Tube geluid digitaal recreeren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 04-06-2010 22:09
Ik draai nu al enige tijd met Traktor Scratch Pro, maar mis toch wel een beetje het warme geluid dat ik met vinyl had. Daarom vroeg ik me af, kent iemand een programma/vst of iets van ableton effecten dat mij zou kunnen toelaten om het geluid wat warmer te maken, als of het door een lampenversterker ging of iets in die aard. Is dit digitaal na te bootsen? Ik draai bijna alleen lossless bestanden aan 87kHz en heb nog meer dan genoeg CPU kracht over...

What do you think about Tube geluid digitaal recreeren ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 04-06-2010 23:40
Buizen saturatie is niet na te bootsen met software, wellicht dat je met ee UAD kaart en wat software ver komt, maar dan kun je beter een analoge channelstrip met buizen kopen.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Camino    posted on 05-06-2010 00:13
Iets als een ART Tube PAC dan?

bambamstudio    posted on 05-06-2010 08:20
Voor echt goed geluid zal je iets dieper in je buidel moten tasten
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
MaD    posted on 05-06-2010 09:54
Voxengo Tubeamp ? Is natuurlijk niet 100%, maar helpt je misscihen wat verder als dat je nu ben qua sound..
noadja.com /// aboveall.nl
Camino    posted on 05-06-2010 13:12
Poster: bambamstudio
Voor echt goed geluid zal je iets dieper in je buidel moten tasten

Heb je een aanrader voor me?

MaD: Heb jij deze plugin? heb je misschien wat WAV samples voor me met/zonder de plugin zodat ik zou kunnen vergelijken? alvast bedankt :D
Stagiar    posted on 05-06-2010 13:20
Ik denk, dat als een buizengeluid na te bootsen was. Dat allang gedaan was en het dus ook betaalbaar was geworden.
Camino    posted on 05-06-2010 13:22
Heb deze ook gezien van voxengo, de lampthruster... Helaas is hij nog niet voor mac beschikbaar zo te zien...
Rusafli    posted on 05-06-2010 14:53
Ik denk ook dat je naar andere oplossingen moet zoeken dan een buizen versterker. Deze zijn vrij kostbaar. Zeker als je ook nog veel vermogen nodig hebt. Ik spreek uit ervaring want ik ben zelf in het bezit van een buizenversterker en ook buizen freak. (bouwen en verbouwen)
Maar mocht je ?toch met buizen verder willen , laat het me maar weten.?
Qua kwaliteit van het geluid is er voor mij niets beters dan buizen. Maar dat is en blijft natuurlijk mijn mening.
Mixt-Ape    posted on 05-06-2010 15:10
Of je gooit Traktor buiten, koopt vinyl, koopt een deftige mixer en dan goeie versterker en boxen eraan?
User edit by Mixt-Ape on 05-06-2010 @ 15:10:45 (14%)
Camino    posted on 05-06-2010 15:25
Ik heb hier nog duizenden maar dan ook echt duizenden platen en heb jaren met vinyl gedraaid, dus het is daarom dat ik de warmte mis... Weer puur op vinyl overschakelen zie ik niet zitten vanwege 1. het kostenplaatje en 2. het gebrek aan looping, sampling, en creatieve mogelijkheden. Ik heb geen tube versterker nodig, en nu dat ik er aan denk zal iets hardwarematig lastig worden tenzij het 4 kanalen in paralel kan behandelen (ik kan immers moeilijk even op locatie de master output uit de mixer trekken om er even een tube compressor aan te koppelen...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

397 Users online: 323 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 147.432
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.666.347