Poster: AdenFarleigh
Meestal gooi ik de volgende erin, precies wanneer een nummer 'omslaat'. Dan merkt het publiek niet zozeer dat je een volgende nummer erin gooit - het lijkt 'natuurlijk'.
Veel house en techno nummers (trance weet ik niet) 'veranderen' (komt een beat, bliepje, deuntje in) op .16/.30./1.00/1.30 - en daarna is het zaak om te weten wanneer je nummers omslaan dus.
Succes!
Poster: LimbGirdle
Probeer onder het mixen hard op te tellen. Zodra het nummer begint, begin je al met tellen. Vandaag zal ik proberen even een filmpje op te nemen voor je om het ook te laten horen wat ik precies bedoel.
Poster: LimbGirdle
Filmpje is klaar!Ben nu bezig om hem up te loaden naar joetjoep
Edit: Link naar filmpje.
Poster: Beatunite
De bovenstaande tips zijn erg goed, maar probeer er zoals hierboven al gezegd wat mee te varieren.
Er is denk ik niet echt een vast gegeven hiervoor.. iedereen heeft zijn eigen voorkeur denk ik.
Ik doe de timing ook altijd weer anders en zolang het goed klinkt en voor de rest klopt lijkt me dat juist toch?
En vaak zie je nog steeds het dat als een track naar het einde loopt een nieuwe pas word ingemixt.
Poster: Dolivieira
Dit is meer voor DJ die korte mixen maken. Of in blokjes mixen zoals jij met je drive in doret Maxim. Voor een house set van een uur of 2 of meer zo ik mijn post volgen. draai je allround met af een toe een blokje house of urban dan zou ik AdenFareigh zijn post volgen. Het kan allebij. En er zullen nog een aantal tips volgen denk ik.
Poster: AdenFarleigh
Klopt, maar je k?n het ook toepassen op een langere set. Je hoeft niet per see het nummer erin te gooien na 1.30 - het nummer slaat wel vaker om. Wanneer de outro erin springt bijvoorbeeld. Wat ik beschreef, pas ik ook wel eens toe in een set van 2u
Gisteren moest ik wel volgens die punten werken, had maar 15minuten op een contest. (Niet gewonnen overigens, ook niet verwacht).