Weet Nederland nog te feesten? (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 06-06-2010 16:33
Beetje een rel vanacht op Twitter door een aantal tweets van Chuckie over dat Nederland het feesten verleerd zou zijn in vergelijking met andere landen, met deze tweet

Ik had zelf even gereageerd en kreeg antwoord

Mijn inziens is het in Nederland prima feesten, maar ontbreekt de echt 'madness' vaak. Terwijl in het buitenland de feesten die ik bezoek het helemaal losss gaat. Ik ben het dus wel een beetje met Chuckie eens.

Zien jullie deze ontwikkeling ook of is het just Chuckie and me?

What do you think about Weet Nederland nog te feesten? ??

Vote :   

Renzis    posted on 06-06-2010 22:47
Poster: Intricate

Mensen kunnen zichzelf niet meer vermaken, maar verwachten iemand anders dat te doen (in dit geval een DJ).

.

Ik ben het met je eens al moet ik wel zeggen dat dergelijke grote feesten en evenementen op die manier gepromoot worden dat er een dergelijk verwachtingspatroon ontstaat. Mensen komen voor de grote shows omdat die aangekondigd zijn. Een grote show is mooi om te zien en om te filmen maar er wordt niet of nauwelijks op los gegaan.

Misschien is de oplossing dat we minder ons zouden moeten focussen op de show en alles er om heen maar juist terug te gaan naar de basics, het feesten en los gaan!
Tekhead    posted on 07-06-2010 00:03
Chuckie: +10

Jongens er zijn er die mee discuteren hier en geeneens mogen uitgaan ! Ikzelf ben al aanwezig in de Horeca van toen ik 14 jaar was, een job als kelner in een van de toenmalige trendy discotheek in Antwerpen, en altijd werkzaam geweest tot een jaar of 2 terug, toen ben ik gestopt in LaRocca. Ben?ober geweest in Disco dancings, Ska/Skin, Punk, allround, New-Wave, New-Beat, House, Afterclub, techno, etc... en mag zeggen dat ik een ervaren Party ganger was' en nog ben alleen niet meer in die mate uiteraard, aanwezig in grootste party city's en vakantieplaatsen over bijna heel de wereld, en er zijn landen waar men steeds minder oog heeft voor de muziek, dan voor heel het showgebeuren er rond, zoals o.a. Nederland, en de enige die dat hier doorheeft is Renzis, en ook Ilja. In Belgie is het visuele ook van zeer weinig tel, en vraag maar eens aan de fuivers daar of ze dat erg vinden,neen, er moet licht zijn aan den toog, uitgang en wc en de rest interesseert het mij en hen?niet !
Meer nog? het stoort de meeste al dat licht en vuurwerk, daar ga je toch niet voor naar een dance event zeker komaan.
Ook?in de?discotheken in Belgie staat dansen voorop, en we waren het eerste land waar je al dansend van discotheek /naar discotheek kon gaan non stop 7/7.
Het steeds later opengaan van clubs in Belgie heeft deels te maken omdat er in Belgie geen algemeen sluitingsuur voor de Horeca is, en omdat al jaren de meest populaire club of megatenten niet meer in't centum van een stad gelegen zijn maar op grote wegen en invalswegen.

Music is the essence of dance?&?party's, dat is de basis, en niet al die show?erbij. En als de basis niet goed is of van weinig tel, dan?zal een feest nooit geslaagd zijn.?

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ThirTeen    posted on 07-06-2010 09:38
Poster: Tekhead
Chuckie: +10

Jongens er zijn er die mee discuteren hier en geeneens mogen uitgaan ! Ikzelf ben al aanwezig in de Horeca van toen ik 14 jaar was, een job als kelner in een van de toenmalige trendy discotheek in Antwerpen, en altijd werkzaam geweest tot een jaar of 2 terug, toen ben ik gestopt in LaRocca. Ben?ober geweest in Disco dancings, Ska/Skin, Punk, allround, New-Wave, New-Beat, House, Afterclub, techno, etc... en mag zeggen dat ik een ervaren Party ganger was' en nog ben alleen niet meer in die mate uiteraard, aanwezig in grootste party city's en vakantieplaatsen over bijna heel de wereld, en er zijn landen waar men steeds minder oog heeft voor de muziek, dan voor heel het showgebeuren er rond, zoals o.a. Nederland, en de enige die dat hier doorheeft is Renzis, en ook Ilja. In Belgie is het visuele ook van zeer weinig tel, en vraag maar eens aan de fuivers daar of ze dat erg vinden,neen, er moet licht zijn aan den toog, uitgang en wc en de rest interesseert het mij en hen?niet !
Meer nog? het stoort de meeste al dat licht en vuurwerk, daar ga je toch niet voor naar een dance event zeker komaan.
Ook?in de?discotheken in Belgie staat dansen voorop, en we waren het eerste land waar je al dansend van discotheek /naar discotheek kon gaan non stop 7/7.
Het steeds later opengaan van clubs in Belgie heeft deels te maken omdat er in Belgie geen algemeen sluitingsuur voor de Horeca is, en omdat al jaren de meest populaire club of megatenten niet meer in't centum van een stad gelegen zijn maar op grote wegen en invalswegen.

Music is the essence of dance?&?party's, dat is de basis, en niet al die show?erbij. En als de basis niet goed is of van weinig tel, dan?zal een feest nooit geslaagd zijn.?

Ik sluit mij hier grotendeeld bij aan. De enige die echt veel van het licht aantrekken zijn mensen die er zelf weet vanaf hebben. De rest intereseert het geen fluit.
Ook vind ik het een beetje jammer dat de feestje zo laat beginnen maarja.
Wel wil ik er aan toevoegen dat wanneer ik hier in Leuven wegga (door de week, want er is een groot verschil met de lokale jeugd en studenten) is het meestal wel een dikke feest. Ik denk dat de meesten die hier door de week weggaan, uitgaan om een stevig stapje in de wereld te zetten. Zij gaan niet naar het een of ander feestje voor een dikke dj ofzoiets, maar omdat ze weten, 'daar is het meestal goede en leuke dansmuziek'. Mensen gaan hier weg om echt te feesten, en niet om 'present' te zijn.

Groetjes
Music makes my day.
ArCee    posted on 07-06-2010 09:40
Grote verschil is volgens mij dat Nederland house al in 1988 omarmde en toen meteen met feesten begon.
Andere landen zijn pas echt gaan feesten toen house weer eens commercieel werd gemaakt.

Chuckie moet lekker zijn bijdehante bek houden alsof hij een alwetende is.
Ik weet zeker dat er tussen 1988 en pak m beet, 2000 a 2002 beter gefeest is, en (illegale) feesten zijn gehouden waar Chuckie NOOIT zal staan, en nooit zal meemaken simpelweg omdat zij er op die manier niet?(of amper)?meer zijn.
De ECHTE underground feesten op de gekste plaatsten, dat waren DE feesten en niet die gelikte meuk van ID&T (om even iets van nu op tafel te gooien).

Weer een voorbeeld van iemand die populair is en denkt dat zijn mening de enige ware mening is, en iemand die het zo nodig vind om zijn mening te moeten geven?
Als ik zijn mening wil horen veraag ik er wel om.......................................
Renzis    posted on 07-06-2010 10:19
Poster: ArCee
Ik weet zeker dat er tussen 1988 en pak m beet, 2000 a 2002 beter gefeest is, en (illegale) feesten zijn gehouden waar Chuckie NOOIT zal staan, en nooit zal meemaken simpelweg omdat zij er op die manier niet?(of amper)?meer zijn.
.

Hiermee geef je eigenlijk chuckie wel gelijk in die zin dat de 'echte' feesten er niet meer zijn! Dat het vroeger allemaal goed was is leuk voor de mensen die dat hebben meegemaakt maar het zou nou eigenlijk niet anders moeten zijn. Die feestbeleving zou eigenlijk gewoon weer moeten worden als toen.

Ik blijf erbij dat we terug naar de basics moeten (zie mijn vorige post). Ik ga er zelf maar weer eens een feest organiseren en dan lekker underground.
ArCee    posted on 07-06-2010 10:28
Niet helemaal Rene, die feesten waar ik op doel komt hij ook niet ergens anders tegen.
Niet de feesten, niet het gevoel, en niet de blijdschap van toen.
Hij valt Nederland aan of af, maar daar waar ik over spreek bestaat uberhaupt niet (echt) meer.

Maar dan nog ff wat, veel, zeer veel, heel veel Nederlanders stonden al te feesten toen hij nog aan de tiet van zijn moeder lag, dus wie is hij nu eigenlijk om dat te mogen zeggen? Cool
Demo voorbeeld van iemand met grootheids waanzin. Cool

Gaat ook in het bakkie SUKKELS!

Mijn reactie op twitter: Rene Schilder DjArCee @djchuckie: Dutch did already party when you only cared about having your milk in time, so who are you to say this?
User edit by ArCee on 07-06-2010 @ 10:46:29 (100%)
Renzis    posted on 07-06-2010 10:51
Nou Rene, ik weet niet of je zo kan zeggen dat er wereldwijd dat soort feesten niet meer bestaan. In veel andere landen beleeft men het feesten toch echt op een andere manier dan de nuchtere hollanders tegenwoordig. Al ik voor me zelf spreek heb ik in Berlijn en Rome in een paar underground technotenten geweest waar het helemaal los ging. Daar kwam, net als vroeger denk ik, er ook de nodige drugs bij kijken.

En sjah misschien dat Chuckie wel goede feesten in het buitenland mee maakt, hij zal het niet voor niet roepen. Of je er waarde aan hecht hangt van je zelf af Winking my eye
ArCee    posted on 07-06-2010 11:59
Het is net wat je zegt, back to basics zou misschien het antwoord zijn?
Maar wat is basics dan?
Net als toen?
Een oud pakhuis met een generator voor de deur voor stroom? Alleen een verrijdbare tribune erin om ergens te kunnen zitten? Maximaal 2 taps en wat flessen sterke drank erbij voor de drank? Een dj booth, en wat stobo's met een rookmachine, waarvan de helft van de rook zo de kapotte ramen uit vliegt?
Dat is back to basics, maar volgens mij heeft daar niemand na ales wat ze meegemaakt hebben nog maar een tientje voor over?
Na de verwennerij van mega events als Sensation wil Nederland meer, mooier, groter?
Nederlanders zijn snel verwend hoor, vergis je niet.
Wat deejays willen is iets heel anders als wat veel feest gangers willen.
Stagiar    posted on 07-06-2010 12:24
Het kutte is, dat de organisaties hun eigen feesten kapot aan het maken zijn. De entree wordt 400% duurder doordat er een dikke licht, pyro show aanwezig is.?

De eerste reactie die ik de afgelopen jaren na afloop van Qlimax heb gehad:

'Hoe was Qlimax?'
-Ja, echt vet! Die lasers jonge!

Nederland is vergeten dat die feesten om de muziek draaien, niet om visuele shows.
Sandr    posted on 07-06-2010 13:15
Of Nederland is gewoon al een stap verder, de underground?feesttijd hebben wel al gehad, de tijd dat het alleen nog om muziek draaide is?ook alweer voorbij.... Misschien?is het over?een paar jaar in het buitenland ook zo ver. Is niet een kwestie van verleren maar van ontgroeien denk ik.?

Chuckie kan het natuurlijk wel roepen, maar wat is losgaan? Als je publiek constant met ze handen in de lucht staat lijkt het net of het constant losgaat maar dansen met je handen in de lucht is lastig... dus die mensen dansen veel minder....Dat zou betekenen dat de?mensen die niet dansen harder losgaan.. beetje vreemd dus...?

Ik kom vrij weinig buiten Nederland om te feesten of draaien dus op het buitenland heb ik geen geweldig zicht...
Maar in Nederland hebben we natuurlijk al een hoop gezien qua grote feesten en grote namen dus we kijken niet meer zo snel van iets op. Voorbeeldje: Als ik de line up van Defqon bekijk haal ik er zo ongeveer 20 namen uit die de afgelopen 2 jaar bij ons in de Hooizolder zijn geweest:

Brennan Heart
Charly Lownoise &?Mental Theo
D-Block & S-te-Fan
Frontliner
Headhunterz
Noisecontrollers
Wildstylez
Deepack
Mad Dog
Neophyte
Nosferatu
Partyraiser
Tha Playah
Panic
Pavo
Promo
The Prophet
The Viper
Vince
Dark-E

Mijn punt: Je gaat ook naar Defqon voor de show, omdat dat allemaal net wat vetter is dan de clubs waar je deze DJ's maandelijks of wekelijks kan horen...

Chuckie vergeet natuurlijk ook te melden dat hij in het buitenland op de leukste feesten staat. Nederland staat ontzettend goed aangeschreven in het buitenland, dus zodra daar een bekende Nederlandse DJ komt is het een 'bijzondere' gebeurtenis. Over feesten en uitgaan in een gemiddelde discotheek op een normale avond weet hij helemaal niks.

Verder is het buitenland ook wel erg breed.....

Nederlanders zijn over het algemeen een nuchter volkje dus dan ga je vanzelf wat minder snel los. Er zijn vast landen/bevolkingsgroepen die overal schijt aan hebben en vanaf de eerste beat losgaan. Wil niet zeggen dat wij het feesten verleerd zijn....

Ik ben ook geen deskundige dus dit hoeft geen waarheid te zijn, maar wat hij roept is ook wel erg kort door de bocht... Als iemand anders er tegen in gaat komt hij nou ook niet echt met sterke argumenten. Beetje Ilja achtig (no offense): Niettes, niet waar, klopt niet etc zonder het te onderbouwen...

Conclusie:
Eerst bepalen wat losgaan is... Misschien heeft Chuckie een andere opvatting dan de meeste mensen. Daarna gaan bepalen of het wel echt zo is?dat het buitenland?minder hard losgaat of?is dit gewoon zijn gevoel (waarschijnlijk het 2de)

En als het wel zo is kunnen er meerdere oorzaken zijn en er zal geen eenduidig antwoord zijn want de een gaat misschien minder hard los vanwege reden A terwijl een ander niet hard los gaat vanwege reden B en weer een ander wel gewoon keihard los gaat.

Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 07-06-2010 @ 13:21:59 (5%)
PaulStikz    posted on 07-06-2010 13:18
Als je kijkt naar hoe uitbundig het publiek zich gedraagt (en daar doelt hij in mijn ogen op), dan heeft Chuckie zeker gelijk. In Nederland staan er niet 50 man met z'n tong uit z'n mond, half head-bangend en springend voor de DJ booth. Het is vaak een kwestie van handjes de lucht in en meedeinen.

Maar ja, het gaat uiteindelijk om hoe goed het publiek zich vermaakt. En als je jezelf vermaakt door meer ontspannen van de muziek te genieten, dan is daar toch niks mis mee?

Ik denk wel dat (en dat is hier ook al vaker gezegd) een hoop mensen op Nederlandse feesten en festivals niet zo veel om de muziek geven. En dan bedoel ik de individuele nummers en hoe deze?zijn geproduceerd.?Ik denk zelfs dat alleen wij als DJ's dat doen. En ik denk dat?DAT in het buitenland precies hetzelfde is.
ArCee    posted on 07-06-2010 14:15
Je kunt de de opmerking ook naar Chuckie terug 'bounchen' en zeggen hem zeggen:
Draai jij wel de juiste party muziek, en creeer jij wel je juiste sfeertje?
Met andere woorden, misschien ligt het aan jouw, of zal hij zo arrogant zijn dat hij verwacht dat iedereen uit zijn dak gaat bij alleen het zien van hem en het horen van zijn naam? Cool

Eigenlijk zegt dit dus veel meer over Chuckie als over ons Nederlanders.......................Cool

Als een zaal niet feest, dan stap je over op plan B!?
Chuckie kan dus alleen zijn eigen plan draaien en eist zowat dat iedereen daar maar automatische op los gaat?
Dat zegt dan meer over het beperkte vermogen van deze man?
User edit by ArCee on 07-06-2010 @ 14:17:16 (52%)
qntr0l    posted on 07-06-2010 14:22
Ik denk dat Chuckie doelt op het feit dat 'nuchtere' Nederlanders minder hard gaan, minder los gaan dan mensen in andere landen. Hij heeft hier naar mijn mening ook gewoon gelijk in.
tom-j    posted on 07-06-2010 14:40
Je kunt de de opmerking ook naar Chuckie terug 'bounchen' en zeggen hem zeggen:
Draai jij wel de juiste party muziek, en creeer jij wel je juiste sfeertje?
Met andere woorden, misschien ligt het aan jouw, of zal hij zo arrogant zijn dat hij verwacht dat iedereen uit zijn dak gaat bij alleen het zien van hem en het horen van zijn naam? Cool

Eigenlijk zegt dit dus veel meer over Chuckie als over ons Nederlanders.......................Cool

Als een zaal niet feest, dan stap je over op plan B!?
Chuckie kan dus alleen zijn eigen plan draaien en eist zowat dat iedereen daar maar automatische op los gaat?
Dat zegt dan meer over het beperkte vermogen van deze man?

kijk hier ben ik het helemaal mee eens!
misschien is zijn we in NL die commerciele bliepjes house wel gewoon zat??
Rusafli    posted on 07-06-2010 14:41
Ik sluit me aan bij Arcee. Misschien verwacht nederland wel eens een keer iets anders van Chuckie. Als hij de zaal niet los of plat krijgt zal hij ?idd over moeten gaan naar plan B. Hij zal het publiek moeten vermaken. En ook nuchtere hollanders zijn los te krijgen. Maar niet altijd met hetzelfde plannetje.
Pedroz    posted on 07-06-2010 14:44
@ Rusafli: vreemd hoe uitgangsvolk verschilt van land tot land. Als ik hier in Belgi? op een fuifje een plaat van Chuckie opzet, gaat gans de zaal los... Heeft dit te maken omdat de producer van andere nationaliteit is? Nochtans zijn Belgische producers ook geliefd bij de Belgen (denk maar aan Peter Luts, Regi, etc.)

Ik vind dit een zeer interessante discussie!

Renzis    posted on 07-06-2010 15:00
Aan Chuckie zn populariteit hier ligt het niet. De man is 5 jaar tot beste (lees populairste) club dj van Nederland uitgeroepen. Zn Dirty Dutch feesten waren altijd uitverkocht en hij is nog steeds een van de populairste dj's van Nederland.

Ik blijf er bij dat het een combinatie is van nuchterheid, verwendheid en matige toewijding aan de muziek. Die toewijding is bij andere stijlen dan house als Techno, Dubstep, Electro en Hardcore veel groter!
Rusafli    posted on 07-06-2010 15:03
Wouter: Dat mensen los gaan op een plaat van chuckie zal hier in nl niet anders zijn. Ik doelde meer op het gehele optreden. Want ik denk dat dat is wat Arcee bedoeld. Zijn complete show.
ArCee    posted on 07-06-2010 15:30
Presies. Alleen omdat je Chuckie heet betekend het niet dat je verder weinig hoeft te doen tijdens een gig.
Je moet wel iets meer brengen als het ene na het andere plaatje inmixen.
Dat geldt trouwens niet alleen voor deze man (ik heb nog nooit een optreden van hem meegemaakt en dat wil ik graag zo houden) maar net zo erg voor al zijn vakbroeders, of dat nu Jij, Ik, Armin of wie ook is.

Daarbij ken ik toch mansen genoeg die in Nederland een zaal helemaal gek draaien en zeer veel namen die ontzettend graag optreden en draaien in Nederland.
Zij zien draaien in Nederland nog steeds als een soort eer, en Nederland als het Mekka van de dance.
Waar komt dat dan vandaan? Cool
User edit by ArCee on 07-06-2010 @ 15:33:35 (100%)
Yvaroz    posted on 07-06-2010 16:00
Mensen moeten gewoon vroeger beginnen met feesten, vanaf 12 jaar ofz maar dan als je 14 bent niet elke maand 1x maar meer keer en zo opbouwen
Nothing is Impossible
Pedroz    posted on 07-06-2010 16:38
Dan krijg je volgens mij nog meer toestanden als comazuipen etc.
Sandr    posted on 07-06-2010 16:52
Vergeet ook niet dat House, (Dirty, Dutch, Bliepjes etc etc) nu 'mainstream' is. House is hot en dat betekend dat er ook veel 'commerciele' mensen naar House feesten gaan. Mensen die een housefeest bezoeken omdat house populair is en niet omdat ze echte liefhebbers zijn.

Qua losgaan verschilt een liefhebber waarschijnlijk veel van een 'meeloper'. Ik noem ze even 'meelopers' maar dat is niet negatief bedoeld. Dit is gewoon een groep die geen uitgesproken muzieksmaak heeft en dus met alle winden meewaait.

Maar dit kan ook een groot verschil zijn. Misschien wordt Trance straks weer zo commercieel als rond het jaar 2000 en dan gaan deze mensen ook naar Trance feesten waardoor het misschien wel wat minder losgaat....

Ook nog een mogelijkheid ofniet?
Play that funky music white boy....
Tekhead    posted on 07-06-2010 18:08
Grote verschil is volgens mij dat Nederland house al in 1988 omarmde en toen meteen met feesten begon.
Andere landen zijn pas echt gaan feesten toen house weer eens commercieel werd gemaakt.

De ECHTE underground feesten op de gekste plaatsten, dat waren DE feesten en niet die gelikte meuk van ID&T (om even iets van nu op tafel te gooien).

excuseer Arcee, jullie Nederlanders denken dat jullie het feesten hebben uitgevonden, maar dan sla je wel even de bal mis hoor, denk dat in Belgie veel eerder, veel meer en veel langer gefeest werd en word dan in Nederland. Wij hebben (op enkele boerendorpen na) nooit een sluitingsuur voor de horeca gehad, verbod op weekdagen openen discotheken etc.... Ook als pioniers in de dance scene zijn het niet de Nederlanders, wel als pioniers in de extra aanvulling op festivals zijn het de Nederlanders, maar buiten de Nederlanders is er in geen enkel beschaafd land de menigte geinteresseerd om extra te betalen voor wat licht en vuurwerk. Waarom bvb ID&T zoveel moeite doet om er een mooie show van te maken ligt wel aan jullie zelf, het moet beter en mooier en bitsy zijn, maar of de muziek goed is dat doet er veelal niet toe, en dat is het grote verschil met Belgie en ook Duitsland, hoe minder licht hoe beter, en alles voor de muziek. Het zien en gezien worden fenomeen, boeit bij ons vrijwel niemand, en daar ben ik heel blij om. Als ik een vergelijk maak tussen bvb Mysterieland en Tomorrowland in Belgie, begrijp ik zeer goed wat Chuckie bedoeld. Op T.L. gaat iedereen al dansend uit z'n dak, op M.L. staat iedereen daar maar wat te staan, en bewegen pas als er een cameraploeg voorbij komt. Het is voor een dj nooit leuk, dat de mensen voor je stage blijven staan als een ijspegel, en wat liggen te kwetteren ipv te dansen. Vind daarom niet dat je Chuckie over zijn tweet moet aanvallen, want btw hij is niet de enige Nederlandse DJ die er zo over denkt.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dacuba    posted on 07-06-2010 23:17
Weer een voorbeeld van iemand die populair is en denkt dat zijn mening de enige ware mening is, en iemand die het zo nodig vind om zijn mening te moeten geven?
Als ik zijn mening wil horen veraag ik er wel om.......................................

Iedereen is toch vrij om zijn mening te geven? Als jij zijn mening NIET wilt horen moet je misschien eens proberen van zijn twitter af te blijven. Winking my eye
feestbeest    posted on 08-06-2010 08:23
Poster: Stagiar
Het kutte is, dat de organisaties hun eigen feesten kapot aan het maken zijn. De entree wordt 400% duurder doordat er een dikke licht, pyro show aanwezig is.?

De eerste reactie die ik de afgelopen jaren na afloop van Qlimax heb gehad:

'Hoe was Qlimax?'
-Ja, echt vet! Die lasers jonge!

Nederland is vergeten dat die feesten om de muziek draaien, niet om visuele shows.

Mijn broer is naar Inqontrol geweest, kwam ongeveer het zelfde thuis.
-Wow, die laser show was dik hee!Yawning?
Hoe wil je deze revolutie nog tegen gaan?In hoeverre het nog te redden is want dit is niet iets van de laaste 5 jaar denkik?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2

360 Users online: 219 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 75.828
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.872.865