Spreekbeurt dj'en
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gylian    posted on 15-06-2010 15:14
Hallo!

Voor Nederland moet een ik spreekbeurt houden over DJ'en. Hiervoor krijg ik een punt dat meeteld voor het eindcijfer, dus erg belangrijk! Alleen zou ik niet weten over welke onderwerpen ik het zou moeten hebben.

Wat ik eigenlijk al graag wil is dat ik 2 CD spelers en een mixer meeneem om het te laten zien wat nu alles precies inhoud en ook wil ik dan een stukje laten horen...

Maar heeft iemand een goede website, tips of andere dingen die je spreekbeurt plus punten geven? Over bijvoorbeeld de geschiedenis of leuke dingen die ik zou kunnen doen.

Alvast bedankt,
Gylian

P.s er komt ook een powerpoint bij.
User edit by Gylian on 15-06-2010 @ 15:14:26 (6%)

What do you think about Spreekbeurt dj'en ??

Vote :   

Bootstrap    posted on 15-06-2010 15:19
Kom op zeg, zo moeilijk is het toch niet om een spreekbeurt te maken? Inderdaad een stukje geschiedenis en over de verschillende vormen en technieken. Dan een stukje voordoen en klaar Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
dJORD    posted on 15-06-2010 15:19
Estacy    posted on 15-06-2010 16:30
ik zou zeker iets over de geschiedenis van EDM (electronic dance muziek, dus van dubstep tot terrorcore) vertellen. Larry Levan, Franky Knuckles. die namen zul je wel tegenkomen als je gaat researchen. over de gear zou ik niet te veel vertellen, let op met technische termen, dat snapt niemand in de gemiddelde klas.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ThijsG    posted on 15-06-2010 16:35
Je kan het over van alles hebben. De muziek, de bekende DJ's, de techniek, dingen als Timecode/midi, het publiek, hoe je zelf bent begonnen...
Pedroz    posted on 15-06-2010 16:50
Vergeet ook niets te vermelden over 'wat in de toekomst' m.a.w naar wat evolueren we. Wat verwacht het publiek van de DJ?
kuituhh    posted on 15-06-2010 17:04
Geschiedenis is inderdaad altijd belangrijk. Wanneer is het daadwerkelijk dj'en begonnen? Wat betekend dj eigenlijk? Diskjockey. Met welke apparatuur en techniek begonnen ze.

Wat gebeurd er nu? Wat is nu 'Hot'

Probeer een duidelijk doel voor je zelf te stellen met een soort van onderzoeksvraag welke je op het einde van je presentatie beantwoord hebt.

Succes ermee!
Spin that Sh!t BAM!
dacuba    posted on 15-06-2010 18:29
Goh, ik zou echt niet over heel dat MIDI-gedoe beginnen, dat interesseert echt niemand, tenzij je zelf wat kan laten zien. Vertel gewoon over de evolutie tot op vandaag, sleutelpersonen in de industrie, geef een voorbeeld van hun inkomen, maak duidelijjk dat 98% van de DJ's enkel geld verliest en geen monsterwinsten maakt zoals iedereen denkt.. Happy, laughing
Xurion    posted on 15-06-2010 18:34
Je moet natuurlijk het niet alleen over de geschiedenis hebben.

-technieken
-wat is het doel van een dj en wat doet een dj
-geschiedenis
-toekomst (wat kunnen we volgens jou verwachten)
-misschien is het ook leuk om een stukje over een bekende artiest te vertellen en hoe hij/zei zijn of haar cariere heeft opgebouwt.

-succes! Kom zelfverzekert over en sta niet te shaken op je benen zoals ik altijd doe :P
ilseentje    posted on 15-06-2010 19:51
Waarom eens niet hebben over wat een dj ziet/meemaakt met het publiek.
vb (zelf meegemaakt):
Zatlap komt Barry White vragen want das pas muziek en daar kan je pas op swingen, totaal los gaan.
Intussen staat Barry White You See the trouble With Me door de luidsprekers te knallen.
Begint die zatlap moeilijk te doen wanneer ik zeg dat dit Barry White is, en roepen, armbewegingen ... maw hij staat zichzelf belachelijk te maken.
Ineens komt er een oudere dame naast hem staan en steekt haar duim naar mij op met de woorden :Deze van Barry White is lang geleden, bedankt hoor.
Zatlap kijkt raar naar ons, druipt af en heb hem van heel de avond alleen nog stil in een hoekje zien zitten.

Als je zo nog een paar verhalen krijgt van andere leden heb je volgens mij een leuk item.
niiicola    posted on 15-06-2010 19:57
Vertel ook wat nou zo moeilijk is bij het draaien (beatmatchen, opbouw), en wat je door die HP hoort. Ik weet zeker dat 9/10 van de mensen dat niet weet.
Gewoon.
T-to-the-J    posted on 15-06-2010 20:46
Huur een setje cdj-2000 en laat ze hun ogen uitkijken op dat display :P
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Xurion    posted on 15-06-2010 21:09
Dan krijg je gelijk opmerkingen van: Het is gewoon een uitgebouwde iPod xD
OneSixty    posted on 15-06-2010 21:15
Poster: ilseentje
Waarom eens niet hebben over wat een dj ziet/meemaakt met het publiek.
vb (zelf meegemaakt):
Zatlap komt Barry White vragen want das pas muziek en daar kan je pas op swingen, totaal los gaan.
Intussen staat Barry White You See the trouble With Me door de luidsprekers te knallen.
Begint die zatlap moeilijk te doen wanneer ik zeg dat dit Barry White is, en roepen, armbewegingen ... maw hij staat zichzelf belachelijk te maken.
Ineens komt er een oudere dame naast hem staan en steekt haar duim naar mij op met de woorden :Deze van Barry White is lang geleden, bedankt hoor.
Zatlap kijkt raar naar ons, druipt af en heb hem van heel de avond alleen nog stil in een hoekje zien zitten.

Als je zo nog een paar verhalen krijgt van andere leden heb je volgens mij een leuk item.

Bestwel very lame om verhalen van andere te gaan vertellen niet?
Gylian    posted on 15-06-2010 21:34
Poster: T-to-the-J
Huur een setje cdj-2000 en laat ze hun ogen uitkijken op dat display :P

Right, volgensmij denken ze dit ookal bij een Radius 1000
LemonKick    posted on 16-06-2010 09:10
Inderdaad zou ik ergens een CD setje huren en daar iets mee doen, Vroeger was het bij ons zo dat er echt hands-on omgegaan werdt met dit soort dingen... dus 5 minuten vertellen, 15 minuten demo indien dat relevant was. Eventueel zou je het zelfs zo kunnen doen dat je eerst beatmatched over de speakers (Beste manier om te laten horen wat je bedoelt) en vervolgens een vrijwilliger uit het publiek te trekken oid.

Zorg voor je verslag idd dat je iets met de geschiedenis/toekomst doet en met muziekkennis (Dus platenkennis, keying, BPMs, stukje terminologie) Als laatste misschien nog een tof idee om eens te kijken naar een klein formaat CDR en daar een mixtape op te branden.

Ik had het in ieder geval wel geweten als ik zo'n tof onderwerp had gehad :P
Bvanleeuwen    posted on 16-06-2010 09:53
Sowiesooooooooooooo moet je het over de online community van DJ REsource hebben!!! Cool
ArCee    posted on 19-06-2010 23:10
....en over Tota..........o nee, dat willen sommige niet Cool

This is an old Topic

No new postings for 5.442 days.
 Post CommentThat would be 181.4 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

125 Users online: 23 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 15.766
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.752.281