Numark Total Control? (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bonchanoize    posted on 06-06-2010 21:55
Hallo iedereen

Mijn (dj-)naam is Bonchanoize en ik ben beginnend dj. Ik ben dan ook van plan om een mengpaneel te kopen om wat ervaring en skills op te doen (momenteel gebruik ik virtual Dj). Music Store schijnt hiervoor goed materiaal te hebben en aan de site te zien hebben ze vooral Numark. Zo een zou ik dan ook gaan kopen. Meer specifiek ben ik ge?nteresseerd in deze:

[mod edit: geen verwijzingen naar webshops, link naar de website van de fabrikant !]

Zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met deze set? Zouden jullie deze aanraden voor een beginner? Ik zou het misschien ook online bestellen, is dit wel te vertrouwen?

Bedankt voor eventuele antwoorden
mvg

EDIT: Deze topic gaat over het aanbevelen van een mengtafel of niet. Niet over het afkraken van een beginner.
Die *** heb ik namelijk al 1000 keer gehoord hier. Ik ben, ondanks dat het bijna examens zijn, dagelijks minstens 2 uur met muziek bezig, dus twijfel niet aan mijn toewijding.
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 06-06-2010 @ 22:26:01 (41%)
Mod edit by Lead on 08-06-2010 18:46 (12%)

What do you think about Numark Total Control? ??

Vote :   

Bonchanoize    posted on 09-06-2010 17:41
Wat zijn jullie een stelletje moraalridders
Let the magic begin
main    posted on 09-06-2010 18:21
niks moraal.. iedereen die een beetje verstand heeft van muziek kan zo dj zijn.
en zo ook racer..

heb jij michael schumacher weleens in een automaat zien rijden?
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 18:46
Poster: main
niks moraal.. iedereen die een beetje verstand heeft van muziek kan zo dj zijn.
en zo ook racer..

heb jij michael schumacher weleens in een automaat zien rijden?

Ja, in het echt rijdt hij met een BMW.
En trouwens, het is niet omdat er op dat paneel een sync-knop zit, dat ik hem ga gebruiken. In het begin misschien even, maar daarna leer je dat toch af, hoor
Let the magic begin
main    posted on 09-06-2010 18:47
nope, dan ben je eraan gewend geraakt.
je gaat mij niet vertellen dat een dj die met traktor 6 uur lang moet draaien van de sync knop afblijft.
dJORD    posted on 09-06-2010 18:52
Poster: Bonchanoize

Ja, in het echt rijdt hij met een BMW.
En trouwens, het is niet omdat er op dat paneel een sync-knop zit, dat ik hem ga gebruiken. In het begin misschien even, maar daarna leer je dat toch af, hoor
 je gaat steeds verder de fout in, hoe kun je nou zeggen dat je het toch wel afleert als geen ervaring hebt met draaien (vdj telt niet mee)!!
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 18:56
Poster: dJORD
je gaat steeds verder de fout in, hoe kun je nou zeggen dat je het toch wel afleert als geen ervaring hebt met draaien (vdj telt niet mee)!!

Ik ga helemaal niet de fout in. Velen onder jullie zijn denk ik vergeten dat je zelf ook beginners geweest bent (of zelfs nog zijn, niet persoonlijk). Dat merk ik wel aan het respect dat jullie tonen. In het begin gebruikte ik op vdj ook de sync-knop en nu niet meer, waarom zou ik het op een echt paneel dan niet kunnen? Als je de beat aanvoelt, dan voel je hem aan, of dat nu op vdj is of op een djc of op echte platen, dat maakt niet uit.
Let the magic begin
main    posted on 09-06-2010 19:00
wel, beatmatchen is niet alleen de beat aanvoelen kerel..
beatsgelijk houden, probeer dat maar eens. en met een jogwheel wel te verstaan.
en niet met een pioneer maar met bijv een numarkje, reloopje, jb systempje.
Mathiz    posted on 09-06-2010 19:01
haha maar je geeft zelf aan dat wij beginners zijn geweest en dat wij nu meer ervaring hebben..... Ga jij ons dan vertellen dat je beter weet hoe een tt of cd-speler aanvoelt ? Ik ben begonnen met een numark dubbelaar met twee knoppen waar een plus en een min opstond ....?Als je als newbie wilt beginnen begin daar dan mee Winking my eye
dJORD    posted on 09-06-2010 19:02
wij moeten meer respect tonen terwijl jij beweert?een paar ervaren dj's onzin uit kramen, jij bent hier de beginner die om hulp heeft gevraagd en wij probeerden je te helpen ?n respecteren maar dat ben jij aan het verpesten. nu wens ik je veel succes want ik ga je niet meer helpen of reageren in in je topic!
main    posted on 09-06-2010 19:03
Poster: matezo
haha maar je geeft zelf aan dat wij beginners zijn geweest en dat wij nu meer ervaring hebben..... Ga jij ons dan vertellen dat je beter weet hoe een tt of cd-speler aanvoelt ? Ik ben begonnen met een numark dubbelaar met twee knoppen waar een plus en een min opstond ....?Als je als newbie wilt beginnen begin daar dan mee Winking my eye

perfect voorbeeld wat hier gegeven word!

als je daar op kunt beatmatchen dan kun je dat overal op.
oftewel, volwaardig beatmatchen.
Roalin    posted on 09-06-2010 19:03
kun je net zo goed een jukebox neerzetten. welk nummer wil je horen? ik laat toch de computer het werk wel doen..

Als jij serieus denkt dat beatmatchen al het werk is dat je als DJ moet doen, vraag ik me af of jij jezelf wel een DJ mag noemen...
Als ik sync gebruik (damn, ik durf het nauwelijk te typen, iedereen lijkt er hier wel tegen te zijn... Oh, en voor je het gaat vragen, ik kan met cd's beatmatchen zonder bpm-counter) heb ik meer tijd voor andere dingen (loops, cues, fx) en dat is toch echt een verbetering in mijn sets (vind ik).

Beatmatchen is niet het enige wat een DJ doet. Het gaat erom dat het publiek wordt vermaakt dmv muziek. Als een DJ die niet KAN beatmatchen heel vet met hotcue's e.d. in de weer is en dat heel goed klinkt en het publiek ermee vermaakt, heb ik daar meer respect voor dan voor een DJ die intro-outro mixt met z'n cd-spelertjes.

Als DJ wordt wel van je verwacht enige muziekkennis te hebben (hoe het opgebouwd is e.d.). Als je dat eenmaal doorhebt is beatmatchen toch een eitje? Dus waarom zou je het dan wel doen?

Waar ik wel tegen ben, zijn jochies die zo'n midicontroller kopen, daarmee?intro-outro mixen (dus er helemaal niets speciaal mee doen) en zich dan DJ noemen. Dat is inderdaad wel heel erg lame!
main    posted on 09-06-2010 19:06
ik bedoelde t niet zo... ik gaf alleen aan waarom ik vind dat ik tegen de sync ben.
Mathiz    posted on 09-06-2010 19:08
Poster: Roalin

Als jij serieus denkt dat beatmatchen al het werk is dat je als DJ moet doen, vraag ik me af of jij jezelf wel een DJ mag noemen...
Als ik sync gebruik (damn, ik durf het nauwelijk te typen, iedereen lijkt er hier wel tegen te zijn... Oh, en voor je het gaat vragen, ik kan met cd's beatmatchen zonder bpm-counter) heb ik meer tijd voor andere dingen (loops, cues, fx) en dat is toch echt een verbetering in mijn sets (vind ik).

Beatmatchen is niet het enige wat een DJ doet. Het gaat erom dat het publiek wordt vermaakt dmv muziek. Als een DJ die niet KAN beatmatchen heel vet met hotcue's e.d. in de weer is en dat heel goed klinkt en het publiek ermee vermaakt, heb ik daar meer respect voor dan voor een DJ die intro-outro mixt met z'n cd-spelertjes.

Als DJ wordt wel van je verwacht enige muziekkennis te hebben (hoe het opgebouwd is e.d.). Als je dat eenmaal doorhebt is beatmatchen toch een eitje? Dus waarom zou je het dan wel doen?

Waar ik wel tegen ben, zijn jochies die zo'n midicontroller kopen, daarmee?intro-outro mixen (dus er helemaal niets speciaal mee doen) en zich dan DJ noemen. Dat is inderdaad wel heel erg lame!

Roalin je reactie is zeker terecht maar wij houden hier ten volle van het woord syncen. Ik vind het geniaal wat deadmau5 doed (al is dat wel niet meer echt een dj te noemen) . Maar die jongen zijn intentie is gewoon te doen wat je in de laatste zin zegd daarom dat wij zeggen dat het not done is !
main    posted on 09-06-2010 19:09
ik doelde idd op die laatste zin van je roalin! niet op de rest. helemaal mee eens met de rest van je post!
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 19:12

Ik weet niet waarom jij me afbreekt, want jij zegt juist hetzelfde als ik een hele tijd. Nu moet ik enkele mensen quoten, want er is veel respons blijkbaar.

1. Ik heb nooit gezegd dat een paar professionele dj's onzin uitkramen. Ik heb enkele gezegd dat het onzin is dat een jukebox hetzelfde is als een Numark of dergelijk, waar ik toch wel in gelijk heb of niet?

2. Ik heb ook nooit gezegd dat ik beter weet als jullie hoe een cd-speler aanvoelt.

3. Ik heb wel degelijk om hulp gevraagd: OF IK EEN NUMARK MOET KOPEN OF NIET!?. Dat ik een newb ben, daar heb ik jullie niet voor nodig om dat te beseffen. Toch bedankt dat jullie het allemaal nog eens benadrukken

4. Ik weet dat de beat voelen niet gelijk is aan beatmatchen, maar het is wel een mooi begin. Of mij het lukt om te beatmatchen, dat zal de toekomst wel uitwijzen en daar hebben jullie niks in te zeggen.

nog iets?
Let the magic begin
main    posted on 09-06-2010 19:13
veel plezier met je aankoop!
Roalin    posted on 09-06-2010 19:16
Poster: matezo
Maar die jongen zijn intentie is gewoon te doen wat je in de laatste zin zegd daarom dat wij zeggen dat het not done is !

Sorry, maar ik heb net ALLE posts doorgelezen en ik heb daaruit niet kunnen opmaken dat hij dat van plan is..

Ik weet niet waarom jij me afbreekt, want jij zegt juist hetzelfde als ik een hele tijd.

Ik breek je juist niet af, ik heb naar main gequoted.?Ik ben juist pro-sync zolang het maar iets toevoegt.
User edit by Roalin on 09-06-2010 @ 19:16:57 (5%)
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 19:17
veel plezier met je aankoop!

Bedankt, en wat ik van plan ben, is wel heel wat meer dan intro/outro-shit. Ik zou hier wel een link van een van men youtube-mixen durven zetten om het te bewijzen, maar de reacties die ik dan krijg op men VDJ-shit zouden mijn zelfmoord betekenen vrees ik >.<

Let the magic begin
main    posted on 09-06-2010 19:17
als je het bizarre niveau van deadmau5 hebt bereikt ben ik er ook voor ja..
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 19:18

Sorry, maar ik heb net ALLE posts doorgelezen en ik heb daaruit niet kunnen opmaken dat hij dat van plan is..

Ik breek je juist niet af, ik heb naar main gequoted.?Ik ben juist pro-sync zolang het maar iets toevoegt.

Ik zou niet weten in welke zin ik gezegd heb dat ik van plan om met men MIDI en sync enkel intro-outro-shit te doen
Let the magic begin
Roalin    posted on 09-06-2010 19:21
Ik zou niet weten in welke zin ik gezegd heb dat ik van plan om met men MIDI en sync enkel intro-outro-shit te doen

Dat heb ik ook helemaal niet gezegt. Ik had het over 'jochies' in het algemeen.
T-to-the-J    posted on 09-06-2010 19:22

Helemaal mee eens, zo heb ik een een een 2/3 uur leren beatmatchen. Wel met bpm counters, maar ik elke club staan toch wel pioneers waar een bpm counter op zit! Waar ik eerst geen tijd had voor effecten omdat ik druk bezig was met beatmatchen, kan ik nu makkelijk 3 effecten tegelijk invoeren, en loopen tegelijk. En nog niet gesproken over sample's!

Kortom, ik ben erg bij met de sync funtie, niet omdat ik niet kan beatmatchen, maar omdat ik veel meer creativiteit in mijn set pomp.

@ ts: Ik denk niet dat als je eenmaal met sync draait dat je nog iets anders wil, dus denk goed na voordat je m gaat gebruiken, voor je het weet ben je verslaafd Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 19:23

Dat heb ik ook helemaal niet gezegt. Ik had het over 'jochies' in het algemeen.

Het ging vooral over matezo, die zei dat dat mijn intenties waren
Let the magic begin
Roalin    posted on 09-06-2010 19:33
Het ging vooral over matezo, die zei dat dat mijn intenties waren

En toen zei ik: Ik heb uit al zijn posts niet kunnen opmaken dat dat jouw intenties zijn.
?
Lees alles ajb goed door.
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 19:35

En toen zei ik: Ik heb uit al zijn posts niet kunnen opmaken dat dat jouw intenties zijn.

Lees alles ajb goed door.

Ja sorry, die had ik niet gezien. Ik was zelf iets aan het typen en plots stonden er 4 nieuwe op, ik had hem over het hoofd gezien.
Bedankt dan voor de ratio Winking my eye
Let the magic begin

528 Users online: 450 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 107.762
Most visitors online this month : 652
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.626.677