Poster: Camino
De belangrijkste beslissing dat je moet maken is welk softwarepakket je wilt gaan gebruiken... zelf gaat mijn voorkeur uit naar Ableton Live. De meeste softwares hebben demo versies dat je gratis kan proberen, het is wel de moeite waard om er een aantal uit te proberen. De bekendere zijn Cubase, Reason, Ableton, Protools, en FL...
De belangrijkste beslissing dat je moet maken is welk softwarepakket je wilt gaan gebruiken... zelf gaat mijn voorkeur uit naar Ableton Live. De meeste softwares hebben demo versies dat je gratis kan proberen, het is wel de moeite waard om er een aantal uit te proberen. De bekendere zijn Cubase, Reason, Ableton, Protools, en FL...
Poster: martijno
Qua software zou ik dan voor Cubase of Logic gaan. Alleen zijn dit programma's waar je niet zomaar je wilde weg in kan slaan als je net begint met produceren. Zelf ben ik het meeste bezig in FL, maar hardware werkt/reageert wel beter in Cubase en Logic.En de vraag mac of pc: Zelf heb ik een pc, ik vind dit fijn omdat ik het ben gewend. Als ik aan een mac gewend zou zijn zou ik die uiteraard fijner vinden. Verder maakt dat niet uit in de kwaliteit van je muziek. Maar ik ga geen tips geven over die moet je kopen, of dat is beter, dat ligt meestal aan jezelf
Poster: LimbGirdle
Wat vind je van Ableton Live in verhouding tot de andere softwares beter?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.