Weet Nederland nog te feesten? (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 06-06-2010 16:33
Beetje een rel vanacht op Twitter door een aantal tweets van Chuckie over dat Nederland het feesten verleerd zou zijn in vergelijking met andere landen, met deze tweet

Ik had zelf even gereageerd en kreeg antwoord

Mijn inziens is het in Nederland prima feesten, maar ontbreekt de echt 'madness' vaak. Terwijl in het buitenland de feesten die ik bezoek het helemaal losss gaat. Ik ben het dus wel een beetje met Chuckie eens.

Zien jullie deze ontwikkeling ook of is het just Chuckie and me?

What do you think about Weet Nederland nog te feesten? ??

Vote :   

dondanielo    posted on 08-06-2010 11:01
ik ben het niet echt eens met chuckie. ten eerste, wat maakt een goede party dan uit?
als ik zo terug denk, zijn de beste partys waar ik ooit geweest ben de beste geworden door de mensen om me heen, de muziek en de sfeer. muziek verandert, elke dag. en de wat ouderen leden hierzo zullen de wat hardere/oudere tijd gewend zijn.

voral hier in zwitserland heb je een gigantische house/electro/minimalscene, echt van die hardcore underground partys met progressive enzv heb je hier niet echt (en ik ziet vrij diep in de scene Cool)
het heeft gewoon erg met het publiek en de populariteit van de muzieksoort te maken, en ik moet zeggen dat ik met dirty house gewoon niks kan beginnen, net zoals vele andere. waar dat aan ligt wet ik niet.?ik heb wat platen van chuckie en vato gonzales (ik weet het, de meesten mensen hier zijn niet zo goed over hem te spreken, maar daar gat het niet om) maar na 1 keer luisteren heb ik het wel gezien. Cool

en dan chuckie zn gezeur van 'nederlanders kunnen niet feesten'
hmm wat zou daar nou de oorzaak van zijn? vergeleken met zwitsers zijn nederlanders ongeveer 300% gezelliger, kontaktvreugdiger enz. ik ben elk jaar meerdere weken in spanje en in nederland, en ik vind het veel aangenaamer om met nederlanders te feesten Cool
alcohol speel ook wel een rol, maar dat is nooit het centrum van een party..
en als ik nou naar de feesten kijk waar tiesto draait, gaat het altijd helemaal los..

dus ik vind dat je niet een volk of een beweging kan afstempelen, maar er gewoon meer omstandigheden een rol spelen, zoals al eerder gezegd de populariteit van muziek, de organisatie van partys, of misschien de DJ zelf..
bovendien kan je niet verwachten dat echt elke party een succes word..
User edit by dondanielo on 08-06-2010 @ 11:04:26 (12%)
ArCee    posted on 08-06-2010 14:26
QUOTE: excuseer ArCee, jullie Nederlanders denken dat jullie het feesten hebben uitgevonden, maar dan sla je wel even de bal mis hoor, denk dat in Belgie veel eerder, veel meer en veel langer gefeest werd en word dan in Nederland.
?
Dat weet ik echt wel, maar hij valt Nederland aan of af, niet Belgie volgens mij?
Ik hoef toch niet meteen heel Europa erbij te betrekken? Cool
Renzis    posted on 08-06-2010 23:02
Poster: ArCee
Dat weet ik echt wel, maar hij valt Nederland aan of af, niet Belgie volgens mij?
Ik hoef toch niet meteen heel Europa erbij te betrekken? Cool

Tuurlijk als er in NL iets is moet Tekhead er ff Belgi? bij halen. Columbus, Einstein en Ghandi kwamen stiekum ook uit Belgi?!

Anywhow, wat me wel opvalt is dat Nederlanders in het buitenland ook gewoon harder feesten in het buitenland!
Tekhead    posted on 08-06-2010 23:37
Poster: Renzis

Tuurlijk als er in NL iets is moet Tekhead er ff Belgi? bij halen. Columbus, Einstein en Ghandi kwamen stiekum ook uit Belgi?!

Anywhow, wat me wel opvalt is dat Nederlanders in het buitenland ook gewoon harder feesten in het buitenland!

Wat is dat voor een belachelijke opmerking ! 't is niet omdat Tiesto uit Nederland komt dat jullie het feesten hebben uitgevonden, net als het warm water.Weet je Renzis, wijBelgen zullen dan maar zwijgen, want volgens jou weten de Nederlanders toch alles beter?!
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 08-06-2010 @ 23:42:50 (25%)
Renzis    posted on 08-06-2010 23:51
@Tekhead je draait het een beetje om, het gaat hier over feesten in Nederland en hoe het vroeger was en toch moet je er altijd weer Belgi? bij halen, alsof dat ook maar enigzins relevant is voor dit onderwerp.. vandaar ook die chiwawa in de link, die hebben ook grootheidswaanzin!

Dus graag dat je zwijgt want het is toch enkel offtopic.

Ontopic weer graag!
ccc    posted on 09-06-2010 00:39
Op grotere house(en dan doel ik op et nieuwe genre house) feesten merk ik dit wel. Maar op hardstyle feesten niet. Daar zit overal naar mijn mening de sfeer er toch wel goed in. Cool

En op de wat kleinere lokale house feesten zit de sfeer er meestal ook goed in. Misschien omdat et wat kleiner is geeft et voor iedereen een vertrouwder gevoel?

Persoonlijk heb ik er niet veel last van, ik ga altijd wel uit men dak op een party. Het enige minpunt vind ik de mensen die er niet mee kunnen om gaan dat jij uit je dak gaat.

Wow, die laser show was dik hee!

Ik was ook op In Qontrol. En ja op et eind de lasers vond ik ook wel vet. Ik zie hier et probleem niet van in.
Als er geen lasers waren geweest, geen probleem voor mij.
User edit by ccc on 09-06-2010 @ 00:41:58 (45%)
ArCee    posted on 09-06-2010 10:52
Belgie had toch zij eigen variant toen op house, met zo'n langzame beat?
Weet ff niet meer hoe dat toen genoemt werd maar met nummers als: This is the sound of C etc?
DJADMIN    posted on 09-06-2010 15:15
Ik denk dat er ??n echte verklaring is : de opkomst van het internet / downloaden.

Kijk, ''vroegah'', zeg een kleine 10 jaar geleden, was downloaden nog bijna niks, laat staat muziek downloaden. Toen had iedereen of een discman met gare kwaliteit, of misschien al een draagbare cd speler. Dat was het dan ook. De mixen en dergelijke kon je bijna niet aankomen. Ik weet nog van mezelf dat ik een jaar of 8 geleden elke dag de vetste nummers op TMF op een video band opnam, zodat ik ze nog eens terug kon horen. Elke keer als ik DAT ene nummer hoorde, d?t hitje, ging ik uit mn dak in de disco, of op een feest, en zelfs op de radio en tv. Muziek werd daarom denk ik anders beleefd : je kwam er zo makkelijk niet aan, dus zo vaak hoorde je nummers ook niet voorbij komen.

Nu zitten we binnen een paar jaar in de download en youtube generatie, waardoor er binnen de kortste keren het ''nieuwe'' magische van een nieuw nummer weg is, omdat ook alles kapot wordt gedraaid. Tja, dan krijg je dat. Mensen niet meer echt in extase op feesten, omdat ze ruwweg de meeste nummers ''toch al gehoord hebben''. Sommige artiesten kunnen tijdens een festival o.i.d. niet meer echt vernieuwen. Is een afweging die je maakt : ga ik voor de bekende nummers of juist voor de minder bekende.

Vroeger kon je makkelijk voor de bekende gaan, omdat die nog niet grijs gedraaid werden op internet en dergelijke. Dat gebeurt nu wel, waardoor er voor velen, onder andere voor mij, de kick er van af is...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Tekhead    posted on 09-06-2010 18:00
@Tekhead je draait het een beetje om, het gaat hier over feesten in Nederland en hoe het vroeger was en toch moet je er altijd weer Belgi? bij halen, alsof dat ook maar enigzins relevant is voor dit onderwerp.. vandaar ook die chiwawa in de link, die hebben ook grootheidswaanzin!

Dus graag dat je zwijgt want het is toch enkel offtopic.

Ontopic weer graag!

Grootheidswaanzin, zei je, dat zegt nu net jij, degene die denkt dat hij Admin is hier, jij hebt mij niet te vertellen wat ik wel en niet mag zeggen ? en als de waarheid verdraaid wordt mag ik het toch rechtzetten zeker. Maar ja waarheid kwetst zeker. En denkt dat jij beter zwijgt want?echt feesten was toen jij nog in't kleuterklasje zat.

@Arcee, War jij bedoeld is New Beat, en dat was nog voor de house bekend werdt, The Sound of C van The Confetti's, en?voor degene die het moest interesseren, het eerste favoriete plaatje van ?Tiesto
Mathiz    posted on 09-06-2010 19:04
Poster: DJADMIN
Ik denk dat er ??n echte verklaring is : de opkomst van het internet / downloaden.

Kijk, ''vroegah'', zeg een kleine 10 jaar geleden, was downloaden nog bijna niks, laat staat muziek downloaden. Toen had iedereen of een discman met gare kwaliteit, of misschien al een draagbare cd speler. Dat was het dan ook. De mixen en dergelijke kon je bijna niet aankomen. Ik weet nog van mezelf dat ik een jaar of 8 geleden elke dag de vetste nummers op TMF op een video band opnam, zodat ik ze nog eens terug kon horen. Elke keer als ik DAT ene nummer hoorde, d?t hitje, ging ik uit mn dak in de disco, of op een feest, en zelfs op de radio en tv. Muziek werd daarom denk ik anders beleefd : je kwam er zo makkelijk niet aan, dus zo vaak hoorde je nummers ook niet voorbij komen.

Nu zitten we binnen een paar jaar in de download en youtube generatie, waardoor er binnen de kortste keren het ''nieuwe'' magische van een nieuw nummer weg is, omdat ook alles kapot wordt gedraaid. Tja, dan krijg je dat. Mensen niet meer echt in extase op feesten, omdat ze ruwweg de meeste nummers ''toch al gehoord hebben''. Sommige artiesten kunnen tijdens een festival o.i.d. niet meer echt vernieuwen. Is een afweging die je maakt : ga ik voor de bekende nummers of juist voor de minder bekende.

Vroeger kon je makkelijk voor de bekende gaan, omdat die nog niet grijs gedraaid werden op internet en dergelijke. Dat gebeurt nu wel, waardoor er voor velen, onder andere voor mij, de kick er van af is...

leuk dat we dezelfde mening hebben....
User edit by Mathiz on 09-06-2010 @ 19:06:15 (3%)
DJADMIN    posted on 09-06-2010 21:49
Poster: matezo

leuk dat we dezelfde mening hebben....

Echt...of sarcastisch ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Renzis    posted on 09-06-2010 22:16
@Tekhead, je hoort niemand hier roepen dat wij het feesten hebben uitgevonden dat maak jij er van. Niemand heeft het hier over Tiesto en Armin behalve jij! Bij alles wat het in een normaal gesprek over Nederland gaat moet jij roepen dat Belgi? beter zou zijn, terwijl het totaal niet relevant is.

Daarnaast gaat ook niet over feesten toendertijd (wat ongetwijfeld enorm veel beter was) maar over nu! Ik snap dat je reuze trots bent op jouw staptijd bent, houden zo, maar vermoei ons er niet mee als het in een discussie over NU gaat.

Waar je vandaan haalt dat ik denk dat ik Admin ben omdat ik graag de discussie in mn topic even op juiste pad houdt zegt meer over jou dan over mij. Lees de regels nog eens door en probeer je gewoon in discussie te houden ipv je balkanlandje wanhopig proberen te promotenWinking my eye

ONTOPIC
User edit by Renzis on 09-06-2010 @ 22:16:34 (1%)
Lead    posted on 10-06-2010 15:54
Graag niet meer reageren Nederland>Belgie. Er wordt gezegd : Nederland en andere landen, in de openingspost (waarop je reageert in een thread) wordt geen ander land dan Nederland genoemd. Haal dit er dan ook niet bij.

Niemand denkt dat hij Admin is (behalve ik), niemand probeert zich ook zo voor te doen.

Reageer verder alleen on-topic.
Bij offtopic postings (of reacties op offtopic postings) hang ik hier een slotje aan om het te stoppen.
Let the BASS be louder
ArCee    posted on 10-06-2010 17:11
Psies Lead, dit is Chuckie zijn bericht:

Seeing all these places in the world makes me realize that Holland needs to learn how to party!!!We think we ahead of the game..we're not!

Ik zie daar niets anders qua landen als ons kikkerland in staan..........................die gister gekozen heeft voor 4 jaar VVD!!ConfusedConfused Cool

Chuckie zegt: We think we are ahead of the game, we are not?

Hee Chuckding, misschien ben jij wel gewoon 15 jaar te laat dude Cool
Want of ik nou naar hem luister, of welke willekeurige club deejay ook, ze doen allemaal hetzelfde, draaien bijna allemaal dezelfde shit, alleen de volgorde verschilt en het koopie achter de booth is anders, maar overal hetzelfde geluid.
Boooooooooooooooooooooring..........................................Cool
User edit by ArCee on 10-06-2010 @ 17:14:57 (100%)
Tekhead    posted on 10-06-2010 17:19
@Tekhead, je hoort niemand hier roepen dat wij het feesten hebben uitgevonden dat maak jij er van. Niemand heeft het hier over Tiesto en Armin behalve jij! Bij alles wat het in een normaal gesprek over Nederland gaat moet jij roepen dat Belgi? beter zou zijn, terwijl het totaal niet relevant is.

Daarnaast gaat ook niet over feesten toendertijd (wat ongetwijfeld enorm veel beter was) maar over nu! Ik snap dat je reuze trots bent op jouw staptijd bent, houden zo, maar vermoei ons er niet mee als het in een discussie over NU gaat.

Waar je vandaan haalt dat ik denk dat ik Admin ben omdat ik graag de discussie in mn topic even op juiste pad houdt zegt meer over jou dan over mij. Lees de regels nog eens door en probeer je gewoon in discussie te houden ipv je balkanlandje wanhopig proberen te promotenWinking my eye

ONTOPIC
 Doorbladen die atlas van je, weet je direct waar de balkan ligt, en zelf ook de teksten doorlezen, meer heb ik er niet over te zeggen, en hou het zo
Mathiz    posted on 10-06-2010 17:25
Poster: DJADMIN

Echt...of sarcastisch ?

zeer serieus hoor , Ik had namelijk bijna identiek dezelfde tekst geschreven .....
djjw    posted on 10-06-2010 19:09
Je hoort?wel meer van de 'grote' dj's dat?de sfeer in Nederland minder is dan in omliggende landen..
En ik ben het er ook wel mee eens! Ik draai al heel wat jaren, en vind het de laatste 2 jaar erg tam..

Wat me het meeste stoort is die gozertjes met veel testrakke truitjes die langs de kant staan en de hele
avond niet 1x vrolijk kijken... Dat soort mensen bepalen de sfeer in negavtieve zin, ookal doen ze niks fout.
Maar dat houd wel in dat het geen 'feestje'is.
Vassilli    posted on 10-06-2010 19:13
Ja dat soort gasten ken ik wel.. Dat is xzogenaamd 'stoer'. kneuzen..
MaximDJ    posted on 11-06-2010 10:35
1 antwoord aan die *** Chuckie
Nederland weet zeker te feesten, alleen niet meer op die Dirty shit van jou waar iedereen al is op uitgekeken (godzijdank) Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
ArCee    posted on 11-06-2010 11:35
MaximDJ    posted on 11-06-2010 11:36
Danku, danku!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Melle    posted on 11-06-2010 13:10
Dirty house heb ik zelf ook nooit zo heel fijn gevonden, in de club kon ik er nog wel op feesten, maar ik kon het niet luisteren op me ipod. Ik ben wel een feester, ik ga altijd dansen boeit me niet of er mensen naar me gaan kijken ik wil gewoon los gaan, en dat zou iedereen moeten doen. Maar waar ik uitga (ik ben nog 15 dus ik ga niet uit in andere steden en het er maar op gokken dat ik niet om me ID wordt gevraagd) draaien ze altijd dezelfde muziek. Alleen maar slechte bootlegs van Vato enzo, iedereen heeft het er wel gezien als je elke week hetzelfde nummer te horen krijgt. Zelfs IK.

Het is trouwens ook waar van die macho's die een beetje aan de kant staan niks te doen en de sfeer alleen maar verkloten. Dat soort types horen ook niet binnen te komen vind ik. Aan de andere kant is het de taak van de DJ om er een feestje van te bouwen. Als een DJ heel divers draait (House, Electro, Dubstep, Hiphop) ga ik veel harder los dan wanneer die alleen bv. house draait.

Ik vind het trouwens wel waar dat veel Nederlanders nogal stijfjes zijn, vooral jongens. Ik kan er ook niet tegen wanneer ik iedereen stil zie staan. Bij hiphop festivals is dit trouwens niet het geval.
feestbeest    posted on 11-06-2010 15:55
+1 voor MaximDJHappy, laughing
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Tekhead    posted on 11-06-2010 19:52
wees lieffffffffffffffffffffffffffff
ArCee    posted on 12-06-2010 15:51
Kusje Tek?? Cool

295 Users online: 212 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 76.487
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.873.524