2x 400watt genoeg voor bruiloft?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RAS    posted on 09-06-2010 20:49
Voor het geval ik een keer speakertjes mee moet nemen, bezit ik op dit moment een 2x400watt versterker met daarbij 2 lompe speakers. Er kan vooral lomp veel geluid uit komen maar het klinkt voor geen meter. Bas is aan ??n kant weggevallen enzo.

Tijd voor wat anders dus, omdat ik binnenkort op een bruiloft ga draaien en er werd gevraagd of ik speakers mee kon nemen. Optie 1 is iets gaan huren. Optie 2 is zelf nieuwe speakers kopen.

Ik zat zelf te denken aan een setje HK pro:12 (passief) te kopen om te gaan gebruiken icm met m'n versterker. Gaat dit voldoende kabaal opleveren voor een bruiloft van circa 150 mensen, waarvan niet meer dan de helft zich op de dansvloer zal begeven? Of moet er echt wat laag bij?

What do you think about 2x 400watt genoeg voor bruiloft? ??

Vote :   

mrmagix    posted on 09-06-2010 20:51
Pak er ??ntje laag bij en dan komt dat dik in orde denk ik Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
ElVrieso    posted on 09-06-2010 20:59
Mag idd ietjse zwaarder denk. Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
BennoRevelli    posted on 09-06-2010 21:43
Ik zou er?wel wat?bij doen, beter te veel dan te weinig power zeg ik altijd maar als het om speaker/pa keuze gaat.

Greetz
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
AdenFarleigh    posted on 10-06-2010 14:07
Idd, beter wat te veel en het weg kunnen filteren - dan te weinig en niets meer kunnen regelen. Happy, laughing

Veel plezier & Succes!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
mrwhoopie    posted on 10-06-2010 14:42
Gewoon een deftige amp en speakers gaan huren.Dit kost haast niets en je hebt dan profesioneel materiaal mee.
Ik erger mij mateloos als ik ben mensen op een trouw of feest zit en er staat een cheap ass speaker setje dat wel luid speelt maar niet klinkt.
Met goed geluid kan je harder spelen eer het gaat irriteren dan met slecht geluid.
Wij hebben ondertussen amp-racks en top en sub-kasten van ons eigen,maar in je begin stadium moet je daar echt geen geld in steken.Stek dan geld in deftige decks en een deftig mixer en recente muziek.
Pedroz    posted on 10-06-2010 15:11
Ik kan met 2x Mackie srm450 toch een dikke 100 feestmensen aan !
mrwhoopie    posted on 10-06-2010 15:18
persoonlijk vind ik dus niet echt proffesioneel en dit zijn dus speakers waar ik hoofdpijn van krijg.
mrmagix    posted on 10-06-2010 15:23
Poster: mrwhoopie
persoonlijk vind ik dus niet echt proffesioneel en dit zijn dus speakers waar ik hoofdpijn van krijg.

Dat heb je nooit een Mackie gehoord... Mackie is echt een top merk. En zeker de srm serie.
'k snap niet vanwaar je dat haalt.
Maar, om misschien een beetje in te vallen op je mening, ??n subje erbij en het is een wereld van verschil.
Maar hoofdpijn? -Nee, dat denk ik niet...
Pedroz    posted on 10-06-2010 15:49
Ja natuurlijk geeft een sub erbij zowiezo een veel mooiere lagere klank! Geen discussie over....

Maar hoofdpijn van een mackie? Van een behringer: JA!!!

eekaat    posted on 10-06-2010 15:57
Poster: mrwhoopie

Mackie is een merk dat door veel verhuurfirma's gekozen wordt en dat is niet voor niets...

nee serieus het enige dat je kan zeggen van mackies is dat ze schel gaan klinken als ze bijna op hun maximale vermogen aangestuurd worden (=Op te lossen met een deftige equalizer).

merken waar wel gegarandeerd koppijn van komt: American Audio, Behringer,HQ power en in sommige gevallen dap

On topic: huur gewoon bvb 2x mackie 1521z of 1522z, daarmee kom je zeker toe...
User edit by eekaat on 10-06-2010 @ 16:02:29 (20%)
Pedroz    posted on 10-06-2010 16:02
En met de V2's is dat schel opgelost Cool?Dit ten koste van een klein beetje volume, maarja, ze gaan loeihard!!

User edit by Pedroz on 10-06-2010 @ 16:02:32 (3%)
mrwhoopie    posted on 10-06-2010 16:27
maar het is net dat probleem met dat schel gedoe,de meeste beginnende dj koopt een instap set en op zo een feest als de sfeer er goed in zit moet het volume omhoog en dan gaat het mis.Dit is iets dat je net al beginnende dj kan missen,want dan heb je snel een slechte naam.
Persoonlijk vind ik voor bruiloften ed de qsc reeks ideaal.En hoe graag julie ook willen Mackie staat bij mij niet tussen de pro's.

Martin Audio,Qsc,JBL, zeck,Line Array,dit is pro materiaal.en vermits dat de prijzen er ook naar zijn zou ik huren,tot je zo een set kan verantwoord afschrijven.
RAS    posted on 10-06-2010 16:28
Ok, laten we hier geen discussie van maken hoe goed of mackies zijn. Vertel me liever of het geluid uit de HK's mooi is of niet.

Daarnaast heb ik nog niet gehoord of het zonder extra laag kan. De Pro:12's zijn full range speakers dus ze hebben wel wat laag. Daarnaast is het een bruiloft en geen housefeest waar je pompende beats moet horen. Dus nogmaals de vraag:

Kan ik zonder laag draaien, dus alleen met 2x HK pro 12?

mrwhoopie    posted on 10-06-2010 16:42
Het zal gaan,maar wil je je drive in naar een hoger niveau,dan kan je beter met sub draaien,je moet dan de top's ook minder belasten en je geluid gaat rustiger klinken.
mrmagix    posted on 10-06-2010 16:42
Ik zou het niet doen; laag zorgt voor sfeer, opvulling van de zaal. Als je stiller draait in het begin dan geeft het een warm gevoel af. Speel je luider dan gaat je muziek veel meer dynamiek en kracht krijgen!

Full range staat mooi op het verkoopsplaatje van een speaker, maar voor grotere feestjes zou ik het niet doen Happy, laughing

Tot hier mijn persoonlijke mening Cool
sweebee    posted on 10-06-2010 16:57
ik gebruik mijn set tot max 200 personen

2x RCF Art 312a 350watt
1x RCF Art 705as 800watt?

gaat perfect.

maar denk dat je met 2 topjes toch echt het laag mist.
Gery    posted on 10-06-2010 21:26
Inderdaad, 2 topjes gaat lukken, maar dan moeten het uiteraard kwalitatieve zijn..
Maar zoals gezegd, zou ik het ook gaan huren, en sparen om dan ineens iets goed aan te kopen!
DJ - Producer
Tomazos    posted on 11-06-2010 04:38
waarom niet 4 kleinere speakers en verdelen over de 'dansvloer'?

heb je ook niet dat mensen achteraan gaan staan omdat voorin het geluid zo hard is,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
niiicola    posted on 11-06-2010 07:52
Poster: Dj_wouter
Ja natuurlijk geeft een sub erbij zowiezo een veel mooiere lagere klank! Geen discussie over....

Maar hoofdpijn van een mackie? Van een behringer: JA!!!

Op school hebben we subs en tops van een paar duizend watt in totaal staan. Dat geeft echt wel goed (en mooi/ zuiver) geluid hoor!
Gewoon.
MaximDJ    posted on 11-06-2010 10:20
Poster: RAS

Ik zat zelf te denken aan een setje HK pro:12 (passief) te kopen om te gaan gebruiken icm met m'n versterker. Gaat dit voldoende kabaal opleveren voor een bruiloft van circa 150 mensen, waarvan niet meer dan de helft zich op de dansvloer zal begeven? Of moet er echt wat laag bij?

Ik denk dat 50 personen eerder komt. Er moet absoluut laag bij wil je een fatsoenlijke Drive-in neerzetten met een normale geluidsset
Party Sensations. Excellence in entertainment.
RAS    posted on 11-06-2010 12:35
Bedankt voor de adviezen. Vooral die van Whoopie en Magix zijn dit keer goed onderbouwd. Daar heb ik wat aan.
User edit by RAS on 11-06-2010 @ 12:35:41 (9%)
mrwhoopie    posted on 12-06-2010 00:17
Graag gedaan,maar dat si het fijne aan een forum je krijgt de 'wind' van alle kanten?Cool en op die manier kan jij je eigen opinie vormen.
Maar ik vind het heel belangrijk bij een bruiloft dat alles goed is en er net uit ziet,voor de klant is dit 'DE' dag van hun leven.Probeer als DJ dan een Topproduct af te leveren zo top dat het er gewoon van afdruipt en dan ga je werk zat hebben.
RAS    posted on 12-06-2010 09:53
Nou, ik ben niet echt meer van het drive-in gebeuren. Ik kan goed draaien, maar dat slepen met spullen is niet mijn favoriete bezigheid. Mijn doel is niet om veel nieuwe opdrachten binnen te halen als drive-in. Eerder als DJ. Ik ben een bekende van het bruidspaar en doe alles in goed overleg met ze.

Ik heb een paar speakers en een versterker voor als er een keer iets is, maar die speakers zijn van de categorie carnavalswagen. Ik erger me er kapot aan als ik die dingen gebruik. Daarom toch aan het kijken naar wat beters. Handig als je toch eens wat nodig hebt wat van betere kwaliteit moet zijn.
mrwhoopie    posted on 12-06-2010 14:51
Inderdaad goed gezien Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

368 Users online: 227 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 75.917
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.872.954