog niet precies wat ik wil. Als je de oplossing voor me hebt hoor ik het graag.
User edit by RAS on 21-06-2010 @ 17:51:36 (26%)
winfakt    posted on 27-08-2010 21:18
ik ben nu ook aan het zoeken naar zo'n programma,had tagscanner gedownload maar daar moet je zelf de jaartallen zoeken.?Cool Voor de rest is het wel een goed programma.
User edit by winfakt on 27-08-2010 @ 21:46:20 (2%)
MaikThoma    posted on 28-08-2010 00:16
mp3tag werkt toch echt heel makkelijk, je zet je nummers van een bepaald jaartal in een map, opent deze map met mp3tag, dan selecteer je alle nummers en zet bij jaartal (als je invoervelden niet hebt > beeld-invoervelden) het juiste jaartal. simpeler kan niet en alle nummers van 2004 hebben het jaartal 2004.

http://www.mp3tag.de/en/

Edit:vergeet niet om op te slaan voordat je de volgende map doet want dan werkt het niet!
User edit by MaikThoma on 28-08-2010 @ 00:17:08 (27%)
winfakt    posted on 28-08-2010 12:55
Dan moet je nog de jaartallen zelf zoeken,ik ben opzoek naar software die de jaartallen automatisch zoekt.?Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.505 days.
 Post CommentThat would be 183.5 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

161 Users online: 50 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 4.819
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.411.453