Weet Nederland nog te feesten? (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 06-06-2010 16:33
Beetje een rel vanacht op Twitter door een aantal tweets van Chuckie over dat Nederland het feesten verleerd zou zijn in vergelijking met andere landen, met deze tweet

Ik had zelf even gereageerd en kreeg antwoord

Mijn inziens is het in Nederland prima feesten, maar ontbreekt de echt 'madness' vaak. Terwijl in het buitenland de feesten die ik bezoek het helemaal losss gaat. Ik ben het dus wel een beetje met Chuckie eens.

Zien jullie deze ontwikkeling ook of is het just Chuckie and me?

What do you think about Weet Nederland nog te feesten? ??

Vote :   

Jorrit    posted on 06-06-2010 16:52
Ach, dat er op Dirty Dutch niet gefeest wordt mag inmiddels bekend zijn, 9 van de 10 bezoekers daar zijn veel te druk bezig met mooi en stoer zijn.
Ga eens naar een goed feestje in Studio 80 bijvoorbeeld, dat is wel even wat anders. Nee Hollanders springen niet als gekken, daar zijn we te nuchter voor denk ik.

Ik vind Chuckie z'n tweet ook grappig dat hij zich verbaast over het feit dat Nederlandse DJ's in het buitenland populairder dan hier. Zou het niet in hem opkomen dat Nederland klaar is met de 'Dutch house sound'?
Renzis    posted on 06-06-2010 16:55
Nee ok, de Techno-feesten hier zijn nog goed te doen, electro gaat ook hard, Hardstyle ook. Maar toch jammer dat het op house (niet perse de zijne) toch minder loss gaat. Er zijn genoeg goede dj's en goede muziek om op loss te gaan, maar toch blijft het bij house feesten vaak een beetje uit! Terwijl dat in andere landen toch echt wel het geval is!
Bootstrap    posted on 06-06-2010 16:58
Ik denk dat dat komt doordat house hier zo populair is, dat veel mensen die het stiekem helemaal niet zo vet vinden naar house feesten gaan. Dan gaan ze natuurlijk niet helemaal los. Diezelfde mensen zullen minder vaak naar een electro of techno feest gaan, daar gaan meer echte liefhebbers heen. Logisch dat het daar dan meer los gaat.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Mathiz    posted on 06-06-2010 16:59
Op lokale feestjes is het meestal bij ons ook niet losgaan...... Laundry day of ILT integendeel..... dat is pas feest
Lucalicious    posted on 06-06-2010 17:25
tis wel zo dat het hier in nederland pas leuk wordt rond 1 uur als iedereen dronken is, vind ik een beetje jammer...
Renzis    posted on 06-06-2010 17:26
Poster: Lucalicious
tis wel zo dat het hier in nederland pas leuk wordt rond 1 uur als iedereen dronken is, vind ik een beetje jammer...

Dat is in een kroeg, het gaat hier over de grotere feesten.

Overigens: Gast je bent 15, hoor jij niet in bed te liggen rond 1 uur? No offense
User edit by Renzis on 06-06-2010 @ 17:27:09 (4%)
Ilja    posted on 06-06-2010 17:32
@Jorrit

In NL zijn ze volgens mij klaar met elke soort muziek, bijna in elke club waar ik ben geweest, heb je hetzelfde plaatje, voor de bar hangen en met drank in de hand een beetje bewegen op muziek, DJ's krijgen er flink de pest in omdat het echt niet aan hun draaien ligt. ? ( en het is bijna bij elke style tegenwoordig. ?Dus Chuckie heeft gelijk.

En velen hangen ook bij snack corners of in de grote gang en ouwehoeren met elkaar, waarom ga je dan uberhaupt naar een club als je toch niet van plan bent om te dansen.

En de clubs zijn echt vol, alleen de dansvloer blijft vrij leeg, het lijkt of mensen tegenwoordig zich voor schamen om uitbundig beginnen met dansen.
User edit by Ilja on 06-06-2010 @ 17:34:03 (29%)
Flaged
Limb-Girdle    posted on 06-06-2010 17:39
Het probleem in Nederland is volgens mij dat het uitgaanspubliek verzadigd is met de house muziek. Tegenwoordig moet je ?cht met iets speciaals komen op de markt wil je kans maken dat het zich door ontwikkelt tot een welbekende 'banger'. Nou ben ik zelf niet echt thuis in de hardstyle / hardcore sc?ne maar wat betreft house is Nederland simpelweg verzadigd.
Where the music meets the deejay!
Rusafli    posted on 06-06-2010 17:49
Poster: Renzis

Dat is in een kroeg, het gaat hier over de grotere feesten.

Overigens: Gast je bent 15, hoor jij niet in bed te liggen rond 1 uur? No offense

Off topic:
Buiten zijn leeftijd om ben ik het wel met hem eens.
Ik snap nog steeds niet dat het pas na 1 uur los gaat. De tent hoort dan gewoon dicht te gaan.
Sjoewe    posted on 06-06-2010 17:53
Poster: Rusafli
De tent hoort dan gewoon dicht te gaan.

Wat?! Dan begint het feest net. Wat dat aangaat is Nederland zelfs nog maar lafjes. Als je bijvoorbeeld in Berlijn naar een discotheek gaat kan je ervanuitgaan dat de headliner pas zo rond een uur of 5 's nachts begint.
Mathiz    posted on 06-06-2010 17:54
Wat ook een oorzaak kan zijn : muziek zit tegenwoordig overal verspreid. Een idioot kan zelfs (illegaal) aan de allernieuwste muziek komen. Dus dj's zullen inderdaad veel moeite moeten doen om hun te onderscheiden omdat het vele moeiijk is om het publiek te laten zeggen .... woow dit is een knaller...... die kende ik niet
User edit by Mathiz on 06-06-2010 @ 17:54:52 (1%)
Renzis    posted on 06-06-2010 17:55
@Sjoewe: klopt! Een beetje feestje begint idd pas rond 1 en gaat door tot 5-7 uur! Dat is in Berlijn zo en de in wat meer underground tenten in adam ook! Een gewone kroeg die tot 2/3 uur open is dat is wat anders.

Maar het gaat meer over de sfeer van de hele avond zelf!
Rusafli    posted on 06-06-2010 18:05
Poster: Sjoewe

Wat?! Dan begint het feest net. Wat dat aangaat is Nederland zelfs nog maar lafjes. Als je bijvoorbeeld in Berlijn naar een discotheek gaat kan je ervanuitgaan dat de headliner pas zo rond een uur of 5 's nachts begint.

Off topic:
De boel moet gewoon eerder starten. Kroeg/club of wat dan ook om 19:00 uur open. Dan gelijk volle bak en dan om 1 uur dicht. Dan heb je er ook 6 uur feest opzitten en heb je nog wat aan de dag erna.
Al die stap jeugd heeft geen bal meer aan de dag erna en de meeste liggen tot 's middags in hun bed. Echt belachelijk.
tek-zotic    posted on 06-06-2010 18:07
Hardcore feestjes daar moet je zijn :D
daar zijn ze het feesten nog niet verleerd :D♠
FML    posted on 06-06-2010 18:07
Ga ik altijd naar de juiste feesten en tenten , of neem ik gewoon de leukste mensen mee?
elk weekend party!
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Sjoewe    posted on 06-06-2010 18:23

Off topic:
De boel moet gewoon eerder starten. Kroeg/club of wat dan ook om 19:00 uur open. Dan gelijk volle bak en dan om 1 uur dicht. Dan heb je er ook 6 uur feest opzitten en heb je nog wat aan de dag erna.
Al die stap jeugd heeft geen bal meer aan de dag erna en de meeste liggen tot 's middags in hun bed. Echt belachelijk.

Hoezo is het belachelijk dat je na een avondje stappen de volgende dag uitslaapt. Beetje kort door de bocht.
Sowieso is stappen iets wat je wat mij betreft in de nacht doet, op dat soort jeugdsoostijden zit niemand te wachten.

feestbeest    posted on 06-06-2010 18:28
Ik kan hier niet de volle 100% over mee praten, maar ik snap denkik wel wat je bedoelt. Al vind ik hier een paar post's boven me wat over het drank gebruik. Hierop kan ik wel zeggen: Ziellig, als je niet meer zonder drank gezellig kan zijn?Hoe ver ben je dan gezonken?In mijn ogen, redelijk ver.

Maar Nederland gaat waarschijnlijk meer een hardere stijlen land worden. Dingen moeten exlusiefer worden, niet elke gek moet in een club kunnen komen. Gastenlijsten, of weet ik veel. Als dingen te comercieel worden of t? toegangelijk wordt het minder intressant.
Als we hier nu even naar onszelf kijken, er zijn zoveeel dj's dat je de bomen niet meer door het bos ziet. Vroeger waren er dat ik weet veel minder dj's, nu wilt 1 van de 10 jongeren dj worden! Veel minder exlusief dus. Dus als ik nu tegen een vreemde zeg ' ik ben hobby dj' kijken ze me aan , okee nice!maar het is niet speciaal meer want mischien is de buur jongen ookwel dj!
Nogmaals, ik ga niet uit behalfe scholieren feesten van Brothers, Starlight enz. dus dit is hoe ik vanuit mijn positie kijk. Ik kijk dus niet gek op als ik een heeeeel ander beeld ervan heb.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Sjoewe    posted on 06-06-2010 18:43
Naja kijk, vroeger was je als DJ een nobody. Je werd gewaardeerd voor je kunnen en doen live. Natuurlijk zijn en waren sommige bekender dan anderen, maar nog steeds stond je als DJ vooral in dienst van de muziek.
Als je al wilde draaien dan deed je dat omdat je verlingerd was geraakt aan de muziek.
Ik hoorde tien jaar geleden voor het eerst een technoplaat op een feestje, en toen was het zo van: 'whoah dit is zo vet'. Toen ben ik livesets gaan downloaden ruilen met mensen op Minidisk (want ja internet was nog niet zo snel), ging ik steeds meer feesten bezoeken, ook in het buitenland. Langzaam kreeg ik door hoe het in elkaar stak, wat vette labels waren, wie er goed draaide etc. De jeuk ging niet meer over en op een gegeven moment had ik het geld om voor mezelf gear te halen en ben ik ook begonnen met draaien. Van daar uit is het balletje gaan rollen.

Tegenwoordig is een DJ een soort superster, of dat terecht is of niet daar wil ik het niet over hebben, maar wat ik wel weet is dat die sterren nauwelijks meer iets met de muziek te maken hebben.
De 'kids' van nu kijken op tegen DJ's zoals mensen vroeger opkeken tegen de leadsingers van bands. Roem is geil, en iedereen wil er een stukje van. Daarom willen er steeds meer mensen achter de decks staan. Van muziek hebben ze geen kaas gegeten, en ervan houden doen ze al helemaal niet meer. Iedereen is alleen nog maar bezig met het plaatje. En dan helaas niet het soort met een gaatje in het midden Winking my eye
Ilja    posted on 06-06-2010 18:55
Hardere stylen land zal NL niet meer worden, dat was NL al geweest in de jaren 90.

DJ willen zijn terwijl je niet echt wat met muziek hebt ? Ja ik heb zo'n type een keer ontmoet, die dacht dat hij met 2 pio decks en een pio mixer in notime de man zou zijn, dat viel vies tegen.
User edit by Ilja on 06-06-2010 @ 19:09:03 (100%)
Flaged
Rusafli    posted on 06-06-2010 18:58

Hoezo is het belachelijk dat je na een avondje stappen de volgende dag uitslaapt. Beetje kort door de bocht.
Sowieso is stappen iets wat je wat mij betreft in de nacht doet, op dat soort jeugdsoostijden zit niemand te wachten.

Uitslapen is prima. Maar ik vind de tijden dat het begint te lopen in een kroeg/club gewoon belachelijk. Dus niets kort door de bocht.?
En dit heeft absoluut niets met jeugdsoos tijden te maken. Kwestie van wennen of terug in de tijd zoals ik dat noem.
Er zijn genoeg mensen die willen stappen, ook ouder en jonger publiek die niet zitten te wachten dat het eindelijk om 1 uur eens gezellig wordt. In mijn tijd was het druk rond 8 uur en was iedereen naar de kl%#te om 1 uur.
Stappen in de nacht Confused maakt toch geen bal uit, In een club is het toch altijd donker.
User edit by Rusafli on 06-06-2010 @ 19:06:39 (1%)
ElVrieso    posted on 06-06-2010 19:01
@ Sjoewe,

Zie je idd erg vaak, ikzelf wil er natuurlijk goed uit zien. Maar de muziek vind ik echt wel het belangrijkste.
En roem is idd leuk. Maar dat maakt mij niet uit want ik vind het echt ge-wel-dig om mensen te zien dansen op mijn muziek keuze. En ook leuk om zelf die muziek aan te horen en mee te brullen.
Maar volgens dit topic kan Nederland dat niet meer.

Dat kunnen ze wel, maar gewoon niet met al genres.

Als ik na een paar uurtjes draaien maar eens even feestmuziek draaien, dan krijg ik ze wel los hoor!
Maar dat ligt totaal aan de sfeer/feest.

En het kan zijn dat het in het buitenland gewoon beter is.. Maar toch vind ik dat we het niet 'verleerd' zijn.

Bruno de Vries - @djelvrieso
Sjoewe    posted on 06-06-2010 19:13

Uitslapen is prima. Maar ik vind de tijden dat het begint te lopen in een kroeg/club gewoon belachelijk. Dus niets kort door de bocht.?
En dit heeft absoluut niets met jeugdsoos tijden te maken. Kwestie van wennen of terug in de tijd zoals ik dat noem.
Er zijn genoeg mensen die willen stappen, ook ouder en jonger publiek die niet zitten te wachten dat het eindelijk om 1 uur eens gezellig wordt. In mijn tijd was het druk rond 8 uur en was iedereen naar de kl%#te om 1 uur.
Stappen voor de nacht Confused maakt toch geen bal uit, In een club is het toch altijd donker.

Ik ga deze discussie niet eens meer voeren. Als jij je zin krijgt dan moet iedereen zich vrijdag uit z'n werk haasten om nog even een paar biertjes te kunnen drinken en dan nog een paar minuten van de DJ te kunnen horen.
Ik stap wel lekker door de nacht heen, en dan maandag tot vrijdag weer hard aan het werk.
Rusafli    posted on 06-06-2010 19:56

Ik ga deze discussie niet eens meer voeren. Als jij je zin krijgt dan moet iedereen zich vrijdag uit z'n werk haasten om nog even een paar biertjes te kunnen drinken en dan nog een paar minuten van de DJ te kunnen horen.
Ik stap wel lekker door de nacht heen, en dan maandag tot vrijdag weer hard aan het werk.

Dit is geen discussie. Dit is gewoon mijn mening. Punt. Overigens vroeger was dit altijd altijd al zo.
Daarnaast wordt er niet alleen op vrijdag en zaterdag gestapt, maar ook op donderdag en zondag. Dan zal volgens jou iedereen zich moeten haasten om op tijd op het werk te zijn op maandag en vrijdag.
Maar je haakt graag af in een discussie dus we stoppen er maar mee.?

Even terug naar de discussie:
Ik denk dat het huidige feest volk wat nuchterder aan het worden is, maar ook arroganter. En meer denkt: 'kijk mij eens' . Deze groep heeft gelukkig niet de overhand, maar ik zie wel dat die groep groeit. Men zou meer moeten genieten, dan zich druk moeten maken. Dan kun je pas los gaan.
feestbeest    posted on 06-06-2010 20:14
Naja kijk, vroeger was je als DJ een nobody. Je werd gewaardeerd voor je kunnen en doen live. Natuurlijk zijn en waren sommige bekender dan anderen, maar nog steeds stond je als DJ vooral in dienst van de muziek.
Als je al wilde draaien dan deed je dat omdat je verlingerd was geraakt aan de muziek.
Ik hoorde tien jaar geleden voor het eerst een technoplaat op een feestje, en toen was het zo van: 'whoah dit is zo vet'. Toen ben ik livesets gaan downloaden ruilen met mensen op Minidisk (want ja internet was nog niet zo snel), ging ik steeds meer feesten bezoeken, ook in het buitenland. Langzaam kreeg ik door hoe het in elkaar stak, wat vette labels waren, wie er goed draaide etc. De jeuk ging niet meer over en op een gegeven moment had ik het geld om voor mezelf gear te halen en ben ik ook begonnen met draaien. Van daar uit is het balletje gaan rollen.

Tegenwoordig is een DJ een soort superster, of dat terecht is of niet daar wil ik het niet over hebben, maar wat ik wel weet is dat die sterren nauwelijks meer iets met de muziek te maken hebben.
De 'kids' van nu kijken op tegen DJ's zoals mensen vroeger opkeken tegen de leadsingers van bands. Roem is geil, en iedereen wil er een stukje van. Daarom willen er steeds meer mensen achter de decks staan. Van muziek hebben ze geen kaas gegeten, en ervan houden doen ze al helemaal niet meer. Iedereen is alleen nog maar bezig met het plaatje. En dan helaas niet het soort met een gaatje in het midden Winking my eye

Ja, dit is wat ik dus bedoelde + aanvulling waar ik het mee eens ben!Happy, laughing
Ik ben zelf begonnen omdat ik wat met muziek wou, en instrument spelen niet mijn ding was en toen kwam mijn technische kant naar boven en wist ik wat ik wou. Niet voor de roem. Ik vind het ook leuk om mensen te vermaken. Perfecte combinatie toch? Toch merk ik (Vanwegen me leeftijd kan ik nog niet in kroegen club ect. staan dus heb ik een kleine drive-in voor ervaring!) dat ik bij me drive-in er 9/10 keer alleen maar mensen los gaan op bekende nummers. Ookal zijn de andere nummers ook heel goed dansbaar!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Intricate    posted on 06-06-2010 22:40
Poster: Renzis

Ik had zelf even gereageerd en kreeg antwoord

Ben het hier 100% mee eens.

Mensen kunnen zichzelf niet meer vermaken, maar verwachten iemand anders dat te doen (in dit geval een DJ).

Vroeger stond een DJ ook niet op de voorgrond, en was het aan de mensen zelf er een gezellige avond van te maken onder het genot van muziek die er wordt gedraaid.
Zeker in de commercielere/grotere dancestromingen wordt er verwacht dat anderen jou een gezellige avond gaan bezorgen.

Maar het begint toch altijd bij jezelf, niet?
Ik sta er zo in en zal dat ook altijd zo blijven doen.

Ik ga mij dan irriteren aan mensen die zich niet weten te vermaken. Ga dan ook niet uit met teveel aanhang (ook geen problemen mee alleen op stap te gaan, ik vermaak mij wel), gezien ik in het verleden vaak genoeg heb meegemaakt dat bepaalde personen zich niet wisten te vermaken en hun irritatie kenbaar moesten maken, en zodoende weleens een feest konden verpesten doordat wij naar huis moesten gaan om aan de wensen van die ene individu te voldoen.

213 Users online: 138 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 72.175
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.869.212