Controllerism (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 20-06-2010 00:01
Zijn er hier nog mensen die geintresseerd zijn in controllerism? Voor die dat niet weten wat het is, het is een begrip dat door Moldover gemunt is en door Ean Golden van Djtechtools.com bekend gemaakt is, en heeft betrekking tot het 'jongleren' met cue-punten en effecten om van bestaande nummers live iets nieuws te maken - zeg maar turntablism in een digitaal tijdperk. Hier een klein filmpje als voorbeeld:

?

Ik ben de laatste tijd ook een beetje begonnen met wat controllerism-achtige routines in m'n (minimal) sets te verwerken, al heb ik nog niet het lef gehad om voor publiek zonder quantization te werken...
User edit by Camino on 20-06-2010 @ 00:04:38 (13%)

What do you think about Controllerism ??

Vote :   

Xurion    posted on 20-06-2010 17:33
Poster: soundcollector
Als je van deze sh+t wil zien, check dan even TIM EXILE.

Geweldig gewoon, heb em op Dour gezien, stond de hele tijd naar het scherm te kijke hoe hij bezig was en kon daardoor moeilijk feesten omdat ik gewoon blown away was.

Appart! Je moet er maar op komen om zown show te organiseren.
EleMentcp    posted on 20-06-2010 18:47
wist niet dat het zo heette trouwens. maaruhhh booka shade maakt zijn setjes toch ook?via controllerism

Poster: soundcollector
check dan even TIM EXILE.

echt gaaf hoe deze gast muziek maakt, denk alleen dat ik er na een tijd beetje gek van wordt.
Camino    posted on 20-06-2010 22:38
Booka Shade maakt wel live muziek, maar je moet wel een onderscheid maken tussen livesets en controllerism. Controllerism is als het ware een hyperactieve versie van live draaien. Check ook eens Moldover...
Roalin    posted on 21-06-2010 21:17
Poster: Luni-B
Controllerism is the art of manipulating sounds and creating music live using computer controllers and software.

Okay, you're right.. Ik dacht dat contollerism en beatjuggling hetzelfde waren.
Poster: Camino
Controllerism is als het ware een hyperactieve versie van live draaien.

That's what I thought, maar dan dmv cue-point-juggling.
FarCry_    posted on 21-06-2010 22:02
Ziet er wel tof uit. Ik zou echt onder de indruk zijn als ie dit doet met 4 tracks Happy, laughing
kobuz    posted on 22-06-2010 21:21
Controllerism is als het ware een hyperactieve versie van live draaien.

Dat is ook gelijk de reden dat ik het vaak te rommelig vind. Begrijp me niet verkeerd, vaak is het supervet, maar wat mij betreft hoeft dat niet een hele set door. Beetje hetzelfde als fx gebruik, kan je gave dingen mee doen, maar niet te veel overdrijven?Cool
Camino    posted on 22-06-2010 23:19
Controllerism is meer op routines gericht dan op sets, net zoals turntablism... Stel je voor om een hele avond niks dan scratching te horen, wordt je ook gek van!
EleMentcp    posted on 23-06-2010 00:02
Booka Shade maakt wel live muziek, maar je moet wel een onderscheid maken tussen livesets en controllerism.

ja ik zag laatst video van NI met een intervieuw met booka shade en ze vertelde toen over digitaal draaien(controllerism) dat ze dat perfect vonden voor hen.

vid: http://www.youtube.com/watch?v=0ZxcWIe3lO0&feature=related
Camino    posted on 23-06-2010 00:07
Ja die heb ik ook nog een tijdje geleden gezien. Booka shade gebruiken Maschine en Traktor en soms ook Ableton om mee te draaien - het zijn in de eerste plaats producers voor DJ's - zij draaien uitsluiten live sets. Echter is dit GEEN controllerism - controllerism is meer dan gewoon een liveset spelen. Controllerism is veel energetischer, het gaat dus niet om wat clips en loops te triggeren, maar om iets volledig nieuws te maken van bestaande elementen. Het verschil tussen live draaien en controllerism is analoog aan het verschil tussen hiphop draaien en turntablism...
EleMentcp    posted on 23-06-2010 00:16
owkeeeeeee ja dacht dat dit ook wel een beetje onder controllisme vielWinking my eye leer ik toch nog wat rond dit tijdstip:P
Dj_Fantasy    posted on 23-06-2010 00:22
Controllerism is echt iets appart, je kunt het of niet.
Net hetzelfde als draaien met effecten je doet het en het trekt op iets, ofwel nietHappy, laughing..

dj2dj.nl
Camino    posted on 23-06-2010 00:41
Ik was aan het denken misschien eens in een MIDI Fighter te investeren wanneer ze weer te koop zijn...
Dj_Fantasy    posted on 23-06-2010 00:46
Ik hoop ooit een gemode VCI-100 te kope van hun^^
Maar ga zeker binnenkort van die play/pauze stickers kope voor mijn macbook.

Nog iets gehoord over je artikel?
dj2dj.nl
Camino    posted on 23-06-2010 09:37
Ean heeft me laten weten dat ik het morgen zal horen of ze het artikel willen of niet
T-to-the-J    posted on 23-06-2010 09:40
Volgensmij mis ik iets, een artikel??
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Dj_Fantasy    posted on 23-06-2010 10:03
Ik hoor donderdag trouwens of m'n artikel gepubliceert gaat worden op techtools, zoniet zet ik hem lekker hier :D

Daarover gaat het dusHappy, laughing.
dj2dj.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.557 days.
 Post CommentThat would be 185.2 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

454 Users online: 405 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 53.258
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.572.173