De Late Leeuw, Chatcorner (DEEL 40) (37/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

ThijsG    posted on 14-06-2010 16:14
Editie 40 van de Late Leeuw alweer!!Cool
Het gaat hard, en voor de 40ste maar weer eens een old school versieHappy, laughing

De Late Leeuw, ooit begonnnen als geintje, nu ons grootste topic die het langste loopt. In ieder geval degene met de meeste replies... De Late Leeuw is eigenlijk de Chat Corner waar als enigste offtopic postings en nutteloze mededelingen kunnen worden gepost.
Toch is het NIET de bedoeling:
-Dat we hier gaan spammen
-Links naar webshops plaatsen(link naar de shopsurvey)
-Dat we ruzie gaan maken
De regel van het dubbelposten kan wegCool

Heb je een ledemaat gebroken, lig je in het ziekenhuis en heb je niks te doen, lees dan alle voorgaande LL's eens door!

Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 1
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 2
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 3
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 4
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 5
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 6
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 7
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 8
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 9
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 10
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 11
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 12
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 13
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 14
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 15
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 16
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 17
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 18
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 19
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 20
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 21
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 22
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 23
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 24
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 25
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 26
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 27
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 28
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 29
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 30
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 31
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 32
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 33
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 34
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 39
En dan nu:
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 40

Have Fun!Happy, laughing
User edit by ThijsG on 14-06-2010 @ 16:27:00 (3%)

What do you think about De Late Leeuw, Chatcorner (DEEL 40) ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 28-06-2010 22:28
Ja ik vind het nogal ernstig lullig van je. Je kent die hele persoon niet en dan zeg je zoiets......Maar het gaat mij niet alleen om deze opmerking dat ik 'op mijn teentjes getrapt ben'. Je algehele houding tegenover iedereen. Ik ken je niet persoonlijk, dus ik heb geen mening over je, maar je houding vindt ik soms erg vervelend zoals meerderen hier.?

Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 28-06-2010 @ 22:30:59 (21%)
FML    posted on 28-06-2010 22:29
Poster: Tekhead

+2 djord: daar heb ik ongelooflijk veel respect voor, iemand die zich te pleuris studeert om een voor hem max.punten te behalen, meer dan voor iemand die met de vingers in de neus, zonder er echt voor te moeten studeren, en?bvb 93% haalt.

Naja als je het haalt is het goed , word echt geen verschil gemaakt tussen iemand die met 8 is geslaagd of iemand met een 6. Dat is echt taboe , zelfs het hebben van een hoger diploma zegt niks over je kans om een baan te krijgen.
Of de hoogte van het salaris.

ik ervaar het ook zelf , mensen komen vol vetrouwen binnen met hun diploma's. Aangezien wij en ik gok de meeste , meer waarde hechten aan werk ervaring dan aan diploma's.

ikga niet meer betalen als dat niet nodig is.

@ Ilja get a live , ga is lekker naar spanje ofzo kijken ofdat je het bevalt Winking my eye

Mischien moet je met Bewijzen komen. pisa geeft duidelijk iets anders aan.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 28-06-2010 @ 22:35:55 (20%)
Esmee    posted on 28-06-2010 22:32
Poster: Ilja

@Esmee
Ik zeg het omdat ik de feiten zie ( in het nieuws en uit onderzoeken ), ik hoor hier een na het ander zeggen, gezakt, her examen, en dergelijke, dus daarom zeg ik het. ? Mocht jij het nog niet weten, maar Nederlandse onderwijs wordt gelachen in het buitenland ( net zoals over veel meer dingen ).

Het ging mij om de 6jes cultuur, maar aangezien je weet dat ik gelijk heb ga je er niet op in, jammer. Eigenlijk lok ik nu een discussie uit, moet ik niet doen.
Maar hoe je doet tegen Jord vind ik echt niet kunnen, en bijmij had je echt een groot probleem gehad.
Wouw om Nederlands onderwijs wordt gelachen in t buitenland, yes! Was delft niet 1 van de beste universiteiten in de wereld? En ik geloof dat wij Nederlanders allemaal 'net'iets hoger zijn opgeleid dan de gemiddelde Rus. Maar inderdaad ons schoolsysteem faalt zo erg.

@Linu-b Het ging nu om wel of geen vwo volgensmij, en dat is wel balen als je het kan maar er op 1 tiende na niet heen mag
User edit by Esmee on 28-06-2010 @ 22:33:02 (14%)
Ilja    posted on 28-06-2010 22:37
Ik durf met grootste gemak 100 euro op te leggen, dat het niet zo is, ?in Rusland ( ik ben van Russische afkomst maar komt uit voormalige deel dat nu Letland ( pro-westerse flut land ) heet ) is een van de beste onderwijs systemen ter wereld ( al sinds de USSR ). ?

Waarom denk je dat na de val van de muur, bij westerse bedrijven een run begon op Mensen uit USSR, juist, omdat ze heel goed wisten wat voor hoge niveau opleidingen daar zijn. ? En dat een Rus heel goed zijn vak weet en perfectionistisch uitvoert.

TU delft een een lachertje, met een hoop types die denken dat ze leuke dingen ontwerpen ( zonder erbij te na te denken, dat 9 van de 10 van hun uitvindingen geen enkele nut hebben voor de maatschappij ), maar ach die subsidie pot moet immers leeg, anders krijgen wij volgende jaar minder geld.
User edit by Ilja on 28-06-2010 @ 22:41:24 (57%)
Flaged
FML    posted on 28-06-2010 22:39
Als je het kan maar op 1tiende na niet mag? , die vat ik niet.

Dat zijn de eisen van VWO haal je dat niet dan kan je het (nog) niet. Happy, laughing balen is het zeker!

User edit by FML on 28-06-2010 @ 22:43:54 (90%)
MaximDJ    posted on 28-06-2010 22:39
Ik had hier een onprofessionele opmerking staan, en nu niet meer met de EDIT ?Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 28-06-2010 @ 22:44:20 (98%)
Ilja    posted on 28-06-2010 22:43
Poster: Luni-B
Als je het kan maar op 1tiende na niet mag? , die vat ik niet.

Dat zijn de eisen van VWO haal je dat niet dan kan je het (nog) niet. Happy, laughing balen is het zeker!

Vanuit gaan / hopen dan je eventueel gematst wordt is wel het laatste wat je moet doen.
User edit by Ilja on 28-06-2010 @ 22:43:51 (3%)
Flaged
Mixt-Ape    posted on 28-06-2010 22:44

Neen Lorin, in gemeenschapsonderwijs wel, in vrije onderwijs niet

Ik ben niet naar gemeenschapsonderwijs geweest hoor...
User edit by Mixt-Ape on 28-06-2010 @ 22:48:11 (2%)
FML    posted on 28-06-2010 22:44
Ik durf met grootste gemak 100 euro op te leggen, dat het niet zo is, ?in Rusland ( ik ben van Russische afkomst maar komt uit voormalige deel dat nu Letland ( pro-westerse flut land ) heet ) is een van de beste onderwijs systemen ter wereld ( al sinds de USSR ). ?

Waarom denk je dat na de val van de muur, bij westerse bedrijven een run begon op Mensen uit USSR, juist, omdat ze heel goed wisten wat voor hoge niveau opleidingen daar zijn. ? En dat een Rus heel goed zijn vak weet en perfectionistisch uitvoert.

Rusland staat maar 16 plaatsen onder nederland Winking my eye beste onderwijs vind je? Finland..
User edit by FML on 28-06-2010 @ 22:55:16 (31%)
Ilja    posted on 28-06-2010 22:46
Geef is een link, ik geloof er niets van.
main    posted on 28-06-2010 22:49

wat is roc nu weer ?

daar kun je bijv 4 en 5 havo in 1 jaar doen
Esmee    posted on 28-06-2010 22:55
@ luni bijmij op school is het dat je van de 1e naar de 2e, en dat tot 3e naar 4e overkunt van havo naar vwo als alles hoger is dan een 7.5. bij hem is dat cijfer blijkbaar een 7.
Als hij graag vwo wil doen maar 1 zes heeeft is dat gewoon zwaar k*t. maar met een beetje bijdehante ouders moet je een hoop kunnen bereiken als je ouders even met de schoolleiding gaan praten.
FML    posted on 28-06-2010 22:56
Geef is een link, ik geloof er niets van.

Heb jij je bronnen dan niet gechecked? ga maar is zoeken dan..

een hint 'Pisa'

@Esmee ; Bij sommige scholen gaat dat. ik weet dat de school waar ik op hebt gezeten de lat n?g iets hoger legt dan het gemiddelde ( zodat hun school altijd h??l goed uit de bus komt ) daar staan ze om bekend. ik zie er veel naar de andere stad gaan ( terneuzen ). waar het dus schijnbaar een stuk makkelijker is.

maar goed zakken voor iets is en blijft kut. Je moet alles overnieuw doen terwijl je mischien 15% van de leer stof maar over gedaan zou moeten worden.
User edit by FML on 28-06-2010 @ 23:00:11 (100%)
JollyJunkie    posted on 28-06-2010 22:59

Rusland staat maar 16 plaatsen onder nederland Winking my eye beste onderwijs vind je? Finland..

Niks persoonlijks, maar wat een onzin is zo'n lijst.
Het beste onderwijs een relatief begrip, en het hangt natuurlijk ook af van het onderwijs waarin.
Volgens Ilja's begrippen heeft Rusland beter onderwijs, Ilja hecht dus waarschijnlijk meer waarde aan de dingen die ze in Rusland leren dan aan de dingen die je in Nederland leert.
Lucalicious    posted on 28-06-2010 23:04
jongens, even over de opwinding tegen ilja:

jullie reageren heel erg overdreven! ik ben geen fan van ilja, maar hier neem ik hem toch in bescherming.
de 6jes cultuur is in nederland algemeen benkend, en het gebeurt vaak genoeg. ilja maakt hier gewoon een grapje over, dat kan zelf ik zien aan het knipoogje erbij. hij zeg toch niet gelijk dat djord hier aan mee doet, hij heeft geen enkele reden om dat te vernemen, dus waarom zou ie. dat jullie, omdat het ilja is, hier zo ontzettend overdreven op reageren vind ik toch erg laag. dat jullie daar de grap niet van kunnen inzien...
FML    posted on 28-06-2010 23:05
Beter leer syteem --> betere resultaten. het gaat hier over een algemeene test , je ziet dus bijv wel dat wiskunde in nederland er uitspringt. maar rusland kan bijv beter zijn in techniek.

Jij moet de diploma's halen , als de regering vind dat dit systeem goed werkt , en aan de resultaten gezien ook goed werkt. dan gaan ze het niet veranderen omdat jij het niet leuk/goed/leerzaam vind.

just my 2 pence Cool

edit:

+ 1 Lucalicious
User edit by FML on 28-06-2010 @ 23:06:25 (6%)
JollyJunkie    posted on 28-06-2010 23:08
Beter leer syteem --> betere resultaten. het gaat hier over een algemeene test , je ziet dus bijv wel dat wiskunde in nederland er uitspringt. maar rusland kan bijv beter zijn in techniek.

Jij moet de diploma's halen , als de regering vind dat dit systeem goed werkt , en aan de resultaten gezien ook goed werkt. dan gaan ze het niet veranderen omdat jij het niet leuk/goed/leerzaam vind.

just my 2 pence Cool

edit:

+ 1 Lucalicious

Oke, maar wat bedoel je met een algemene test?
Dat ze de cijfers van verschillende landen hebben vergeleken, of dat ze een (soort van) examen hebben afgenomen in verschillende landen en de cijfers daarvan hebben vergeleken.
Want de examens verschillen nogal in Rusland en Nederland neem ik aan.
FML    posted on 28-06-2010 23:14
Cito toets is daar een voorbeeld van , de landelijke proef toetsen. Enige idee waarom die ook officeel moeten worden ingeleverd? Er zijn er zo nog een aantal komende loop school jaren.

De basis is het zelfde simpel gezegd , Spelling , Rekenen , Lezen , etc.

Om de 3 jaar word dit vrij gegeven.
Yorick    posted on 28-06-2010 23:19

TU delft een een lachertje, met een hoop types die denken dat ze leuke dingen ontwerpen ( zonder erbij te na te denken, dat 9 van de 10 van hun uitvindingen geen enkele nut hebben voor de maatschappij ), maar ach die subsidie pot moet immers leeg, anders krijgen wij volgende jaar minder geld.

Ach ik zou daar heen gaan en de les vertellen vent,,

Buitenlanders lachen ons ook uit omdat we OEMPALOEMPA'S zoals jou hebben, mannentjes die erger zijn dan kakkerlakken.. Die oordelen voordat ze iemand kennen, denken dat de russen de wereld hebben gemaakt en ga zo maar door.. Nou OEMPALOEMPA jij komt er wel,,, en een handtekening mag je heerlijk op m'n rechterbil zetten!!!
DJADMIN    posted on 28-06-2010 23:24

Werk je zelf in het onderwijs ? Nee...laat je er dan ook niet zo over uit.

De anti conservatieve houding van het Nederlandse onderwijs word juist overal geprezen...onder andere de invoering van het ''CGO'' houdt het hele onderwijs bezig, en niemand lijkt het er mee eens te zijn. Toch is Nederland als ??n van de enige landen er zo mee bezig om onderwijs aan te passen naar de moderne wensen van de leerlingen...dus zeg nu niet ?dat alles hier zo slecht is.

Dat er wellicht veel hoog opgeleide mensen zijn in Rusland, so be it. Weet je waar pas echt kennis zit ? In India en Pakistan, en daar kan zelfs Rusland niet tegen opboksen. Heeft dit te maken met de kwaliteit van het onderwijs ? Mwah, daar zou ik zelf geen direct antwoord op durven geven, maar het geeft wel aan hoe relatief het begrip ''goed'' onderwijs is ;

is het onderwijs goed als je veel hoog opgeleiden aflevert ? Of is het onderwijs goed als je iedereen boven zijn nivo laat presteren ? Of .... of .... of .... subjectiviteit....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
feestbeest    posted on 28-06-2010 23:24
Poster: Yorick

Ach ik zou daar heen gaan en de les vertellen vent,,

Buitenlanders lachen ons ook uit omdat we OEMPALOEMPA'S zoals jou hebben, mannentjes die erger zijn dan kakkerlakken.. Die oordelen voordat ze iemand kennen, denken dat de russen de wereld hebben gemaakt en ga zo maar door.. Nou OEMPALOEMPA jij komt er wel,,, en een handtekening mag je heerlijk op m'n rechterbil zetten!!!

+1,
Meschien zouden ze voor jou een Automatische beatmatchs functie op je cdj's kunnen ontwerpen?Heeft namelijk ook 0,0% zin voor de maatschapij alleen kan jij wel de rambo uithangenHappy, laughing Is het geen idee om je gebruikers naam op Djr te veranderen in OEMPALOEMPA ?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Lucalicious    posted on 28-06-2010 23:25
lees ff mij eerdere post...
ben het wel met je eens, dat wat ilja zegt over de tu, niet waar is. hoewel, er worden daar wel dingen ontwikkeld die niet nuttig zijn, maar ook veel die dat wel zijn.
DJADMIN    posted on 28-06-2010 23:29

Sorry...deze moet even

http://www.youtube.com/watch?v=UatIXw2PDv8&feature=related
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
JollyJunkie    posted on 28-06-2010 23:34

Heb jij je bronnen dan niet gechecked? ga maar is zoeken dan..

een hint 'Pisa'

Jeuj, ik heb het gevonden, klik hier (je download dan een PDF bestand waarin op de 11e pagina het lijstje staat).?

Ik ben er ook achter gekomen dat het erg ingewikkeld is hoe ze dat allemaal bepaald hebben, en van een stuk meer afhangt dan alleen maar toetsen zoals de cito toets.
Hier kan je een PDF downloaden waar informatie in staat over hoe ze dit soort gegevens bepalen, het is alleen wel bijna 300 bladzijdes groot Winking my eye
Lucalicious    posted on 28-06-2010 23:35

246 Users online: 15 Guests (231 Unknown)
Pages generated today : 72.936
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.550.937