nieuwe luidsprekers (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robbert    posted on 22-11-2005 13:34
Op dit moment heb ik een behringer ep1500 als versterker en deze is nog goed dus wil ik niet inruilen.
De boxen die ik op dit moment heb zijn 2x usblaster + 2x skytec.
Hier komt niet al te goed geluid uit en zeker de bassen komen te kort op een feest voor meer dan 80 man.

Nou ben ik van plan nieuwe boxen te gaan kopen. Heeft iemand tips wat goed is?
De versterker wil ik dus wel houden!

Eigenenlijk wil ik zonder problemen mooi geluid kunnen leveren op een feest voor zo'n 100 man.

(ik geef geen budget aan, maar er moet rekening gehouden worden met de capasiteit van de versterker Happy, laughing)

alvast bedankt!

Ps: het gaat dus om een set voor de drive-in! Voor thuis gebruik ik wat anders!
Ik wil er eigenlijk tot 100 mensen probleemloos mee kunnen draaien. Het hoeft dus geen heeel grote set te zijn.
User edit by robbert on 22-11-2005 @ 13:39:07 (30%)

What do you think about nieuwe luidsprekers ??

Vote :   

greup    posted on 30-03-2006 19:24
Poster: djliberty
wel je neemt 2 speakers die op rood/zwarte kabel eindigen(denk dat het speakon is) die uiteindes,waar ie in de versterker moet, draai je aan elkaar. dat grote uitende(dus de 2 rode aan elkaar en de 2 zwarten aan elkaar) steek je in de versterker, draait ze op de versterker vast en op 1 versterker heb je 4 boxen, dit werkt bij mij.

O.k, rood/zwarte kabeltjes zijn de kabels zoals men dei veel in de home-audio systemen gebruikt. Bij het grotere PA heb je eigenlijk altijd een input en een output op je boxen zitten.. Maar voor dege die dit niet heeft geeft djliberty een oplossing.

Wat je ook zou kunnen doen ( iets waar mijn voorkeur naar uitgaat) is gewoon het punt wat je in je boxen stopte opsplitsen. ( krijg je het zelfde principe als het in en output op de pa-speakers) Hou wel weer altijd rekening met je ohmage!!
the-melody    posted on 30-03-2006 19:27
kheb nu 1 tsx 10 en 1 tsx 15, op die tsx 15 zitten 2 inputs soort van 'jacks' kan ik dan in 1 ervan signaal v/d versterker laten gaan en in het andere naar de andere box?
BMAudio    posted on 30-03-2006 19:53
ja dat klopt dat is de parralle output en als je die dan naar een andere box laat lopen draait je versterker gewoon op 4 ohm
greup    posted on 30-03-2006 19:54
Ja op het moment dat jij 2 jack inputs gebruikt, die elk dus versterkt worden gaat als het goed is je versterker raar doen, ofwel je boxen.

Je kunt gewoon 1 jack vanuit je versterker in je box pluggen, en vervolgens vanuit je box doorlussen met de andere jack in/uitgang

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

178 Users online: 129 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 18.892
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.296