Goeie koptelefoon voor productie en luisteren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 17-06-2010 21:09
Wat voor koptelefoon raden jullie me aan voor productie (de mix) en als goeie koptelefoon voor onderweg? Productie staat wel op plaatst nummer 1 btw.

Mijn maximum bedrag is zo'n 300 euro, het hoeft dus geen koopje te zijn. Ik wil de low's mid's en high's allemaal goed kunnen horen.

Ik zat zelf te denken aan die beats by dre koptelefoon maar ik denk dat die te overrated is, is dat zo? Of wat raden jullie mij aan?

What do you think about Goeie koptelefoon voor productie en luisteren ??

Vote :   

TripleSpin    posted on 17-06-2010 21:11
Kijk dan eens naar de series van akg. Zijn wel leuke te vinden voor dat bedrag. Weet niet zeker maar beyer dynamics had ook hoofdtelefoons maar weet dus niet of je het met dat budget red.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Lucalicious    posted on 17-06-2010 21:17
de beats by dre heb ik op gehad en dat ding is verre van overrated, dat ding is fantastisch! echt het mooiste geluid uit een koptelefoon dat ik tot zover heb gehoord.
als je een goede studiokoptelefoon zoekt die ook nog eens heel goed zit en heel fijn luisterd zou ik absoluut voor die gaan!
Mixt-Ape    posted on 17-06-2010 21:19
Beats by Dr. Dre zijn: 1) gay
2) helemaal overpriced

Koop dan een goeie Beyerdynamic ofzo...
User edit by Mixt-Ape on 17-06-2010 @ 21:19:49 (8%)
Melle    posted on 17-06-2010 21:22
Poster: Lucalicious
de beats by dre heb ik op gehad en dat ding is verre van overrated, dat ding is fantastisch! echt het mooiste geluid uit een koptelefoon dat ik tot zover heb gehoord.
als je een goede studiokoptelefoon zoekt die ook nog eens heel goed zit en heel fijn luisterd zou ik absoluut voor die gaan!

Ja is die wel fijn? Hoor er namelijk wisselende verhalen over, of mensen vinden hem heel fijn of veels te duur voor de prijs, maar dat geld maakt met niet uit want het is toch een verjaardags cadeau.?

@mixtape

Waarom dan?
Lucalicious    posted on 17-06-2010 21:27
ja ik vond hem erg fijn! hij zit heel lekker licht en confortabel, en bovendien is het geluid echt heel goed en fijn om naar te luisteren. de prijs valt over te disscusi?ren, ik snap wel dat sommigen het te duur vinden, maar ik zou het er in ieder geval wel voor over hebben. wat ik je aanraad is om zelf naar de dichtsbijzijnde bcc, istore oid te gaan met je ipod en jezelf te overtuigen! ging bij mij ook zo

en 'veels te duur voor de prijs' klopt niet helemaal Winking my eye
User edit by Lucalicious on 17-06-2010 @ 21:28:10 (15%)
Melle    posted on 17-06-2010 21:32
Ja ga ik zeker doen! Is die in veel winkels te koop? Want dan wil ik hem zeker is testen!
Lucalicious    posted on 17-06-2010 21:35
ja ik zie hem best vaak liggen tegewoordig bij de grotere electrazaken als bcc, dixonsw enzo. gewoon mp3speler mee, meestal hebben ze wel een testmodel liggen.
Melle    posted on 17-06-2010 23:40
Ok mooi, ik ga er vanuit dat hij wel ergens in Arnhem ligt dus daar ga ik wel even een kijkje nemen!
Bootstrap    posted on 18-06-2010 01:09
Volgens mij is dat ding van dr dre echt overpriced.. Maar ik heb hem nooit op mijn hoofd gehad, dus ik kan er eigenlijk niet over oordelen. Ik vind hem in ieder geval erg duur en ik weet zeker dat je een hoop betaald voor het merkje. Een groot nadeel is ook dat hij alleen werkt als er batterijen inzitten, die aardig snel leeg zijn.

Ik zou als ik jou was in de betere speciaalzaak een aantal studio headphones proberen van merken zoals AKG of BeyerDynamic. Dan bedoel ik dus niet de plaatselijke mediamarkt of BCC, maar een echte speciaalzaak of muziekwinkel waar ze je goed advies kunnen geven.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Tekhead    posted on 18-06-2010 01:25
Voor die prijs heb je wel enkele goede HP's,als hij echt zo moet klinken als je aangeeft moet je idd je handen weghouden van die dr.Dr? HP. Zoek het vooral bij Merken die al jarenlang ervaring hebben en een begrip zijn in deze categorie, zoals BeyerDynamics, zeer zeker de AKG pro studio, De vrij onbekende maar o zo heerlijke Bose HP, Sennheiser High-End klasse, etc.. Zoek een shop waar ze High-End apparatuur verkopen en ga ze daar eens testen, want bovengenoemde merken en type's zijn niet overal aanwezig voor te testen, of gewoon als verkoop product aangeboden
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
main    posted on 18-06-2010 08:42
Poster: Mixt-Ape
Beats by Dr. Dre zijn: 1) gay
2) helemaal overpriced

Koop dan een goeie Beyerdynamic ofzo...

heb je m geprobeerd/gehad?
heb m zelf getest bij de bbc (werkt mn broer) en mn broer heeft m gekocht (de witte) en ik gebruik m dus ook weleens.
ik heb nog nooit beter geluid gehad uit een hp, that's the way to go

@bootstrap: die batterijen gaan lang mee.. ook al is een extra setje natuurlijk wel handig
User edit by main on 18-06-2010 @ 08:43:56 (26%)
Bootstrap    posted on 18-06-2010 11:46
Het feit dat er batterijen in moeten vind ik al een groot minpunt.. En ik had in een review gelezen dat ze leeg zijn als je hem een dag gebruikt, kan natuurlijk foute info zijn. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg benieuwd ben naar hoe ze klinken Happy, laughing Ik ga straks even de stad in voor vaderdag. Als ze hem ergens hebben liggen ga ik hem zeker proberen.
Mixt-Ape    posted on 18-06-2010 11:48
Poster: main

heb je m geprobeerd/gehad?
heb m zelf getest bij de bbc (werkt mn broer) en mn broer heeft m gekocht (de witte) en ik gebruik m dus ook weleens.
ik heb nog nooit beter geluid gehad uit een hp, that's the way to go

@bootstrap: die batterijen gaan lang mee.. ook al is een extra setje natuurlijk wel handig

Gehad? Heeeeell no, geprobeerd wel...
Ik vind er echt niks aan, overpriced shiat!
Seca    posted on 18-06-2010 15:08
Sennheiser HD 25, Beyerdynamic, AKG ... Tussen deze 3 merken zou ik kiezen denk ik.

En die Dr. Dr? is inderdaad overpriced denk ik, zoals Tekhead zegt, houd het bij fabrikanten die al veel/lange ervaring hebben met het maken van headphones.
main    posted on 18-06-2010 15:15
Poster: Mixt-Ape

Gehad? Heeeeell no, geprobeerd wel...
Ik vind er echt niks aan, overpriced shiat!

dan heb jij denk ik ander gehoord dan ik heb haha, nou uit mijn ervaring is het pure bullsshit dat de batterijen zo snel opgaan, vraag ik me af welk merk batterijen zij hebben gebruikt..
soundkiller    posted on 18-06-2010 15:26
Sennheiser HD-25, ik weet niet wat voor HP je nu hebt ,maar de HD-25 kun je gebruiken als dj-koptelefoon en als productie-koptelefoon.?de HD-25?zit ook comfortabel vind ik? om muziek op je ipod te luisteren. Je moet eens opletten bij voetbal wedstrijden dan zie je die commentatoren 9 van de 10 keer met een senn HD-25.
nou,ik zou zeggen ga naar de winkel en test,test,test Cool!

@bootstrap
Daar heb je wel gelijk in dat je betere kunt krijgen voor +- 300 euro , ben niet zo bekend met producer koptelefoonsCool.Ik weet er het een en ander van ,maar het lijkt mij erg vervelend als je op de fiets zit met een?grote producer koptelefoon Cool
User edit by soundkiller on 18-06-2010 @ 17:02:24 (69%)
Bootstrap    posted on 18-06-2010 16:49
Ik heb zelf een HD25, erg fijn ding. Je zou hem prima kunnen gebruiken om mee te produceren, maar voor ?300 kun je wel betere krijgen hoor Happy, laughing
Roalin    posted on 18-06-2010 17:48
Poster: soundkiller
Je moet eens opletten bij voetbal wedstrijden dan zie je die commentatoren 9 van de 10 keer met een senn HD-25.

Niet alleen commentatoren hoor, ook cameramannen, regiseurs, productiemensen enzovoort. Echt iedereen (bijna dan) in de tv-wereld loopt met een HD-25 rond.?

Voor produceren wordt vaak een open headphone gebruikt. De HD-25 is gesloten, hij sluit het geluid van buiten af. Voor produceren is dit niet nodig.
Bootstrap    posted on 18-06-2010 19:38
Inderdaad, alleen als je vocalen wil opnemen is het wel handig. Het is niet fijn als de mic ook het lekkende geluid opneemt Cool
DJBas    posted on 18-06-2010 23:28
ik heb zelf de tour oortjes van beats, als het geluid van de koptelefoon van dezelfde kwaliteit is zou ik meteen naar de winkel rijden. echt helemaal super!

This is an old Topic

No new postings for 5.551 days.
 Post CommentThat would be 185 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

212 Users online: 137 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 72.154
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.869.191