CD of Vinyl? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twello    posted on 23-11-2005 14:58

volgensmij ben ik de zoveelste al maar ik vraag het toch
ik wil graag beginnen met draaien omdat ik gewoon hou van Trance en Techno

maar nu de grote vraag waar moet ik mee werken? ik heb al heel veel topics doorgelezen op deze site en het is me niet duidelijk...

moet ik CD of Vinyl spelen?

ik zat zelf te denken of het niet gewoon het handigst was op de computer met mp3 maar daar zal wel iedereen tegen zijn

iemand een sugestie hoe ik moet beginnen? en met wat voor spullen?

What do you think about CD of Vinyl? ??

Vote :   

Illusion    posted on 23-11-2005 15:04
Nou om te zeggen, ik zou PC afraden. Daar leer je niet op te draaien. Ik heb ook ooit een keuze gemaakt zoals jou. Of ik nou eerst op cd's ging draaien, of op vinyl. KWa de kosten zou ik je aanraden om eerst op cd te beginnen. Vinyl is gewoon ontzettend duur.

En het is natuurlijk wat je zelf het beste vind, en wat je het leukste lijkt. Vinyl vind ik persoonlijk het orgineelste, en het mooiste. Ik ga binnenkort ook verder op vinyl.

Je kan ook eerst zeggen van, ik draai eerst cd en daarna vinyl.

En je kunt om te beginnen, misschien met skytec beginnen. het is een goedkoop merk en redelijk goed. Goed genoeg om te beginnen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Bastian    posted on 23-11-2005 15:41
net zoals dj illusion zegt is het denk ik als beginner handig om met cd's te beginnen en misschien als je het mixen een beetje onder de knie hebt en het leuk vind kan je nog vinyl gaan draaien en je kan dan ook gewoon maar 1 draaitafel die misschien niet te duur is nemen en kijken of je het lekker vind met vinyl draaien(dat zal vast welWinking my eye.

lege cd's heb je al in kokers van 100 of anders 50 (en nog meer soorten) en daar betaal je maar +- 25 euro voor en daar heb je soms maar 2 platen.
En ook al koop je je cd's orgineel in de winkel, dan ben je nog steeds voordeliger uit maar bij vinyl heb je het nummer wel helemaalWinking my eye en bij cd is het meestal een gedeelte dat ook (meestal) word gemixt.
Basrose    posted on 23-11-2005 15:51
ik draai met vinyl en met cds maar vinyl heeft nog steeds mijn voorkeur... waarom? geen id het is gewoon een gevoel denk ik
Twello    posted on 23-11-2005 16:14
bedankt voor de snelle reactie

@ DJ illusion

dus met de computer is zowiezo afgeraden? en vinyl is te duur.. ik denk dat ik dan gewoon maar doe wat je aanraad en met CD's beginnen enzodra ik meer geld heb kan ik altijd nog overstappen...

nu het 2e wat heb ik nodig ?
Dj_T.im    posted on 23-11-2005 16:16
ik zou voor de cds gaan, op cdspeler zitten veel meer functies, en je kunt gwoon nummer op cd branden. met platen spelers moet je steeds weer nieuwe platen kopen, die best duur zijn
Twello    posted on 23-11-2005 16:21
dus je kunt gewoon wat dingen op een cd branden en draaien?  lijkt me goedkoper dan elke keer een dure plaat te kopen
Bastian    posted on 23-11-2005 16:26
nog een tip voor als je het mixen onder de knie hebt en je hebt weer geld voor een draaitafel: vinyl geeft wel een grote kick als met cd's draaien:P.

Dj_T.im    posted on 23-11-2005 16:35
dus je kan beter met cds beginne:P
Twello    posted on 23-11-2005 16:37
duidelijk

maar btw wat heb ik verder nodig? 
JonasVerdickt    posted on 23-11-2005 16:48
ja eerst met cd's en daarachter als je het beu bent zoals mij neem je gewoon vinyl
rebounce    posted on 23-11-2005 16:48
wat je verder nodig hebtConfused
Eerst wat is je budget? en heb je al iets staan van mixer, versterker,..?
Ik ben namelijk zoals jou begonnen. Vinyl of cd. Ik ben gegaan voor de vinyl in het begin en ik beklaag me het niet maar na een tijdje ben je toch wel es benieuwd wat een cdj-800/1000/200 eigenlijk kan.Ik heb nu  stanton t-120c en een jc mcd-200 dus eigenlijk kan ik kiezen maar vinyl is wel anders. Je concact met de plaat het gevoel,.... Maar ik doe het eigenlijk zo om de prijs te beperken om maar steeds vinyl te moeten kopen. Koop je favorieten op plaat en de andere gwn op cd branden

En qua materiaal kan ik zeker de jb cd-200 aanraden van cd speler ( nie te duur ong 270 eur en redelijk qua loopwerk volgens mij)
Platendraaiers ben ik begonnen met een stanton t-50 maar koop alstublief direct een direct drive ( kost mss iets meer maar het verschil is enorm) stanton t-60 of reloop hebben wel iets voor rond de 200 à 250 eur
En mixer? eu ne jb beat 4 mks is zeker niet slecht voor de prijs :d. Liever ne ecler maja de prijs é.

Twello    posted on 23-11-2005 17:51
ik koop eerst alleen CD speler denk ik later als ik dat een beetje onder de knie heb kan ik altijd nog met plaatenspelers verder gaan...

ik doe eerst nog ff het goedkopere spul daarna kan ik altijd nog uitbreiden toch? stel dat ik het nix vind dan zit ik met een set van 1000 euro opgescheept

MadSteven    posted on 23-11-2005 18:19
Klein voordeeltje van cd:

als je er op tijd bij bent, staan er op je cd-single altijd meer nummers voor minder geld.

Mits je plaat ook op cd-single uitgebracht is, maar ik heb daar meestal niet zo'n problemen mee.
Illusion    posted on 23-11-2005 18:24
Poster: Twello
ik koop eerst alleen CD speler denk ik later als ik dat een beetje onder de knie heb kan ik altijd nog met plaatenspelers verder gaan...

ik doe eerst nog ff het goedkopere spul daarna kan ik altijd nog uitbreiden toch? stel dat ik het nix vind dan zit ik met een set van 1000 euro opgescheept

jah precies, eerst kan je het goedkopere spul ff testen, of je het leuk vind enzo.. En als je het niet leuk vind kun je het altijd verkopen, en zit je inderdaad niet met apparatuur van 1000 euro's.

Weetje wat je verder nodig hebt kwa apparatuur?
Lukaz    posted on 23-11-2005 18:47
Poster: MadSteven
Klein voordeeltje van cd:

als je er op tijd bij bent, staan er op je cd-single altijd meer nummers voor minder geld.

Mits je plaat ook op cd-single uitgebracht is, maar ik heb daar meestal niet zo'n problemen mee.

Klein voordeeltje van vinyl:

ik weet niet wat je gaat draaien maar over het algemeen staan heel veel nummers niet op cd single en bijna altijd wel op vinyl + dat op de Vinyl bijna altijd wel vette RMX'en op staan die niet te downloaden zijn..
Twello    posted on 23-11-2005 20:08
Poster: Djillusion

jah precies, eerst kan je het goedkopere spul ff testen, of je het leuk vind enzo.. En als je het niet leuk vind kun je het altijd verkopen, en zit je inderdaad niet met apparatuur van 1000 euro's.

Nee ik heb geen idee behalve een mixer 2 cdspelers (heeft iedereen tenminste bij die foto's van je gear) en boxen voor de rest heb ik geen idee?
Nvie    posted on 23-11-2005 20:35
kijk hier ook eens...
Tekhead    posted on 23-11-2005 20:47
Als je wat rondkijkt kan je ook vinyl in 2de hands kopen of sterk verminderde prijzen.
Een goede platenspeler kan je hebben in okkazie rond de 200 eurokes, een goede cd speler kost stukken meer.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
rebounce    posted on 24-11-2005 07:57
@ tekhead wel waar maar ne cd player heb mss langer dan een tweedehands platendraaier
Illusion    posted on 24-11-2005 09:54
Poster: Djillusion

Nee ik heb geen idee behalve een mixer 2 cdspelers (heeft iedereen tenminste bij die foto's van je gear) en boxen voor de rest heb ik geen idee?

Nou ik zal een paar dingetjes opnoemen:

2 cd-spelers
mixertje
boxen
versterkertje
en dat was het eigenlijk:d

Het belangrijkste is eigenlijk een versterker, waar je mixer op aan sluit en je boxen. Anders heb je geen geluid en kan je  niet  mixen natuurlijk.
Een aantal jaren geleden toen ik ben begonnen, draaide ik gewoon op disc mans, een goedkoop mengpaneeltje, en dat mengpaneeltje, had ik op m'n stereo aangesloten. In een stereo zit meestal een kleine versterker. En op die stereo had ik ook 2 boxen aangesloten.

Dit is wel egt het Toppunt van beginnen trouwens
greetz Illusion

succes
Twello    posted on 24-11-2005 11:18
kijk daar heb ik wat aan
bedankt m8

btw hoeveel chanals moet een cd-speler minimaal hebben?

http://www.pioneer.nl/nl/product_overview.jsp?category_id=461&taxonomy_id=44-74

ik zag er hier een paar maar ik weet niet of ze goed zijn...
User edit by Twello on 24-11-2005 @ 11:22:03 (100%)
Laidback    posted on 24-11-2005 11:26
kijk daar heb ik wat aan
bedankt m8

btw hoeveel chanals moet een cd-speler minimaal hebben?

http://www.pioneer.nl/nl/product_overview.jsp?category_id=461&taxonomy_id=44-74

ik zag er hier een paar maar ik weet niet of ze goed zijn...

Hoeveel kanalen je mixer moet hebben bedoel je denkik......
Nou ik vind persoonlijk dat je er minimaal 4 moet hebben.. kan je je Pc / DVD/ TV etc.. er ook op aansluiten Happy, laughing
maarja, als je echt alleen met cds gaat mixen. dan is een mixer met 2 kanelen genoeg Happy, laughing

Greetzzz
!
Twello    posted on 24-11-2005 12:18
zitten er op mixers btw ook effecten of moet ik die er bij kopen met een ander paneel?
djjw    posted on 24-11-2005 13:33
je hebt wel mixers met effecten, maar wil je goede effecten betaal je
daar ook voor..
een goedkoper mengpaneel heeft helaas ook minder goede effecten.
Twello    posted on 24-11-2005 13:46
ik heb wel een leuke aanbieding denk ik  is de cdj-100 een beetje goed?

185 Users online: 22 Guests (163 Unknown)
Pages generated today : 48.021
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.784.536