Poster: Intricate
Mensen kunnen zichzelf niet meer vermaken, maar verwachten iemand anders dat te doen (in dit geval een DJ).
.
Poster: Tekhead
Chuckie: +10
Jongens er zijn er die mee discuteren hier en geeneens mogen uitgaan ! Ikzelf ben al aanwezig in de Horeca van toen ik 14 jaar was, een job als kelner in een van de toenmalige trendy discotheek in Antwerpen, en altijd werkzaam geweest tot een jaar of 2 terug, toen ben ik gestopt in LaRocca. Ben?ober geweest in Disco dancings, Ska/Skin, Punk, allround, New-Wave, New-Beat, House, Afterclub, techno, etc... en mag zeggen dat ik een ervaren Party ganger was' en nog ben alleen niet meer in die mate uiteraard, aanwezig in grootste party city's en vakantieplaatsen over bijna heel de wereld, en er zijn landen waar men steeds minder oog heeft voor de muziek, dan voor heel het showgebeuren er rond, zoals o.a. Nederland, en de enige die dat hier doorheeft is Renzis, en ook Ilja. In Belgie is het visuele ook van zeer weinig tel, en vraag maar eens aan de fuivers daar of ze dat erg vinden,neen, er moet licht zijn aan den toog, uitgang en wc en de rest interesseert het mij en hen?niet !
Meer nog? het stoort de meeste al dat licht en vuurwerk, daar ga je toch niet voor naar een dance event zeker komaan.
Ook?in de?discotheken in Belgie staat dansen voorop, en we waren het eerste land waar je al dansend van discotheek /naar discotheek kon gaan non stop 7/7.
Het steeds later opengaan van clubs in Belgie heeft deels te maken omdat er in Belgie geen algemeen sluitingsuur voor de Horeca is, en omdat al jaren de meest populaire club of megatenten niet meer in't centum van een stad gelegen zijn maar op grote wegen en invalswegen.
Music is the essence of dance?&?party's, dat is de basis, en niet al die show?erbij. En als de basis niet goed is of van weinig tel, dan?zal een feest nooit geslaagd zijn.?
Poster: ArCee
Chuckie moet lekker zijn bijdehante bek houden alsof hij een alwetende is.
Ik weet zeker dat er tussen 1988 en pak m beet, 2000 a 2002 beter gefeest is, en (illegale) feesten zijn gehouden waar Chuckie NOOIT zal staan, en nooit zal meemaken simpelweg omdat zij er op die manier niet?(of amper)?meer zijn.
.
Je kunt de de opmerking ook naar Chuckie terug 'bounchen' en zeggen hem zeggen:
Draai jij wel de juiste party muziek, en creeer jij wel je juiste sfeertje?
Met andere woorden, misschien ligt het aan jouw, of zal hij zo arrogant zijn dat hij verwacht dat iedereen uit zijn dak gaat bij alleen het zien van hem en het horen van zijn naam?
Eigenlijk zegt dit dus veel meer over Chuckie als over ons Nederlanders.......................
Als een zaal niet feest, dan stap je over op plan B!?
Chuckie kan dus alleen zijn eigen plan draaien en eist zowat dat iedereen daar maar automatische op los gaat?
Dat zegt dan meer over het beperkte vermogen van deze man?
Grote verschil is volgens mij dat Nederland house al in 1988 omarmde en toen meteen met feesten begon.
Andere landen zijn pas echt gaan feesten toen house weer eens commercieel werd gemaakt.
Chuckie moet lekker zijn bijdehante bek houden alsof hij een alwetende is.
Ik weet zeker dat er tussen 1988 en pak m beet, 2000 a 2002 beter gefeest is, en (illegale) feesten zijn gehouden waar Chuckie NOOIT zal staan, en nooit zal meemaken simpelweg omdat zij er op die manier niet?(of amper)?meer zijn.
De ECHTE underground feesten op de gekste plaatsten, dat waren DE feesten en niet die gelikte meuk van ID&T (om even iets van nu op tafel te gooien).
excuseer Arcee, jullie Nederlanders denken dat jullie het feesten hebben uitgevonden, maar dan sla je wel even de bal mis hoor, denk dat in Belgie veel eerder, veel meer en veel langer gefeest werd en word dan in Nederland. Wij hebben (op enkele boerendorpen na) nooit een sluitingsuur voor de horeca gehad, verbod op weekdagen openen discotheken etc.... Ook als pioniers in de dance scene zijn het niet de Nederlanders, wel als pioniers in de extra aanvulling op festivals zijn het de Nederlanders, maar buiten de Nederlanders is er in geen enkel beschaafd land de menigte geinteresseerd om extra te betalen voor wat licht en vuurwerk. Waarom bvb ID&T zoveel moeite doet om er een mooie show van te maken ligt wel aan jullie zelf, het moet beter en mooier en bitsy zijn, maar of de muziek goed is dat doet er veelal niet toe, en dat is het grote verschil met Belgie en ook Duitsland, hoe minder licht hoe beter, en alles voor de muziek. Het zien en gezien worden fenomeen, boeit bij ons vrijwel niemand, en daar ben ik heel blij om. Als ik een vergelijk maak tussen bvb Mysterieland en Tomorrowland in Belgie, begrijp ik zeer goed wat Chuckie bedoeld. Op T.L. gaat iedereen al dansend uit z'n dak, op M.L. staat iedereen daar maar wat te staan, en bewegen pas als er een cameraploeg voorbij komt. Het is voor een dj nooit leuk, dat de mensen voor je stage blijven staan als een ijspegel, en wat liggen te kwetteren ipv te dansen. Vind daarom niet dat je Chuckie over zijn tweet moet aanvallen, want btw hij is niet de enige Nederlandse DJ die er zo over denkt.
Weer een voorbeeld van iemand die populair is en denkt dat zijn mening de enige ware mening is, en iemand die het zo nodig vind om zijn mening te moeten geven?
Als ik zijn mening wil horen veraag ik er wel om.......................................
Poster: Stagiar
Het kutte is, dat de organisaties hun eigen feesten kapot aan het maken zijn. De entree wordt 400% duurder doordat er een dikke licht, pyro show aanwezig is.?
De eerste reactie die ik de afgelopen jaren na afloop van Qlimax heb gehad:
'Hoe was Qlimax?'
-Ja, echt vet! Die lasers jonge!
Nederland is vergeten dat die feesten om de muziek draaien, niet om visuele shows.