NI Machine
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Choco    posted on 15-06-2010 15:46
Hallo Allemaal,

Nou zag ik dat je met de X1 de effecten van Traktor kan besturen en dat lijkt me wel zo handig want met de outus is dat net niet helemaal goed te doen vind ik.

Ik wil als ik straks wat verder ben met mixen, de tracks die ik mix meer eigen maken. Daar bedoel ik niet mee dat ik ze wil remixen maar af en toe een FX end of juist een begin er door samplen. Of evt een vocal van de volgende plaat die gaat komen alvast pre samplen en die dan in verschillende vormen laten horen in de plaat die op dat moment speeld,?live in de mix zeg maar.

Nu zat ik te kijken naar Machine.? Nou is mijn vraag kan ik met machine ook de effecten in traktor zelf aansturen net als de X1 en kan ik tevens met deze hardware doen wat ik hierboven heb beschreven?

Of kan ik beter kiezen om de X1 te kopen en bestaat er voor het andere wat ik wil doen iets heel anders?

Heeft iemand hier ervaring mee.

Alvast bedankt.

Greetz Daniel

PS: Kijken jullie wel eens naar http://www.be-at.tv/??. Zijn allemaal filmpjes van Dj's over de hele wereld.
Ook de opening in Air Amsterdam is te zien. Als je onder Sander Kleinenberg kijkt. En veel van Ibiza. Wel gaaf vind ik .
User edit by Choco on 15-06-2010 @ 15:48:48 (2%)

What do you think about NI Machine ??

Vote :   

Hampsink    posted on 15-06-2010 15:50
Naar mijn weten kun je met de Ni machine ook de effecten binnen traktor bespelen... Ongeveer hetzelfde als je cdj-400 zou gebruiken om je effecten aan te sturen...
User edit by Hampsink on 15-06-2010 @ 16:06:45 (33%)
Choco    posted on 15-06-2010 18:22
Oke,? bedankt voor je reactie.

Greetz
Joep    posted on 15-06-2010 19:40
Ik denk dat je met een X1 al een heel eind komt. Die kan namelijk in Hot cue mode gezet worden, waardoor je beschikt over 8 hotcues per deck. Daar kun je dan de vocals/samples mee aansturen. En dat is een stuk goedkoper dan een Maschine (wat trouwens wel een heel vet apparaat is)Winking my eye
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Roalin    posted on 15-06-2010 19:42
Poster: Choco
Kijken jullie wel eens naar http://www.be-at.tv/ . Zijn allemaal filmpjes van Dj's over de hele wereld.
Ook de opening in Air Amsterdam is te zien. Als je onder Sander Kleinenberg kijkt. En veel van Ibiza. Wel gaaf vind ik .

Wow! Gave site zeg!
main    posted on 15-06-2010 19:51
jammer dat je na een tijdje een site moet maken
Roalin    posted on 15-06-2010 19:54
Een account bedoel je denk ik. Klopt, maar dat heb ik wel over voor zoiets! Damn, dit is echt heel erg gaaf!
FarCry_    posted on 15-06-2010 21:37
Ik heb sinds kort zelf een Maschine, werkelijk een geweldige combinatie van hard- en software. Ik denk zelf dat als je de Maschine met name gaat gebruiken voor afspelen van samples en het aansturen van de effecten binnen Traktor, je het apparaat tekort doet. Er kan veel meer mee en zoals Joep al aangaf, denk ik ook dat je daarvoor beter de X1 controller kan aanschaffen.

Ben je van plan om wat meer te doen met de samples van songs en eigen variaties te maken, dan is de Maschine een uitstekende totaal oplossing. En vergeet niet dat de Maschine ook beschikt over vele toffe effecten en prima te syncen is qua bpm met Traktor.
Camino    posted on 15-06-2010 23:44
Ik zou gewoon voor een X1 gaan... NI Maschine is wel erg vet, maar ik heb je net in een andere thread uitgelegd hoe dat je traktor aan een mixer moet aansluiten. Maschine is voor je momenteel nog wel heel, heel erg hoog gegrepen vrees ik... Ga lekker voor een X1 moet je je niks aantrekken van MIDI-Mappings en dergelijke, en zoals FarCry al gezegd heeft, om maschine te gebruiken voor het aansturen van samples komt het apparaat echt niet tot zijn recht.
Choco    posted on 16-06-2010 20:02
Oke duidelijk. De X1 lijkt me het beste om voor dit moment te gaan sparen Happy, laughing.

Het Enigste is dat als ik het allemaal snel op pak ik nog verder wil gaan experimenteren. En ik dan misschien spijt krijg dat ik niet een paar maanden door gespaard heb. Dan heb ik een X1 en dan moet ik nog de Machine of iets dergelijks aanschaffen. Dan wordt tie eigenlijk nog duurderHappy, laughing mmmm moeilijke beslissing.

Maargoed eerst maar eens kijken of dat mixen me wel ligt. Tot nu toe vind ik het nog wel even wennen. Het is anders dan het produceren van muziek Happy, laughing.?Maarja dat duurde ook een paar jaar voordat ik iets redelijks uit de speakers toverde.

Daar komt bij dat die Otus, Traktor Pro,?de mixer en een laptop? al een beste aanslag op mijn bankrekening was?.

Ja bij ?B@tv moet je wel even een account aanmaken ,?maar het is het wel waard vind ik. Zitten vette dingen bij. Als je naar die filmpjes?kijkt dan krijg je wel de Ibiza kriebels Cool.

Bedankt voor jullie advies.

Greetz
Dolivieira    posted on 16-06-2010 20:19
Geloof mij nou maar, van een Kontrol X1 krijg je geen spijt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Choco    posted on 17-06-2010 14:03
Oke thanx allemaal!!
D3NiX    posted on 23-06-2010 20:28
Poster: Roalin

Wow! Gave site zeg!

Zeker gaaf! Je kunt de artiesten zien draaien.

This is an old Topic

No new postings for 5.555 days.
 Post CommentThat would be 185.2 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

103 Users online: 65 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 73.812
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.341.785