Windows 7 DJ mod
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

andypsylon    posted on 17-06-2010 21:51
hallo iedereen ik heb een filmpje gevonden op youtube waar je kan zien dat een xp laptop kan opstarten met alleen je dj software en Ik vroeg me af is dit ook mogelijk voor windows 7?

http://www.youtube.com/watch?v=bQISos_OARc

What do you think about Windows 7 DJ mod ??

Vote :   

RAS    posted on 17-06-2010 22:03
Ongetwijfeld, maar ik zie het voordeel er niet van in. In die tijd dat die gozer z'n pc opstart en vervolgens traktor word gestart heb ik mijn computer al 2 keer opgestart en al 4x traktor geopend.

Waarom zou je dit willen? Dat je geen andere programma's open wilt hebben staan kan ik begrijpen, maar dat is gewoon een kwestie van alleen traktor openen en niks anders. Overigens is het eerste beeld wat je van traktor te zien krijgt volgens mij z'n bureaubladachtergrond en dus niet daadwerkelijk traktor.
andypsylon    posted on 17-06-2010 22:08
dan kan ik zoals die gast 1 account voor te draaien gebruiken en 1 voor internet:?
Ik zou dan op men ene account internet int. geluidskaart en overbodige brol uitzetten
en op de ander mijn internet en geluidskaart aanzetten lijkt eenvoudiger dat dat automatisc gaat
User edit by andypsylon on 17-06-2010 @ 22:09:36 (23%)
RAS    posted on 17-06-2010 22:19
Ok, lijkt me een goed argument. Ik zou iig beginnen met in windows zo'n 2e useraccount te maken. vervolgens ga je in dat account naar start en tik je in de zoekbalk 'msconfig' en druk je op Enter. Je komt dan in een menuutje waarin je onder andere het opstartgedrag van windows kunt veranderen.

Bij de tab 'startup' kun je bijvoorbeeld alle programma's die automatisch opstarten uitvinken zodat ze dat niet meer doen. Hoe je een programma zoals traktor in dat lijstje kunt krijgen weet ik niet. Goed googlen zou ik zeggen.
Roalin    posted on 17-06-2010 22:30
Nou, je moet natuurlijk niet alle processen uitzetten (denk dat ie dan weinig meer zal doen..), volgens mij is explorer.exe alleen al genoeg.

Op djtechtools.com staan aardig wat artikels over hoe je je pc/laptop kunt optimaliseren voor dj-gebruik.
andypsylon    posted on 17-06-2010 22:57
Dus ik zou het beste een dualboot dan? Moet ik dat dan doen met windows xp
RAS    posted on 18-06-2010 00:02
Alles wat bij startup staat kun je uitvinken en je windows zal prima werken Roalin. Bij windows 7 iig wel.

Dualboot lijkt me idd veiliger dan een 2e useraccount. Moet dat met xp... Niks moet. Ik zou het besturingssysteem nemen waar je software het beste mee werkt.
DJNazdrovje    posted on 18-06-2010 08:56
Wat je in dit YouTube filmpje ziet heb ik ook gedaan.
Binnen XP moet je dan het volgende doen
Maar nu ik het heb, denk ik dat een nieuw hardware profiel maken eerder overbodig is. Gewoon Explorer.exe niet laten opstarten. En je hebt al een bom geheugen extra om traktor te draaien.
Via deze oplossing geraakt mijn 4jaar oude computer met timecode van 12ms naar 3,5ms (niet slecht vind ik).

Ik weet niet hoe het register in Windows 7 werkt, maar het moet te doen zijn, om ook zo explorer.exe uit te schakelen en traktor te laten opstarten.

Je zou eens een informaticus moeten te pakken kunnen krijgen.
Roalin    posted on 18-06-2010 16:36
Poster: andypsylon
Dus ik zou het beste een dualboot dan? Moet ik dat dan doen met windows xp

Op djtechtools staan er meerdere artikelen over met meerdere manieren. Er is ook eentje die het met meerdere useraccounts doet. Gewoon even zoeken dus.
Helixon    posted on 19-06-2010 15:44
Ik denk niet dat dat handig is, want moet je een keer snel een liedje downloaden van internet zeijn er geen processen/drivers opgestart voor het downloaden van een track. dus moet je uitloggen en weer op je andere account inloggen om dat te downloaden...

maargoed
Dolivieira    posted on 19-06-2010 16:04
Poster: Helixon
Ik denk niet dat dat handig is, want moet je een keer snel een liedje downloaden van internet zeijn er geen processen/drivers opgestart voor het downloaden van een track. dus moet je uitloggen en weer op je andere account inloggen om dat te downloaden...

maargoed

Downlaoden doe ik met een andere Computer. Mijn Laptop waar ik Traktor mee draai gebruik ik alleen voor Traktor, of andere muziek toepassingen zoals Ableton, Rekordbox, Virtual DJ, Mixmeister?enz enz.?Blijf het systeem?schoon. Ik verbinfd hem af en toe met Internet voor Updates.?Dus zie dat niet als een probleem. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Helixon    posted on 19-06-2010 16:43
Poster: Dolivieira

Downlaoden doe ik met een andere Computer. Mijn Laptop waar ik Traktor mee draai gebruik ik alleen voor Traktor, of andere muziek toepassingen zoals Ableton, Rekordbox, Virtual DJ, Mixmeister?enz enz.?Blijf het systeem?schoon. Ik verbinfd hem af en toe met Internet voor Updates.?Dus zie dat niet als een probleem. ?

ik bedoel dat als je ergens met je laptop staat te draaien en krijgt een verzoekje dat je niet hebt... ik probeer dan alles te doen om het liedje te krijgen. dus... Downloaden
Dolivieira    posted on 19-06-2010 17:38
Kan Helixon. Maar ik doe dat niet. Heb ik hem niet kan uik hem ook niet draaien.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 5.442 days.
 Post CommentThat would be 181.4 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

126 Users online: 28 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 4.086
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.601