iPhone 4 (5/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 07-06-2010 21:57
Jawel de nieuwe parade paard van apple is aangekondigd, en na het lezen wat het allemaal kan, kwam ik spontaan klaar?Cool.

Persbericht: ?

Apple heeft vanavond geheel volgens verwachting de nieuwe iPhone, die door het leven zal gaan als de iPhone 4, aangekondigd. Zoals we op de gelekte foto?s van Gizmodo al zagen, heeft het toestel een geheel nieuw ontwerp gekregen. Het nieuwe ontwerp is met slechts 9.3 mm dunner dan de huidige?iPhone 3GS en daardoor volgens Jobs momenteel ?de dunste smartphone ter wereld?.

De behuizing van de iPhone 4 bestaat uit roestvrij staal en glas voor optische kwaliteit en krasbestendigheid. Het toestel is verder uitgerust met een camera aan de voorzijde om mee te videobellen (voorlopig alleen Wi-Fi) en een gewone 5-megapixelcamera op de achterzijde met LED-flitser en 5 keer digitale zoom. Deze camera kan tevens 720p HD-video opnemen. Daarnaast zijn er de gebruikelijke zaken, zoals een microfoon, 30-pins-connector, speaker en koptelefooningang. Nieuw is een tweede microfoon voor ?noise cancellation?.

In de rand van de nieuwe behuizing heeft Apple de antennes verwerkt. De ene kant heeft antennes voor Bluetooth, Wi-Fi en GPS. De andere kant is voor UMTS- en GSM-connectiviteit.

De iPhone 4 heeft een zogenaamd nieuw ?Retina Display?-beeldscherm met een resolutie van 960 x 460 pixels, 4 keer meer pixels dan de huidige iPhone. Dit zorgt volgens Steve Jobs voor ?zeer, zeer scherpe tekst?.

De nieuwe iPhone wordt aangestuurd door dezelfde 1 GHz Apple A4 chip die ook in de?iPad zit. Het grootste component van het nieuwe toestel is de accu. Dit moet zorgen voor 40 procent meer gesprekstijd dan bij de huidige iPhone, in totaal 7 uur. Daarnaast moet het mogelijk zijn om 6 uur lang te browsen via een 3G-verbinding en 10 uur via een Wi-Fi-verbinding. Tevens is het mogelijk om 10 uur video te bekijken en 40 uur muziek te luisteren. De standbytijd bedraagt 300 uur.
De iPhone 4 gaat quadband HSDPA/HSUPA ondersteunen. Hoewel weinig providers dit momenteel aanbieden, is er ondersteuning voor 7.2 Mbit downstream en 5.8 Mbit upstream toegevoegd. De nieuwe iPhone is verder uitgerust met 802.11n Wi-Fi. Nieuw in de iPhone 4 is een gyroscoop, die beweging op het horizontale vlak kan meten. Zo kunnen hoeverdraaing en hoeksnelheid gemeten worden.

Mogelijkheid om video op te nemen en te delen met iMovie voor de iPhone. Video kan bewerkt worden met iMovie-applicatie voor de iPhone met mogelijkheid om thema?s en audio toe te voegen. Video?s kunnen ge?xporteerd worden naar 360p, 520p en 720p en zijn voorzien van geolocation.

iMovie for iPhone: direct video bewerken op de iPhone, thema?s, geolocation aan video toegevoegd, audio toevoegen, exporteren naar 360p, 520p en 720p,

iPhone OS 4 omgedoopt tot iOS 4, meer dan 100 nieuwe functies, zoals multitasking, folders; bing zoekoptie, Golden Master-kandidaat vandaag beschikbaar voor ontwikkelaars; 21 juni gratis te downloaden. iBooks ook voor iPhone en?iPod touch (te syncen met alle devices: iPhone,iPod touch en iPad).

Wit en zwart, 16- en 32 GB-modellen. 199 en 299 dollar bij AT&T, verkrijgbaar vanaf 24 juni in de Verenigde Staten. Tegen het einde van september verkrijgbaar in 88 landen. In juli verkrijgbaar in onder meer Nederland en Belgi?. Apple introduceert een aantal nieuwe accessoires, zoals een nieuwe dock en een eigen hoesje in meerdere vrolijke kleuren, zoals wit, roze, oranje, groen, blauw en zwart.

*t-mob bellen doet en als een speer mijn abbo verlengen*

What do you think about iPhone 4 ??

Vote :   

Vassilli    posted on 24-06-2010 11:33
Belcompany!
Laidback    posted on 26-06-2010 12:19
ArCee    posted on 26-06-2010 17:15
Las vandaag nog een verhaaltje dat je Iphone op een aparte manier moest vast houden omdat hij anders een verminderende ontvangst heeft? Zo hightech en dan moet jij je een soort van aparte Iphone grip aanmeten anders werkt t ding voor de volle 100%? T moet niet gekker worden.
Ik hou t lekker op me blackberry. Altijd en overal ontvangst...................
indra123    posted on 26-06-2010 17:29
Nee dat dachten ze dat je dan zo'n 'Bumper' moest kopen maar ik las hier:?http://www.iphoneclub.nl/78021/apple-komt-volgende-week-met-eerste-update-voor-ios-4-oplossing-voor-wegvallend-bereik/

Dus er komt gewoon een update van iOS4 en dan is het zo goed als opgelost hopen we:D
Dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Helixon    posted on 27-06-2010 13:54

Jobs: wijze van vasthouden iPhone 4 be?nvloedt ontvangst

?

Mensen die een probleem hebben met de netwerkontvangst op de iPhone 4, moeten het toestel anders vasthouden of een case voor hun toestel kopen. Dat zou Apple-topman Steve Jobs aan een aantal gebruikers hebben gemaild.
iPhone 4Het probleem staat inmiddels bekend als de 'death grip': de signaalsterkte van de iPhone 4 zou achteruit gaan als het toestel op een bepaalde manier wordt vastgehouden. Apple-voorman Steve Jobs zou gezegd hebben dat het probleem zich vooral aan de linkeronderkant voordoet, waar twee metalen onderdelen samenkomen die dienst doen als antenne: 'Voorkom dat je het toestel daar zo vastpakt dat je beide kanten van de zwarte strip in de metalen band vasthebt.' Engadget schrijft over een andere mail met dezelfde strekking, die ook door Jobs zou zijn verstuurd.
Tijdens de presentatie van de iPhone 4 legde Jobs het accent op de wijze waarop Apple de antennes in zijn nieuwe smartphone heeft ingebouwd. Door die in de metalen elementen aan de buitenkant te verwerken, zouden problemen met het bereik tot het verleden moeten behoren. Geen enkele review van het toestel meldde problemen met deze aanpak.
In de e-mail die van Jobs zou zijn, staat verder dat er bij alle telefoons signaalverlies kan optreden, afhankelijk van hoe de gebruiker het toestel vasthoudt. Tweakers.net reviewde de HTC's Hero en Desire, de Sony Ericsson Xperia X10 en de Samsung Galaxy S en vond geen verschil in signaalsterkte tussen een vastgehouden en een los neergelegd toestel. Alleen de HTC Legend lijkt verschil te tonen: het toestel, gemaakt uit een stuk aluminium, heeft juist meer ontvangst als het wordt vastgehouden.
De iPhone 4 ging deze week in diverse landen in de verkoop. De smartphone zal volgende maand in Nederland uitkomen en dan in elk geval bij provider T-Mobile te koop zijn.

?

Oplossing:

?

Update moet ontvangstproblemen iPhone 4 oplossen'

?

Het probleem met ontvangst op de iPhone 4 zou niet alleen liggen aan het design van het toestel, maar de software zou daarnaast moeite hebben te schakelen tussen frequenties. Een update zou dat probleem volgende week op moeten lossen.
?
Eerder deze week bleek dat gebruikers problemen melden met de ontvangst van de iPhone 4, die woensdag bij de eerste klanten bezorgd werd. Apple-voorman Steve Jobs zou per e-mail hebben laten weten dat gebruikers een case moeten gebruiken of het toestel anders vast moeten houden om het probleem te voorkomen. Deze 'death grip' treedt namelijk op als de vingers de twee antennes verbinden: die komen linksonder samen. De ene antenne ontvangt gsm en umts, de andere wifi, gps en bluetooth. Als de antennes verbinding maken, zou dit zorgen voor een dip in het ontvangstsignaal, waardoor de telefoon naar een andere frequentie moet schakelen
Het probleem zou liggen in de kalibratie van de baseband, die de ontvangst regelt van draadloze signalen. Als er geschakeld moet worden tussen twee frequenties, zou het mis gaan, waardoor de melding 'Geen service' in beeld verschijnt, meldt AppleInsider.
Een update, waarbij de baseband beter wordt afgesteld, zou soelaas moeten bieden. Die update, iOS 4.01, zou volgende week al moeten verschijnen. AppleInsider baseert zich daarbij op tips van lezers, omdat Apple de discussie over dit onderwerp op het eigen supportforum heeft verwijderd. Het is onduidelijk waarom dat is gedaan.
De update voorkomt waarschijnlijk dat het signaal geheel wegvalt. Door het design van het toestel is het lastig te voorkomen dat het signaal verzwakt als de gebruiker het toestel vasthoudt.
Volgens AppleInsider is het aannemelijk dat de ontvangstproblemen gerelateerd zijn aan de baseband, omdat gebruikers die hun iPhone 3GS van een update hebben voorzien naar iOS 4 dezelfde problemen zouden ervaren.

?

Bron: Tweakers.net

User edit by Helixon on 27-06-2010 @ 13:56:17 (100%)
ThijsG    posted on 27-06-2010 20:00
Ik heb hetrzelfde probleem lichtelijk met wifi en 3g op mijn Nokia N900, en had het volgens mij ook met 3g op mijn nokia N73.
Prozei    posted on 27-06-2010 20:30
apple geeft in de us de mogelijkheid facetime te testen met een apple medewerker.
ThijsG    posted on 27-06-2010 20:49
hahaha
Mitchell2    posted on 29-06-2010 13:27
Ik hoor veel negatieve berichten over de Iphone 4. Geen bereik, traag internet etc etc. Op de radio hoorde ik zelfs iemand van een zogenaamde 'Iphone Club' zeggen dat die normaal gesproken als eerste in de rij een een nieuwe iphone bestelde, maar nu zeker niet de Iphone 4 zal kopen. Hij noemde het een flater.
Vassilli    posted on 29-06-2010 13:29
Achja dat zeiden ze ook over de iPad/iPhone 3GS dusja. Ik geloof er geen f*uck van :P
qntr0l    posted on 29-06-2010 13:41
Ik ben nu wel toe aan dat ding hoor. Mijn 2G begint me zwaar te irriteren (vooral omdat het scherm in 1000 stukjes is gebarsten Tongue). Jammer dat die nog nergens te krijgen is in het wit..
Mitchell2    posted on 29-06-2010 13:47
Poster: Vassilli
Achja dat zeiden ze ook over de iPad/iPhone 3GS dusja. Ik geloof er geen f*uck van :P
  ik weet niet of je de ipad gebruikt hebt..maar dat ding zuigt. ik had er ??n namelijk en direct weggedaan. denk je nou echt dat iemand zoiets zomaar gaat verzinnenConfused en daarbij hoor je overal klachten. nee ik denk gewoon dat het een flop wordt. BB al the way!!!!
qntr0l    posted on 29-06-2010 13:50
Als je een product in de eerste drie dagen meer dan 1,7 miljoen keer verkoopt en?ze op het moment niet aan te slepen zijn (eerstvolgende vrije exemplaren komen pas rond 20 juli beschikbaar) geloof ik niet echt dat het een flop gaat worden.
?
Hetzelfde geldt voor de iPad by the way.
Vassilli    posted on 29-06-2010 13:51
Ik heb een iPad Winking my eye
Ok nouja veel plezier met je BB en je scherm van 2 bij 2 cm xD
En idd als hij binnen 3 dagen 1.7 miljoen x verkocht word is het geen flop.
User edit by Vassilli on 29-06-2010 @ 13:51:57 (93%)
Mitchell2    posted on 29-06-2010 13:54
Poster: qntr0l
Als je een product in de eerste drie dagen meer dan 1,7 miljoen keer verkoopt en?ze op het moment niet aan te slepen zijn (eerstvolgende vrije exemplaren komen pas rond 20 juli beschikbaar) geloof ik niet echt dat het een flop gaat worden.
?
Hetzelfde geldt voor de iPad by the way.
  dat gebeurt met elke nieuwe apple product. betekent nog niet dat ze allemaal goed zijn.
User edit by Mitchell2 on 29-06-2010 @ 14:00:26 (100%)
Vassilli    posted on 29-06-2010 13:56
Precies mensen slapen idd voor winkels om een kut telefoon te kopen.
Mitchell2    posted on 29-06-2010 14:00
Ik heb een iPad Winking my eye
Ok nouja veel plezier met je BB en je scherm van 2 bij 2 cm xD
En idd als hij binnen 3 dagen 1.7 miljoen x verkocht word is het geen flop.
  @ vasilli. het scherm is zo klein nog niet hoor voor een mobiel of wel een mobiel is geen draagbare computer. en als jij de BB niks vindt (aangezien je zegt dat het scherm 2x2 is) hoe komt het dan dat BB de best verkochte mobieltjes zijn in de VS? (bron; nieuws rtl en nos). Ik weet niet hoe het in jouw omgeving is maar hier in het gooi heeft bijna iedereen een BB.
Vassilli    posted on 29-06-2010 14:03
Gelukkig heeft iedereen bij mij in de buurt een iPhone. Als de iPhone op hetzelfde moment als die blackberry dingetjes op de markt kwam was het wel anders geweest.
Mitchell2    posted on 29-06-2010 14:05
Gelukkig heeft iedereen bij mij in de buurt een iPhone. Als de iPhone op hetzelfde moment als die blackberry dingetjes op de markt kwam was het wel anders geweest.
  daar noem je het al. als als als. en ik geloof er niks van dat iedereen in jouw buurt een iphone heeft. amsterdam...hahahahahahah laat me niet lachen. ik ben bijna elke dag in amsterdam en ken er heel veel mensen. misschien iedereen in jouw vriendengroep ja...
Vassilli    posted on 29-06-2010 14:10
Ik woon niet meer in Amsterdam. Wat maakt het ook uit wat voorn telefoon je hebt? Lekker boeiend.
qntr0l    posted on 29-06-2010 15:17
Mijn vriendin heeft laatst haar (mijn) oude iPhone 2G ingeruild voor een Blackberry Bold 9700. Ze had echt de eerste dag al een fail te pakken; ze zit op internet en wil inzoomen.. Hup, twee vingers op het scherm en swipen maar. Lukte niet Tongue.

Mja, Blackberry's zijn ook? wel leuke apparaatjes, maar ik kan toch echt niet meer zonder iPhone.

@ Mitchell2: Hoe kun je nu zeggen dat het geen goed apparaat is? Omdat hij misschien wat kinderziektes heeft? Volgens mij snap je het hele hit / flop verhaal ook niet helemaal. Of een apparaat een hit of flop wordt heeft met heel wat meer dingen te maken dan of het een goed apparaat is of niet. Denk eens aan marketing etc.

Anyway, je kan mij niet vertellen dat de iPhone 4 een flop is. Als 'ie na 3 dagen al 1,7 miljoen keer verkocht is kan dat gewoon niet. En je zegt dat dat met alle Apple producten zo is, dat is dus niet zo. Sterker nog, noem eens een product dat in de eerste 3 dagen na de introductie minstens 1,5 miljoen keer verkocht is welke g??n hit is geworden?
Sunrise8    posted on 29-06-2010 15:26
pokemon kaarten Tongue
Sorry heel flauw.

Ik vind het vooral een fail van die antenne verstoring. Daar had Apple wel wat doordachter over na kunnen denken.
Overigens heb ik foto's gezien die de iPhone 4 kan maken, als dat echt zo is, dan kun je hem ook gewoon kopen als zijnde spiegelreflex camera. Die foto's zijn super scherp..

Ik kan er wel een?paar meenemen uit Amerika over 2 weken voor ge?nteresseerden? Tongue
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 29-06-2010 @ 15:27:27 (100%)
qntr0l    posted on 29-06-2010 15:33
Die ontvangstfail schijnt volgende week opgelost te zijn met een update! Of dit waar is weet ik natuurlijk niet. Maar inderdaad, de foto's (en ook video's) die dat ding maakt zijn echt gaaf hoor!

Ik las dat je de Amerikaanse versies niet kon gebruiken hier in Europe? Hmm, even research doen. Anders ben ik wel ge?nteresseerd in jou aanbieding :D.

Mixt-Ape    posted on 29-06-2010 15:38
Steve Jobs had alleszins laten weten dat het ontvangstprobleem niet op te lossen is...gewoon anders vasthouden is de boodschap!
qntr0l    posted on 29-06-2010 15:42
Lees dan even dit.

@ Sunrise: In de States zijn alleen toetsellen verkrijgbaar met AT&T lock, je bent dus altijd afhankelijk van een unlock. Dat is wel jammer, ik wil namelijk graag een simlockvrije.

186 Users online: 109 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 173.799
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.692.714