CDJ-1000 MK3 Jog Wheel doet opeens raar
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bvanleeuwen    posted on 10-06-2010 18:26
Beste DJ vrienden,

mijn derde CDJ1000 MK3 van bijna 2 jaar oud heeft opeens een dik probleem met de Jog Wheel / platter.
Eergister heb ik er nog lekker mee staan draaien en gisteren leek het wel alsof de Jog adjust op 10kg zwaar stond. Als ik de CDJ een beetje schud en onderste boven zet dan gaat het heel even weer 'normaal'.
Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Wellicht dat iemand dit herkent? Kan ik daar zelf iets aan doen of moet ik naar de winkel of direct opsturen naar Pioneer voor wat onderhoud?

Dit is voor het allereerst in jaren dat ik een incident met Pioneer producten heb. Daar komt bij dat ik hem tweede hands via Marktplaats heb overgenomen. Ik heb de factuur en de garantie loopt tot Augustus 2010.
Moet ik daarmee naar de winkel van aankoop (Almere) of kan ik ook naar 'mijn' DJ winkel (Nijmegen)? Beide zullen hem naar Pioneer opsturen neem ik aan?

Graag hoor ik jullie aanbevelingen! Bedankt alvast!

Ben

What do you think about CDJ-1000 MK3 Jog Wheel doet opeens raar ??

Vote :   

main    posted on 10-06-2010 18:29
naar de winkel met de factuur. heb geen idee wat er met je cdj aan de hand is
BennoRevelli    posted on 10-06-2010 18:43
Klinkt niet goed =/ denk dat je het beste kan laten nakijken voordat er misschien nog meer kapotgaat,,
Hou ons op de hoogte.. ben benieuwd wat dit zijn kan
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
feestbeest    posted on 10-06-2010 18:52
Ik ben ook benieuwt!
Inprinciepe loopt je garantie bij de winkel van het factuur, dat wordt ritje almere denkik dan!
Misschien wel eerst even slim om te bellen naar de winkel!(Stel je zou het stuk voor niks rijden!)
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
indra123    posted on 10-06-2010 20:28
Ik zie dat je in Nijmegen woont. Me 2:D

maar de dj store Spincity hier in Nijmegen (Willem) weet niet of je hem kent maar die is heel handig met die dingen.
Ik heb er wel eens stage gelopen en hij kan ze ook uit elkaar halen dus misschien dat je daar even langs kan. Voordat helemaal naar Almere rijdt.

Hou ons op de hoogte
maarten_geurts    posted on 10-06-2010 23:36
Heb je er geen drank overheen gegooit? Klinkt alsof er iets van cola tussen de platter zit.
tairip    posted on 11-06-2010 08:29
Dit komt wel eens vaker voor, ook wel eens bij nieuwere modellen (sporadisch). Gewoon even mee naar de winkel gaan, waarschijlijk loopt je plastic ergens aan aan de zijkant.

Vrij kleine reparatie meende ik.
LibertyNL    posted on 11-06-2010 08:33
Heeft de CDJ tussentijds in een gesloten case (met vorm inlay) gestaan??
Zo ja?, dan kan het zijn dat de kracht op het Jogwheel te groot is geweest en deze ?vast is komen te zitten.

maar voordat je er zelf iets aan gaat doen beter even de garantie gebruikenWinking my eye

suc6 en we horen wel hoe het is opgelost!
rfljmh    posted on 11-06-2010 09:33
Je kan alleen naar jouw DJ winkel in Nijmegen als dit een officiele Pioneer Dealer is, dan kunnen zij het inderdaad opsturen naar Pioneer (Almere), waarbij het allemaal als garantie-afhandeling gezien wordt.
Is het geen officiele Pioneer dealer, dan toch even naar de DJ-winkel in Almere. Op zich kan dat geen kwaad, omdat de dj-winkel in Almere ongetwijfeld snel kan schakelen met Pioneer, zeker als het om ??n van hun eigen verkoop-producten gaat.

Heb even voor je zitten kijken, maar waarschijnlijk is ??n van de veren losgekomen, of de jog-holder is losgeschoten (how ever that might be possible)....maar de enige manier is........open maken door Pioneer als het binnen de garantie-periode is Winking my eye.

Succes!!
DJ and VJ
Dolivieira    posted on 11-06-2010 09:50
Ik heb zitten zoeken naar foto`s maar kan niets vinden. Maar in de jogwheel zitten allemaal tandwielen en lagers?die de jogwheel soepel laat lopen.?Lead kan dat bevestigen. Waarschijnlijk is daar iets kapot gegaan, of er zit er iets inof tussen, Of er is iets beschadigd. Maar omdat jij zegt dat als je hem op zijn kop houdt dat die weer effe goed doet denk ik dat er iets tussen zit. Gewoon even naar de winkel gaan die hem verkocht heeft als je nog garantie hebt. Pioneer zal hem repareren of de jog vervangen. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bvanleeuwen    posted on 11-06-2010 10:41
Ha mensen,

bedankt allemaal voor de goede 'ontopic' reacties. Dat is bij vele posts hier wel anders! Super!!

Sowieso is er geen Cola overheen gegaan. Als dan Bier of Whiskey waarbij dat ook echt niet kan. Ik ben heel zuinig op mijn spullen en als er iemand ook maar te dicht bij komt met een glas dan ga ik helemaal los....Thumbs Up

Ik studeer in Rotterdam maar mijn ouders wonen in Nijmegen. Vandaar dat in Spincity en Willem ook ken. De meeste spullen heb ik daar gekocht. Deze CDJ helaas niet.

De CDJ heeft niet in een flightcase gezeten .ook heeft er niks zwaars op gestaan (een dichte zak chips, paprika Thumbs Up).
Een ding weet ik na jullie reacties in ieder geval zeker: ik ga niks zelf klussen. Aangezien ik Lead wel eens ben tegen gekomen bij de store in Nijmegen ga ik er maar even van uit dat het een officiele PIO tent is!

Dan heb ik nog een vraag waar jullie misschien iets op weten. Mijn pc heeft grote moeite met het forum van deze website. Ik gebruik firefox en het vakje waar ik dit verhaal nu type werkt niet goed. Ik moet heel langzaam typen, vaak een letter 5 keer klikken voordat hij komt. Wil ik iets verbeteren/backslash of del dan gatt hij een paar paginas terug?l Ik word er een beetje gek van! Ideeen?

Nogmaals bedankt voor de tips. Ik zal kijken de CDJ volgende week naar de winkel te brengen en laat horen wat ze ermee doen. Ik ben na volgende week wel 6 weken het land uit dus hopelijk kunnen ze snel handelen. Groet

PS. Zojuist getest, Facebook en djresource werken bij Firefox heel slecht en bij IE wel. Hoe komt datConfused
User edit by Bvanleeuwen on 11-06-2010 @ 10:46:38 (7%)
BennoRevelli    posted on 11-06-2010 10:55
Misschien een verkeerde setting in je firefox of een stukje?virus/spyware?

Wat?je kan proberen is het volgende:?firefox deinstalleren -->?PC opnieuw opstarten?--> Firefox opnieuw installeren,

Wat je misschien ook kan proberen is om firefox?op te starten?in safe mode. (zonder addons) om te kijken of daar het probleem ligt,

verder lijkt het me geen performance issue aangezien je het dan ook wel in Internet Explorer? had moeten merken.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Dolivieira    posted on 11-06-2010 10:59
Idd Bvanleeuwen. Als je goede contacten geb met spincity ga dan daar heen en vraag of hij effe wil kijken voor je. Misschien ligt er iets los tussen die tandwielen en komt dat er iedere keer tussen. En dan loop de jog een soort van vast.
Bvanleeuwen    posted on 11-06-2010 11:08
Bedankt heren, ik laat wat horen zodra mijn babyyy het weer doet Happy, laughing)))
ArCee    posted on 14-06-2010 08:59
Kan misschien een lagertje zijn?
Maat van mij kocht een hele drive inn over met cdj 1000's, waarvan 1 zwaarder draaide en een geluid maakte alsof hij iets aanliep?
qntr0l    posted on 14-06-2010 09:03
Ik heb mij laten vertellen dat er altijd wel ?ets verschil in zit. Ik heb zelf twee CDJ800MK2's met precies dezelfde productiedatum, en het jog van de ene speler draait op de ??n of andere manier toch net wat lichter dan de andere.
Lead    posted on 14-06-2010 09:21
Garantie dien je te claimen bij de winkel die het toestel in eerste instantie verkocht heeft.
Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 14-06-2010 09:22
Poster: qntr0l
Ik heb mij laten vertellen dat er altijd wel ?ets verschil in zit. Ik heb zelf twee CDJ800MK2's met precies dezelfde productiedatum, en het jog van de ene speler draait op de ??n of andere manier toch net wat lichter dan de andere.

Komt idd voor. Maar als hij veel zwaarder is dan is er toch iets mis.
tek-zotic    posted on 14-06-2010 11:15
er is niets mis met DJR in firefox, ik heb er nog zelden problemen mee gehad
Dolivieira    posted on 14-06-2010 11:29
Poster: tek-zotic
er is niets mis met DJR in firefox, ik heb er nog zelden problemen mee gehad

Moet je niet hier doen? Tek-zotic. Topic Bug report is de juiste plek.
tek-zotic    posted on 14-06-2010 12:03
Poster: Dolivieira

Moet je niet hier doen? Tek-zotic. Topic Bug report is de juiste plek.

de topic starter zei in een vorige post dat hij problemen had met firefox en DJR dus reageerde ik daar even op Winking my eye
Alert : Waarom reageren, gelieve niet off-topic te posten. soms kun je beter niets posten...
Mod edit by Lead on 14-06-2010 12:18 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

39 Users online: 7 Guests (32 Unknown)
Pages generated today : 9.372
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.216.124