Poster: main
niet om bitchy te doen hoor.. maar beginnend dj is een groot woord voor een virtual dj gebruiker.
dat gebruikt namelijk 90% van mijn vrienden puur omdat ze t grappig vinden..
Poster: Estacy
als je zo'n controller koopt, moet je er een kopen MET een soundcard. dan kun je namelijk via je koptelefoon voorbeluisteren, terwijl er op het zelfde moment uit de speakers geluid komt. zonder geluidskaart kan dit niet. daarom raad ik je aan om een Behringer BCD 300 ofzo te kopen. die heeft wel een geluidskaart.
Poster: Estacy
en zo zie je maar weer dat beginnen met draaien vandaag de dag heel anders is dan jaren geleden. toen spaarde je al zak/verjaardags geld bij elkaar om 2 belt drive draaitafeltjes te kopen met een extreem goedkoop mixertje. het meeste geld ging naar platen, niet naar gear, terwijl dat tegenwoordig andersom is.
Poster: Mixt-Ape
Ik had mijn eerste stuff op 15...
Poster: Bonchanoize
Dan had je erg veel geluk met je ouders, ik zaag namelijk al 3 jaar voor een mengtafel zonder succes. Ook al heb ik voldoelde cash verzameld
Dit heb ik al 1000 keer gehoord, maar je moet beginnen met iets. Ik heb in totaal al 150 euro verdiend door te draaien met virtual dj, en ik krijg constant nieuwe aanbiedingen. Je kan moeilijk een mengpaneel kopen als je nog nooit met vitual dj of iets dergelijks gespeeld hebt. Beginnend dj, ik weet geen betere omschrijving. Misschien doen je vrienden dat omdat zet grappig vinden, maar ik doe het omdat ik er geld meeverdien en omdat ik 'verslaafd' ben aan muziek.
@bambamstudio, hoe moet ik dan wel duidelijk maken om welk materiaal het gaat?
in dat geval vind ik het een goeie omschrijvingomdat je verslaafd bent aan muziek en er geld meer verdient
dat is totaal niet ironisch bedoeld kerel. of begrijp je niet dat ik zo reageerde op jou startpost?
Ok dan, sorry voor de reactie, maar ik ben echt serieus frustrated. 90% van de mensen hier denken echt dat ze da bomb zijn. degenen die dat dan wel zijn, zijn juist wel vriendelijk. Dat zal wel normaal zijn zeker, hopelijk krijg ik dus nog wat related antwoorden
dankjewel man... nu neem ik je serieus.. en kerel, je hebt geen idee wie wij zijn, en dat heb ik zelf ook niet.(aangezien dit het al te anonieme internet is)
ontopic: heb zelf numark cd-spelers, briljante dingen.kopen die hap!
Poster: FarCry_
Ik ben ook begonnen met de total control. Samen met de total control heb ik een externe geluidskaart gekocht (DJ I/O) en dat was een prima combinatie. Heb er veel plezier van gehad.
Poster: Tekhead
Vooraleerst welkom, ten tweede: wat is dat toch met die mensen van de O- en W. Vlaanders, waarom wantrouwen jullie toch alles en iedereen ? Ten Derde, net als Mixt-Ape heb ik nooit leren draaien met Virtual DJ - mixvibes en al die andere software en computertools, maar met 2 draaitafels en een mixer met draaiknopfaders, geen schuiven. Dus als je even nadenkt weet je snel dat toen ik begon te draaien er nog geen sprake was van digitaal, Cd spelers, pc mixen etc... Meer nog de Technics SL1200/1210 bestond toen zelfs nog niet !
Ik heb geen ervaring met de Numark total control, maar weet wel dat numark geen prulmerk is, en aanschaf ervan te overwegen is. Even wat googlen en vind wat je zoekt, reply's filmpje's etc...
Wat betreft kopen via internet: Ik blijf voorstander om het indien mogelijk is, gear te kopen in een fysieke winkel, kan je pas echt een beoordeling maken. Anderzijds zijn er genoeg internet winkels waar het 100% betrouwbaar kopen is, en dat kunnen zeer veel members hier bevestigen.
Suc6 met hetgeen je nastreeft.
Poster: dJORD
1: music store is een perfecte winkel om te kopen, zeer betrouwbaar, beste prijs en goede levering
2: de total control; ik heb deze ook overwogen toen ik begon met draaien maar heb toen toch meer ge?nvesteerd in een cd speler set. de numark total control zelf kost iets van 175 eur maar dan kun je niet voorbeluisteren heb ik me laten vertellen, dus moet je er nog een souncard bij kopen van 100 eur. ik adviseer een apparaat met een ingebouwde geluidskaart bijv. de Reloop Digital Jockey 2 interface edition. de reloop heeft een mooi overzichterlijk design, grote degelijke designs en knoppen en kost 299 eur
een goedkoper oplossing is de Behringer?BCD3000 voor 189 eur, deze is minder degelijk maar veel goedkoper en heeft ook een ingebouwde soundcard;
veel sucses!!