Poster: Ilja
Terwijl je hier ook veel betaald maar stel locale namen krijgt waar je nooit van gehoord hebt.
Poster: Sjoewe
Waarom is dat jammer? Bekendheid is (inprincipe) een maatstaf voor een bepaalde kwaliteit.?
Het zijn over het algemeen niet de gage'svan de DJ'sdie de boel de nek omdraaien hoor.
Ja maar die kwamen niet meteenop festivals of eventswaar je rond 100 eurovoor een kaartje neerlegt, dat is wat ik bedoel.
Poster: djdolivieira
Chemistry was booming in de jaren negentig toen wist jij nog niet wat je met een draaitafel kan. Ben der veel geweest en ken al die?DJs?die daar vaak draaide. Marcello, Dimitry, Remy, Angelo, Ronald Molendijk, Miss Monica, 100% Isis, Alvredo?enz enz. en de?entree?was 15 gulden?en als er een Internationale topper draaide 25 gulden. Ilja dat is niet te vergelijken met deze tijd.?Om eerlijk te zijn was die tijd veel toffer dan nu. Commercie heeft eigenlijk de hele dance- scene verziekt
100% gelijk Dennis, vroeger was het veel beter, cosy'er, happy people, all about music, en socialer, Love and be loved.
Het volk kwam er voor de muziek, de mensen, de sfeer en dj's en ander personeel, niet voor gezien te worden, en een mooie vuur en lightshow.
Ik begrijp de nederlanders niet dat dat zo belangrijk is, een sensation of mini sensation, gaan jullie anders niet naar feestjes ? Onthou 1 ding en probeer dat allen duidelijk te maken aan ID&T, MORE MUSIC - LESS LIGHTSHOWS.
Kijk maae naar enkele jaren terug in de afterclubs (he Dennis) Een supersound muziek installatie, verder heel lekker?donker; een blacklight, een rookmachine, en een strobo, that's it, that's all. Je hebt niets meer nodig om lekker uit je dak te gaan, je moet dat meegemaakt hebben om dat gevoel te kennen.
Poster: djdolivieira
Sorry Sjoewe maar wat jij nu zegt is onzin. Het zijn de party organisatoren die zelf de boel de nek omdraaien. En ik zie dat er veel DJs geboekt worden die produceren en eigenlijk het djvak niet machtig zijn. Kunnen wel een plaatje gelijk zetten en?staan alleen maar te beuken. Er zit geen lijn meer in. Maar omdat je als DJ niet meer aan de bak komt als je geen producties op je naam heb is een feit. Er zijn een aantal van die pruducers die kunnen goede platen maken maar een zaal aanvoelen kunnen ze niet. Niet elke producer is een goede DJ.
@djdolivieira
Ben ik compleet mee eens dat de commercie het naar de klote heeft geholpen, en tegenwoordig worden ook steeds minder kwaliteit's producties meer gemaakt door grote DJ's, het is nu snel even wat in elkaar plakken met logic en op Beatport dumpen en hopelijk snel cash'en. ? ??
Voorbeeldje: ?Ik kan Tracks van Tiesto ( van zijn eerste albums en ISOS ) eindeloos luisteren, maar zijn laatste album is al maanden niet meer in de CD speler geweest. ?( veels te commercieel en die Tiesto sound is verdwenen ). ?
Ook de begin edities van sensation ( van 2000 tot 2004 ) wou ik o zo graag bezoeken ( maar ja was nog geen 18 ), nu heb ik daar 4 keer de kans voor gehad en ik ging gewoon niet, want het gaat daar niet meer over muziek, alleen maar mooie decor en dat was het ( met een berg aan commerciele shit waar de zelfs Sander van Doorn en Marco V dwongen om commericieel te draaien ). ? ? ?
Net zoals Roger al zegt, het moet back to basics. ?Waar alles om de muziek draait.
Offtopic:
Tek heb je me PM gelezen ?
Poster: Sjoewe
Ik denk dat wanneer je het bij de housescene houdt je inderdaad wel gelijk hebt. Ik ben zelf meer van de techno en daar kun je het wel vergeten als je aan de lopende band matige sets neerzet. Maar goed nu heb je afgezien van Richie Hawtin ook niet echt superstar dj's (zoals een Tiesto of een Armin) die iedereen kent. Dus als er dan een naam staan als een Speedy J of Adam Beyer, dan weet ik dat het een leuke avond wordt. Dat bedoel ik met bekendheid als garrantie voor kwaliteit.?
Dat hele producties als voorportaal van DJ'en is treurig. Volgensmij moet je eerst een paar jaar achter de decks hebben gestaan om uberhaupt te weten wat wel en niet werkt live.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.