Numark Total Control? (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bonchanoize    posted on 06-06-2010 21:55
Hallo iedereen

Mijn (dj-)naam is Bonchanoize en ik ben beginnend dj. Ik ben dan ook van plan om een mengpaneel te kopen om wat ervaring en skills op te doen (momenteel gebruik ik virtual Dj). Music Store schijnt hiervoor goed materiaal te hebben en aan de site te zien hebben ze vooral Numark. Zo een zou ik dan ook gaan kopen. Meer specifiek ben ik ge?nteresseerd in deze:

[mod edit: geen verwijzingen naar webshops, link naar de website van de fabrikant !]

Zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met deze set? Zouden jullie deze aanraden voor een beginner? Ik zou het misschien ook online bestellen, is dit wel te vertrouwen?

Bedankt voor eventuele antwoorden
mvg

EDIT: Deze topic gaat over het aanbevelen van een mengtafel of niet. Niet over het afkraken van een beginner.
Die *** heb ik namelijk al 1000 keer gehoord hier. Ik ben, ondanks dat het bijna examens zijn, dagelijks minstens 2 uur met muziek bezig, dus twijfel niet aan mijn toewijding.
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 06-06-2010 @ 22:26:01 (41%)
Mod edit by Lead on 08-06-2010 18:46 (12%)

What do you think about Numark Total Control? ??

Vote :   

dJORD    posted on 07-06-2010 17:59
hier iemand aan het mixen op een bcd 3000;
http://www.youtube.com/watch?v=7zKiR58kfTg
& op een digital jockey;
http://www.youtube.com/watch?v=69HCWSQG0O0
Xurion    posted on 07-06-2010 20:29
Hallo.
Ik denk dat je beter niet kan beginnen met VDJ (ook al hebben dat de meeste hier wel gedaan). Ik raad je zulk plastic spul ook niet aan. Je kan beter 2 losse spelers en 1 losse mixer kopen. Dan leer je echt het mixen en dan vermijd je de verleiding van de sync knop in VDJ (dat is de knop die bijde tracks op het zelfde tepmo laat lopen. Dit is eigenlijk de taak van de DJ om dit handmatig te doen). Als je nu perce met PC wil gaan mixen dan zal ik toch echt naar iets anders kijken dan een all in one apparaat.

Voorbeeld: 1x Behringer DJX750 1x Reloop Contour Interface Edition(hierbij wordt de proffesionele Traktor software geleverd dat kwalitatief veel beter is dan VDJ).

Dit is natuurlijk wel duurder. Je kan beter doorsparen en je geld verdoen aan plastic rommel.

EDIT: dJORD heeft je een filmpje van de Digital Jockey van Reloop gestuurd. Dit is wel een mooi all in one apparaat. Dat ook omdat je bij een van de versies nog extra apparatuur kan aansluiten zoals een CD speler. Let op! Er zijn hier meerdere versies! Let dus goed op bij je aankoop en laat je informeren bij de zaak waar je je DJ gear gaat kopen wat hun het beste lijkt om mee te beginnen.

Deze tekst is niet bedoelt om je af te kraken maar om je goede raad te geven. Hopelijk kun je er wat mee. Ik zal nog wat mooie DJ sets zoeken met een laag budget voor jou Happy, laughing
User edit by Xurion on 07-06-2010 @ 20:33:06 (66%)
Bonchanoize    posted on 07-06-2010 21:09
Ik ben nu al bezig met Virtual Dj, je raad komt dan ook te laat. Je kan zeggen wat je wilt, maar het is toch goed om de beginselen van Dj-wereld te leren kennen. Zonder VirtualDj had ik waarschijnlijk nooit gehoord van loops of gain of weet ik veel. Het is niet omdat je via VDJ je eerste stappen zet, dat daarom je hele instelling wijzigt en je nooit carri?re kan maken. Velen van jullie hebben misschien jullie eerste stappen gezet dankzij vrienden of familie, maar van dat milieu heb ik helaas niet kunnen profiteren. Ik was ook nooit van plan om door te gaan met VDJ, het was een tijdelijke oplossing tot ik eindelijk een echte dj-set zou hebben.
Met plastic spul bedoel je waarschijnlijk die Numark, van dat idee ben ik namelijk al afgestapt. Een all-in-one set zal hoe dan ook wel mijn koop worden. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Behringer BCD3000. Hij is goedkoop, gebruiksvriendelijk, er zit een geluidskaart in en je kan er nog meer cd-spelers of sets op aansluiten. (Hij is wel oerlelijk, maar dat doet er ff niet toe). Mijn punt is dat het dom zou zijn om geld te verdoen aan verschillende cd-spelers als ik later tot het besef kom dat dit niets voor mij is. Met de Behringer kan ik verder bijleren en ontwikkelen en skills bijkweken en ik kan dan later nog altijd de stap zetten naar een reloop of pioneer of dergelijke.
Toch bedankt voor het advies
Let the magic begin
main    posted on 07-06-2010 21:47
virtual dj had ik vroeger ook. hierdoor wilde ik dj worden.
maar toen begon ik er nog niet mee, ik begon pas echt 'dj te zijn' toen ik cd spelers en een mengpaneel had!
Bonchanoize    posted on 08-06-2010 16:34
Poster: main
virtual dj had ik vroeger ook. hierdoor wilde ik dj worden.
maar toen begon ik er nog niet mee, ik begon pas echt 'dj te zijn' toen ik cd spelers en een mengpaneel had!

Ik zeg ook niet dat ik echt dj ben h?. Ik besef dat ik nog een lange weg te gaan heb
Let the magic begin
feestbeest    posted on 08-06-2010 18:33
Poster: Bonchanoize

Ok dan, sorry voor de reactie, maar ik ben echt serieus frustrated. 90% van de mensen hier denken echt dat ze da bomb zijn. degenen die dat dan wel zijn, zijn juist wel vriendelijk. Dat zal wel normaal zijn zeker, hopelijk krijg ik dus nog wat related antwoorden

Is er ook nog een bepaalde groep die zich niet de BOM vind en wel vriendelijk is?Cool Zo ja, dan hoor ik bij die groep!Happy, laughing
ON:
Welkom!
Welke Stijl draai je eigenlijk?
Ik raad je het af om veder te gaan met virtual dj! Als je goed kijkt vind je voor een paar 100tjes een heel erg leuk setje. En dat zijn buget setjes, en please beleef me als je daar op kan draaien!
Als je een product wil laten zien wat je in gedachten hebt. Zet dan even een link naar de site van de fabriekant of gewoon het type nummer/naam!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Bonchanoize    posted on 08-06-2010 18:41
Poster: feestbeest

Is er ook nog een bepaalde groep die zich niet de BOM vind en wel vriendelijk is?Cool Zo ja, dan hoor ik bij die groep!Happy, laughing
ON:
Welkom!
Welke Stijl draai je eigenlijk?
Ik raad je het af om veder te gaan met virtual dj! Als je goed kijkt vind je voor een paar 100tjes een heel erg leuk setje. En dat zijn buget setjes, en please beleef me als je daar op kan draaien!
Als je een product wil laten zien wat je in gedachten hebt. Zet dan even een link naar de site van de fabriekant of gewoon het type nummer/naam!

Zoals ik eerder al vermeld heb, was ik zeker niet van plan om door te gaan met virtual dj. Welke set ik in gedachten heb (en hoogstwaarschijnlijk ook ga kopen) is de Behringer BCD3000. Hij is goedkoop, gebruiksvriendelijk, basic, er zit een geluidskaart in en je krijgt er de Traktor software bij.

Edit: Genre = Electro/House/Dance, zo weinig mogelijk mainstream
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 08-06-2010 @ 18:42:29 (8%)
Xurion    posted on 08-06-2010 19:46
Poster: feestbeest

RESPECT!
Bonchanoize    posted on 08-06-2010 21:10
Poster: DJJS

RESPECT!

Ja, proficiat daarmee :P
Let the magic begin
Joep    posted on 08-06-2010 21:13

Zoals ik eerder al vermeld heb, was ik zeker niet van plan om door te gaan met virtual dj. Welke set ik in gedachten heb (en hoogstwaarschijnlijk ook ga kopen) is de Behringer BCD3000. Hij is goedkoop, gebruiksvriendelijk, basic, er zit een geluidskaart in en je krijgt er de Traktor software bij.

Edit: Genre = Electro/House/Dance, zo weinig mogelijk mainstream

Ik verkoop mijn BCD3000. Hij is pas in?oktober 2009 aangeschaft, dus er zit nog garantie op.
Stuur maar een pm als je interesse hebt.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
FarCry_    posted on 08-06-2010 21:38
Poster: DJJS
Dan leer je echt het mixen en dan vermijd je de verleiding van de sync knop in VDJ (dat is de knop die bijde tracks op het zelfde tepmo laat lopen. Dit is eigenlijk de taak van de DJ om dit handmatig te doen).

Ik snap heel goed wat je hiermee bedoelt en inderdaad dat hoort een DJ te doen, echter met de voortgang van de techniek.... op zich vind ik zelf het gebruiken van sync niet zo heel erg, je krijgt er nog geen goede mix mee Happy, laughing

En als startende DJ kan het je enorm helpen omdat je anders in het begin misschien op teveel zaken moet letten.

Maar ik kan me voorstellen dat veel DJ's syncen als not done beschouwen.
Mixt-Ape    posted on 08-06-2010 21:42
Poster: FarCry_

Wtf?
main    posted on 08-06-2010 21:47
+1 voor mixtape.

sync is not done, in het begin leer je beatmatchen, dan leer je de juiste nummers kiezen (volgorde die ik had tenminste.) en daarna de technieken om er een mooi geheel van te maken.
Joep    posted on 08-06-2010 21:48
Poster: FarCry_

Ik snap heel goed wat je hiermee bedoelt en inderdaad dat hoort een DJ te doen, echter met de voortgang van de techniek.... op zich vind ik zelf het gebruiken van sync niet zo heel erg, je krijgt er nog geen goede mix mee Happy, laughing

En als startende DJ kan het je enorm helpen omdat je anders in het begin misschien op teveel zaken moet letten.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Veel beginners haken af, omdat ze het beatmatchen niet snel genoeg onder de knie krijgen. Daarom denk ik dat je beter eerst kunt leren mixen (gebruik EQ's, tellen enz.). Als dat allemaal lukt, kun je alsnog overstappen naar cd-spelers als je meent dat je moet kunnen beatmatchen. Zelf vind ik niet meteen dat je een slechte DJ bent als je niet zelf beatmatcht. Het gaat immers om het vermaken van publiek. Maarja, dat is weer een discussie op zich...
Mixt-Ape    posted on 09-06-2010 10:32
Sja, maar beatmatchen duurt 10 sec. Is dat dan zoveel teveel gevraagd?
Joep    posted on 09-06-2010 13:01
Maar in het leren van beatmatchen gaat meer tijd dan 10 seconden zittenCool
dJORD    posted on 09-06-2010 13:03
als dj moet je dat er voor over hebben!
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 13:37
Alles gaat vooruit, ook in de dj-wereld. Als er nu op je paneel een knop staat met sync op, waarom zou je hem dan niet gebruiken, als je mix daardoor beter klinkt. Zo kan je je ook meer focussen op de songkeuze en zo het publiek behagen. Daar gaat het toch tenslotte om, het publiek entertainen en aan het dansen krijgen.
Ik zal het zo stellen: stel dat auto's met automatische koppeling goedkoper zouden zijn dan de manuele, waarom zou je dan met een manuele versnellingsbak rondrijden?
Let the magic begin
main    posted on 09-06-2010 15:08
kun je net zo goed een jukebox neerzetten. welk nummer wil je horen? ik laat toch de computer het werk wel doen..
Bonchanoize    posted on 09-06-2010 15:28
Met alle respect, maar dit is klinkklare onzin
Let the magic begin
Vassilli    posted on 09-06-2010 15:51
Nee main heeft gelijk. Als een Dj niet beatmatch vind ik hem (en vast wel meer mensen) hem nep. Dan kan je idd beter een jukebox neerzetten.
dJORD    posted on 09-06-2010 15:56
idd. neem dan geleik een mix cd van een uur of 2 en zeg aan het eind; wat heb ik goed gemixt!
Mixt-Ape    posted on 09-06-2010 16:11
Inderdaad...

En dat over die auto's is hetzelfde geval...het is gay.
Mathiz    posted on 09-06-2010 16:42
Alles gaat vooruit, ook in de dj-wereld. Als er nu op je paneel een knop staat met sync op, waarom zou je hem dan niet gebruiken, als je mix daardoor beter klinkt. Zo kan je je ook meer focussen op de songkeuze en zo het publiek behagen. Daar gaat het toch tenslotte om, het publiek entertainen en aan het dansen krijgen.
Ik zal het zo stellen: stel dat auto's met automatische koppeling goedkoper zouden zijn dan de manuele, waarom zou je dan met een manuele versnellingsbak rondrijden?

haha je geeft eigenlijk al zelf aan waarom de sync knop voor (in de meeste gevallen) 'eenluiegayvirtualdjdienietkandraaien' is . Waarom denk je dat ze in de formule en rally niet werken met automatische bakken. Die mannen zijn zo getrained ,weten perfect wanneer ze op juiste toeren zitten, voelen hun auto perfect aan.
Net hetzelfde bij dj's..... Dj's die dan toch zijn overgestapt (deamau5,richie,dubfire,...) Hebben jarenlang een cdjtje erin gepleurd en lekker gebeatmatcht die mannen kunnen dat beter als niemand anders .... Je moet al fameus creatief zijn om iets deftig uit een digitale set up te krijgen....
main    posted on 09-06-2010 16:43
+1 helemaal gelijk

570 Users online: 483 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 107.568
Most visitors online this month : 652
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.626.483