Nee he, de DjMag ik weer onderweg.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 19-06-2010 23:16
Ik krijg nu al de eerste berichten van deejays over de DjMag 2010. Die zielige ellende en vertoning waarbij de meest bewonderde deejay / producers zich weer gaan verlagen tot het bedelen om op ze te stemmen. Vooral op facebook word je daar helemaal misselijk van. Ik zal eens vragen of ze een anti DjMag plugin beschikbaar willen stellen daar!! Cool

What do you think about Nee he, de DjMag ik weer onderweg. ??

Vote :   

Tekhead    posted on 20-06-2010 00:41
Poster: ArCee
Ik krijg nu al de eerste berichten van deejays over de DjMag 2010. Die zielige ellende en vertoning waarbij de meest bewonderde deejay / producers zich weer gaan verlagen tot het bedelen om op ze te stemmen. Vooral op facebook word je daar helemaal misselijk van. Ik zal eens vragen of ze een anti DjMag plugin beschikbaar willen stellen daar!! Cool

+1 voor Arcee.
En dan zijn er nog van die idioten die het verschil niet kennen tussen de beste,de populairste en de bekendste dj, en deze zielige verkiezing uitslag voor waarheid nemen,Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Stagiar    posted on 20-06-2010 10:12
Zucht, dat wordt inderdaad weer een maandje platgespamd worden op het stammen.
Lucalicious    posted on 20-06-2010 12:48
snap eerlijk gezegt niet zo wat jullie allemaal tegen die verkiezingen hebben, ik vind het wel leuk.
maar inderdaad moet je niet teveel waarde aan de uitslag hechten.
daarom vindt ik de dj awards op ibiza ook beter, aangezien de prijzen daar per genre uitgedeelt worden.
Renzis    posted on 20-06-2010 12:52
Ik kan het ze niet kwalijk nemen, met een hogere plek kan je nou eenmaal meer geld en boekingen verdienen! Simpel, je mag best een beetje commercieel blijvenWinking my eye
Lucalicious    posted on 20-06-2010 12:58
idd, als ik voor een verkiezing ofzo genomineerd zou zijn, zou ik ook veel reclame maken.
qntr0l    posted on 20-06-2010 17:34
-1 voor Arcee, ben ik nu de enige die gek wordt van het feit dat hij voor alles wat hem niet aanstaat een afzeik-topic opent?
RAS    posted on 20-06-2010 19:05
-1 voor Arcee. Eens met qntr0l. Ik denk dat ik met weinig moeite 10 topics kan vinden waarin Arcee zijn beklag doet over de DJ Mag top 100. Waarschijnlijk krijgt ie in 9 van die 10 topics ook bijval van Tekhead. Dit topic, zoals Arcee em gestart heeft, is dan ook zinloos. We hebben al genoeg van deze afzeiktopics.

Als je dan een topic wil starten over de dj Mag 2010, start dan een topic met een informatieve en neutrale intro. Daar hebben we allemaal wat aan.
User edit by RAS on 20-06-2010 @ 19:11:58 (11%)
ArCee    posted on 20-06-2010 20:04
Onzin boyz, ik heb het er in 1 jaar 1 x eerder over gehad. Gelukkig ist maar eens per jaar, dus meer zal het ook niet worden en volgens mij is dit forum nog steeds over alles wat met deejayen en dance te maken heeft, in de ruimste zin van het woord of willen jullie alleen hosanna in de gloria berichten lezen??? Cool
User edit by ArCee on 20-06-2010 @ 20:05:03 (26%)
Snaad    posted on 20-06-2010 20:33
Och hier zijn fora toch voor? Beetje discussieren over dingetjes zonder echt belang. Maar dat is ook de kracht van media, iedereen kan zijn mening geven en dat vind ik toch donders mooi. Lekker doen:D Als hij z'n ei kwijt wil, lekker doen.

Maar ja, zo moeten er altijd wat dingetjes zijn. Ze VRAGEN je ook om te stemmen ze verplichten je niks. En daarvoor zijn er knoppen die berichten kunnen verwijderen. Beetje commercie is niks mis mee:D
RAS    posted on 20-06-2010 22:23
Hier zijn fora voor, maar fora zijn wel verschillend van elkaar en niet elk topic hoort op elk forum thuis. Als je een forum aan een zekere kwaliteitsstandaard wil laten voldoen dan moeten topicstarts zoals die van dit topic niet kunnen (puur mijn mening). Ik vind het een bedroevende topicstart voor een mooi forum als deze. En ik weet dat Arcee beter kan want ik hij is ook erg behulpzaam met normale berichten elders op het forum.

Als ik het topic een andere wending zou mogen geven, dan zou ik graag willen weten wat mensen verwachten dat de top 10 gaat worden dit jaar. Nieuwe namen die voor verassingen gaan zorgen of gaan we weinig verandering zien? Gaan de house DJ's hoger komen dit jaar of houden de trance dj's makkelijk stand?
User edit by RAS on 20-06-2010 @ 22:24:34 (6%)
ArCee    posted on 21-06-2010 10:03
Kijk, ik begrijp de gedachte achter de MAG wel. Ook heb ik waardering voor een groep deejays en producers, ik draai tenslotte blij hun releases en werk graag met ze samen. Tevens hebben een aantal ook hele leuke en ludieke akties om stemmen te verkrijgen, allemaal leuk.
Het enige waar ik me mateloos aan erger is dan sommige bijna complete spam bombardementen sturen om je stem te krijgen.
Ik bedoel, een deejay / producer die goed is bezig geweest en veel in het nieuws heeft gestaan krijgen hun stemmen toch wel?
Maar nu komen er straks weer namen voorbij waarvan ik denk, wie ben jij dan?
Wat heb jij dit jaar nu eigenlijk gedaan?
Dat zijn vaak juist de namen die het meeste doen om hoog in de MAG te eindigen, maar dan eventueel wel ten onrechte naar mijn mening.
Daar word ik dus niet goed van, maar er is dus geen ontkomen aan.
Een dj zou hoog in de MAG moeten eindigen omdat hij, in mijn ogen, over de hele libnie goed bezig is, dus radio show/podcast, releases en goede feesten draaien, en daar bovenop een goede houding en geen capsones.
qntr0l    posted on 21-06-2010 10:22
Ik ben het wel met je eens hoor Arcee, ik ben het ook niet helemaal eens op de manier van het samenstellen van de MAG.

De lijst zou in mijn ogen samengesteld moeten worden door een deel stemmen, maar ook een deel de stem van deskundigen die oordelen wat de DJ heeft bereikt en heeft gedaan qua releases, feesten en shows. Nu zie je dat er DJ's in belanden die draaitechnisch niet heel goed zijn maar het marketingtechnisch beter aanpakken dan anderen.
FML    posted on 21-06-2010 10:36
Bron wiki;

DJ Mag top 100, die sinds 1997 elk jaar wordt uitgebracht en wordt gezien als een graadmeter voor het succes van dj's
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
ArCee    posted on 21-06-2010 10:48
Luni-B?Dat zal ooit het uitgangspunt geweest zijn, maar het is?toch tegenwoordig zo, dat ZIJ die een grote platenmaatsschapij achter de rug hebben, ZIJ met de dikke contracten en ZIJ die commercieel naar voren worden geschoven, ZIJ hebben toch (laat ik het voorzichtig zeggen) op zijn minst een dikke streep voor op de anderen?
Op die manier mag iemand zich op zijn minst afvragen hoeveel waarde je moet hecten aan de uitkomst van zoiets?
Natuurlijk is het mooi om achter je naam te zetten, nr 3 in de dj mag, maar om nou te?zeggen dat die classering op de juiste manier verkregen is? Zitten volgens mij redelijk wat 'gekochte' namen tussen? ?
FML    posted on 21-06-2010 10:59
Jah dat is toch logish lijkt me? het is tog niet zo dat je een platemaatschapij een platencontract kan bestellen op internet voor een paar tientjes? hebben ze vast ook wel wat voor moeten doen. Zij die betere reclame heeft Zij die Grootere doelgroep heeft heeft meer kans op een groter succes.

Bijv.

Boter Aldi- 0.40cent
Kruidenboter van de ambachtelijke slager - 1.40.

Die van de aldi zal wss een v??l grotere doelgroep hebben , Dus beter verkocht. maar dan kan het toch best zijn dat die kruidenboter veeeeeeel lekkerder is en beter?

at the end off the day weten wij? dat de MAG niet veel voorsteld toch?
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 21-06-2010 @ 11:00:08 (13%)
ArCee    posted on 21-06-2010 11:02
Nou ja, de 'beroepsgroep' van deejays zal zij bedenkingen wel weer hebben bij de uitslag? Of in ieder geval, zij die intensiever met muziek bezig zijn als gemiddelde luisteraars en party animals?

Daar waar ik op zou stemmen, daar lees je over het algemeen vrij weinig van, maar komen wel uit met ijzersterke platen. Doen gewoon hun ding, goed presteren, maar helaas geen dikke campagne erachter. Daarmee kom je dus niet in de top 25.

By the way, die van de Lidl is lekkerder Cool
User edit by ArCee on 21-06-2010 @ 11:06:26 (100%)
ThijsG    posted on 21-06-2010 16:14
Poster: Snaad
Maar ja, zo moeten er altijd wat dingetjes zijn. Ze VRAGEN je ook om te stemmen ze verplichten je niks. En daarvoor zijn er knoppen die berichten kunnen verwijderen. Beetje commercie is niks mis mee:D

Tja, maar dan is het toch wel jammer dat ze het de beste DJ noemen.
Kijk als er nou mensen zijn die uit zichzelf op jou gaan stemmen, dan betekend het nog wel wat, misschien niet de beste, maar wel ong. de populairste. Als je als DJ niet 'goed' genoeg bent om zomaar stemmen te ontvangen, moet je er ook niet om gaan smeken.

Maargoed, zelf heb ik er geen problemen mee, toch vind ik het jammer, al is het aan de andere kant ook begrijpelijk. Want je wil natuurlijk winnen, toch?
Lucalicious    posted on 21-06-2010 18:32
wie zou jij dan bijv graag de dj mag top 100 zien winnen arcee?
ik vind dat opzich de goede dj's met goede producties en wereldwijde boekingen ed waar ik ook wel op zou stemmen altijd wel hoog staan, of in ieder geval er in. namen als fedde le grand, armin van buuren, tiesto, deadmau5, rodger sanchez, sander kleinenberg, en ga zo maar door, doen het altijd gewoon terecht goed vind ik.
main    posted on 21-06-2010 18:54
deadmau5 all the way
dacuba    posted on 21-06-2010 19:19
Gaat het niet over Armin, dan gaat het over de DJMAG top. Gaat het niet over hoe onbeschoft we wel zijn op the internetzz, gaat het over internetdeejays die hun 'overeenkomst' niet nakomen.

Anyway, altijd maar gezeik en gezeik van jouw kant. Zoals gezegd, je had evenzeer een informatief topic kunnen starten, zodat iedereen uberhaupt weet wat de DJMAG top100 is, en daarnaast je eigen mening neerpennen.

Ik vind de top100 wel leuk.. zo kom ik tenminste wat namen tegen waarvan de Essential Mix nog niet op mijn iPod staat.
ArCee    posted on 21-06-2010 20:48
Poster: Lucalicious
wie zou jij dan bijv graag de dj mag top 100 zien winnen arcee?
ik vind dat opzich de goede dj's met goede producties en wereldwijde boekingen ed waar ik ook wel op zou stemmen altijd wel hoog staan, of in ieder geval er in. namen als fedde le grand, armin van buuren, tiesto, deadmau5, rodger sanchez, sander kleinenberg, en ga zo maar door, doen het altijd gewoon terecht goed vind ik.

Zoals ik al zei, deejays / producers (ik vind wel dat ze beide zouden moeten zijn sinds dat tegenwwordig hand in hand gaat) die over een heel jaar genomen goed bezig zijn geweest.
Voorbeeld: Ik heb ooit eens (in trance dan) een gesprek gehad met een man die onwijs goede tracks uitbracht en vroeg hem bij ons te komen draaien, maar dat jkan hij niet, hij produceert alleen. Zo'n persoon zou NIET in de Mag mogen staan, vind ik?
Zoals ik eerder zei, deejay / producers die goede tracks maken, goede sets draaien op feesten en eventueel een goed radio show of podcast hebben?
Ik ben zelf helaas niet zo thuis in het house gebeuren, maar namen als Roger Sanches zie ik toch op positieve manier veel voorbij komen qua radio werk, tracks en op feesten draaien. mensen van dat kaliber zouden toch minimaal in de top 20 moeten staan?
Voor mezelf zeg ik:
Indecent Noise.
Mark Sherry.
Aly & Fila.
Daniel Kandi.
Above & Beyond, als kleine top 5 beoordeeld op wat ik net neergezet heb.
Nogmaals, mensen die goed bezig zijn en hard werken in de music scene, sommige al jaren, zouden toch eens die verdomde Armin van zijn troon moeten storen, dat word echt boooooring!!!!!!
dacuba, niet het meelopertje uithangen joh, staat echt dom Cool
Snaad    posted on 21-06-2010 21:06
Mark Sherry, de held, vorig jaar op Qlimax had ie een heerlijk setje, perfecte opening!

Misschien is het een strakker plan om uit mensen gewoon zelf hun stem in te sturen ipv ze keus te geven.
dacuba    posted on 21-06-2010 22:58
@Arcee, je geeft aan dat je z?lf niet echt thuis bent in het wereldje maar je gaat dan DJs wel veroordelen als ze mensen willen overtuigen van hun meerwaarde. Logisch dat je toch een mailtje krijgt.

Dat je dan of FB volgespamd wordt begrijp ik helemaal niet. Wees dan niet langer fan of vriend van de DJ.
Lucalicious    posted on 21-06-2010 23:09
ok?, maar ja, dat zijn ook, behalve above & beyond, want die staan er volgens mij wel in, en zijn ook redelijk populair, niet echt de meest bekende dj's. jij kent ze misschien toevallig, maar het grote publiek niet, en dat is juist waar deze prijs op gericht is. niet heel gek dat dan de grote en populaire dj's hoog einigen.
ArCee    posted on 22-06-2010 17:07
Poster: dacuba
@Arcee, je geeft aan dat je z?lf niet echt thuis bent in het wereldje maar je gaat dan DJs wel veroordelen als ze mensen willen overtuigen van hun meerwaarde. Logisch dat je toch een mailtje krijgt.

Dat je dan of FB volgespamd wordt begrijp ik helemaal niet. Wees dan niet langer fan of vriend van de DJ.

Dacuba, natuurlijk ken ik wel enkele house deejays, JUIST omdat deze goed bezig zijn. Omdat ik ze vaak in line ups tegen kom, omdat ik vaak mailings krijg dat ze weer een nieuwe release of remix uit hebben etc.
Dat zijn in mijn ogen dus de mensen die?WEL?goed bezig zijn, bekend en gelieft bij het uitgaanspubliek en dus hebben zijn minder nodig om stemmen te vergaren? Zijn hebben zich al in de kijker gewerkt. Denk ik dan he?

Ik bedoel juist, de mensen waar ik nog nooit van gehoord heb, nooit voorbij heb zien fietsen, waar ik nooit platen van draai, die spammen zich rot, jengelen om je stem en dan vraag ik me af, waarom op jouw stemmen? Ik ken niks van je.
Dan gaat mijn stem dus naar een persoon die een jaar lang goed bezig is geweest.
Dat kan ook een nieuwe naam zijn, als zijn ding mij bevalt, zoals Matt Skyer doet, die vrij nieuw is in de trance scene, maar wel keihard werkt en goed bezig is.
Dan krijg je je dus (fictief getal hoor) 50 berichten via facebook, stem op mij, waarvan ik meer als de helf niet ken, maar zij hebben wel zowat bedel-berichten.
Ik vind de berichten ook op zich niet erg, alleen wel de soms treurige, bedelachtige toon van de berichten.
Daar moet geen enkele dj zich toe verlagen denk ik?
Stuur gewoon een leuk, fris bericht van:??Hee joh, de Mag komt eraan, overweeg je mij ook misschien? Kijk even op mijn facebook wat ik het afgelopen jaar gedaan heb. Ik hoop op je stem, bedankt alvast.
Groet: ArCee (voorbeeldje).
Niet dat hopeloze gedoe wat sommige doen, daar is deze topic me om te doen.
Hou je trots, wees overtuigt van je eigen kunnen en verlaag je niet tot een zielige vertoning!!!!!!!!!!!

Lucalicious?klopt ook wel deels, alleen als ik zie dat Armin al jaren de dienst uitmaakt en Armada al jaren tot beste label word uitgeroepen en ASOT al jaren tot best podcast word bestempeld, dan denk ik dat het hoog tijd word dat die heerschappij eens word doorbroken.
Trance fanaat als ik ben, maar dan denk ik dat er toch momenteel zeker namen te bedenken zijn die net zo, misschien zelfs beter bezig zijn?
Het is toch geen verkiezing, wie heeft de grootste fanbase?
Ik denk dat een David Guetta, Chuckie, Eric-E zich zeker met hem kunnen meten, in hun eigen genre?
Zeker net zo populair zijn, in hun eigen genre?
Daarbij, het vernieuwende is er nu wel een beetje af bij Armin dacht ik zo?

Maar goed, ik weet zelf ook wel dat niet veel mensen?verder komen als Tiesto, Paul van Dyk, Ferry Corsten (zwaar onderschatte deejay / producer), Marco V en Armin. Dat die mannen vervolgens platen draaien in sets, die eigenlijk vele malen beter zijn als zij die het draaien, dat boeit ze niet, zover gaat de kennis en interesse niet schijnbaar niet,?wat jammer is voor de deejays die altijd maar onder hen staan.
User edit by ArCee on 22-06-2010 @ 17:18:03 (56%)

This is an old Topic

No new postings for 5.440 days.
 Post CommentThat would be 181.3 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

137 Users online: 10 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 35.793
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.844.252