De Late Leeuw, Chatcorner (DEEL 40) (34/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

ThijsG    posted on 14-06-2010 16:14
Editie 40 van de Late Leeuw alweer!!Cool
Het gaat hard, en voor de 40ste maar weer eens een old school versieHappy, laughing

De Late Leeuw, ooit begonnnen als geintje, nu ons grootste topic die het langste loopt. In ieder geval degene met de meeste replies... De Late Leeuw is eigenlijk de Chat Corner waar als enigste offtopic postings en nutteloze mededelingen kunnen worden gepost.
Toch is het NIET de bedoeling:
-Dat we hier gaan spammen
-Links naar webshops plaatsen(link naar de shopsurvey)
-Dat we ruzie gaan maken
De regel van het dubbelposten kan wegCool

Heb je een ledemaat gebroken, lig je in het ziekenhuis en heb je niks te doen, lees dan alle voorgaande LL's eens door!

Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 1
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 2
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 3
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 4
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 5
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 6
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 7
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 8
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 9
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 10
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 11
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 12
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 13
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 14
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 15
Bullet Arrow
Late Leeuw Chat deel 16
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 17
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 18
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 19
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 20
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 21
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 22
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 23
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 24
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 25
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 26
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 27
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 28
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 29
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 30
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 31
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 32
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 33
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 34
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 39
En dan nu:
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 40

Have Fun!Happy, laughing
User edit by ThijsG on 14-06-2010 @ 16:27:00 (3%)

What do you think about De Late Leeuw, Chatcorner (DEEL 40) ??

Vote :   

Prozei    posted on 27-06-2010 21:07
Poster: Lucalicious

dan hou ik me vervolgens aan de vuistregel dat 0.8 procent pitch 1 bpm is.

er is geen vuistregel kwa pitch.
jou regel gaat alleen op bij 125 bpm tracks?
bij r&b of hardstyle is het aantal bpm bij 0,8% toch echt anders
Mod edit by Prozei on 27-06-2010 21:09 (33%)
Esmee    posted on 27-06-2010 21:33
Poster: Prozei
http://www.youtube.com/watch?v=Rc33h1b4dTk

mix jij op je bpm counter?

die blijft bewegen, dat gaat echt van 170 naar 125 naar 128 dan nog 140 en dan even 130, dus nee dat wordt hem niet Happy, laughing Ik mix deze mix van te voren een keertje en daarna neem ik hem op, of ik ik neem hem tegelijk op, maar dan zijn het nummer die ik al een beetje ken, zodat ik ongeveer weet wat de bpm is, en dan rond de 128 is het vaak 0.8% inderdaad. Het meeste is toch 128, je hoort het vrij snel als het sneller of trager moet, dus dan ga je -.8 of 1.6 omhoog of omlaag, of 2.4/2.5 zoiets.
Bij r&b en harcore gaat dat inderdaad niet op dus dan doe ik ietsjes langer over t gelijk krijgen maar dat lukt ook wel aardig snel.

oja... ik wil ze best de volgende keer afplakken hoor... of even t bewijs geven dat die dingen echt van hot naar her gaan...
User edit by Esmee on 27-06-2010 @ 21:35:20 (17%)
Ilja    posted on 27-06-2010 21:54
Poster: Luni-B

Radius 1000 ook , en die werken ook vrij nauwkeurig.

Het grappigste is dat DMP 555 betere BPM counter heeft dan CDJ 800 ( terwijl DMP 555 ouder is ).
Estacy    posted on 27-06-2010 22:32
Poster: Bouncy
haha, kom ik aan met m'n Axis 2... daar zit geen bpm meter op (ja, iets met intikken ofzo, maar dan krijg je de ene keer 152 en 1 tik verder krijg je 78.....) (op eentje zit niet eens meer een display...)

kom ik aan met mn platenspelers. daar kun je niet mee smokkelen. maar zelfs zonder BPM counters is het een koud kunstje om ze gelijk te zetten. op de beat instarten, en dan met de pitch zetjes geven. kan niet makkelijker, geen gedoe met aan de platter zitten, en binnen 10 sec. heb je em prima gelijk staan.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
JollyJunkie    posted on 27-06-2010 23:08
Heeft er iemand verstand van basgitaren?
Ik ben namelijk van plan om basgitaar te leren spelen (kan al redelijk gitaar spelen, maar bas lijkt me toch echt vetter), en ik ga aankomende vrijdag bij deze bas kijken.?
Weet iemand waar ik op moet letten om te zien of hij in goede staat is?
Roalin    posted on 27-06-2010 23:38
Poster: Ilja
Het grappigste is dat DMP 555 betere BPM counter heeft dan CDJ 800 ( terwijl DMP 555 ouder is ).

Omdat ie ook achter de komma doet? Dan is ie niet per definitie beter. Hij laat gewoon meer zien.
De 1000 heeft dat toch ook, ??n cijfer achter de komma?
TimmyV    posted on 27-06-2010 23:46
Iemand hier die weet of er nou al is een flightcase is uitgebracht of gaat komen voor de Xone: DX?
Zou hem toch wel fatsoenlijk willen vervoeren/opbergen etc.
Let's go f*cking mental
Prozei    posted on 27-06-2010 23:49

waarom koop je geen cdj350 die heeft een bpm lock hoef je ook niet meer te kijken naar je bpm.

Roalin    posted on 27-06-2010 23:51

Iemand hier die weet of er nou al is een flightcase is uitgebracht of gaat komen voor de Xone: DX?

Vraag me niet of ie ook daadwerkelijk past (de Xone is toch veel groter dan de APC40?), maar Zomo zegt er eentje te hebben: klik!

Edit: even gecheckt, en dat zou inderdaad moeten passen

@ Prozei
Cool
User edit by Roalin on 27-06-2010 @ 23:57:19 (100%)
Seca    posted on 27-06-2010 23:51
Who cares about the BPM-meter..Cool
Mixt-Ape    posted on 27-06-2010 23:52
Ilja
Ilja    posted on 28-06-2010 00:11
Poster: Prozei

waarom koop je geen cdj350 die heeft een bpm lock hoef je ook niet meer te kijken naar je bpm.

Omdat CDJ 350 veels te kaal is voor zijn prijs, dan ga ik 1000x liever voor CDJ 400 ( wat een van mijn lievelings spelers is ).

@Roalin

Nee omdat bij DMP de BPM meter niet continu 1 omhoog of een omlaag gaat springen maar de BPM heel snel berekend en vastzet, CDJ 800 doet dat niet.
User edit by Ilja on 28-06-2010 @ 00:14:17 (57%)
Flaged
Bootstrap    posted on 28-06-2010 00:18
Ik vind de platter van de CDJ400 echt zo goedkoop aanvoelen Cool Waarom ga je eigenlijk niet gewoon digitaal draaien Ilja? Als je toch niet wil beatmatchen kun je net zo goed Traktor gebruiken Happy, laughing

Ik vind beatmatchen met een goede platenspeler het lekkerst, dan ben je tenminste echt mechanisch wat aan het doen. En ja, ik draai volledig digitaal Cool Maar ik vind het gewoon allemaal vet Cool En met digitaal draaien heb je gewoon zo veel meer opties. Ik wil binnenkort bijvoorbeeld een Wiimote als controller gaan gebruiken in mijn sets Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Ilja    posted on 28-06-2010 00:52
CD en memory kaarten zijn al digitaal genoeg voor mij, wil niks met DJ software te maken hebben.?Cool
En ik vind platter van CDJ 400 helemaal top aanvoelen.
Tekhead    posted on 28-06-2010 01:58
Poster: Lucalicious

ja tuurlijk, na een onterecht afgekeurde goal...
en ik denk dat duitsland er straks in de kwartfinale tegen argentinie uit gaat, sorry Winking my eye

Dat zou een logische gevolg zijn voor het WK. Maar als Argentinie Duitsland wil uitschakelen zal het toch met ander voetbal moeten zijn, want Duitsland speelt goed en aantrekkelijk voetbal en heeft een dijk van een voorlinie,met allemaal zeer snelle jongens, die scoren aan de lopende band, en laat bij Argentinie de verdediging met Demichiellis op kop het pijnpunt in de ploeg zijn. En uiteraard, Duitsland is Duitsland, en doet altijd mee voor de prijzen.

@SECA: mijnen BPM meter is mijn Horloge,en mond, 100% Analoog CoolCool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 28-06-2010 @ 02:01:00 (10%)
Ilja    posted on 28-06-2010 02:29
En niet te vergeten, 4 jaar geleden was kwartfinale ook Duitsland -?Argentinie, en Duitsland heeft Argentijnen naar huis gestuurd, hopelijk wordt het weer het geval, ik gun Duitsland echt het WK titel.
DjVictorF    posted on 28-06-2010 03:54
Zo, net mijn laatste feestje van het weekend gehad. Echt ongeloooofelijk leuk feest. Veel hardcore/hardstyle gedraaid en iedereen ging heeeelemaal los. Haha, ook nog een blotenbasten borrel met alle jongens. En nu mijn wel verdiende slaapje. Nu al 3 avonden achter elkaar gedraaid en om 4 uur tukken (en dan te vroeg op staan)
LATOR:D
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Muis    posted on 28-06-2010 03:57
Poster: Bootstrap
. Ik wil binnenkort bijvoorbeeld een Wiimote als controller gaan gebruiken in mijn sets Happy, laughing

huh?

tell me!
qntr0l    posted on 28-06-2010 08:05
CD en memory kaarten zijn al digitaal genoeg voor mij, wil niks met DJ software te maken hebben.?Cool
En ik vind platter van CDJ 400 helemaal top aanvoelen.

Wel raar, aangezien je toch nog zeer afhankelijk bent van je BPM counters. Kan je beter met Traktor gaan draaien zoals Bootstrap ook al zei, dan heb je je tracks met ??n druk op de knop gelijk lopen.
Ilja    posted on 28-06-2010 09:23
Zolang ik gewoon bij de pio's blijf, heb ik geen last van bom counter die aan de xtc zitten.
En ik draai veel liever vanaf cd dan vanaf iedere andere bron. Bus voor mij geen software.
niiicola    posted on 28-06-2010 09:28
Zolang ik gewoon bij de pio's blijf, heb ik geen last van bom counter die aan de xtc zitten.
En ik draai veel liever vanaf cd dan vanaf iedere andere bron. Bus voor mij geen software.

Ik denk niet dat ik zo blij word als er een bom counter op m'n mengpaneel zit...
Gewoon.
qntr0l    posted on 28-06-2010 09:28
Hmm, duidelijk. Ben het wel met je eens hoor, ik vind het draaien met CD'tjes ook op de ??n of andere manier fijner dan iets digitaals (en ja, ik heb ook Traktor Scratch Pro gehad).

Trouwens, wanneer maak je nu eens een nieuwe mix Tongue?
Dolivieira    posted on 28-06-2010 09:46
Poster: qntr0l
0

Trouwens, wanneer maak je nu eens een nieuwe mix Tongue?

ja idd, Lijkt wel of onze vriend Ilja een beetje bang is voor kritiek. Maar daar wordt je juist beter van. Ben eigenlijk ook best benieuwd of er meer progressie in zit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
FML    posted on 28-06-2010 09:56
Poster: Bootstrap
Ik vind de platter van de CDJ400 echt zo goedkoop aanvoelen Cool Waarom ga je eigenlijk niet gewoon digitaal draaien Ilja? Als je toch niet wil beatmatchen kun je net zo goed Traktor gebruiken Happy, laughing

Ik vind beatmatchen met een goede platenspeler het lekkerst, dan ben je tenminste echt mechanisch wat aan het doen. En ja, ik draai volledig digitaal Cool Maar ik vind het gewoon allemaal vet Cool En met digitaal draaien heb je gewoon zo veel meer opties. Ik wil binnenkort bijvoorbeeld een Wiimote als controller gaan gebruiken in mijn sets Happy, laughing

Juist ja jij hebt ook redelijk wat mix controllers gehad he , wilke was nu redelijk fijn? ik wil namelijk een Mix software er bij gebruiken. maar als dat niet bevalt is de xone nogal prijzig. puur op tracktor of andere dj software draaien vind ik niet zo fijn. dan liever de cd's
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Dolivieira    posted on 28-06-2010 10:01
Poster: TimmyV

Laat je er een bouwen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

124 Users online: 31 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 108.514
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.586.515

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use