Numark Total Control? (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bonchanoize    posted on 06-06-2010 21:55
Hallo iedereen

Mijn (dj-)naam is Bonchanoize en ik ben beginnend dj. Ik ben dan ook van plan om een mengpaneel te kopen om wat ervaring en skills op te doen (momenteel gebruik ik virtual Dj). Music Store schijnt hiervoor goed materiaal te hebben en aan de site te zien hebben ze vooral Numark. Zo een zou ik dan ook gaan kopen. Meer specifiek ben ik ge?nteresseerd in deze:

[mod edit: geen verwijzingen naar webshops, link naar de website van de fabrikant !]

Zijn er mensen die positieve/negatieve ervaringen hebben met deze set? Zouden jullie deze aanraden voor een beginner? Ik zou het misschien ook online bestellen, is dit wel te vertrouwen?

Bedankt voor eventuele antwoorden
mvg

EDIT: Deze topic gaat over het aanbevelen van een mengtafel of niet. Niet over het afkraken van een beginner.
Die *** heb ik namelijk al 1000 keer gehoord hier. Ik ben, ondanks dat het bijna examens zijn, dagelijks minstens 2 uur met muziek bezig, dus twijfel niet aan mijn toewijding.
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 06-06-2010 @ 22:26:01 (41%)
Mod edit by Lead on 08-06-2010 18:46 (12%)

What do you think about Numark Total Control? ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 06-06-2010 21:57
Leuke beginners set, en omdat je nieuw bent, links naar webshops mogen hier niet Winking my eye
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
main    posted on 06-06-2010 22:03
niet om bitchy te doen hoor.. maar beginnend dj is een groot woord voor een virtual dj gebruiker.
dat gebruikt namelijk 90% van mijn vrienden puur omdat ze t grappig vinden..
Bonchanoize    posted on 06-06-2010 22:13
Poster: main
niet om bitchy te doen hoor.. maar beginnend dj is een groot woord voor een virtual dj gebruiker.
dat gebruikt namelijk 90% van mijn vrienden puur omdat ze t grappig vinden..

Dit heb ik al 1000 keer gehoord, maar je moet beginnen met iets. Ik heb in totaal al 150 euro verdiend door te draaien met virtual dj, en ik krijg constant nieuwe aanbiedingen. Je kan moeilijk een mengpaneel kopen als je nog nooit met vitual dj of iets dergelijks gespeeld hebt. Beginnend dj, ik weet geen betere omschrijving. Misschien doen je vrienden dat omdat zet grappig vinden, maar ik doe het omdat ik er geld meeverdien en omdat ik 'verslaafd' ben aan muziek.

@bambamstudio, hoe moet ik dan wel duidelijk maken om welk materiaal het gaat?
Let the magic begin
User edit by Bonchanoize on 06-06-2010 @ 22:15:34 (12%)
Estacy    posted on 06-06-2010 22:14
als je zo'n controller koopt, moet je er een kopen MET een soundcard. dan kun je namelijk via je koptelefoon voorbeluisteren, terwijl er op het zelfde moment uit de speakers geluid komt. zonder geluidskaart kan dit niet. daarom raad ik je aan om een Behringer BCD 300 ofzo te kopen. die heeft wel een geluidskaart.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mixt-Ape    posted on 06-06-2010 22:15
Haha, ik ben nooit begonnen met Virtual DJ hoor, ben ik nog steeds trots op. Het blijkt nog maar eens dat sommige mensen het nodig hebben...

Anyway, welkom.
User edit by Mixt-Ape on 06-06-2010 @ 22:16:03 (3%)
Bonchanoize    posted on 06-06-2010 22:17
Poster: Estacy
als je zo'n controller koopt, moet je er een kopen MET een soundcard. dan kun je namelijk via je koptelefoon voorbeluisteren, terwijl er op het zelfde moment uit de speakers geluid komt. zonder geluidskaart kan dit niet. daarom raad ik je aan om een Behringer BCD 300 ofzo te kopen. die heeft wel een geluidskaart.

Hij kost ook wel bijna dubbel zoveel :P
Let the magic begin
Estacy    posted on 06-06-2010 22:18
en zo zie je maar weer dat beginnen met draaien vandaag de dag heel anders is dan jaren geleden. toen spaarde je al zak/verjaardags geld bij elkaar om 2 belt drive draaitafeltjes te kopen met een extreem goedkoop mixertje. het meeste geld ging naar platen, niet naar gear, terwijl dat tegenwoordig andersom is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bonchanoize    posted on 06-06-2010 22:21
Poster: Estacy
en zo zie je maar weer dat beginnen met draaien vandaag de dag heel anders is dan jaren geleden. toen spaarde je al zak/verjaardags geld bij elkaar om 2 belt drive draaitafeltjes te kopen met een extreem goedkoop mixertje. het meeste geld ging naar platen, niet naar gear, terwijl dat tegenwoordig andersom is.

Haha, wat is dat toch met dj's en nostalgie.
@ mixt-ape: misschien vergeten vermelden: ik ben 17, denk je dat ik van mijn ouders ooit een mengtafel zou mogen kopen als ik nooit iets met muziek zou doen?
Let the magic begin
Mixt-Ape    posted on 06-06-2010 22:24
Ik had mijn eerste stuff op 15...
Bonchanoize    posted on 06-06-2010 22:27
Poster: Mixt-Ape
Ik had mijn eerste stuff op 15...

Dan had je erg veel geluk met je ouders, ik zaag namelijk al 3 jaar voor een mengtafel zonder succes. Ook al heb ik voldoelde cash verzameld
Let the magic begin
bambamstudio    posted on 06-06-2010 22:27
jongenss blijf ontopic en geeft topic starter een; A: warm welkom. en B: antwoord op zijn vraag. Hij heeft niets aan dat bitchen hier. Nee ik wil NIET de mod spelen, maar doe het toch maar ff....

Als je zijn vraagstelling niet aanstaat, reageer dan niet.
hoppie    posted on 06-06-2010 22:28
Poster: Bonchanoize

Dan had je erg veel geluk met je ouders, ik zaag namelijk al 3 jaar voor een mengtafel zonder succes. Ook al heb ik voldoelde cash verzameld

sorry maar nog een keer, ik ben tog ook 15 en heb 3 decks?, maar niks van papa en mama,

onder deze streep ontopic

___________________________________________________________________________________________________
Question everything
main    posted on 06-06-2010 22:32

Dit heb ik al 1000 keer gehoord, maar je moet beginnen met iets. Ik heb in totaal al 150 euro verdiend door te draaien met virtual dj, en ik krijg constant nieuwe aanbiedingen. Je kan moeilijk een mengpaneel kopen als je nog nooit met vitual dj of iets dergelijks gespeeld hebt. Beginnend dj, ik weet geen betere omschrijving. Misschien doen je vrienden dat omdat zet grappig vinden, maar ik doe het omdat ik er geld meeverdien en omdat ik 'verslaafd' ben aan muziek.

@bambamstudio, hoe moet ik dan wel duidelijk maken om welk materiaal het gaat?

in dat geval vind ik het een goeie omschrijvingSmile omdat je verslaafd bent aan muziek en er geld meer verdient
Bonchanoize    posted on 06-06-2010 22:36

in dat geval vind ik het een goeie omschrijvingSmile omdat je verslaafd bent aan muziek en er geld meer verdient

OP is not amused by your irony
Let the magic begin
main    posted on 06-06-2010 22:39
dat is totaal niet ironisch bedoeld kerel. of begrijp je niet dat ik zo reageerde op jou startpost?
Bonchanoize    posted on 06-06-2010 22:42
dat is totaal niet ironisch bedoeld kerel. of begrijp je niet dat ik zo reageerde op jou startpost?

Ok dan, sorry voor de reactie, maar ik ben echt serieus frustrated. 90% van de mensen hier denken echt dat ze da bomb zijn. degenen die dat dan wel zijn, zijn juist wel vriendelijk. Dat zal wel normaal zijn zeker, hopelijk krijg ik dus nog wat related antwoorden
Let the magic begin
bambamstudio    posted on 06-06-2010 22:43

Ok dan, sorry voor de reactie, maar ik ben echt serieus frustrated. 90% van de mensen hier denken echt dat ze da bomb zijn. degenen die dat dan wel zijn, zijn juist wel vriendelijk. Dat zal wel normaal zijn zeker, hopelijk krijg ik dus nog wat related antwoorden

ik hoor bij de overige 10% Winking my eye
main    posted on 06-06-2010 22:45
dankjewel man... nu neem ik je serieus.. en kerel, je hebt geen idee wie wij zijn, en dat heb ik zelf ook niet.(aangezien dit het al te anonieme internet is)
ontopic: heb zelf numark cd-spelers, briljante dingen.kopen die hap!
User edit by main on 06-06-2010 @ 22:45:35 (26%)
Bonchanoize    posted on 06-06-2010 22:48
dankjewel man... nu neem ik je serieus.. en kerel, je hebt geen idee wie wij zijn, en dat heb ik zelf ook niet.(aangezien dit het al te anonieme internet is)
ontopic: heb zelf numark cd-spelers, briljante dingen.kopen die hap!

Haha, dat was alles wat ik vroeg.
@ anonieme internet: dat is juist het probleem, het kan heel goed zijn dat velen hier pro zijn, maar het kunnen zowel noobs zijn. Dan heb je helemaal het recht niet om hoog van de toren te blazen. Daarom zeg ik er gewoon bij dat ik nog newb ben.
Let the magic begin
FarCry_    posted on 06-06-2010 23:14
Ik ben ook begonnen met de total control. Samen met de total control heb ik een externe geluidskaart gekocht (DJ I/O) en dat was een prima combinatie. Heb er veel plezier van gehad.
Bonchanoize    posted on 06-06-2010 23:40
Poster: FarCry_
Ik ben ook begonnen met de total control. Samen met de total control heb ik een externe geluidskaart gekocht (DJ I/O) en dat was een prima combinatie. Heb er veel plezier van gehad.

Daar heb ik ook aan zitten denken. Denk je dat het goed is om dat via internet te kopen, mijn ouders vertrouwen dat niet echt
Let the magic begin
Tekhead    posted on 07-06-2010 01:29
Vooraleerst welkom, ten tweede: wat is dat toch met die mensen van de O- en W. Vlaanders, waarom wantrouwen jullie toch alles en iedereen ? Ten Derde, net als Mixt-Ape heb ik nooit leren draaien met Virtual DJ - mixvibes en al die andere software en computertools, maar met 2 draaitafels en een mixer met draaiknopfaders, geen schuiven. Dus als je even nadenkt weet je snel dat toen ik begon te draaien er nog geen sprake was van digitaal, Cd spelers, pc mixen etc... Meer nog de Technics SL1200/1210 bestond toen zelfs nog niet !
Ik heb geen ervaring met de Numark total control, maar weet wel dat numark geen prulmerk is, en aanschaf ervan te overwegen is. Even wat googlen en vind wat je zoekt, reply's filmpje's etc...

Wat betreft kopen via internet: Ik blijf voorstander om het indien mogelijk is, gear te kopen in een fysieke winkel, kan je pas echt een beoordeling maken. Anderzijds zijn er genoeg internet winkels waar het 100% betrouwbaar kopen is, en dat kunnen zeer veel members hier bevestigen.

Suc6 met hetgeen je nastreeft.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bonchanoize    posted on 07-06-2010 16:38
Poster: Tekhead
Vooraleerst welkom, ten tweede: wat is dat toch met die mensen van de O- en W. Vlaanders, waarom wantrouwen jullie toch alles en iedereen ? Ten Derde, net als Mixt-Ape heb ik nooit leren draaien met Virtual DJ - mixvibes en al die andere software en computertools, maar met 2 draaitafels en een mixer met draaiknopfaders, geen schuiven. Dus als je even nadenkt weet je snel dat toen ik begon te draaien er nog geen sprake was van digitaal, Cd spelers, pc mixen etc... Meer nog de Technics SL1200/1210 bestond toen zelfs nog niet !
Ik heb geen ervaring met de Numark total control, maar weet wel dat numark geen prulmerk is, en aanschaf ervan te overwegen is. Even wat googlen en vind wat je zoekt, reply's filmpje's etc...

Wat betreft kopen via internet: Ik blijf voorstander om het indien mogelijk is, gear te kopen in een fysieke winkel, kan je pas echt een beoordeling maken. Anderzijds zijn er genoeg internet winkels waar het 100% betrouwbaar kopen is, en dat kunnen zeer veel members hier bevestigen.

Suc6 met hetgeen je nastreeft.

Zoals je gezien hebt, zou ik het kopen via music store. Keulen is dan ook een eindje rijden voor een mengpaneel, Music Store staat trouwens ook bekend voor hun snelle en betrouwbare levering (zonder extra kosten)
Let the magic begin
dJORD    posted on 07-06-2010 17:35
1: music store is een perfecte winkel om te kopen, zeer betrouwbaar, beste prijs en goede levering
2: de total control; ik heb deze ook overwogen toen ik begon met draaien maar heb toen toch meer ge?nvesteerd in een cd speler set. de numark total control zelf kost iets van 175 eur maar dan kun je niet voorbeluisteren heb ik me laten vertellen, dus moet je er nog een souncard bij kopen van 100 eur. ik adviseer een apparaat met een ingebouwde geluidskaart bijv. de Reloop Digital Jockey 2 interface edition. de reloop heeft een mooi overzichterlijk design, grote degelijke designs en knoppen en kost 299 eur

een goedkoper oplossing is de Behringer?BCD3000 voor 189 eur, deze is minder degelijk maar veel goedkoper en heeft ook een ingebouwde soundcard;

veel sucses!!
Bonchanoize    posted on 07-06-2010 17:54
Poster: dJORD
1: music store is een perfecte winkel om te kopen, zeer betrouwbaar, beste prijs en goede levering
2: de total control; ik heb deze ook overwogen toen ik begon met draaien maar heb toen toch meer ge?nvesteerd in een cd speler set. de numark total control zelf kost iets van 175 eur maar dan kun je niet voorbeluisteren heb ik me laten vertellen, dus moet je er nog een souncard bij kopen van 100 eur. ik adviseer een apparaat met een ingebouwde geluidskaart bijv. de Reloop Digital Jockey 2 interface edition. de reloop heeft een mooi overzichterlijk design, grote degelijke designs en knoppen en kost 299 eur

een goedkoper oplossing is de Behringer?BCD3000 voor 189 eur, deze is minder degelijk maar veel goedkoper en heeft ook een ingebouwde soundcard;

veel sucses!!

Bedankt voor de nuttige informatie, de reloop ziet er inderdaad zeer goed uit, maar zit helaas boven mijn budget.
De Behringer BCD3000 heeft momenteel dus mijn voorkeur, aangezien je voor maar 10 euro meer dan de Numark Total Control een ingebouwde geluidskaart hebt. Qua design is hij wat minder dan de Numark, maar geen haan die daar naar kraait toch?
Let the magic begin

458 Users online: 410 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 53.298
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.572.213