Speakers beschermen tegen GSM storing
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xurion    posted on 12-06-2010 15:17
Hallo ik zit met nogal een probleempje.
Ken je dat geluid als je een smsje krijgt en je houd je mobiel bij een speaker?
Bij ons in de buurt zijn echt heel veel wireless internet signalen te vinden en als ik sta te draaien met mijn mobiel in mijn zakken krijg ik dat geluid ook af en toe te horen. Dit is nogal storend.

Hoe lost ik dit op? Alvast bedankt.

What do you think about Speakers beschermen tegen GSM storing ??

Vote :   

MaykFroix    posted on 12-06-2010 15:26
Ken het probleem, heb het ook bij mijn KRK RP6 monitoren + RP10 sub. Vraag me af of er een oplossing voor is?
MaximDJ    posted on 12-06-2010 15:30
Volgens mij is dit niet op te lossen. Tenminste, niet met simpele oplossingen denk ik (Correct me if im wrong, want ik ben niet zeker)
Party Sensations. Excellence in entertainment.
TripleSpin    posted on 12-06-2010 15:36
Uuh, misschien een kooitje van faraday maken :P. Ik weet dat de duurdere speakers wel gebruik maken van dit soort principe door een laagje van aluminium of zo in de speakers en de kasten te verwerken. En natuurlijk ook het gebruik van afgeschermde kabels.
Misschien als je even op google zoekt dat er wel redelijk wat oplossingen te vinden zijn.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
MaximDJ    posted on 12-06-2010 15:40
Misschien een Truss Carre haha, dat vangt de straling wel op?Cool
ThirTeen    posted on 12-06-2010 15:47
Probeer eens een ferrietkern rond je kabels te doen.

Zo'n ferrietkern werkt als een laagdoorlaatfilter en filterd bijgevolg alle hoogfrequente signalen eruit, dit zijn bijvoorbeeld de gsm zend en ontvangst frequenties. Even wel vragen wat het werkingsgebied is van de kernen die je koopt. Men heeft zo'n ferrietkernen die je gewoon rond je kabels kan klikken.

Omdat er wel meningsverschillen over bestaan of het helpt bij elke audiotoepassing zou ik eens starten met 1 of 2 kabels te voorzien van een kern.

Laat ook weten wat je bevindingen zijn.

Groetjes
Music makes my day.
ArCee    posted on 12-06-2010 15:54
Jawel hoor, alles inpakken in lood, daar komt t niet doorheen Cool?Beetje drastische, maar effectief Cool
MaximDJ    posted on 12-06-2010 15:56
Zoals ik al zei:p Er zijn oplossingen maar geen simpele
Lomme_    posted on 12-06-2010 16:11
Ik heb er nooit last van gehad, ik heb de Syrincs M3-220DT
ThirTeen    posted on 12-06-2010 17:42
Poster: MaximDJ
Zoals ik al zei:p Er zijn oplossingen maar geen simpele

je kan gewoon klik en ready ferrietkernen kopen Winking my eye

dus zo moeilijk is dat ook weer niet.
Music makes my day.
Estacy    posted on 12-06-2010 18:42
telefoon uitzetten?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Pedroz    posted on 12-06-2010 18:45
Systeem ontwikkelen op basis van een verschilversterking? Zo doen ze dit op grote podia ook hoor....

Wanneer er ergens ruis op je signaalkabel komt, komt deze ook op een referentiekabel terecht. De potentiaal die je meet gaat dus eigenlijk altijd hetzelfde zijn. Dit omdat de ruis op beide kabels zit (die natuurlijk tegen een staan).

BTW: Een afgeschermde kabel (zoals XLR) doet dit....

Wanneer je dus met verschil werkt op je signaal zal je hier geen last meer van hebben. Ik vrees dat dit zelf maken niet meteen mogelijk is als je geen electronicus bent. Kopen zal helaas ook duur zijn?

Lead    posted on 13-06-2010 11:50
Poster: Lomme_
Ik heb er nooit last van gehad, ik heb de Syrincs M3-220DT

Klopt, dit zijn shielded speakers, die kun je naast je ouderwetse TV neerzetten zonder dat je beeldvervorming krijgt. Ik denk dat het een kwestie is van alles gebalanceerd aan te sluiten zodat storingen geen kans maken.

Goede equipment is goed afgeschermd dus zou dit moeten kunnen, ik ken vele DJs die altijd hun GSM in hun zak hebben en op de grote events hoor je nooit dit soort storingen...
Let the BASS be louder
Xurion    posted on 13-06-2010 13:55
Hellaas dat er geen simpele oplossing voor is. Ik zal eens kijken naar die shielded speakers.
Estacy    posted on 13-06-2010 13:57
Poster: DJJS
Hellaas dat er geen simpele oplossing voor is.

Zoals ik al zei, telefoon uitzetten. Of ergens anders neerleggen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.467 days.
 Post CommentThat would be 182.2 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 18 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 14.125
Most visitors online this month : 111
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.377.977