Weet Nederland nog te feesten? (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 06-06-2010 16:33
Beetje een rel vanacht op Twitter door een aantal tweets van Chuckie over dat Nederland het feesten verleerd zou zijn in vergelijking met andere landen, met deze tweet

Ik had zelf even gereageerd en kreeg antwoord

Mijn inziens is het in Nederland prima feesten, maar ontbreekt de echt 'madness' vaak. Terwijl in het buitenland de feesten die ik bezoek het helemaal losss gaat. Ik ben het dus wel een beetje met Chuckie eens.

Zien jullie deze ontwikkeling ook of is het just Chuckie and me?

What do you think about Weet Nederland nog te feesten? ??

Vote :   

Tekhead    posted on 12-06-2010 20:45
oh je t'aime Arcee, LOL
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 13-06-2010 20:03
Aaaaaah Mon cherie Cool
Snaad    posted on 14-06-2010 14:21
Om even op Ilja terug te komen; kerel je gaat nooit uit. Je bent te weinig in toko's geweest om daar wat over te kunnen zeggen. En don't even try om over hardere stijlen te beginnen. En is nu zoveel populairder dan toen. Natuurlijk is dat?te wijten aan het feit dat het nu meer mainstream is en ik zie dat steeds meer mensen die eerst voornamelijk house luisterden nu ook vaak naar hardstyle feesten. Daarom ben ik trouwens ook blij met de sub stromingen die zich nu ontwikkelen en een x aantal dj's die zich aansluiten bij de nieuwe raw stroming. Melodieus is commercieel, mainstream, trekt dus veel meer bezoekers omdat het veel toegankelijker is. Dat op hardstyle en hardcore niet meer gefeest kan worden is natuurlijk ook onzin, kijk bijvoorbeeld eens naar menthal theo en charly lownoise bij afgelopen defqon. 20000 man voor die mainstage die allemaal in een keer heeeelemaal los gaan. Hoe vet is dat? Zelfde trouwens bij de black(hardcore area) iedereen stampt keihard door. Weinig mensen die stil staan, iedereen is helemaal bezweet.

Dus kom niet aan met punten dat nederland geen hardere stijlen land is. Nog steeds de absolute wereldtop hier. Ook al hang ik meer aan de raw stijl dan de melo.
ArCee    posted on 16-06-2010 10:38
Snaad

Datzelfde verhaal zie ik gebeuren in Trance. De rauwere en hardere stijlen maken de echte 'die hard' fans tegenwoordig steeds blijer als het commerciele gladde uplifting en melodic geluid.
Wat dat aangaat is die tendens, die jij hierboven?beschrijft, op meerdere stijlen van toepassing denk ik?
Tevens is dat geluid voor mijn gevoel een beetje 'Back to basic' met de natuurlijke doorontwikkeling op het gebied van electronische dance.
Sjoewe    posted on 16-06-2010 11:19
Volgensmij is dat een standaard ontwikkeling dat het geluid binnen een stijl steeds completer en voller wordt todat er gewoonweg geen ruimte meer is voor ontwikkeling binnen die richtlijnen. Op een gegeven moment klinkt alles hetzelfde. Dan neemt de populariteit vaak ook weer af en blijven de die-hards over die het genre weer terugvoeren naar bepaalde grondprincipes om vanaf daar weer iets op te bouwen.?
Kijk maar naar techno bijvoorbeeld. Zo rond 2004 zat dat wel echt aan z'n grenzen, de platen waren allemaal zo tegen de 140 bpm en veel ruimte om binnen die beperking nog een nieuwe sound te maken was er gewoon weg niet. ?In de laatste 5 jaar is het gemiddelde tempo met bijna 15 bpm gedaald, waardoor er weer ruimte kwam om een nieuwe sound op te bouwen en nu zie je dat ook de populariteit weer aantrekt bijvoorbeeld met een Technostage op Mysteryland wat toch (kwa muziek) een vrij commercieel georienteerd festival is.

ArCee    posted on 16-06-2010 13:02
Klopt ook wel weer, ook binnen trance zie een bepaalde club 'downtempo gaan naar pak m beet, 130 a 135 bpm, soms nog langzamer.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat deze ontwikkeling mij persoonlijk tegen de borst stoot, 138 a 140 bpm vind ik een ideale snelheid om op te mixen en om op te bewegen. Echt goede tracks op 135 bpm gaan dus mij echt naar 140 toe met de pitch Cool
Maar goed, dat is persoonlijk. Gelukkig zit het binnen het genre ook erg veel rauw werk waar ik intens van geniet wat wel op 140 bpm uitkomt, of de laatste tijd, gewoon in diverse remixen met variabele bpm's. Da;s misschien nog wel de slimste oplossing?

This is an old Topic

No new postings for 5.446 days.
 Post CommentThat would be 181.5 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

123 Users online: 29 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 32.865
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.841.324