House / Dance
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

specialm    posted on 09-06-2010 23:41
hoi mensen.

mijn vraag is wat is eigelijk het verschill tussen dance music en house music.

klinkt misschien dom maar als ik tegenwoordig luister naar bepaalde tracks weet ik het verschill er haast niet tussen.

wie kan me helpen of heet dit zelfde probleem.

Gr Maikel.

What do you think about House / Dance ??

Vote :   

Tomazos    posted on 09-06-2010 23:44
dance muziek heeft meer diepte en meer achtergrond geluiden..
bijna alles wat in de top40 staat zoals Inna, bob sinclair, Lasgo e.d is 'dance'

vaak met veel (vrouwlijke) vocals
house is wat vlakker en 1 toniger

na Dance, kom je weer meer uit bij de Trance,

turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 09-06-2010 @ 23:45:40 (56%)
specialm    posted on 09-06-2010 23:46
Poster: Tomazos

bijna alles wat in de top40 staat zoals Inna, bob sinclair, is 'dance'

ja ok dat snap ik wel maar waar kan je een beetje de house van tegenwoordig vinden.

zoals vato gonzalez maakt er tegenwoordig boothleg's van Rihanna en andere Muzikanten waar ik van denk valt dit nou onder house of onder dance.

Gylian    posted on 09-06-2010 23:47
Poster: Tomazos
bijna alles wat in de top40 staat zoals Inna, bob sinclair, Lasgo e.d is 'dance'

vaak met veel (vrouwlijke) vocals

na Dance, kom je weer meer uit bij de Trance,

Bij dance muziek zit de BPM toch vaak rond de 130 bpm? Althans dat werd gezegd op school.
Tomazos    posted on 10-06-2010 00:09
reaggaeton op picth+ 30 zit je ook op 128/130 bpm, dus dat is het niet Happy, laughing

je hebt verschillende 'sub genres' in de house..

zoals de house van Roog.. is anders dan die van Vato,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Camino    posted on 10-06-2010 00:12
Pff... tegenwoordig zijn er zo veel verschillende niches dat je haast geen onderscheid meer kan maken... binnen house alleen al: club house, electro house, progressive house, hard house, tech house, oldschool, etc etc...
specialm    posted on 10-06-2010 12:26
Poster: Camino
Pff... tegenwoordig zijn er zo veel verschillende niches dat je haast geen onderscheid meer kan maken... binnen house alleen al: club house, electro house, progressive house, hard house, tech house, oldschool, etc etc...

Ja dat klopt helemaal. Maar wat zijn nou tegenwoordig de beste House DJ's dan.

Ik dacht zelf aan Hardwell
ArCee    posted on 10-06-2010 12:34
Eigenlijk dekt house de gehele lading. Alles wat tegenwoordig word gemaakt op het gebied van dance muziek is house.
Daarbinnen heb je diverse substromingen zoals: Club, Trance, Hardcore, Techno etc.
Om het nog lastiger te maken heb je binnen die substijlen weer sub-substijlen, maar daar haak ik ook af Cool
Mensen plakken nu eenmaal graag etiketjes op alles.........Cool
Eerst etiketjes plakken om het verschil te kunnen maken, en ververvolges achter komen dat er zoveel etiketjes zijn dat je het spoor kwijt raakt. Cool
LemonKick    posted on 10-06-2010 13:35
om een lang verhaal kort te maken

'It's all house music!'

mja zou best weleens een schema willen maken welke stijlen waarbij horen... Dat wordt wel een gigantisch kl*tewerk, maar wel een schitterend overzicht om te hebben voor menig DJ denk ik Happy, laughing
Dolivieira    posted on 10-06-2010 13:55
Dance is eigenlijk de algemen benaming van alles commercieel opgezet is. Ook sommige R&B nummers vallen onder dance. Waarom hebben we dan dance classics?? Heeft helmaal niks met house te maken. Dance is gewoon de algemen benaming van alles dat danceble is.?Maar in het algemeen gebruiken we die term voor nummers die niet niet onder house,?trance, techno enz enz?vallen. Kijk maar naar de indelingen?bij de online MP3 shops zoals Beatport, Traxsource, Dance Tunes. Het zit ingewikkeld in mekaar tegenwoordig. Maar in principe is?Dance de algemene?benaming van alle moziek die?dansbaar en een constante beat heeft.????
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 10-06-2010 @ 14:03:11 (2%)
AdenFarleigh    posted on 10-06-2010 13:59
Lol @ ArCee :P

En ik sluit me aan bij Dolivieira, dance is naar mijn idee de verzamelnaam die mensens bedacht hebben omdat ze de stijlen house, trance en techno niet uit elkaar kunnen/konden houden..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
EleMentcp    posted on 11-06-2010 13:26
ik heb hier tijdje terug voor school ook info naar gedaan maar dance is in Europa meer een verzamelnaam van al de genoemde stijlen zoals house enzo maar in amerika en andere landen kan het weer omgekeerd zijn en zoals arCee al zei overal wordt een etiketten opgeplakt:P
AdenFarleigh    posted on 11-06-2010 17:12
Poster: EleMentcp
ik heb hier tijdje terug voor school ook info naar gedaan maar dance is in Europa meer een verzamelnaam van al de genoemde stijlen zoals house enzo maar in amerika en andere landen kan het weer omgekeerd zijn en zoals arCee al zei overal wordt een etiketten opgeplakt:P

Dude! Interpunctie?! Da leest veeel makkelijker Winking my eye
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

This is an old Topic

No new postings for 5.569 days.
 Post CommentThat would be 185.6 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

458 Users online: 363 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 54.572
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.573.487