Welke benodigdheden om te gaan produceren?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Limb-Girdle    posted on 07-06-2010 17:07
Beste Mede-djresourcers!

Vandaag is het mooie weer achtergebleven, een goede dag om eens grondig onderzoek te doen naar de produceer mogelijkheden! Op DJResource ben ik een aantal topics tegengekomen waarin een aantal tips / mogelijkheden werden besproken. Jammer genoeg zijn deze topics een aantal ja(a)r(en) verouderd.

Topic vraag: Welke benodigdheden heb ik nodig om te gaan produceren?

PC / MAC?
Dit is een bekende vraag onder de producerende mensen! Er valt geen concreet antwoord te geven op deze vraag, het is namelijk voor iedere gebruiker weer anders... De pc / mac die ik zoek, moet aan een aantal eisen voldoen:
- Stabiel.
- Snel. Bij de pc varianten zijn er een aantal mogelijkheden: i-5, i-7 i-9? AMD of Intel? Wat raden jullie mij aan?
- Het hoeft geen laptop te zijn!
- De pc / mac is alleen bedoeld voor het produceren.

Hardware?
Voor het aansturen van de programma's wil ik graag gebruik gaan maken van hardware. Waarschijnlijk is Cubase 5 het aangewezen programma wat ik ga gebruiken. Welke hardware raden jullie mij aan, in de zin van:

- Controle paneel.
- Geluidskaart. Graag zou ik er ook een microfoon ingang op hebben.
- Microfoon voor het opnemen van geluiden.
- Speakers - De KRK -6 serie heeft mijn voorkeur.
- Beeldscherm(en) - Werkt Cubase 5 op een dual screen? Of is het verstandig om een breedbeeldscherm te nemen?

Budget: max. 2000 euro.

Ben benieuwd naar jullie adviezen / meningen. Cool

Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 07-06-2010 @ 17:09:07 (8%)

What do you think about Welke benodigdheden om te gaan produceren? ??

Vote :   

LilQuint    posted on 07-06-2010 17:20
Je moet de boxen echt zelf gaan luisteren..
Want dat vind iedereen anders..

User edit by LilQuint on 07-06-2010 @ 17:20:52 (22%)
indra123    posted on 07-06-2010 17:31
Ik zou voor Mac gaan (stabieler)
En kwa boxen zijn de KRK's prima.
about controllers moet je niet bij mij zijn sorry:D

LilQuint    posted on 07-06-2010 17:33
Ik heb zelf maar alleen maar voor muziekalen benodigheden.
En eerst had ik hier windows voor.
Ik vind mac echt veel fijner werken.
Maar dit is bij iedereen zijn eigen mening!
Suc6 met het zoeken...
Camino    posted on 07-06-2010 17:46
De belangrijkste beslissing dat je moet maken is welk softwarepakket je wilt gaan gebruiken... zelf gaat mijn voorkeur uit naar Ableton Live. De meeste softwares hebben demo versies dat je gratis kan proberen, het is wel de moeite waard om er een aantal uit te proberen. De bekendere zijn Cubase, Reason, Ableton, Protools, en FL...
LilQuint    posted on 07-06-2010 18:19
Poster: Camino
De belangrijkste beslissing dat je moet maken is welk softwarepakket je wilt gaan gebruiken... zelf gaat mijn voorkeur uit naar Ableton Live. De meeste softwares hebben demo versies dat je gratis kan proberen, het is wel de moeite waard om er een aantal uit te proberen. De bekendere zijn Cubase, Reason, Ableton, Protools, en FL...

Je moet idd veel demo's downloaden!
Als ik jou was zou ik als het je bevalt aanschafen!

Offtopic : Heb je me PM gezien?Cool
RoyBeware    posted on 07-06-2010 18:33
PC / MAC?

Dit is erg afhankelijk van de software wat je wilt gaan gebruiken.
Een Windows PC kan net zo stabiel werken als een Mac, maar kijk dan naar bijvoorbeeld een kwalitatief goed merk.
bijvoorbeeld HP heb ik persoonlijk erg goede ervaring mee. Bijv Windows 7, of gewoon wat ouder XP mocht dit stabieler en sneller draaien. De I serie scoort erg goed momenteel.?
Zorg er voor dat hij lekker stil is, en dat er niet een enorme blaaskaak naast je staat te blazen.
Zorg ook voor voldoende schijfcapapciteit, eventueel in RAID spiegel modus, zodat je een mooie back-up achter de hand hebt, of maak ene back-up op een externe schijf.... Het gebeurt niet heel veel dat een HDD defect gaat, maar als hij defect gaat, is hij vaak ook echt defect... Kan je beter voorkomen, nietwaar?

Hardware?

Begin eerst goed te orienteren en te spelen met software.
De belangrijkste onderdelen zijn:

- Souncard, (extern/intern)
- Headphone/monitors, (Sennheiser/KRK)
- Midikeyboard kan handig zijn. (ESI, M-Audio e.d.)

Dat is wel een goede basis.?
2e monitor is nog niet per se nodig, dit kun je later altijd nog aanschaffen indien je ruimte te kort komt op je scherm.
Limb-Girdle    posted on 07-06-2010 19:25

Wat vind je van Ableton Live in verhouding tot de andere softwares beter? Cool
Vassilli    posted on 07-06-2010 19:27

Eh wat dacht je van: Logic Pro?? Toch wel een van de grootste.
martijno    posted on 07-06-2010 20:39
Qua software zou ik dan voor Cubase of Logic gaan. Alleen zijn dit programma's waar je niet zomaar je wilde weg in kan slaan als je net begint met produceren. Zelf ben ik het meeste bezig in FL, maar hardware werkt/reageert wel beter in Cubase en Logic. Winking my eye En de vraag mac of pc: Zelf heb ik een pc, ik vind dit fijn omdat ik het ben gewend. Als ik aan een mac gewend zou zijn zou ik die uiteraard fijner vinden. Verder maakt dat niet uit in de kwaliteit van je muziek. Maar ik ga geen tips geven over die moet je kopen, of dat is beter, dat ligt meestal aan jezelf Winking my eye
Xurion    posted on 07-06-2010 20:41
Er is ook een simpele manier voor Mac op PC. Check Hackintosh. Ik wil dit zelf ook gaan doen. Helaas is dit verboden door Apple maar in Nederland is downloaden en etc nog legaal dus pak je kansen.
Prozei    posted on 07-06-2010 21:32
Hackingtosh is leuk als je van te voren weet dat al je hardware werkt.
30% van de hardware werkt niet.

En als jij veel geld uitgeeft voor een pc waar de helft niet van werkt ben je ook niet blij. Koop dan gewoon een mac mini
Xurion    posted on 07-06-2010 21:33
Prozei, tegenwoordig zijn er nieuwe methodes waar dat veel gemakkelijker mee gaat. MAar je kan idd beter een mac kopen.
-Richard-    posted on 07-06-2010 21:41
Is bijvoorbeeld Cubase draaien op een mac zoveel beter dan op een pc dan?
Wil namelijk zelf m'n laptop hiervoor gaan gebruiken (Intel i5, 4Gb ram)..
Limb-Girdle    posted on 07-06-2010 22:10
Poster: martijno
Qua software zou ik dan voor Cubase of Logic gaan. Alleen zijn dit programma's waar je niet zomaar je wilde weg in kan slaan als je net begint met produceren. Zelf ben ik het meeste bezig in FL, maar hardware werkt/reageert wel beter in Cubase en Logic. Winking my eye En de vraag mac of pc: Zelf heb ik een pc, ik vind dit fijn omdat ik het ben gewend. Als ik aan een mac gewend zou zijn zou ik die uiteraard fijner vinden. Verder maakt dat niet uit in de kwaliteit van je muziek. Maar ik ga geen tips geven over die moet je kopen, of dat is beter, dat ligt meestal aan jezelf Winking my eye

Thanks voor je antwoord. Cool
Van Cubase heb ik al een tijdje een 'handleiding' liggen, dus die ga ik maar eens van zolder afhalen. Cool
Logic heb ik ook veel over gehoord, maar dit programma draait toch alleen onder MAC?
Vassilli    posted on 07-06-2010 22:23
Logic is Mac Only idd. Sterker nog het programma is van Apple.
Camino    posted on 07-06-2010 23:31
Poster: LimbGirdle

Wat vind je van Ableton Live in verhouding tot de andere softwares beter? Cool

Mijn voorkeur gaat uit naar Ableton vanwege het Live gedeelte :p het is in de skeleton view erg makkelijk om live performances uit te voeren en je nummer op te fleuren met extra drumloops enzo... Het is cruciaal dat je eerst weet wat je precies wilt bereiken met het softwarepakket voor je er een uit gaat kiezen; voor mij was live performance iets dat voor mij onmisbaar was en vandaar mijn keuze voor Ableton.
bambamstudio    posted on 07-06-2010 23:41
Nadeel van Ableton is het gemis van een goede, overzichtelijke mixer
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Camino    posted on 08-06-2010 10:22
Onder andere omdat ableton redelijk vaak in combinatie met een analoge mixer gebruikt wordt, maar toegegeven is het voor het afmixen niet altijd even makkelijk.
Limb-Girdle    posted on 08-06-2010 14:18
Wat voor hardware raden jullie aan voor het besturen van Cubase 5?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

547 Users online: 466 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 107.938
Most visitors online this month : 652
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.626.853