DJ Adolf, wat denken jullie (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Blast    posted on 21-11-2005 13:31
Heee mede-DJ's

Er is een DJ, die zich DJ Adolf noemt en alleen maar hele erge racitische mixes maakt. Neophyte heeft een nummer/track dat je moet je muil houwe (die ken je vaast wel), en Adolf heeft daar een racistische remix van gemaakt.

Wat vinden jullie van dit soort mensen die zo muziek maken en zich zelf ook DJ noemen??
ps, Adolf werkt soms samen met Neophyte.

What do you think about DJ Adolf, wat denken jullie ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 12-02-2006 20:53
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het persoonlijk echt schandalig. IK vind dat ze zulke rasictische teksten moeten verbieden...:S
Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 12-02-2006 21:02
de oorzaak van het racisme moet bestreden worden, niet de uitingen van dit soort groeperingen. als je het verbeid, dan word de situatie alleen maar nog erger en nog ohanteerbaarder
_Ivan_    posted on 12-02-2006 21:04
mja wat is er voor oorzaak voorWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 12-02-2006 21:07
racisme = xenoPHOBIA. "Fear always springs from ignorance," zei Emmerson al meer dan 100 jaar geleden. De oplossing zoals ik het zie is om mensen op te voeden

_Ivan_    posted on 12-02-2006 21:13
En dat ontbreekt helaas nog bij sommige mensenUnhappy Ik vind het raar dat mensen op zulke ideeen komen
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 12-02-2006 @ 21:13:40 (100%)
Decom    posted on 12-02-2006 23:13
nog erger is dat ze ze ook nog uiten
mrtnt    posted on 13-02-2006 08:27
ik haat ook van die racissten hoewel het bij meer en meer mensen door al die rellen en explosies door een stom mohamed prentje, MAAR  ik vind dat LA BOULETTE  een liedje van hem toch wel erg geslaagd, staat zeelf op de nieuwe tuning beats als ik me niet vergis.
MaxvEck    posted on 13-02-2006 09:01
effe ontopic, Ik ben het allemaal met jullie eens maar vind best dat die beste man muziek mag maken, we leven hier in een land van vrijheid van meningsuiting en als dat zijn mening is en jij bent het er niet mee eens luister het dan gewoon niet naar die muziek !

edit : mijn 100ste post !
User edit by MaxvEck on 13-02-2006 @ 09:02:03 (8%)
dion    posted on 13-02-2006 11:01
ik vind het nergens op slaan dat iemand z'on naam heeft verzonnen
Ferry    posted on 13-02-2006 12:07
Het is i.i.g. een "HOT' item, en een uitzichtloze discussie, maar google levert soms wel wat op.... Volgens mij is het in Nederland nog niet zo heel erg als bijv in Duitsland en Oostenrijk.. Maar ik vindt dat je mag maken wat je wil (vrijheid van meningsuiting) Ook als dat betekend dat je mensen kwetst... Maar laat deze mensen/racisten maar eens met een paar Joodse overlevenden praten die vastgezeten hebben in een concentratie kamp... dan piepen ze wel anders...

Het zelfde als die spotprenten, hier in de Telegraaf worden ook wel vaker bepaalde geloofsopvattingen op de fles genomen, ik geloof ook dat die spotprenten in die deense krant ook best de paus een paar keer voor paal gezet hebben, maar gaan alle christenen de straat opConfused Denk je niet dat er Imans in bijv Iran zijn die de westerse volkeren belachelijk maaktConfused Het is allemaal koffie dik kijken,

WANT WIJ MAKEN TOCH OOK MOPPEN OVER BELGEN EN ANDERSOM!!!

Jorrit    posted on 13-02-2006 12:13
Poster: MaxvEck
effe ontopic, Ik ben het allemaal met jullie eens maar vind best dat die beste man muziek mag maken, we leven hier in een land van vrijheid van meningsuiting en als dat zijn mening is en jij bent het er niet mee eens luister het dan gewoon niet naar die muziek !

edit : mijn 100ste post !

Maar valt dit nog onder vrijheid van meningsuiting? Als ik bijvoorbeeld Joods was geweest (je snapt de link wel), en familieleden verloren had in die oorlog, en iemand onder deze naam zou zien optreden... ik zou razend worden. Dit is naar mijn mening geen meningsuiting meer, maar gewoon willen schokkeren om (media) aandacht te krijgen.
MaxvEck    posted on 13-02-2006 12:51
Poster: Jorrit

Maar valt dit nog onder vrijheid van meningsuiting? Als ik bijvoorbeeld Joods was geweest (je snapt de link wel), en familieleden verloren had in die oorlog, en iemand onder deze naam zou zien optreden... ik zou razend worden. Dit is naar mijn mening geen meningsuiting meer, maar gewoon willen schokkeren om (media) aandacht te krijgen.

ik denk dat er ook wel joden zijn die dit zullen doen als "dj Adolf" populair wordt en ook dat hij niet heeft nagedacht over de consequenties, maar voor het zelfde geld is het gewoon iemand die bij limewire die naam er bij heeft gezet en het bestand geshared heeft terwijl de producent helemaal niet dj adolf heet.

User edit by MaxvEck on 13-02-2006 @ 12:51:37 (1%)
ccc    posted on 13-02-2006 13:30
Poster: ivan1991
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het persoonlijk echt schandalig. IK vind dat ze zulke rasictische teksten moeten verbieden...:S

Een aantal van die teksten staan ook in toespraken die als ik het goed heb in encylopedieen staan.

User edit by ccc on 13-02-2006 @ 13:31:38 (1%)
Jorrit    posted on 13-02-2006 13:49

WANT WIJ MAKEN TOCH OOK MOPPEN OVER BELGEN EN ANDERSOM!!!

Ik denk niet dat je een mop kunt vergelijken met het 'quoten' van een toespraak van hitler...
Ferry    posted on 13-02-2006 13:57
Poster: Jorrit

Ik denk niet dat je een mop kunt vergelijken met het 'quoten' van een toespraak van hitler...

dit ging ff off-topic over die deense krant en die spot prenten

Jorrit    posted on 13-02-2006 13:58
hehe, oops, foutje Winking my eye (net wakker:P)
ontopic maarweer....
Mod edit by Jorrit on 13-02-2006 13:59 (36%)
Maartenb    posted on 13-02-2006 16:26
Dit topic laat het eigenlijk wel zien. Zo'n persoon zoekt hopeloos naar aandacht en dat krijgt hij ook. Als websites en andere media er geen aandacht aan zouden besteden had die kerel zich niet zo geweldig gevonden. Waarschijnlijk zeggen een paar mensen doe normaal, en zou hij gestopt zijn. maar omdat het op allerlei fora besproken wordt, wordt hij populair en dat is weer een motivatie voor die "dj" adolf.. 

(je hebt natuurlijk een paar van die uitzonderingen die zo'n dj adolf helemaal geweldig vinden, maarja die mensen zijn nou niet bepaald de slimste of machtigsteWinking my eye gewoon vergeten deze lui.)

Pas als hij mensen bijvoorbeeld persoonlijk gaat bedreigen of iemand echt iets aandoet vind ik dat je zo iemand op mag pakken en lekker een tijdje niet in onze maatschappij moet toelaten..

Blast    posted on 13-02-2006 16:39
Gelukkig zijn er net als ik veel mensen het eens dat dit niet kan.

Uiteraad mag iedereen zijn/haar muziek maken en/of mening uiten, maar je mag niet discrimineren volgens de wet, dus dat spreekt elkaar tegen. Ohja wat die Adolf knakker maakt, VIND IK GEEN MUZIEK MEER.

Volgens mij weet die gozer niet eens wat er in de WO2 is gebeurd.

Die Adolf gozer UIT alles op een zeer extremistische manier, en dat kan gewoon niet.

Misschien dat het idd bij het opvoeden van de kinderen ligt. Of die ouders doen geen flikker aan dat kind, of die ouders zijn zelf ook zo, of die kinderen zijn zo geworden.

neutje    posted on 13-02-2006 17:22
ik vind het best logisch dat hij dat liedje gemaakt heeft.

want al luister je het originele rapnummer dan rappen ze daar steeds over kankerlonsdaledragers en blabla.

dus aan de ene kant ken ik het wle begrijpen dat hij dat liedje heeft gemaakt.

ik vind wel dat hij een beetje te ver gaat.

neutje    posted on 13-02-2006 17:27
ik hoop niet dat jullie denken dat ik racistisch ben.

maar ik kan het met wel voorstellen waarom hij dat liedje gemaakt heeft

Greupie    posted on 13-02-2006 17:53
Muziek maken is leuk maar er zijn grenzen.
Als je gaat rappen over lonsdale mensen bijvoorbeeld dan kan je ook weer een nummer terug verwachten van de andere kant en zo blijf je bezig.

Maar wie is nou de schuldige?

Niet iedere medelander of lonsdale is een slecht persoon.

Als het racistsch word dan kan je het toch eigenlijk geen muziek meer noemen. 

Muziek is er om op te dansen, loungen, genieten, making love.

neutje    posted on 13-02-2006 18:16
ik vind het eigenlijk best raar dat jullie allemaal alleen op die dolf schelden.

het lijkt mij ook een eikel daar niet van

maar over die rappers die dat lied over lonsdale gemaakt hebben wordt niks gezegd en die zijn toch ook racistisch bezig ?

Blast    posted on 13-02-2006 18:33
ik heb nog nooit rappers gehoord over lonsdale, ik hoor rappers meer iets zeggen van: motherfucker, en fuck your mother in the ass, en dat soort taal.
MaxvEck    posted on 13-02-2006 20:03
maar rappers hebben toploze wijven met de korste rokjes in hun clip waardoor de nederlandse meisjes jeugd vanaf een jaar of 12 ook in een kort rokje en een hoog topjes loopt

ccc    posted on 13-02-2006 20:07
ik denk dat jullie eeerst eens moeten weten over welke dj jullie praten en welke nummers van hem zijn en dan pas reageren.

Ik heb eens gegoogled en kwam deze site tegen.

Beneden aan de pagina heb ik een aantal nummers gevonden van hem.

hier o.a. een

Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

132 Users online: 56 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 4.130
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.969.157

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use