Laptop als Producing platform?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 09-06-2010 21:21
Als het goed is deze week mijn bestelde spulletjes allemaal binnen, om eens wat serieuzer aan 't producen te slagen. Nu vroeg ik me een dingetje af. Ik ben van plan dit te gaan doen op mijn laptop. Vraag aan jullie, is dit toerijkend!

Laptop is een Asus N71J
Processor: Intel i5 (430M)
RAM: 4 GB
HDD: 500 GB

Software te gebruiken: Cubase 5

Ik verwacht zelf niet echt problemen, maar ben toch benieuwd wat jullie mening is. Ook lees ik vaak dat een Mac beter zou zijn voor producing (waarom, en vooral, w?lke dan?).

En als ik (voorlopig of definitief) deze notebook ga gebruiken, zou een extra laptop cooler aan te raden zijn omdat ik anders de systeemtemperatuur waarschijnlijk ga opstoken tijdens producing, of valt dat allemaal wel mee?

Bedankt voor jullie mening/advies!!

What do you think about Laptop als Producing platform? ??

Vote :   

Vassilli    posted on 09-06-2010 21:36
Je specs zijn sowieso goed!?
Ik produceer zelf met een Macbook Pro i5 dus dat zit met jou wel goed!

Mac is beter om te produceren omdat: Het is helemaal met muziek programma's allemaal wat stabieler en sneller. En Logic draait op een Mac! Dat is wel een van de fijnste muziek programma's ooit!

Over die extra cooler: Heb ik iig nooit nodig gehad. Want je processor kan best warm worden en zo'n i5 kan flink wat aan. Ik heb mijn Macbook wel op een stand staan, dus komt er wel koele lucht van onderen!

Xurion    posted on 09-06-2010 21:37
Je spects zijn voldoende, kun je ook eventjes vermelden hoeveel hertz snelheid je processor heeft? Ik produce met een HP Compaq 6820s. Die heeft 3gig RAM en een 1.6 gigahertz processor (Intel Core Duo) en dat werkt perfect voor mij.

Ik heb hiervoor wel een extra cooler omdat hij snel oververhit raakt. Dit is soms zelfs niet voldoende en ik zit er heftig over na te denken om er een andere ventilator in te laten zetten.
User edit by Xurion on 09-06-2010 @ 21:38:56 (82%)
niiicola    posted on 09-06-2010 21:38
Gewoon goed, genoeg ram geheugen. Lekkere CPU. Goeie grafische kaart.?
Gewoon doen, verwacht geen problemen!

@DJJS: Volgensmij was dit ook 1,6
Gewoon.
User edit by niiicola on 09-06-2010 @ 21:38:58 (32%)
BennoRevelli    posted on 09-06-2010 21:41
Ik heb zelf exact dezelfde notebook als jij, en alles werkt perfect!
Tot nu toe bijna alle dj en produceer software werkt er soepel op.

Het enige probleem is dat sommige software nog niet goed overweg kan met die I5 processoren,
maar dit komt vanzelf wel.

Over de warmte zou ik me ook geen zorgen maken, als je het gewoon op een bureautje hebt staan ofzo.

Het valt reuze mee, en de cooling in deze nieuwere notebooks zijn sowieso een stuk beter.

Greetz,
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
-Richard-    posted on 09-06-2010 21:42
2,27Ghz, met 'turboboost' gaat ie bij zwaarder werk naar de 2,60.
(Niet zelf opgezet, standaard technologie geloof ik).
Maar als ik dat zo lees moet dat wel goedkomen allemaal danCool!?
Misschien goed idee van die stand zodat hij een beetje vrij staat trouwens ja...

EDIT

@Beatunite; Thanks! Dat is helemaal een handige vergelijking als jij dezelfde hebt!
User edit by -Richard- on 09-06-2010 @ 21:43:14 (35%)
Xurion    posted on 09-06-2010 21:43
Als ik u was zou ik dat turboboost gedoe eraf halen, dit klinkt sterk als overclocken van de CPU. Dit kan ook oververhitting veroorzaken.
-Richard-    posted on 09-06-2010 21:45
Dat doet hij standaard DJJS Cool..
Xurion    posted on 09-06-2010 21:46
Vreemd, ik denk dat het bedoelt is voor zware games et. Voor producen is het niet echt nodig naar mijn idee.
BennoRevelli    posted on 09-06-2010 21:46
Poster: DJJS
Als ik u was zou ik dat turboboost gedoe eraf halen, dit klinkt sterk als overclocken van de CPU. Dit kan ook oververhitting veroorzaken.

Dat is niet echt een probleem met deze notebook,
De processor gebruikt alleen wat hij nodig heeft.

Echt overclocken doet hij niet, die hyper functie zit er standaard in en is gewoon safe.
Ik heb praktisch alle bekende programma's al gebruikt op muziekgebied en hij houdt zich perfect, je moet hem alleen niet op een laken zetten ofzo, maar dat is met alle notebooks.

Voor de rest valt het allemaal reuze mee, ik vind het een uiterst stabiele notebook tot dusver, heb er zelfs live gigs mee gedraait i.c.m. traktor en serato.

Greetz
-Richard-    posted on 09-06-2010 21:49
Die turboboost spreekt ie standaard volgens mij (volgens de gadget) al snel aan wanneer je een programma opent enzo. Maar ga er vanuit dat de CPU dat dan ook standaard goed trekt, toch...?
Ook al komt er soms best een warm walmpje uit het koelopeningetje Cool
Xurion    posted on 09-06-2010 21:50
Op mijn laptop kun je werkelijk een eitje bakken af en toe...
BennoRevelli    posted on 09-06-2010 22:05
Poster: focus
Die turboboost spreekt ie standaard volgens mij (volgens de gadget) al snel aan wanneer je een programma opent enzo. Maar ga er vanuit dat de CPU dat dan ook standaard goed trekt, toch...?
Ook al komt er soms best een warm walmpje uit het koelopeningetje Cool

Klopt, maar deze processoren zijn gemaakt voor safe, ze doen standaard niet meer dan ze aankunnen,
En de cooling is in ieder geval al veel beter geregeld dan voorheen, de fan past zich ook automatisch aan , aan de temperatuur en processorgebruik.

Vooral die oudere laptops worden erg heet, die nieuwere technieken worden steeds beter.
User edit by BennoRevelli on 09-06-2010 @ 22:05:43 (16%)
-Richard-    posted on 09-06-2010 22:08
Kortom, no worries, gewoon doen als ik zo de reacties lees...
En extra koeling o.i.d. niet nodig met deze laptop.
Dat is allemaal alleen maar heel fijn om te horen!
Vassilli    posted on 09-06-2010 22:10
en ALS hij te warm doet, zet hij zichzelf uit.
FML    posted on 09-06-2010 22:16
Kijk een Asus , Werelds Beste Notebooks 2009 !
dus dat moet wel goedkomen Happy, laughing
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 09-06-2010 @ 22:16:52 (65%)
bambamstudio    posted on 09-06-2010 22:47
okay, voor produceren zou ik nooit een laptop kiezen. Aantal rede: je kunt er geen 2 beeldschermen op aansluiten, redelijk beperkt geheugen en de harde schijven zijn niet groot en er past er ook altijd maar ??ntje in. Mijn advies: Desktop!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
main    posted on 09-06-2010 22:48
Poster: bambamstudio
okay, voor produceren zou ik nooit een laptop kiezen. Aantal rede: je kunt er geen 2 beeldschermen op aansluiten, redelijk beperkt geheugen en de harde schijven zijn niet groot en er past er ook altijd maar ??ntje in. Mijn advies: Desktop!

da's raar.. ik heb hier een sony vaio laptop waar een extern beeldscherm aanvast zit..
oftewel: 2 beeldschermen.

hardeschijf kun je extern nemen toch?
dacuba    posted on 09-06-2010 22:52
lol main, je kunt er geen 2 extra beeldschermen op aansluiten. Bij een Macbook (Pro) gaat dat wel btw. Happy, laughing
bambamstudio    posted on 10-06-2010 01:16
Poster: main

da's raar.. ik heb hier een sony vaio laptop waar een extern beeldscherm aanvast zit..
oftewel: 2 beeldschermen.

hardeschijf kun je extern nemen toch?

dus dan heb je een klein en een groot scherm, weer een usb poort minder en audio streamen en opnemen vanaf een usb hd? nou nee.....
Vassilli    posted on 10-06-2010 01:36
je kan er altijd nog een powered USB hub bij kopen. Heb ik ook!
bambamstudio    posted on 10-06-2010 08:46
Poster: Vassilli
je kan er altijd nog een powered USB hub bij kopen. Heb ik ook!

dan is USB nog altijd langzamer dan een HD
main    posted on 10-06-2010 08:48
usb poort minder maakt niet uit, gewoon een hub erbij kopen.

maar toch lijkt me een computer gewoon stabieler, of zit ik nu fout?

This is an old Topic

No new postings for 5.560 days.
 Post CommentThat would be 185.3 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

227 Users online: 168 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 2.015
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.560