Numark Total Control? (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bonchanoize    posted on 06-06-2010 21:55
Hallo iedereen

Mijn (dj-)naam is Bonchanoize en ik ben beginnend dj. Ik ben dan ook van plan om een mengpaneel te kopen om wat ervaring en skills op te doen (momenteel gebruik ik virtual Dj). Music Store schijnt hiervoor goed materiaal te hebben en aan de site te zien hebben ze vooral Numark. Zo een zou ik dan ook gaan kopen. Meer specifiek ben ik ge?nteresseerd in deze:

[mod edit: geen verwijzingen naar webshops, link naar de website van de fabrikant !]

Zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met deze set? Zouden jullie deze aanraden voor een beginner? Ik zou het misschien ook online bestellen, is dit wel te vertrouwen?

Bedankt voor eventuele antwoorden
mvg

EDIT: Deze topic gaat over het aanbevelen van een mengtafel of niet. Niet over het afkraken van een beginner.
Die *** heb ik namelijk al 1000 keer gehoord hier. Ik ben, ondanks dat het bijna examens zijn, dagelijks minstens 2 uur met muziek bezig, dus twijfel niet aan mijn toewijding.
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 06-06-2010 @ 22:26:01 (41%)
Mod edit by Lead on 08-06-2010 18:46 (12%)

What do you think about Numark Total Control? ??

Vote :   

Vassilli    posted on 09-06-2010 20:15
Poster: main
wel, beatmatchen is niet alleen de beat aanvoelen kerel..
beatsgelijk houden, probeer dat maar eens. en met een jogwheel wel te verstaan.
en niet met een pioneer maar met bijv een numarkje, reloopje, jb systempje.

Wat is dan het verschil in beatmatchen tussen een Numark/Reloop of een Pioneer?
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 20:19
Poster: Vassilli

Wat is dan het verschil in beatmatchen tussen een Numark/Reloop of een Pioneer?

Ik kan niet voor main spreken, maar ik denk dat het onder andere gaat om de grootte en kwaliteit van de jogwheels. Met grote en kwalitatieve jogwheels zoals bij pioneer, is het denk ik makkelijker om te beatmatchen.

EDIT: Ik heb trouwens nog een (newbish) vraag voor main. Als je twee songs met een gelijk bpm beatmatcht, moet je daarna toch niet meer moeite doen om ze gelijk te houden? Dan blijven ze toch gelijklopen?
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 09-06-2010 @ 20:22:08 (60%)
Vassilli    posted on 09-06-2010 20:21
Ja dat snap ik, maar toch. :P Alsof je niet kan leren beatmatchen op een pioneer.
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 20:22
Poster: Vassilli
Ja dat snap ik, maar toch. :P Alsof je niet kan leren beatmatchen op een pioneer.

Ik denk niet dat je als beginner een Pioneer zult kopen, of dan moet je al een serieuze richboy zijn xD
Let the magic begin
T-to-the-J    posted on 09-06-2010 20:24
Pioneer heeft bpm counters die goed werken, de andere merken hebben geen of een slecht werkende bpm counter.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
main    posted on 09-06-2010 20:24
@bonchanoize: als ze perfect hetzelfde zijn dan hoort dat idd zo te zijn.
maak als het kan maar eens 2 simpele tracks in fl studio op 128 bpm o.i.d.

@vassilli: als je het op die dingen leert is het moeilijker, en dus leer je het beter.
mensen die meteen op pio's leren kunnen het (lijkt mij) een stuk minder goed op andere gear.
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 20:26
Poster: main
@bonchanoize: als ze perfect hetzelfde zijn dan hoort dat idd zo te zijn.
maak als het kan maar eens 2 simpele tracks in fl studio op 128 bpm o.i.d.

Veel electro is standaard 128 bpm, dus dat zit wel goed :P
Let the magic begin
Vassilli    posted on 09-06-2010 20:27
@Main

True!

@Bonchanoize
Ehm mijn eerste spelers waren cdj-800s :P
User edit by Vassilli on 09-06-2010 @ 20:28:27 (100%)
Estacy    posted on 09-06-2010 20:27
Poster: Bonchanoize

EDIT: Ik heb trouwens nog een (newbish) vraag voor main. Als je twee songs met een gelijk bpm beatmatcht, moet je daarna toch niet meer moeite doen om ze gelijk te houden? Dan blijven ze toch gelijklopen?

ligt eraan hoe lang de overgang is. CD spelers en draaitafels hebben een precieze pitchcontrol, maar max in stapjes van 0.02%, maar dis alleen bij Pioneer/Denon, draaitafels en goedkopere spelers werken meestal met 0.1% NOg steeds erg precies, maar in theorie zouden ze uiteindelijk uit elkaar gaan lopen. al zal je dan 2 nummers van een half uur moeten gebruiken ofzo :P als je ze goed gebeatmatched hebt, dan lopen ze lang zat gelijk.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 20:30
De beslissing is genomen, het wordt een Behringer BCD3000. Kwalitatief is dit niet super, maar het is genoeg voor mij. Jaaa, hij heeft een sync-knop, maar de hoofdreden dat ik hem koop is omdat hij budgetvriendelijk is.
Toch bedankt allemaal voor de goede raad
Let the magic begin
Vassilli    posted on 09-06-2010 20:34
Ok! Veel plezier ermee!
T-to-the-J    posted on 09-06-2010 20:36
Goede keuze! Kan je later eventueel nog uitbreiden met Kontrol x1 en traktor pro
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
FarCry_    posted on 10-06-2010 19:22
De beslissing is genomen, het wordt een Behringer BCD3000. Kwalitatief is dit niet super, maar het is genoeg voor mij. Jaaa, hij heeft een sync-knop, maar de hoofdreden dat ik hem koop is omdat hij budgetvriendelijk is.
Toch bedankt allemaal voor de goede raad

Hey gefeliciteerd! Veel plezier met het mixen.
Bonchanoize    posted on 10-06-2010 20:22
Ik zou graag nog een vraag toevoegen over de Sync-knop. Is het ok om hem te gebruiken om de bpm van twee liedjes gelijk te stellen? Of is dit ook uit den boze?
Let the magic begin
main    posted on 10-06-2010 20:33
ehh.. dat is wat de sync gewoon doet. bpm's en beats gelijk.
allebei uit den boze
Mixt-Ape    posted on 10-06-2010 20:34
Ging de ganse discussie daar niet over?
Bonchanoize    posted on 10-06-2010 20:55
Ik dacht dat het ergste van de sync was om de beats tegelijk af te spelen, dat is nog iets anders. Je kan met gelijke bpm's nog altijd beatmatchen door op het goede moment de plaat te starten. Moet je dan handmatig de bpm aanpassen of daar gewoon afblijven, of liedjes selecteren met gelijke bpm?
Let the magic begin
Joep    posted on 10-06-2010 20:59
Ik dacht dat het ergste van de sync was om de beats tegelijk af te spelen, dat is nog iets anders. Je kan met gelijke bpm's nog altijd beatmatchen door op het goede moment de plaat te starten. Moet je dan handmatig de bpm aanpassen of daar gewoon afblijven, of liedjes selecteren met gelijke bpm?

Sync zorgt ervoor dat nummers constant gelijk lopen. Je hoeft zelf dus niet bij te sturen...
Je hebt mijn pm trouwens nog niet gelezen zag ikCool
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Bonchanoize    posted on 10-06-2010 21:03
Dat weet ik, maar als je sync't nog voor je het nummer afspeelt, worden de bpm's gelijk gezet zonder dat het nummer al begint te spelen. Dan kan je nog altijd inspringen op het goede moment, zonder te syncen
Let the magic begin
Mathiz    posted on 10-06-2010 21:09
Dat heb je met die virtual dj he Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

543 Users online: 463 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 107.930
Most visitors online this month : 652
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.626.845