Poster: Lucalicious
tis wel zo dat het hier in nederland pas leuk wordt rond 1 uur als iedereen dronken is, vind ik een beetje jammer...
Poster: Renzis
Dat is in een kroeg, het gaat hier over de grotere feesten.
Overigens: Gast je bent 15, hoor jij niet in bed te liggen rond 1 uur? No offense
Poster: Rusafli
De tent hoort dan gewoon dicht te gaan.
Poster: Sjoewe
Wat?! Dan begint het feest net. Wat dat aangaat is Nederland zelfs nog maar lafjes. Als je bijvoorbeeld in Berlijn naar een discotheek gaat kan je ervanuitgaan dat de headliner pas zo rond een uur of 5 's nachts begint.
Off topic:
De boel moet gewoon eerder starten. Kroeg/club of wat dan ook om 19:00 uur open. Dan gelijk volle bak en dan om 1 uur dicht. Dan heb je er ook 6 uur feest opzitten en heb je nog wat aan de dag erna.
Al die stap jeugd heeft geen bal meer aan de dag erna en de meeste liggen tot 's middags in hun bed. Echt belachelijk.
Hoezo is het belachelijk dat je na een avondje stappen de volgende dag uitslaapt. Beetje kort door de bocht.
Sowieso is stappen iets wat je wat mij betreft in de nacht doet, op dat soort jeugdsoostijden zit niemand te wachten.
Uitslapen is prima. Maar ik vind de tijden dat het begint te lopen in een kroeg/club gewoon belachelijk. Dus niets kort door de bocht.?
En dit heeft absoluut niets met jeugdsoos tijden te maken. Kwestie van wennen of terug in de tijd zoals ik dat noem.
Er zijn genoeg mensen die willen stappen, ook ouder en jonger publiek die niet zitten te wachten dat het eindelijk om 1 uur eens gezellig wordt. In mijn tijd was het druk rond 8 uur en was iedereen naar de kl%#te om 1 uur.
Stappen voor de nachtmaakt toch geen bal uit, In een club is het toch altijd donker.
Ik ga deze discussie niet eens meer voeren. Als jij je zin krijgt dan moet iedereen zich vrijdag uit z'n werk haasten om nog even een paar biertjes te kunnen drinken en dan nog een paar minuten van de DJ te kunnen horen.
Ik stap wel lekker door de nacht heen, en dan maandag tot vrijdag weer hard aan het werk.
Naja kijk, vroeger was je als DJ een nobody. Je werd gewaardeerd voor je kunnen en doen live. Natuurlijk zijn en waren sommige bekender dan anderen, maar nog steeds stond je als DJ vooral in dienst van de muziek.
Als je al wilde draaien dan deed je dat omdat je verlingerd was geraakt aan de muziek.
Ik hoorde tien jaar geleden voor het eerst een technoplaat op een feestje, en toen was het zo van: 'whoah dit is zo vet'. Toen ben ik livesets gaan downloaden ruilen met mensen op Minidisk (want ja internet was nog niet zo snel), ging ik steeds meer feesten bezoeken, ook in het buitenland. Langzaam kreeg ik door hoe het in elkaar stak, wat vette labels waren, wie er goed draaide etc. De jeuk ging niet meer over en op een gegeven moment had ik het geld om voor mezelf gear te halen en ben ik ook begonnen met draaien. Van daar uit is het balletje gaan rollen.
Tegenwoordig is een DJ een soort superster, of dat terecht is of niet daar wil ik het niet over hebben, maar wat ik wel weet is dat die sterren nauwelijks meer iets met de muziek te maken hebben.
De 'kids' van nu kijken op tegen DJ's zoals mensen vroeger opkeken tegen de leadsingers van bands. Roem is geil, en iedereen wil er een stukje van. Daarom willen er steeds meer mensen achter de decks staan. Van muziek hebben ze geen kaas gegeten, en ervan houden doen ze al helemaal niet meer. Iedereen is alleen nog maar bezig met het plaatje. En dan helaas niet het soort met een gaatje in het midden
Poster: Renzis
Ik had zelf even gereageerd en kreeg antwoord