Probleem met MacOS Leopard na opstarten (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 20-06-2010 18:03
Ik heb een probleem met mijn Mac. Als ik hem opstart krijg ik achtergrond en bureaublad met icoontjes, enfin alles zoals het hoort,maar dan stopt het, ik kan ook niet met de muiscursor de menubalk en icoontjes op bureaublad?aanwijzen. Ik weet dat er waarschijnlijk een verkeerd inlog onderdeel voor problemen zorgt, maar hoe los ik dit nu op, als ik niet in het apple menu geraak ?

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Probleem met MacOS Leopard na opstarten ??

Vote :   

Prozei    posted on 20-06-2010 18:19
heb je backup?
Mod edit by Prozei on 20-06-2010 18:19 (1%)
Tekhead    posted on 20-06-2010 18:20
oude ja, maar ik kan niks aanklikken
Yorick    posted on 20-06-2010 18:27
Probeer via de cd op te startenWinking my eye en dan opnieuw te installeren
Tekhead    posted on 20-06-2010 18:33
Het probleem was dat bij opstarten, enkel een blauwe achtergrond kreeg, en volgens apple support moest ik de shift toets indrukken bij opstarten en blabla, heb dat ook gedaan en kreeg het bureaublad met icoontjes etc, zoals normaal, maar daar stopt het dan ook,moet ik dan bij opstarten met cd ook die shift toets ingedrukt houden ?
LemonKick    posted on 20-06-2010 18:41
Nee, opstarten met de OSX CD krijg je verschillende installatie opties, waarbij je o.a. kunt kiezen voor het terugzetten van een time machine backup. heb je die niet, zou eventueel nog kunnen dat je dan OSX opnieuw installeert Happy, laughing
Tekhead    posted on 20-06-2010 18:51
Time machine heb ik niet, hopelijk vind ik snel de Leopard CD, zodat ik verder kan, nog opties ?
Yorick    posted on 20-06-2010 19:13
oor toetsen(combinaties) ingedrukt te houden tijdens het opstarten van je Macintosh, kun je kiezen op welke manier je je computer wilt opstarten. Hier zijn de mogelijkheden op een rijtje gezet:?

• ALT: Kies de opstart-schijf uit een rijtje van aanwezige opstartschijven
  • SHIFT tijdens boot: Opstarten in ?veilige modus?
  • SHIFT tijdens login procedure: Sluit alle vensters die tijdens je laatste sessie open zijn gebleven.
  • c : Opstarten van CD (indien bootable CD / DVD aanwezig)
  • t : Start op in 'target' modus. Je Mac gedraagt zich nu alsof hij een FireWire schijf is en je kan hem aan andere machines aansluiten via FireWire
  • APPEL-V: Start in verbose mode. Je krijgt gedetailleerde startup-informatie op je scherm
  • APPEL-S: Single user mode. (Zie andere tip over single user mode)
  • APPEL-ALT-P-R: reset je Parameter RAM. (PRAM reset) Dit moet je alleen doen als het echt noodzakelijk is.
  • APPEL-SHIFT-O-F: om toegang te krijgen tot Open Firmware.
Tekhead    posted on 20-06-2010 20:08
Moet ik dus de aan/uit indrukken, en bij horen opstartgeluid?1 van die bovengenoemde toetsen, indrukken, of moet ik die toets ingedrukt houden samen als ik hem aan zet, en wanneer loslaten dan ?
Vassilli    posted on 20-06-2010 20:17
Gewoon aan/uit knopj en meteen op een toets klikken als het opstart-geluid hoort ben je al te laat.
Gery    posted on 20-06-2010 20:19
je moet de knop indrukken en direct de toetsencombinaties indrukken..

wat ik zou proberen was ik jou is eens in veilige modus opstarten en nakijken in de system logs
welke software voor problemen zorgt.

In 99 van de 100 gevallen zijn dergelijke problemen te wijten aan recent ge?nstalleerde of
verwijderde app's.

Kan je er niet achter komen ben je nog max 3 kwartier mee zoet,
zoals reeds gezegd werd, gewoon OSX opnieuw installeren bovenop
je oud systeem, alle settings en apps worden automatisch terug geplaatst
maar het systeem zou vernieuwd moeten zijn Happy, laughing
DJ - Producer
Tekhead    posted on 14-08-2010 22:30
ok, maar hoe geraak ik in sys logs en hoe zie ik welke soft voor problemen zorgt ?
Sebasz    posted on 15-08-2010 17:33
TROLL!! Dit moet wel een Hoax zijn op Apple in een slecht daglicht te stellen want met Apple producten kan nooit wat mis gaan. Hoe durf je zo'n topic te maken Tekhead. Iedereen weet dat Mac OS X het beste is en nooit problemen geeft!!!!! ! ! !!!!!!!!
TH3llC    posted on 15-08-2010 17:40
Poster: Sebasz
TROLL!! Dit moet wel een Hoax zijn op Apple in een slecht daglicht te stellen want met Apple producten kan nooit wat mis gaan. Hoe durf je zo'n topic te maken Tekhead. Iedereen weet dat Mac OS X het beste is en nooit problemen geeft!!!!! ! ! !!!!!!!!

tijd van de maand?
bartezzz    posted on 15-08-2010 17:44
Ik ken idd het probleem want ik had het een keertje met me vorige Macbook en toen heb ik gewoon me OSX geupdate naar Snowleopard en toen deed alles het gewoon weer.?
Dus ik zou dat even proberen als je een intel mac hebt.
-FLoriZ-    posted on 15-08-2010 18:12
  Misschien moet je volgende keer iets betere kwaliteit pillen kopen.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Sebasz    posted on 15-08-2010 18:39
Cool oh oh oh geen wonder dat het op andere dj fora een stuk gezelliger is. van humor hebben jullie nooit gehoord zeker, voelen alle apple fanboys zich aangevallen ofzo?Cool
TH3llC    posted on 16-08-2010 02:26
Cool oh oh oh geen wonder dat het op andere dj fora een stuk gezelliger is. van humor hebben jullie nooit gehoord zeker, voelen alle apple fanboys zich aangevallen ofzo?Cool

ik ben geen apple fan en je doet gewoon belachelijk..
waar zit de humor in jou post??

tekhead heeft een probleem en vraagt om hulp..
daar dient dit forum grotendeels toch voor
User edit by TH3llC on 16-08-2010 @ 02:29:44 (50%)
Sebasz    posted on 16-08-2010 02:57
al die apple kontnemers zeggen altijd dat er noooooit wat mis kan gaan met een apple?Cool
Tekhead    posted on 16-08-2010 03:21
Poster: TH3llC
ik ben geen apple fan en je doet gewoon belachelijk..
waar zit de humor in jou post??

tekhead heeft een probleem en vraagt om hulp..
daar dient dit forum grotendeels toch voor

Idd, Ik vraag om raad en assistentie, geen MS - MAC oorlog.

@Sebasz: mag ik u er wel op wijzen dat de ibook, 8 jaar oud is en dit de eerste maal is dat ik een probleem heb, en dit wss te wijten is aan een of ander ontdekkingsavontuur van mijn zoontje ! En nog, ik heb ter vervanging een PC te leen gekregen, en die ook al heb moeten opruimen en andere halen, en deze ook meermaals al heeft laten afweten.

@bartezzz, het is geen intel mac, en Leopard is geinstalleerd, snow kan deze niet aan. Heb al enkele malen proberen op te starten met? Leopard install DVD, maar stopt altijd op zelfde punt. Als ik archiveer en installeer heb aangevinkt en geklikt krijg je een vooruitgangbalk met bereken tijd en verder geraakt de instal niet, stopt ineens en kan geen bewerking of input doen, ook externe muis en touchpad weigeren dan, en alleen aan/uitknop is nog bruikbaar, weet niet wat ik nog kan proberen.
bartezzz    posted on 16-08-2010 06:47
Poster: Tekhead

@bartezzz, het is geen intel mac, en Leopard is geinstalleerd, snow kan deze niet aan. Heb al enkele malen proberen op te starten met? Leopard install DVD, maar stopt altijd op zelfde punt. Als ik archiveer en installeer heb aangevinkt en geklikt krijg je een vooruitgangbalk met bereken tijd en verder geraakt de instal niet, stopt ineens en kan geen bewerking of input doen, ook externe muis en touchpad weigeren dan, en alleen aan/uitknop is nog bruikbaar, weet niet wat ik nog kan proberen.

als je een andere mac kan regelen en je koppelt die aan jou computer via firewire en start dan de zegmaar kapotte op als target disk en je start daarna de andere computer dan draait die op het sturingssysteem en via de hardeschijf van de kapotte computer.
Ik zou dat even proberen want als die het dan wel doet dan weet je dat het aan je computer ligt en als je dan het zelfde probleem zou krijgen dan zit er gewoon een fout in je systeem of hardeschijf.

Als je dat weet zou ik iets meer kunnen zeggen.
mrwhoopie    posted on 16-08-2010 12:52
Ik vrees een beetje voor de harde schijf.
Tekhead    posted on 16-08-2010 14:23
Poster: bartezzz

als je een andere mac kan regelen en je koppelt die aan jou computer via firewire en start dan de zegmaar kapotte op als target disk en je start daarna de andere computer dan draait die op het sturingssysteem en via de hardeschijf van de kapotte computer.
Ik zou dat even proberen want als die het dan wel doet dan weet je dat het aan je computer ligt en als je dan het zelfde probleem zou krijgen dan zit er gewoon een fout in je systeem of hardeschijf.

Als je dat weet zou ik iets meer kunnen zeggen.

Ai, probleem 1: ik heb in m'n directe vriendenkring niemand met een mac, mss hier iemand die me daarmee kan helpen ?
als ik goed begrijp bedoel je, mijn ibook aansluiten via firewire als target disk met een goede mac, die goede mac dan opstarten via het OS op de harde schijf van de kapotte ibook, en als dan die goede mac perfect opstart en er gewoon mee kan werken zonder dat hij na enkele minuten vastloopt o.d. dan is er een defect aan de (defecte)ibook zelf, maar als hetzelfde probleem ook bij de andere (goede) mac optreed ligt het wss aan de harde schijf of systeemfout in de (kapotte) ibook ?

Iemand bereid me hiermee te helpen om mijn ibook aan een andere mac te koppelen ?

Thx alvast
bartezzz    posted on 16-08-2010 17:16
Poster: Tekhead

Ai, probleem 1: ik heb in m'n directe vriendenkring niemand met een mac, mss hier iemand die me daarmee kan helpen ?
als ik goed begrijp bedoel je, mijn ibook aansluiten via firewire als target disk met een goede mac, die goede mac dan opstarten via het OS op de harde schijf van de kapotte ibook, en als dan die goede mac perfect opstart en er gewoon mee kan werken zonder dat hij na enkele minuten vastloopt o.d. dan is er een defect aan de (defecte)ibook zelf, maar als hetzelfde probleem ook bij de andere (goede) mac optreed ligt het wss aan de harde schijf of systeemfout in de (kapotte) ibook ?

Iemand bereid me hiermee te helpen om mijn ibook aan een andere mac te koppelen ?

Thx alvast

Ja zo bedoel ik het en ik zou je best willen helpen met je computer want ik weet vrij veel van mac's.
Alleen ik zit nu nog voor ongeveer 2 weken in indonesie maar daarna wil ik wel helpen....
Tekhead    posted on 16-08-2010 21:31
Dat waardeer ik ten zeerste, maar Haarlem is nou niet echt bij de deur voor mij, maar mijn zwager woont ook in Haarlem.

Ik ga wellicht weldra verhuizen naar Kalmthout, en is niet ver van Seca of Tek-Zotic, en denk dat zij wel een Mac hebben.
Mixt-Ape    posted on 16-08-2010 21:50
Moest je niemand vinden, hit me up!

131 Users online: 23 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 4.636
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.741.151