Ableton/Logic?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 11-06-2010 13:22
Ok, ik wil hier geen sequencer WAR van maken.

Ik wil dus gaan overstappen naar een nieuwe sequencer. Ik gebruik nu FL voor zo?n 2,5 jaar. Nou krijg ik het gevoel dat er beperkingen in het programma zitten en wil dus gaan overstappen. Ik zat te twijfelen tussen Ableton en Logic.

Het lieftst zou ik voor Logic gaan maar ik heb niet genoeg geld voor een macbook en logic, wel krijg ik waarschijnlijk volgend jaar een macbook als ik klaar ben met havo.

Nu zit ik er dus over te denken om over te stappen naar Ableton omdat dat wel op windows werkt, zit ik hiermee goed en heeft het zin om een jaartje een andere sequencer te gebruiken en daarna misschien weer over te stappen? (dat weet ik niet zeker, misschien vind ik Ableton wel heel fijn werken dan)

Ik hoor redelijk goeie verhalen over Ableton, wat vinden jullie zelf?

What do you think about Ableton/Logic? ??

Vote :   

Gery    posted on 11-06-2010 13:30
je kan gerust ableton gebruiken nu, FL is echt wel bagger..

Uiteindelijk krijg je dan binnen een jaar een macbook en kun je eigenlijk 'gratis' dan beide applicaties gebruiken zonder extra hardware investeringen.

ik gebruik ook nog steeds beide.

ik vind het niet echt complementen meer eerder supplementen.
ik timewarp en maak meestal mijn loops in ableton om daarna in logic te gebruiken.

het gebruik van plugins en vst's is in logic een stuk aangenamer als ableton..

ik gebruik ableton overigens ook nog voor het maken van 'knippen & plakken' edits Happy, laughing
DJ - Producer
Melle    posted on 11-06-2010 13:41
Ok lijkt me dus geen probleem om te stappen!
bambamstudio    posted on 11-06-2010 13:41
Als je geen geld hebt voor een mac, waarom dan geen cubase?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Melle    posted on 12-06-2010 09:26
Omdat Ableton mij meer aanspreekt.
bambamstudio    posted on 12-06-2010 13:34
waarom maak je dan een keuze topic als je maar uit 1 programma kunt kiezen uiteindelijk?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Hampsink    posted on 13-06-2010 13:17
Poster: bambamstudio
waarom maak je dan een keuze topic als je maar uit 1 programma kunt kiezen uiteindelijk?

Misschien wil hij op zijn appel ook windhoos gaan draaien?
DaCompra    posted on 13-06-2010 20:49
ik zit eigenlijk met hetzelfde. vraag me af wat de pro's en contra's van deze 2 sequencers zijn, ik hou dit topic even in de gaten denk ik?Cool
indra123    posted on 13-06-2010 22:02
Ik heb ook voor die keuze gestaan.

heb toch voor Logic gekozen omdat het toch makkelijker in mekaar zit dan Ableton.
En ze zeggen als je een mac hebt moet je wel Logic nemen haahah dus jaa dat heb ik dan maar gedaan.

Melle    posted on 13-06-2010 23:48
Poster: bambamstudio

Jij leest dan gewoon niet goed, er staat namelijk of het zin heeft om NU naar Ableton over te stappen, daarmee een jaar te werken en daarna misschien weer over te stappen. Of gewoon nu veel gaan sparen voor een mac en dan logic te nemen.

Of ik moest meningen van mensen horen die Albeton erg goed vinden waardoor ik misschien voor die 1e optie ga en daarna altijd nog mijn keuze kan maken om later weer te gaan overstappen op logic.
User edit by Melle on 13-06-2010 @ 23:50:20 (18%)

This is an old Topic

No new postings for 5.557 days.
 Post CommentThat would be 185.2 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

226 Users online: 168 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 1.908
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.453