CD of Vinyl? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twello    posted on 23-11-2005 14:58

volgensmij ben ik de zoveelste al maar ik vraag het toch
ik wil graag beginnen met draaien omdat ik gewoon hou van Trance en Techno

maar nu de grote vraag waar moet ik mee werken? ik heb al heel veel topics doorgelezen op deze site en het is me niet duidelijk...

moet ik CD of Vinyl spelen?

ik zat zelf te denken of het niet gewoon het handigst was op de computer met mp3 maar daar zal wel iedereen tegen zijn

iemand een sugestie hoe ik moet beginnen? en met wat voor spullen?

What do you think about CD of Vinyl? ??

Vote :   

rebounce    posted on 24-11-2005 17:29
beter de cdj-200
Twello    posted on 24-11-2005 18:03
maar die is ook weer een stuk duurder ofniet
rebounce    posted on 24-11-2005 18:10
idd
kijk es op newline mss?
Illusion    posted on 25-11-2005 09:03
Cdj 100 is goed om te beginnen. De meer gevordere Dj's nemen cdj 200. Maar op New-Line zijn de pioneer cd-spelers erg duur. Misschien dat je ergens een goed 2e hands setje kan kopen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Tekhead    posted on 25-11-2005 17:19
Poster: rebounce
@ tekhead wel waar maar ne cd player heb mss langer dan een tweedehands platendraaier
  denk ik niet, ne cd speler is veel gevoeliger voor invloeden van buitenaf, heeft meer elektronica, dus kan sneller stuk
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
SnAcKBaRrY    posted on 25-11-2005 17:53
Mijn tip:
koop gewoon alles wat je kan betalen, verkoop daarna alles wat je niks vind en hou gewoon wat je fijn vind.
daarna koop je gewoon weer wat beter spul.
zo'n proces kan jaren duren.........ben zelf al 12 jaar bezig en nog steeds niet tevreden.. ben ook begonnen met een discman en cassetedeck, heb in tussen 3 verschillende pioneer cd spelers gehad(die grote zwarte wie kent ze nog ?), 2 verschillende platenspelers en 5 mengpanelen.
hahaha..als ik er aan terug denk...
nou kerel..suc6, er staat je nog heel wat te w8en
groetjes Snckbrry
rebounce    posted on 25-11-2005 18:47
idd leuk logo
Camino    posted on 25-11-2005 19:16
Toen dat ik begon, heb ik allemaal goedkope brol gekocht waar ik niks aan had na een paar weekjes draaien; je kan beter gewoon iets meer uitgeven dan iets kopen dat je binnekort weinig aan hebt. Iedereen zei ook dat vinyl zo veel duurder was... dat is het ook maar je moet er wel aan denken dat je voor 3x niks tweedehands elpees kan kopen... kijk maar eens rond op marktplaats of new-line...
Dj_T.im    posted on 25-11-2005 23:36
ja maar dan heb je het ook over platen van vroeger,,
je wilt natuurlijk welk muziek van deze tijd

DJ_Inspiration    posted on 25-11-2005 23:42
Ik heb mijn platenspeler onlangs verkocht en heb ervoor gekozen om digitaal te gaan. (komt ook goedkoper uit in het algemeen)

Ik draai supergraag met vinyl, maar die prijzen zijn mij wat te hoog. (Als student heb ik namelijk niet zo veel inkomsten)

DJ-Emotion    posted on 27-11-2005 16:26
Poster: Tekhead
denk ik niet, ne cd speler is veel gevoeliger voor invloeden van buitenaf, heeft meer elektronica, dus kan sneller stuk

Vreemde redenatie, meer elektronica dus kan sneller stuk. Volgens mij gaat mechanica sneller stuk door slijtage... electronica staat en valt met kwaliteit van componenten en fabricage lijkt mij..
DJ-Emotion    posted on 27-11-2005 16:27
Poster: DJ_Inspiration

Ik draai supergraag met vinyl, maar die prijzen zijn mij wat te hoog. (Als student heb ik namelijk niet zo veel inkomsten)

Totaly agree!
Camino    posted on 27-11-2005 18:43
@djdc - Idd je wilt platen van nu, maar voor te oefenen zijn oude platen even goed (beter?) dan de nieuwe... maar als je wilt opteden wil je natuurlijk de nieuwe platen
Dj_T.im    posted on 30-01-2006 22:26
maar ik denk dat die liedjes van vroeg (jaren 70,80,), nie egt leuk zijn om te mixen,, als dat al lukt
Illusion    posted on 31-01-2006 17:56
Ik ga trouwens vanaaf ff draaitafels ophalen, dus dan draai ik vanaf dan ook op vinyl
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Jorrit    posted on 31-01-2006 18:29
Poster: DJ-DC
maar ik denk dat die liedjes van vroeg (jaren 70,80,), nie egt leuk zijn om te mixen,, als dat al lukt

Ik denk dat Ben Liebrand het tegendeel bewijst, hoe hij dit soort (en andere soorten)  muziek mixt is gerust 'leuk' te noemen Winking my eye
tairip    posted on 21-03-2007 15:32
Ik ga hier maar even verder omdat er al zoveel topics over bestaan!

djmarcelm
Semi-Pro

Posted on 20-03-2007 23:51:00 djmarcelm's Homepage Quote djmarcelm

quote:
Poster: tairip
Sorry maar zijn hier niet al tig veel topics over? Lead antwoord zelf ook!?

Zoals:
Turntable DJ uit de tijd??
cd of vinyl draaien?
Cd of Vinyl? Ligt het aan de stijl?
CD of Vinyl?
CD or Vinyl
Liever platen of cds

Hier mijn mening, in het begin dacht ik dat het vinyl nooit zou verdwijnen. Nu begin ik daar aan te twijfelen en weet vrijwel cker dat er ooit een dag komt waarom de DJ het zwarte goud niet meer ten gehore brengt.
Ik denk echter niet dat CD de plaatsvervanger is van vinyl, de MP3 gaat de vinyl en cd vervangen is het niet binnen 5 jaar dan wel binnen 15!
In Amerika zie je nu al het verschijnsel dat de MP3 interfaces in de discotheken staan en je alleen maar je laptop aan hoeft te sluiten.

Het zal nog wel enige jaren duren voordat de vinyl industrie in stort maar de groei van MP3 en CD word steeds maar groter.
Vinyl evenaren hoeft niet meer met cd speler, de nieuwe generatie DJ weet niet eens meer wat vinyl is of waarvan het gemaakt word en hoe het werkt.

Wel weten ze hoe je een MP3 start en de wavevorm opelkaar plakt zonder koptelefoon! Ik vind dat men dan geen DJ meer is maar dat is persoonlijk!
De DJ gaat in zijn algemeenheid een beetje veranderen van rol, hij wordt meer een entertainer en is niet alleen DJ meer. Visuals gaan meer een rol spelen alhoewel ik niet weet of dat het oude vak ten goede komt!

Zo weer genoeg getypt op deze avond! Wie nog meer wil weten moet maar eens onder het genot van een bakje koffie in Groningen aankomen want mijn vingers worden moe!

glas bier gerard?
 Wanneer? Vrijdag 's middags! Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

131 Users online: 14 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 57.211
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.793.726