iPhone 4 (3/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 07-06-2010 21:57
Jawel de nieuwe parade paard van apple is aangekondigd, en na het lezen wat het allemaal kan, kwam ik spontaan klaar?Cool.

Persbericht: ?

Apple heeft vanavond geheel volgens verwachting de nieuwe iPhone, die door het leven zal gaan als de iPhone 4, aangekondigd. Zoals we op de gelekte foto?s van Gizmodo al zagen, heeft het toestel een geheel nieuw ontwerp gekregen. Het nieuwe ontwerp is met slechts 9.3 mm dunner dan de huidige?iPhone 3GS en daardoor volgens Jobs momenteel ?de dunste smartphone ter wereld?.

De behuizing van de iPhone 4 bestaat uit roestvrij staal en glas voor optische kwaliteit en krasbestendigheid. Het toestel is verder uitgerust met een camera aan de voorzijde om mee te videobellen (voorlopig alleen Wi-Fi) en een gewone 5-megapixelcamera op de achterzijde met LED-flitser en 5 keer digitale zoom. Deze camera kan tevens 720p HD-video opnemen. Daarnaast zijn er de gebruikelijke zaken, zoals een microfoon, 30-pins-connector, speaker en koptelefooningang. Nieuw is een tweede microfoon voor ?noise cancellation?.

In de rand van de nieuwe behuizing heeft Apple de antennes verwerkt. De ene kant heeft antennes voor Bluetooth, Wi-Fi en GPS. De andere kant is voor UMTS- en GSM-connectiviteit.

De iPhone 4 heeft een zogenaamd nieuw ?Retina Display?-beeldscherm met een resolutie van 960 x 460 pixels, 4 keer meer pixels dan de huidige iPhone. Dit zorgt volgens Steve Jobs voor ?zeer, zeer scherpe tekst?.

De nieuwe iPhone wordt aangestuurd door dezelfde 1 GHz Apple A4 chip die ook in de?iPad zit. Het grootste component van het nieuwe toestel is de accu. Dit moet zorgen voor 40 procent meer gesprekstijd dan bij de huidige iPhone, in totaal 7 uur. Daarnaast moet het mogelijk zijn om 6 uur lang te browsen via een 3G-verbinding en 10 uur via een Wi-Fi-verbinding. Tevens is het mogelijk om 10 uur video te bekijken en 40 uur muziek te luisteren. De standbytijd bedraagt 300 uur.
De iPhone 4 gaat quadband HSDPA/HSUPA ondersteunen. Hoewel weinig providers dit momenteel aanbieden, is er ondersteuning voor 7.2 Mbit downstream en 5.8 Mbit upstream toegevoegd. De nieuwe iPhone is verder uitgerust met 802.11n Wi-Fi. Nieuw in de iPhone 4 is een gyroscoop, die beweging op het horizontale vlak kan meten. Zo kunnen hoeverdraaing en hoeksnelheid gemeten worden.

Mogelijkheid om video op te nemen en te delen met iMovie voor de iPhone. Video kan bewerkt worden met iMovie-applicatie voor de iPhone met mogelijkheid om thema?s en audio toe te voegen. Video?s kunnen ge?xporteerd worden naar 360p, 520p en 720p en zijn voorzien van geolocation.

iMovie for iPhone: direct video bewerken op de iPhone, thema?s, geolocation aan video toegevoegd, audio toevoegen, exporteren naar 360p, 520p en 720p,

iPhone OS 4 omgedoopt tot iOS 4, meer dan 100 nieuwe functies, zoals multitasking, folders; bing zoekoptie, Golden Master-kandidaat vandaag beschikbaar voor ontwikkelaars; 21 juni gratis te downloaden. iBooks ook voor iPhone en?iPod touch (te syncen met alle devices: iPhone,iPod touch en iPad).

Wit en zwart, 16- en 32 GB-modellen. 199 en 299 dollar bij AT&T, verkrijgbaar vanaf 24 juni in de Verenigde Staten. Tegen het einde van september verkrijgbaar in 88 landen. In juli verkrijgbaar in onder meer Nederland en Belgi?. Apple introduceert een aantal nieuwe accessoires, zoals een nieuwe dock en een eigen hoesje in meerdere vrolijke kleuren, zoals wit, roze, oranje, groen, blauw en zwart.

*t-mob bellen doet en als een speer mijn abbo verlengen*

What do you think about iPhone 4 ??

Vote :   

Estacy    posted on 08-06-2010 17:17
dit is volgens mij het eerste apple product dat mij zowel qua styling als functies echt extreem aanspreekt. damn, dat stalen frame is echt sexy! multitasking, en HD video is ook prachtig!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ThijsG    posted on 08-06-2010 17:54
Poster: Sebasz
Trouwens iedereen wel opletten he, als je deze iPhone wil dan moet je een microsim hebben?Cool

Kut!
Nouja, dat word knippen xD.
@estacy: agree.
Prozei    posted on 08-06-2010 18:08
bestel je toch gewoon een microsim bij je provider.
waarneer de ipad in nl geleverd wordt gaan alle providers microsim leveren
DragolinDesign    posted on 09-06-2010 19:14
in Belgi? hebben The Vikings al aangekondigd de micro-sim te zullen ondersteunen, meer lezen: iphone 4 in Belgie
Convert    posted on 09-06-2010 22:12
Ik ben zeer benieuwd of er ook meerdere providers de iPhone 4 gaan aanbieden. Ben bang van niet, heb namelijk altijd Vodafone zonder problemen gehad en hoor van velen die T-Mobile hebben dat ze wel eens problemen hebben. Zijn daar al meerdere berichten over? Winking my eye
mrwhoopie    posted on 10-06-2010 00:03
Mijn pre-order is geplaatst :D
ThijsG    posted on 10-06-2010 07:49
Ik heb wel zo'n gevoel dat Vodafone hem ook gaat krijgen. De mensen in de winkel 'weten van niks':p.

mrwhoopie, pre-order is tog pas 15 juni?
mrwhoopie    posted on 10-06-2010 10:47
Dan ben ja al een maand te laat vrees ik.
Ik ben bijmijn apple store geweest en ik was al de 8e in rij die deze kleur en capaciteit nam.
Dus als je nog eens een maand wacht :s
Twizz    posted on 10-06-2010 19:28
Poster: mrwhoopie
Dan ben ja al een maand te laat vrees ik.
Ik ben bijmijn apple store geweest en ik was al de 8e in rij die deze kleur en capaciteit nam.
Dus als je nog eens een maand wacht :s

Uuhm, waar heb jij t over?
Een maand geleden - there was no such thing as an iPhone 4' -

edit:
oh wacht op die fiets.

Anyway, erg mooie phone en ik en n maat gaan er samen 2 halen, kijken of we dan korting krijgen
User edit by Twizz on 10-06-2010 @ 19:29:33 (41%)
Helixon    posted on 10-06-2010 20:52
de tweede microfoon is ook voor video bellen.. zoals ze in het filmpje zeggen....

wat ik ook gehoord heb is dat de iPhone 3G 100 gaat kosten en de 3GS 150 tot 200...

dus gaan met die banaan zeg ik, gelukkig heb ik een iPod Touch, dus ik weet al wat ik van de 3gs kan verwachten.
de 4g zou ik ook wel willen hebben maar deze kost 499$, dus ik denk dat ie in NL ? 599,- gaat kosten...
ThijsG    posted on 10-06-2010 21:18
@Helixon
Good News4YU!

De iPhone 3G gaat uit de productielijn en de 3GS krijgt nu de prijs van de 3G! De 4 neemt dan
weer de plek van de 3GS in.

Bad News4U!?
Die prijzen zijn excl. verplicht abbonement(of noem jij heel andere prijzen van losse modellen ofzo?)
User edit by ThijsG on 10-06-2010 @ 21:19:07 (4%)
Twizz    posted on 10-06-2010 22:52
Poster: ThijsG
@Helixon
Good News4YU!

De iPhone 3G gaat uit de productielijn en de 3GS krijgt nu de prijs van de 3G! De 4 neemt dan
weer de plek van de 3GS in.

Bad News4U!?
Die prijzen zijn excl. verplicht abbonement(of noem jij heel andere prijzen van losse modellen ofzo?)

Aangezien je voor een iphone 200 euro betaalde+abbo (dacht ik)en los 800 euro kostte en de iphone 4 300+abbo zal deze misschien wel rond de 1000 euro liggen? Dure telefoon, dat welCool
Sandr    posted on 10-06-2010 23:00
Mensen is er al iets bekend? Waar en wanneer kan je pre-orderen? Wel icm met een abbonement anders vind ik het het geld niet waard...

En weten we ook al of andere providers een iPhone aanbieden? Ben niet zo'n van van Tmobile namelijk.....
Play that funky music white boy....
Vassilli    posted on 10-06-2010 23:32
In Nederland is er nog niks bekend over andere providers die hem gaan leveren... Helaas.

@Twizz
Ik heb hier nog het bonnetje van mijn 16GB 3G: 1100 euro... (daarna stond er gelukkig wel: -1100 euro omdat ik hem bij een abo had :P)
User edit by Vassilli on 10-06-2010 @ 23:33:40 (100%)
Ilja    posted on 10-06-2010 23:52
Vandaag bij t-mob shop geweest, vanaf juli ( duurt nog zo lang?Cool ) is tie verkrijgbaar. ? BIj vodafone ( als ie daar komt ) is tie pas op het einde van het jaar.
qntr0l    posted on 11-06-2010 08:17
Ik haal 'm lekker ui Belgi?, daar heb je immers altijd een simlockvrij toestel (geloof ik).

De 3GS kost daar nu los nog ?575,-, dus ik denk dat de 3GS daar de prijs van de 3G krijgt (?475,-) en dat de iPhone 4 dan rond de prijs van de huidige 3GS gaat zitten. Ik schat dus dat 'ie rond de ?600,- gaat kosten.

Ik heb gisteren al mijn 3GS verkocht, toch nog ?375,- ervoor gevangen. Nu maar wachten tot de iPhone 4 uitkomt. Stiekem kan ik niet wachten. Cool
EleMentcp    posted on 11-06-2010 14:17
hahaha ik hoorde net dat de presentatie niet helemaal lekker verliep, intertnet werkte niet enzo werdt gevraagt of mensen in de zaal hun internet uitkonden zetten van hun iphone.
Gery    posted on 11-06-2010 16:01
Poster: EleMentcp
hahaha ik hoorde net dat de presentatie niet helemaal lekker verliep, intertnet werkte niet enzo werdt gevraagt of mensen in de zaal hun internet uitkonden zetten van hun iphone.
 kwam omdat er 375 mobile wifi hotspots in de zaal aanwezig waren van live bloggers en verslaggevers.. logisch dat je dan al eens last krijgt van interferentie op de wifi kanalen.. Happy, laughing
DJ - Producer
Twizz    posted on 11-06-2010 16:42
Poster: Gery
kwam omdat er 375 mobile wifi hotspots in de zaal aanwezig waren van live bloggers en verslaggevers.. logisch dat je dan al eens last krijgt van interferentie op de wifi kanalen.. Happy, laughing

570, en het filmpje(2 uur lang ofzo) kun je hier vinden. (quicktime)
Gery    posted on 11-06-2010 19:59
sorry for the messup, ik had 375 nog in mijn hoofd van het volgen van de live blog Happy, laughing
but proves my point even more!
DJ - Producer
Xtremer    posted on 11-06-2010 20:12
Ik ga hem direct bestellen zodra hij beschikbaar is. Tegen die tijd mag ik mijn abo weer verlengen dus neem ik deze als opvolger van m'n 3GSmile. Heb echt alle foto's en video's een aantal keer bekeken en ben overtuigd!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
ThijsG    posted on 11-06-2010 23:52
Poster: EleMentcp

Haha inderdaad. Mensen in de zaal dachten dat ie op 3g liep, maar was op wifi: toen Steve voor suggesties vroeg was het antwoord 'verizon!'. :p. Leuk die reactie van steve:p
User edit by ThijsG on 11-06-2010 @ 23:52:51 (9%)
Sandr    posted on 22-06-2010 13:48
Is er al iets meer bekend over of en wanneer hij door meerdere providers wordt aangeboden?

Edit:

Dit gevonden

Iemand misschien nog aanvullende informatie? KPN?
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 22-06-2010 @ 13:53:13 (82%)
Vassilli    posted on 22-06-2010 13:51
Vodafone gaat m ook aanbieden. Eerst de 3gs dan na een paar maanden de 4G
Sunrise8    posted on 22-06-2010 13:57
maar dat gaat nog wel een tijdje duren voordat VDF hem heeft hoor jongens, reken maar niet op de herfst?Winking my eye
je kunt nu ook al de 3GS krijgen + vodafone abonnement, ga maar naar de Belcompany toe Winking my eye, maar zeg ik niet haha
(zoals je weet werk ik bij VDF)
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 22-06-2010 @ 13:57:39 (14%)

578 Users online: 457 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 110.978
Most visitors online this month : 652
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.629.893