Recorden in Audacity/Verder mixen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BigSign    posted on 16-06-2010 22:08
Beste DJ's,

Ik ben druk bezig met mijn nieuwe mixtape die binnenkort uit gaat komen, Ik ben er vandaag aan begonnen maar vanavond moest ik het even onderbreken want ik moest werken..
Ik heb mijn computer aan laten staan en Audacity ook met het project. Het project heb ik inmiddels ook opgeslagen, Maar ik ben natuurlijk nog lang niet klaar met mixen!. Ik heb het laatste nummer tot nu toe helemaal tot het eind laten lopen, Maar ik wil nu verder gaan recorden zodat die laatste track ook niet helemaal meer tot het eind loopt. En dat ik daar gewoon weer een andere track overheen gooi, en dan vervolgens weer verder ga met mixen. Ik mix trouwens via mijn 2 cd spelers en mijn mixer. Wie weet hoe ik nu verder kan? Het moet er dus op lijken dat het 1 lange mix word met allemaal tracks.
ik hoop graag geholpen te worden.

What do you think about Recorden in Audacity/Verder mixen ??

Vote :   

AdenFarleigh    posted on 16-06-2010 22:12
Ik weet niet of hij doorgaat met recorden vanaf het eindpunt, wanneer je het besetand opent in Audacity. Wat je kunt doen is: Het stuk dat nu klaar is op een cd branden, in je cdspeler stoppen, en opnieuw opnemen - en vanaf dat punt gewoon verder gaan.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Bootstrap    posted on 16-06-2010 22:13
Je hebt meerdere opties. Je kunt de mix tot nu toe branden en in je cd-speler stoppen. Dan neem je hem helemaal op en begin je aan het eind weer met mixen.

Wat je ook kunt doen, is het tweede deel mixen en de twee delen op je computer aan elkaar plakken. Kan zelfs met Audacity met een beetje moeite. Makkelijker is om het met programma's als Ableton of Logic te doen.

edit: AdenFarleigh was me een beetje voor Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 16-06-2010 @ 22:14:28 (14%)
main    posted on 16-06-2010 22:14
je 2 mixjes in traktor laden en het begin en einde van die 2 aan elkaar mixen, als je mix bpm's niet te verschillend zijn moet dit heel makkelijk kunnen!
mrmagix    posted on 16-06-2010 22:21
Haha, heb het ooit nog anders gedaan. Gewoon het liedje dat ik ben mee gestopt opnieuw gestart en verder gemixed. Daarna op het gehoort gaan matchen via audacity. Ging nog wel redelijk goed maar het is tijdrovend en dan gaat het echt over milliseconden Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
main    posted on 16-06-2010 22:24
dan toch wat bootstrap zei, matchen in fl studio o.i.d. en gewoon aan elkaar plakken
mrmagix    posted on 16-06-2010 22:27
Poster: main
dan toch wat bootstrap zei, matchen in fl studio o.i.d. en gewoon aan elkaar plakken

Woops, had het verkeerd gelezen Cool . Nu voel ik me alleszins iets minder achterlijk dat ik niet de enigste ben met dat idee... Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
main    posted on 16-06-2010 22:38
haha, no problem Happy, laughing
feestbeest    posted on 16-06-2010 22:45
Simpele oplossing!

- Je sluit je pc out aan op een leeg kanaal op je mixer.
- Je sluit je record aan zoals je gewoonlijk doet
- Je begint opnemen en start vanaf de pc het al gemixte stukje op via je mixer
- Je mix de volgende track in via de cdj's en dan heb je um!
- Een waarschijnlijk goede mix is je eind resultaatHappy, laughing!

Ik denk dat dit het zelfde is als hier boven wordt genoemt?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 16-06-2010 @ 22:46:19 (19%)
ArCee    posted on 18-06-2010 11:55
Mocht je dit nog eens overkomen, druk Audacity dan niet op stop, maar op pauze.(knopje met de 2 blauwe streepjes erin naast de rode stop knop). ?
Daarna gewoon je pc aan laten staan en weg gaan.
Als je weer verder wil, gebruik je een effectje of jingle (ik gebruik wel eens een backspin geluids jingle), je drukt pauze nogmaals in en je bent weer onderweg.
Dan krijg je dus, nummer, backspin, volgende nummer, dat doen ze ook wel eens in livesets dus kan best eens een keer in een mix.

Anders gewoon je mix afspelen op mediaplayer, audacity weer op recorden zetten, dus je al gemixte deel opnieuw opnemen, en bij de laatste track doormixen.
Zo doe ik het namelijk zelf ook met me radio show.
Ik mix mijn show eerst kant en klaar. Daarna nog een keer afspelen en opnieuw opnemen, om mijn show in te spreken.
Okay, voor 1 uur ben je 2 uur bezig, maar dat is een keuze. Ik wil namelijk al mijn sets ook 'schoon' hebben dus zonder jingles en presentatie. Die bewaar ik, de gepresenteerde set upload ik en gooi hem daarna weg.
Yvaroz    posted on 18-06-2010 19:43
Arcee, kun jij zoon backspin jingle sturen?
want die zou ik dan ook kunnen gebruikenHappy, laughing
Nothing is Impossible
tek-zotic    posted on 18-06-2010 20:32
stoppen na de break van een liedje en je pitch niet verzetten, daarna nieuwe audacity file beginnen opnemen met de plaat die je gestopt bent. en dan aan elkaaar plakken op de juiste moment ( selecteer vanaf net na de break van je nieuwe mix Winking my eye )
ArCee    posted on 19-06-2010 15:41
Poster: Yvaroz

Pm je email maar ff kerel.
hoppie    posted on 19-06-2010 19:24
Poster: feestbeest
Simpele oplossing!

- Je sluit je pc out aan op een leeg kanaal op je mixer.
- Je sluit je record aan zoals je gewoonlijk doet
- Je begint opnemen en start vanaf de pc het al gemixte stukje op via je mixer
- Je mix de volgende track in via de cdj's en dan heb je um!
- Een waarschijnlijk goede mix is je eind resultaatHappy, laughing!

Ik denk dat dit het zelfde is als hier boven wordt genoemt?

maar wat gebeurt er als je uitgangssingnaal weer terug komt bij je ingang?
Question everything
right1    posted on 19-06-2010 20:19
zet gewoon wat je opneemt niet op luidspreker.? is er geen rondzang
ArCee    posted on 20-06-2010 11:16
Poster: Yvaroz

In je mailbox kerel. Cool

Voor de andere: http://www.sendspace.com/file/xb4ywr
User edit by ArCee on 20-06-2010 @ 11:16:51 (36%)
main    posted on 20-06-2010 11:17
dankje arcee LOL
ArCee    posted on 20-06-2010 12:30
Most welcome mate Cool

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

527 Users online: 449 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 107.759
Most visitors online this month : 652
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.626.674