Wie draait hier Hiphop? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

BigSign    posted on 17-06-2010 02:12
Beste DJ's, Ik ben sinds gister bezig met mijn hiphop mixtape en het gaat goed moet ik zeggen! Maar ik zit nu vast bij 2 nummers die ik in elkaar wil laten lopen. Ik weet dat beatmatchen temaken heeft met de BPM maar er zijn toch ook wel andere manieren van tracks over laten lopen? Ik werk nu regelmatig met De BPM moet ik zeggen en dat gaat zeker de goeie kant op!. Maar ik wil ook andere Technieken leren buiten de BPM om. Ik mix hiphop en daar zitten stemmen in dus Dat beatmatchen gaat dan niet altijd even makkelijk. En toch wil ik leren om iedere Track mooi in elkaar te laten lopen, ookal verschillen de BPM's. Als ik een track over Laat lopen maak ik altijd wel gebruik van de filter op mijn mixer of de EQ en scratchen en dat gaat ook prima!. Mijn grote voorbeeld is DJ The Flexican ik weet niet of iemand hem kent hier op dit forum, Maar hoe hij mixt wil ik dus ook een beetje doen alleen vind ik het vaak moeilijk omdat Hij zeer gevorderd is, en meerdere CDJ's gebruikt zoals ik in zijn mixes kan horen!. Is hier toevallig een DJ die vaak of regelmatig Hiphop draait en daar veel verstand van Hebt qua technieken?. Zo ja zou ik het graag willen horen en zou ik graag tips daarover Willen krijgen zodat ik niet meer vast zit als ik bezig ben met mijn mixtape. Ik hoor het graag! Happy, laughing

What do you think about Wie draait hier Hiphop? ??

Vote :   

TH3llC    posted on 17-06-2010 02:17
ik mix nooit hiphop maar je kan bv. op 1 liedje een loop maken op een stukje dat makkelijk te mixen is en dan het 2de liedje inmixer of gewoon op een break mixer(zonder beats)
ik ken the flexican niet maar het is altijd goed om veel naar pro's te luisteren en ze 'proberen' na te doen..
luister hoe hij ze mixt en zorg voor een goede playlist..
Tomazos    posted on 17-06-2010 02:19
'of iemand The flexican kent'

lol, hij is Master!

(zoals ze dat in hiphop taal zeggen)

maargoed,
hiphop heeft een ander ritme, en meer vaardigheid nodig dan bpm's bij elkaar leggen
Hiphop is veel werken met loopjes/effectjes/hotcue's
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Yvaroz    posted on 17-06-2010 16:04
The Flexican is toch best bekend?

kennen jullie die filmpjes van DIS niet?
Nothing is Impossible
Tekhead    posted on 17-06-2010 20:07
Hip Hop ? What the f**k is hip hop, Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mathiz    posted on 17-06-2010 20:09
inderdaad vind het goed om zo is ??n chill liedje op de avond te horen maar om zo heel de avond naar roepende negers te luisteren ? ? FORGET IT
main    posted on 17-06-2010 20:11
ik zie dat je pioneer's hebt, hiphop hoor je toch met vinyl te mixen? dus gewoon goed met bpm werken (na een tijdje voel je dit ook in een break, ik iniedergeval wel) en de vocalen goed eq'en (mijn ervaring)
Tekhead    posted on 17-06-2010 20:16
Poster: matezo
inderdaad vind het goed om zo is ??n chill liedje op de avond te horen maar om zo heel de avond naar roepende negers te luisteren ? ? FORGET IT

en dat is eigenlijk nog niks in vergelijking ze een hele avond te moeten ruiken! Man, man toch mis?re, mis?re Cool
viva_la_bram    posted on 17-06-2010 20:19
Ik voel hier een rasistisch sfeertje!
Maar zoek eens op youtube, staan best goede tutorials op, voor de rest gewoon veel oefenen! En ja als je the flexican niet kent? heb je toch echt onder een steen gelegen!
DjVictorF    posted on 17-06-2010 20:25
Dit geeft toch wel even een goed beeld van hoe goed The Flexican wel niet is:
http://www.youtube.com/watch?v=5A7KyqZGapg&feature=related

Alleen is het wel zo dat hij zijn mixtape's maakt met de computer (ableton waarschijnlijk).
Maar jij gaat hem dus maken met je dj set? Kan natuurlijk ook gewoon, maar je kan het ook met Ableton proberen. Gaat makkelijker en kan je leukere effecten toepassen, waardoor je mixtape er denk ik beter uit zal komen.

Edit: @Tekhead en Matezo, hier helpen jullie hem toch niet met zijn probleem? Iedereen heeft zijn eigen muziek stijl. Dat jullie Hip Hop kut muziek vinden, prima, maar dat hoef je dan niet hier bij dit topic eruit te gooien. Mijn ouders vinden het meeste van mijn muziek klote en dat van hun, maar ik respecteer het wel.
Ohja en probeer maar eens Hip Hop te mixen! Kan je heeeel lang voor oefenen, want dat is toch wel een van de meest moeilijk mixbare muziek die er is..
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 17-06-2010 @ 20:29:53 (100%)
Tekhead    posted on 17-06-2010 20:28
@ viva la bram:

Doe niet zo bijdehands gast met je belachelijke opmerking !
Trouwens heeft dit niets met racisme te maken, maar alles met realisme, of heb je nog nooit tussen een groep Negers en Negerinnen rondgehangen ? Die roepen nooit zeker, en ze ruiken heel aangenaam, zeker onder hun oksels is het een zalig aroma, om dan nog maar te zwijgen over hun volledige lijfgeur. Heb toch ook niet gezegd,dat dat is omdat ze zich niet wassen of zo, maar het is wel realiteit, en als jij dat dan een racistisch trekje vind, ben je een zeer zielig ventje.

@ Victor:
We mogen toch nog wel eens lachen zeker ?
User edit by Tekhead on 17-06-2010 @ 20:30:54 (13%)
DjVictorF    posted on 17-06-2010 20:34
Ja uiteraard, maar het is niet erg aardig hoe je het brengt en dan snap ik wel dat Viva La Bram het rasistisch vindt overkomen.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Melle    posted on 17-06-2010 21:06
Poster: Tekhead
@ viva la bram:

Doe niet zo bijdehands gast met je belachelijke opmerking !
Trouwens heeft dit niets met racisme te maken, maar alles met realisme, of heb je nog nooit tussen een groep Negers en Negerinnen rondgehangen ? Die roepen nooit zeker, en ze ruiken heel aangenaam, zeker onder hun oksels is het een zalig aroma, om dan nog maar te zwijgen over hun volledige lijfgeur. Heb toch ook niet gezegd,dat dat is omdat ze zich niet wassen of zo, maar het is wel realiteit, en als jij dat dan een racistisch trekje vind, ben je een zeer zielig ventje.

@ Victor:
We mogen toch nog wel eens lachen zeker ?

Tekhead, hoe oud ben je? Ja ik heb meerdere keren tussen een groep negers rondgehangen en ik ruik niks verkeerds eigenlijk. Winking my eye
+ nee het is niet grappig, waarschijnlijk heb je gewoon hele slechte humor. Nee ik voel ook me niet aangesproken als je dat van plan was om te zeggen, het zijn gewoon een en al nutteloze vooroordelen. En sowieso, als je hiphop zo kut vind, waarom open je dit topic en neem je de moeite om hier te gaan reageren??

OT: Ja hiphop mixen is erg moeilijk, ik probeer het zelf ook heel vaak omdat dat de muziekstijl is die mij het meest aanspreekt. Bij veel nummers laten ze eerst even de beat lopen voordat de vocals erin komen, echt heel kort maar, maar je zou dat kunnen loopen. Ook kloten met de cue button zou kunnen of je bereid want dingen voor en checkt gewoon welke nummers lekker door elkaar mixen. Ook zou je gebruik kunnen maken van instrumentals.
Wat ook een goed idee is om veel tracks even door een bpm counter te gooien en dan veel tracks met hetzelfde bpm op 1 cd te gooien, schrijf meteen even het bpm erbij van alle tracks, zo weet je goed wat makkelijk te mixen valt omdat dat bij hiphop nog wel is verschilt. En wat?TH3llC zei, luister is hoe andere hiphop dj's mixen!
Veel succes!
Tekhead    posted on 17-06-2010 21:08
Poster: DjVictorF
Ja uiteraard, maar het is niet erg aardig hoe je het brengt en dan snap ik wel dat Viva La Bram het rasistisch vindt overkomen.

Hoe moet ik het dan brengen om deze jongen tevreden te stellen ?
?
Als de waarheid als een koe al racisme is, dan kan ik beter in een of andere moslimland gaan wonen, daar moet je ook zwijgen en de waarheid verkrachten.

En er moet me nog iets van het hart ! Ik word echt schijtziek van die wereld en realiteit-vreemde gasten mij en andere steeds voor racist uitmaken telkens er een opmerking of zelfs grapje gemaakt wordt over vreemdelingen, zelfs als het de waarheid is.
Heeft iemand er een probleem mee, spijtig voor hem/haar.
Melle    posted on 17-06-2010 21:10

Hoe moet ik het dan brengen om deze jongen tevreden te stellen ?

Als de waarheid als een koe al racisme is, dan kan ik beter in een of andere moslimland gaan wonen, daar moet je ook zwijgen en de waarheid verkrachten.

En er moet me nog iets van het hart ! Ik word echt schijtziek van die wereld en realiteit-vreemde gasten mij en andere steeds voor racist uitmaken telkens er een opmerking of zelfs grapje gemaakt wordt over vreemdelingen, zelfs als het de waarheid is.
Heeft iemand er een probleem mee, spijtig voor hem/haar.

Je hebt gewoon kuthumor. ;P
Lol en waar heb je die waarheid vandaan, wikipedia?

45 jaar eh? had je wel wat wijzer verwacht.
User edit by Melle on 17-06-2010 @ 21:12:32 (17%)
Tekhead    posted on 17-06-2010 21:39
Poster: Melle

Je hebt gewoon kuthumor. ;P
Lol en waar heb je die waarheid vandaan, wikipedia?

Niet verwacht dat je 45 jaar bent trouwens, had je wel wat wijzer verwacht.

Snotter dat je bent, om te beginnen heb ik dit Topic niet geopend !
2-?Wie ben jij om over mijn humor, kennis?en?ervaring te oordelen ? Wikipedia hahaha, dat is voor cybernerds zoals jij die zelfs nog niet oud genoeg zijn om Bier te drinken !
3- Ken je de definitie wel van het woord racisme ? dat is wel wat uitgebreider dan enkel alleen maar over andere huidskleur te (ver)oordelen.
4- Ik had (en heb) al meerdere Afrikanen als vriend toen jij zelfs nog geen spermacel was !
5- Ik eigenaar en uitbater geweest ben van de allereerste discotheek in Belgie waar naar Afrikanen toe gerichte muziek gedraaid werd en waar (uitgezonderd de dj) alle personeel een zwarte huidskleur had, die club was een place to be voor de Afrikaanse gemeenschap in Belgie en ver daarbuiten, The Royal Inn Club. Het was toen ook de enigste discotheek (van een Blanke eigenaar) in Vlaanderen waar mensen van? Afrikaanse origine welkom waren.

EN DAN NOEM JIJ MIJ EEN DOMME RACIST MET VOOROORDELEN ! Cool?Cool
JollyJunkie    posted on 17-06-2010 21:55

2- Wie ben jij om over mijn humor, kennis?en?ervaring te oordelen ? Wikipedia hahaha, dat is voor cybernerds zoals jij die zelfs nog niet oud genoeg zijn om Bier te drinken !
3- Ken je de definitie wel van het woord racisme ? dat is wel wat uitgebreider dan enkel alleen maar over andere huidskleur te (ver)oordelen.
4- Ik had (en heb) al meerdere Afrikanen als vriend toen jij zelfs nog geen spermacel was !
5- Ik eigenaar en uitbater geweest ben van de allereerste discotheek in Belgie waar naar Afrikanen toe gerichte muziek gedraaid werd en waar (uitgezonderd de dj) alle personeel een zwarte huidskleur had, die club was een place to be voor de Afrikaanse gemeenschap in Belgie en ver daarbuiten, The Royal Inn Club. Het was toen ook de enigste discotheek (van een Blanke eigenaar) in Vlaanderen waar mensen van? Afrikaanse origine welkom waren.

EN DAN NOEM JIJ MIJ EEN DOMME RACIST MET VOOROORDELEN ! Cool Cool

1. Hij bedoelt openen in de zin van erop klikken zodat je kan lezen wat erin staat.
2. Als je bier mag drinken ben je ineens geweldig? Wikipedia is behoorlijk handig hoor, en het is een vooroordeel dat mensen die op wikipedia zitten cybernerds zijn.
3. 'Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens' (Wikipedia). Het is dus niks anders dan mensen te (ver)oordelen/complimenteren op basis van hun ras.
4. Ja, en?
5. Dus, ik veronderstel dat het daar blijkbaar stonk? 'T stinkt wel vaker in discotheken.

Kan je quoten waar hij zegt dat jij een domme racist met vooroordelen ben (ik vind van niet trouwens, je reageert alleen wel vrij aggressief Winking my eye)?

@ Topicstarter: Ik luister wel Hiphop, maar eigenlijk alleen maar experimentele Hiphop zoals Flying Lotus. Madvillain heeft ook wel wat, wat voor Hiphop draai jij?
User edit by JollyJunkie on 17-06-2010 @ 21:57:05 (9%)
Mathiz    posted on 17-06-2010 22:02
Jongens jullie willen altijd maar alles zo correct proberen aantonen met wikipedia termpjes .Confused?? Mensen hoeven niet altijd serieus te zijn ? Dit was begonnen als een 'grapje' en het lokt weer heel wat reacties uit .....
Waarom....? ik weet het niet hebben jullie graag je gelijk ? discussi?ren jullie graag ?
User edit by Mathiz on 17-06-2010 @ 22:03:37 (2%)
Bvanleeuwen    posted on 17-06-2010 22:03

en dat is eigenlijk nog niks in vergelijking ze een hele avond te moeten ruiken! Man, man toch mis?re, mis?re Cool

Ik lees dit meer als een sarcastische opmerking TEGEN Matezo belachelijke tekst.
Tek', I got your back man! Deze gasten kenne nog net lezen maar niet de achterliggende gedachte doorzien...

Ontopic: Mijn CDJ's hebben nog noooooooooooooit een hiphop track gehad Thumbs Up
Mathiz    posted on 17-06-2010 22:04
damn ik wist niet dat er zon kereltjes zoals jij bestonden. hier verspil ik geen woorden nog daden aan .al vraag ik mij wel af wat jouw dikke nek gangsta post zo intersant maakt tegen over die van mij .ik kan je zeker aanraden om in je coole cdj een bling blin neger cdtje te steke want met je coole zonnebrl zal je direct in elke gang passen .
User edit by Mathiz on 17-06-2010 @ 22:56:43 (100%)
ElVrieso    posted on 17-06-2010 22:13
Wel leuk, zodra het is over hip hop gaat vind er gelijk een discussie plaats over 'racisme' laat Tekhead praten, echt heel erg racistisch is het niet maar het kan beledigend over komen toch. Happy, laughing

Ook al heb ik veel donkere vrienden en zelfs een beetje familie noem ik ze soms ook 'negers'

Maar ik ben totaal geen racist ofzo.

Ontopic:

Wow, ik had wel eens van hem gehoord maar The Flexican draait zeker goed! Alleen soms klinkt het een beetje rommelig door al ze filtertjes en backspins. Toch ga ik ook maar eens 'proberen' wat meer hip hop muziek te draaien, de bekende bangers slaan toch aan in een club. :D
Bruno de Vries - @djelvrieso
JollyJunkie    posted on 17-06-2010 22:16
Poster: matezo
Discussi?ren jullie graag ?

Af en toe wel ja Cool

@ Bvanleeuwen:
Volgens mij was het niet sarcastisch bedoeld, aangezien hij later zegt: ?

@ Bigsign:?
Als je het vervelend vindt dat er een offtopic discussie in je topic is, dan moet je even een van onze posts reporten (blauwe vlaggetje) en dan verwijdert een van de mods het Happy, laughing

Vassilli    posted on 17-06-2010 22:16
Ik draai nog weleens A Milllie - Lil Wayne. Die slaat meestal goed aan.
Tekhead    posted on 17-06-2010 23:15
Poster: JollyJunkie

1. Hij bedoelt openen in de zin van erop klikken zodat je kan lezen wat erin staat.
2. Als je bier mag drinken ben je ineens geweldig? Wikipedia is behoorlijk handig hoor, en het is een vooroordeel dat mensen die op wikipedia zitten cybernerds zijn.
3. 'Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens' (Wikipedia). Het is dus niks anders dan mensen te (ver)oordelen/complimenteren op basis van hun ras.
4. Ja, en?
5. Dus, ik veronderstel dat het daar blijkbaar stonk? 'T stinkt wel vaker in discotheken.

Kan je quoten waar hij zegt dat jij een domme racist met vooroordelen ben (ik vind van niet trouwens, je reageert alleen wel vrij aggressief Winking my eye)?

1- Als weer niet op klikken, weten we niet waarover het gaat, domme opmerking dus.

2- Bier mogen drinken heeft niks met geweldig te maken, heb ik dat soms gezegd ? The Point van mijn opmerking heeft hij (en jij blijkbaar ook niet) begrepen. dit was gewoon een verwijzing naar zijn leeftijd, zoals hij dat doet bij mij. Ik heb btw wel de meest uiteenlopende levenservaring, met de nadruk op ervaring ! Ik spreek steeds uit persoonlijke ervaring, niet (zoals heel veel van de youngsters hier) van horen zeggen...

3- Informeer je beter even bij Van Daele, ipv wikipedia, dan zal je merken dat de verwoording op Wikipedia verre van volledig is, en niet alleen van toepassing is op RAS of etnische afkomst. Trouwens is er ook positief racisme, en jij hebt dat al vermeld (mss zonder dat je het gemerkt hebt) in je quote.

4- Ja en, wat ja en ? Vele hebben het nooit anders gekend, maar toen ik jullie leeftijd had, was een Neger, Marokkaan, e.a. nog een rariteit in de samenleving (maar die hadden nog respect voor onze waarden, normen, levenswijze en geloofsovertuiging) en was dagelijkse omgang en contact met deze mensen helemaal niet vanzelfsprekend.

5- Ja het stonk daar soms, maar niet naar bier ! Waarom ze een veelal indringende (lichaams)geur verspreiden ? Zoek even op via wikipedia, zal je een hint geven ! Soort voedsel !

Ik reageerde niet agressief, maar bitsig, omdat?sommige snotneuzen hier (Sommige, dus niet alle !) denken alles? beter te weten, alles beter te kunnen, alles hebben meegemaakt, en alles in twijfel trekken van de ouderen hier, etc...
BTW Jolly, was zijn 2de reactie dan zo respectvol ? Neen, wel?denignerend en bijna beleefdheid, nodig en nuttig in je toekomstig leven.
JollyJunkie    posted on 17-06-2010 23:31

1- Als weer niet op klikken, weten we niet waarover het gaat, domme opmerking dus.

2- Bier mogen drinken heeft niks met geweldig te maken, heb ik dat soms gezegd ? The Point van mijn opmerking heeft hij (en jij blijkbaar ook niet) begrepen. dit was gewoon een verwijzing naar zijn leeftijd, zoals hij dat doet bij mij. Ik heb btw wel de meest uiteenlopende levenservaring, met de nadruk op ervaring ! Ik spreek steeds uit persoonlijke ervaring, niet (zoals heel veel van de youngsters hier) van horen zeggen...

3- Informeer je beter even bij Van Daele, ipv wikipedia, dan zal je merken dat de verwoording op Wikipedia verre van volledig is, en niet alleen van toepassing is op RAS of etnische afkomst. Trouwens is er ook positief racisme, en jij hebt dat al vermeld (mss zonder dat je het gemerkt hebt) in je quote.

4- Ja en, wat ja en ? Vele hebben het nooit anders gekend, maar toen ik jullie leeftijd had, was een Neger, Marokkaan, e.a. nog een rariteit in de samenleving (maar die hadden nog respect voor onze waarden, normen, levenswijze en geloofsovertuiging) en was dagelijkse omgang en contact met deze mensen helemaal niet vanzelfsprekend.

5- Ja het stonk daar soms, maar niet naar bier ! Waarom ze een veelal indringende (lichaams)geur verspreiden ? Zoek even op via wikipedia, zal je een hint geven ! Soort voedsel !

Ik reageerde niet agressief, maar bitsig, omdat?sommige snotneuzen hier (Sommige, dus niet alle !) denken alles? beter te weten, alles beter te kunnen, alles hebben meegemaakt, en alles in twijfel trekken van de ouderen hier, etc...
BTW Jolly, was zijn 2de reactie dan zo respectvol ? Neen, wel?denignerend en bijna beleefdheid, nodig en nuttig in je toekomstig leven.

2. Oke, ik snap wat je bedoelt, maar later we er maar snel over ophouden anders komt er weer een leeftijddiscussie?Cool

3. Ik heb thuis helaas geen van Dale?Cool. Ja dat heb ik gemerkt, aan alles zit eigenlijk wel een positieve kant, zo ook aan racisme. Zou je even uit kunnen leggen wat de definitie van racisme dan nog meer is?

4. Daar kan ik niet over mee praten aangezien ik toen nog niet bestond. Ik vind wel dat een groot deel buitenlanders nu ook nog gewoon respect hebben voor onze waarden en normen.

5. Niks gevonden?Cool

Nee, zijn 2e reactie was ook duidelijk niet respectvol, mag ook wel even gezegd worden.
Melle    posted on 17-06-2010 23:37

2- Wie ben jij om over mijn humor, kennis?en?ervaring te oordelen ? Wikipedia hahaha, dat is voor cybernerds zoals jij die zelfs nog niet oud genoeg zijn om Bier te drinken !

EN DAN NOEM JIJ MIJ EEN DOMME RACIST MET VOOROORDELEN ! Cool Cool

2- 'cybernerds zoals jij die zelfs nog niet oud genoeg zijn om Bier te drinken' < Het feit al dat je al zo praat vind ik al grappig voor een 45 jarige. Zelfde geldt voor jou trouwens, mag jij wel over mijn kennis en ervaring oordelen? ik ben dan misschien wel jonger maar dat betekent niet dat ik op sommige gebieden misschien wel een gezonder beeld kan hebben.
3- Haha ja dat ken ik zeker, maar wat heb ik ooit over racisme tegen je gezegd? Maar de manier hoe je over het onderwerp praat zegt wel iets over je.
4- Stoere jongen, leuke vriend ben je trouwens die zegt dat zijn vrienden stinken.?(maar die hadden nog respect voor onze waarden, normen, levenswijze en geloofsovertuiging) < Ook jammer dit, zegt ook weer genoeg over je. Je gooit weer iedereen op 1 hoop.
5- Mooi dat je zo trots bent over jezelf. Maar ik snap alleen niet hoe je hiphop dan zo kut kan vinden en zegt dat ze (zoals jij het zegt, alle negers) altijd zo stinken. Het lijkt me dat je wel een bepaalde interesse moet hebben om zoiets te willen starten toch?

Ik heb jou nooit een racist genoemd. Happy, laughing

Ja ik hou van discussies, ik weet niet of dat Hollands is zoals Matezo zei maar dat zou best kunnen. ;P

En ja mijn 2e opmerking was zeker niet respectvol, maar ik maakte die opmerking om duidelijk te maken dat die van jou dat ook niet was.
User edit by Melle on 17-06-2010 @ 23:39:19 (6%)

309 Users online: 161 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 45.993
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.953.285