Is internet vriendschap echt of niet? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 04-06-2010 16:19
Rare vraag misschien hoor, maar ik vind persoonlijk dat internet mensen aan het veranderen is. Mensen lijken nog wel steeds meer egotrippers te worden als ooit tevoren, via het internet.
Akkoord, er zijn gelukkig uitzonderingen, en nog wel redelik wat uitzonderingen ook, maar toch?

Hoe bedoel ik dit? Misschien het beste met een praktijkvoorbeeld:

Zoals jullie inmiddels weten run ik een station op internet wat redelijk aan populariteit aan het winnen is. Met dat gaat uiteraard samen dat steeds meer mensen weten dat als zij iets willen, dat zij mij moeten hebben.
Dus, ik krijg per week redelijk wat verzoeken binnen om op TFM Radio te mogen komen draaien, alles prima, koek en ei.

Nu zijn we (als voorbeeld) een jaar verder, en de deejay die een jaar geleden met veel complimenten en slijmen bij ons wilde komen draaien wil er mee stoppen op TFM Radio. Hij heeft een beter station, geen tijd / zin meer, het bevalt hem niet, begint een andere studie of baan,?wat de reden ook is.

Ik heb gemerkt, dat veel van die mensen gewoon stoppen met draaien, stoppen met afspraken nakomen, en wat mij nog het meeste tegen de borst stuit, ze beantwoorden geen enkele mail meer?
Ik krijg o[peens geen sets meer binnen, dus ik kruip logischer wijs in de mail om te vragen wat er loos is?
Compleet negeren van je berichten, vragen, mails, na een jaar intensief samen werken?
Hoeveel moeite is het om gewoon even te zeggen, het was leuk, maar ik vind het mooi geweest?

Ik merk dus, waarschijnlijk omdat ik even meer contacten heb als gemiddeld, dat dit steeds vaker begint voor te komen. Dat kan ook makkelijk, het internet is lekker anoniem?en mensen zitten vaak ver weg.
Ik HAAT dit dus tot op het bot.

Ik vind het zo erg getuigen van geen smaak, geen opvoeding, respectloos gedrag?en ondankbaarheid.
Maar in het 'normale' leven zouden mensen dit volgens mij nooit doen, maar in de anonimiteit van internet beginnen steeds meer mensen dit normaal te vinden lijkt wel?

Een soort van vriendschap, ik spreek deze mensen heel regelmatig, ook op een?wat persoonlijker vlak, stellen dus op zich weinig voor? Het is volgens mij, zeker in de muziek, allemaal spel en show, om je eigen ding voor elkaar te krijgen?

Wat moet je hier nu mee?
Moet je hier nu in meegaan, moet je het?accepteren, is het een nieuwe tendens,?of is het inderdaad zoals ik het zie, respectloos en een getuige van een beroerde opvoeding?
Met andere woorden, moet jij je hier druk om maken, of go with the flow en denken: Het is de nieuwe manier van omgang met elkaar?
Ik vind dan wel, sorry voor diegene die ik voor het hoofd stoot, dat de manier van omgang met elkaar met een bloedgang achteruit aan het rennen is!!??

En ben ik nu de enige die zich hier mateloos aan stoort en ergert, en zich er vreselijk boos om maakt, zo zeer zelfs dat ik voornemens ben om dit een regel op TFM Radio te maken.
Iets als:
Het tot 3 maal negeren van emails vanuit het station, binnen een periode van 2 weken betekend automatische het einde van je programma vanwege een schending van normaal en acceptabel gedrag?
Of ga ik daar tever in?

What do you think about Is internet vriendschap echt of niet? ??

Vote :   

FML    posted on 04-06-2010 16:50
Niet vervelend bedoeld maar je zou een goede planning kunnen maken, duidelijke afspraken maken.
en van deze ervaring leer je dus weer.

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
ElVrieso    posted on 04-06-2010 17:01
In erg veel punten heb je gelijk.
Wat er niet helemaal mee te maken heeft maar wat wel ter sprake kwam in je 'internet socialiteit - review' is 'Egotripperij'

Dit merk ik echt heel veel vooral in de muziek. Jaloezie is iets dat dan ook heel veel voor komt, ik zie het bij mijn vader (zanger) met de mensen wie hij samenwerkt etc. Maar ook bij mijzelf. Mensen die ik probeer te helpen of iets blijven jaloers. En niet eens omdat ik het zo goed heb, want dat heb ik ook helemaal niet. Maar ik heb gewoon geluk gehad met een aantal dingen. Dat is dus het gene dat ik 'tot op het bot' haat, jaloezie.

Leuk dat een onderwerp als dit eens voorkomt op deze forums.
Bruno de Vries - @djelvrieso
mrmagix    posted on 04-06-2010 17:02
@ Luni-B:?Hij zegt duidelijk dat afspraken worden genegeert. Wat zijn die dan waard voor op te stellen?

@ ArCee: Ik vind het niet overdreven zo'n regel op te stellen, maar een termijn van 2 weken lijkt me kort... Of je zou natuurlijk de afspraak hebben om de 2 dagen een nieuwe set te verkrijgen!

Vriendschappen op internet zijn inderdaad rare dingen. Het lijkt al even simpel te zijn als een computer: I= vriendschap; 0= dumpen. Maar daar speelt in mijn ogen de leeftijdscategorie ook wel een rol!

Facebook, netlog, twitter... mensen trekken de lijn van deze communitysite's door naar het 'echte' leven of naar het meer zakelijk leven. Ze zullen denken, het is toch ook maar met een muis en een toetsenbord uiteindelijk?

Ach ja, ik begrijp je ArCee en ben het volledig met je eens
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 04-06-2010 @ 17:02:53 (3%)
FML    posted on 04-06-2010 17:10
Poster: mrmagix
@ Luni-B:?Hij zegt duidelijk dat afspraken worden genegeert. Wat zijn die dan waard voor op te stellen?

schijnbaar niet duidelijk genoeg wij hebben content posters van over de hele wereld en het is nu is een keer in orde , duidelijke afspraken en geen half om half afspraken.

bijv hier is niet gepraat over wat als je de afspraak niet na komt , dus een onduidelijke afspraak.

ik spreek uit ervaring , goed bij je eigen na gaan ofdat je duidelijk genoeg bent geweest. en of de vergoedingen rendable zijn.
Snoey    posted on 04-06-2010 17:38
Waarom geen borgsom van 100 euro per show? Iedereen die netjes zijn afspraken na komt en op een redelijke manier jou station verlaat, krijgt zijn borg terug. Mensen die er opeens mij stoppen en het station aan hun lot overlaten, krijgen hun borg niet terug.?

www.soundcloud.com/ten-hooven
TH3llC    posted on 04-06-2010 17:48
100 euro borg? ik denk niet dat er dan nog veel mensen komen opdagen..(online dan wel)
Rusafli    posted on 04-06-2010 19:25
Arcee, Ik ben het helemaal met je eens.

Voor mij stellen internet vriendschappen niets voor. Ik wil mensen zien en in de ogen kunnen kijken. Dan weet ik pas wat ik aan ze heb. Veel mensen hebben vaak een enorm grote mond en durven alles te zeggen op het internet maar in real life is dat vaak heel anders.
Persoonlijk vind ik je termijn van twee weken echt veel te lang.
De meeste mensen die bij je draaien zullen vast wat jonger zijn dan wij en dus regelmatig op het internet zitten. Gewoon binnen twee dagen reageren. Vraag de mensen om hun naw gegevens en telefoonnummer.?

Er leven helaas veel vreemde vogels in ons landje en op het internet.

ArCee    posted on 04-06-2010 20:01
Poster: Luni-B
Niet vervelend bedoeld maar je zou een goede planning kunnen maken, duidelijke afspraken maken.
en van deze ervaring leer je dus weer.

Luni, de afspraken zijn waterdicht mijn inziens.
Deze zijn (soort van) contractueel vast gelegt. Mensen moeten eerst voor een akkoord tekenen alvorens wij een poging doen om ze te kunnen inplannen.
1: Uploading 48 uur voor broadcast.
2: Bij niet kunnen uploaden van je set, een waarscghuwing sturen naar het station, ook 48 uur voor broadcast.
3: Bij 3 x niet uploaden zonder waarschuwing, volgt uitsluiting van je draaiende show.
Deze zou erbij kunnen:
4: Bij het negeren van emails vanuit het station over je radio show, zoals uitgezonden door totaalFM volgt na de 3e genegeerde email uitsluiting op het station.

Dit is trouwens maar een klein deel van de afspraken.
Dus daar kan het niet aan liggen.
Het is in mijn ogen puur een gedragskwestie. Iets wat ik dus niet WIL tollereren.
ElVrieso    posted on 04-06-2010 20:37
Poster: Rusafli

Er leven helaas veel vreemde vogels in ons landje en op het internet.

Bruno de Vries - @djelvrieso
Ilja    posted on 04-06-2010 20:50
@ArCee

Helaas man, dit is nu het realiteit, de jongeren van huidige generatie worden niet meer door hun ouders opgevoed ( die werken immers van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat omdat het leven anders niet te betalen zal zijn ), meesten gaan denken dat maken van vrienden in een ?paar klikken op hyves of facebook kan, en op hetzelfde manier kun je ze weer lozen als je ze niet meer moet. ?

Ik heb zelf op mijn facebook in totaal 6 contacten staan, waarom zo weinig ? ?Omdat ik pas ene persoon inzet, waneer ik het persoon daadwerkelijk heb ontmoet.
Nvie    posted on 04-06-2010 21:42
Ik herken het probleem wel een beetje. Heel veel mensen beseffen niet dat vrijwillig niet hetzelfde is als vrijblijvend.?

Ik neem aan dat je ook telefoonnummers van mensen verzameld? In dat geval zou je ze telefonisch kunnen benaderen. Doordat je persoonlijk(er) contact met mensen opneemt werp je sowiesow al een soort drempelwaarde op waardoor je de rotte eieren er uit filtert.

Waarom plan je DJ's trouwens niet voor bepaalde termijnen in? Ik kan me voorstellen dat als je per kwartaal een planning maakt, en daarna met de DJ's opnieuw naar de situatie kijkt, je voor zowel jezelf als de DJ een mogelijkheid cre?ert de samenwerking voort te zetten of be?indigen.
FML    posted on 04-06-2010 22:37
Poster: ArCee

Luni, de afspraken zijn waterdicht mijn inziens.
Deze zijn (soort van) contractueel vast gelegt. Mensen moeten eerst voor een akkoord tekenen alvorens wij een poging doen om ze te kunnen inplannen.
1: Uploading 48 uur voor broadcast.
2: Bij niet kunnen uploaden van je set, een waarscghuwing sturen naar het station, ook 48 uur voor broadcast.

Dit is trouwens maar een klein deel van de afspraken.
Dus daar kan het niet aan liggen.
Het is in mijn ogen puur een gedragskwestie. Iets wat ik dus niet WIL tollereren.

Dit lijkt me dus niet echt waterdicht.

Soort van contract? soort van contact ken ik niet. is het een contract ja of nee?
Je gooit de bal bij de personen in kwestie , maar JIJ ja jij bent de gene die content op zen site moet hebben. JIJ bent de gene die moet zorgen dat ze blijven. vaak reageren ze niet omdat ze het niet meer willen ( dus ze hebben het niet meer naar hun zin als ze niet reageren )

Ik snap je concept je kan geen peper dure dj's in huren dus zeg je van ik geef Jong tallent een kans. ( die het vaak alleen voor promotie doen ) maar als het uit eindelijk niks meer opleverd waarom zou hij dat nog doen dan?

Internet vrienden is een groot woord , je kan het beter benoemen het zijn internet relaties.
Vrienden is bij mij iets anders. maar goed je moet maar zien wat je mee neemt van me advies je mag me altijd pm'm

@nve , vrijwillig zegt het al , hij doet het uit eigen wil niet omdat hij het dus moet, mischien moeten jullie goed beseffen dat het geen werknemers zijn. En daar kan je het niet mee eens zijn maar zo is het wel vandaag de dag.

Voor jou 10 andere dj's voor hem 10 andere stations.
User edit by FML on 04-06-2010 @ 22:41:14 (21%)
Winston    posted on 04-06-2010 23:29
Vindt ik wel erg hoor. Zeker als je zeker weet dat je geen irritant persoon bent die de mensen voor het hoofd stoot. Ik zou het niet accepteren en echt niet 2 weken wachten. Internet is echt anoniem en voor iets serieus als radio zou ik toch naar mogelijkheden zoeken om een meer waterdichte contractvorm te krijgen.
Tic Toc
Helixon    posted on 05-06-2010 00:05
Misschien moet je eerst een kennismakings gesprek maken voordat je iemand aan je radio station toe laat...
Bootstrap    posted on 05-06-2010 00:33
Ik denk dat het, los van deze discussie, erg goed is om aan de DJ's te laten zien wat ze met hun show bereiken. Dingen die op dit moment bij me opkomen zijn:

- Mogelijkheid voor DJ's om statistieken in te zien van hun show (aantal luisteraars etc)
- Mogelijkheid voor luisteraars om comments te geven (wel lastig om handig te doen)
- Wellicht DJ's iets geven om voor te strijden, zoals beste nieuwkomer ofzo (questionable)
- Wellicht om de zoveel tijd albums uitbrengen met de lekkerste mixjes
- TotaalFM party's organiseren (is al gebeurd dacht ik, maar misschien iets vaker)

Een plek waar je makkelijk zulke feesten zou kunnen houden is bijvoorbeeld de Ekko in Utrecht, ze staan daar erg open voor inbreng van buitenaf. Goed geluid, mooie lichten en een leuk podium zijn aanwezig.

Ik denk dat dit soort toevoegingen aan de werkwijze van TotaalFM de DJ's heel erg motiveerd om de beste mixjes te laten horen aan hun publiek.

Ik hoop dat je hier iets mee kan Rene Happy, laughing Verder vind ik het nog steeds erg tof om bij jullie te mogen draaien Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Tekhead    posted on 05-06-2010 00:49
Poster: Snoey
Waarom geen borgsom van 100 euro per show? Iedereen die netjes zijn afspraken na komt en op een redelijke manier jou station verlaat, krijgt zijn borg terug. Mensen die er opeens mij stoppen en het station aan hun lot overlaten, krijgen hun borg niet terug.?

Snoey makker, jij bent echt wel een rare kronkel soms, met die ideeen van jou, origineel z ? Zeker weten, maar goede ? Zeer twijfelachtig soms. Stel dat ze daar een gewoopnte van maken, wat ga je dan bereiken ? Dat wij weldra eerst een borg moeten betalen aan Discotheek eigenaars en booking kantoren, voor het geval we ons kat sturen, en stel dat die eigenaar plots zegt, ik vond je ondermaats, ik betaal je niet, meer nog,?ik geef je borg zelfs niet terug. Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sebasz    posted on 05-06-2010 01:18
Via de mail bouw je toch geen contact op. Sowieso op internet niet echt, maar als je uren lang met een persoon elke dag kan lullen over vanalles en nogwat, en het is lache, ja dan zou dat wel een vriendschap zijn denk ik een beetje.

Sowieso als je zoiets doet altijd eens met die personen in reallife afspreken, dat maakt het allemaal veel 'echter' en je krijgt beter contact met die 'vriend'.
Tekhead    posted on 05-06-2010 01:37
Poster: Sebasz
Via de mail bouw je toch geen contact op. Sowieso op internet niet echt, maar als je uren lang met een persoon elke dag kan lullen over vanalles en nogwat, en het is lache, ja dan zou dat wel een vriendschap zijn denk ik een beetje.

Sowieso als je zoiets doet altijd eens met die personen in reallife afspreken, dat maakt het allemaal veel 'echter' en je krijgt beter contact met die 'vriend'.

een cybervriend(in) he Sebasz.
Ik heb per toeval al 2x persoonlijk kennis gemaakt met een djr member en dat is me 2x zeer welgevallen.
ArCee    posted on 05-06-2010 11:38
Ik heb ook zeer goede (zelfs buitenlandse) vrienden gekregen door t internet.
Nu naam ik mijn eigen station als voorbeeld, maar zelfs mijn vrouw maakte het al eens mee dat dit zelfde gedrag werd toegepast, halverwege een sollicitatie? Neem mij niet kwalijk, maar ik vind dat op zijn minst zorgelijk te noemen, als bedrijven zich er ook al schuldig aan gaan maken?

In het geval van het station, het zijn zowel zeer bekende alsmede relatief onbekende deejays / personen die zich hier schuldig aan maken en ook uit diverse landen, dus het lijkt structureel te gebeuren.

Erg zorgwekkend vind ik dat..............................
User edit by ArCee on 05-06-2010 @ 11:40:13 (72%)
Bootstrap    posted on 05-06-2010 12:29
Wat vind je van mijn voorstellen Rene?
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Sebasz    posted on 05-06-2010 13:05
Poster: Tekhead

een cybervriend(in) he Sebasz.
Ik heb per toeval al 2x persoonlijk kennis gemaakt met een djr member en dat is me 2x zeer welgevallen.

Da's positief toch Cool Dus mooi meegenomen?Smile
ArCee    posted on 05-06-2010 15:29
Poster: Bootstrap
Ik denk dat het, los van deze discussie, erg goed is om aan de DJ's te laten zien wat ze met hun show bereiken. Dingen die op dit moment bij me opkomen zijn:

- Mogelijkheid voor DJ's om statistieken in te zien van hun show (aantal luisteraars etc)
- Mogelijkheid voor luisteraars om comments te geven (wel lastig om handig te doen)
- Wellicht DJ's iets geven om voor te strijden, zoals beste nieuwkomer ofzo (questionable)
- Wellicht om de zoveel tijd albums uitbrengen met de lekkerste mixjes
- TotaalFM party's organiseren (is al gebeurd dacht ik, maar misschien iets vaker)

Een plek waar je makkelijk zulke feesten zou kunnen houden is bijvoorbeeld de Ekko in Utrecht, ze staan daar erg open voor inbreng van buitenaf. Goed geluid, mooie lichten en een leuk podium zijn aanwezig.

Ik denk dat dit soort toevoegingen aan de werkwijze van TotaalFM de DJ's heel erg motiveerd om de beste mixjes te laten horen aan hun publiek.

Ik hoop dat je hier iets mee kan Rene Happy, laughing Verder vind ik het nog steeds erg tof om bij jullie te mogen draaien Cool

Op zich allemaal mooie voorstellen, ware het niet dat ik TFM slechts als voorbeeld gebruikte.
Ik vind het een algemene tendens (worden) op internet.
Daarom heb ik o.a. mijnHyves er al uit geknikkert en overweeg hetzelfde met MySpace te gaan doen. Facebook twijfel ik aan om persoonlijke redenen, maar ik zei al even eerder, zelfs bedrijven maken zich er al schuldig aan.
dacuba    posted on 06-06-2010 01:34
Achja Arcee.. weeral een topic waarin het over je TFM moet gaan, en weeral zeuren en de populist uithangen en telkens maar weer willen generalizeren.

Ja, de jeugd is naar de klote. Winking my eye

/topic
Tekhead    posted on 06-06-2010 04:04
Poster: dacuba

Ja, de jeugd is naar de klote. Winking my eye

/topic

de hele jeugd niet, want er zijn er gelukkig nog die uit het juiste hout zijn gesneden, maar er zijn er veel meer die de verkeerde mentaliteit hebben, en jammer genoeg komen die nagenoeg volledig uit dezelfde bevolkingsgroep en volledig uit de grootsteden. Ik begrijp de heersers van het land dat zij dit allemaal maar laten begaan, ik vrees voor de toekomst van Europa, niet als E.G. zelf, maar de lidstaten individueel hun welvaart, omdat iedere generatie zijn duit in het zakje moet doen, maar de huidige generatie van 12 tem 18 jarige, dat is wetenschappelijk onderbouwd bewezen, een verloren generatie, niet alleen in de benelux, maar vrijwel alle lidstaten met dezelfde lakse houding hebben een verloren allochtone generatie rondlopen wat ik?noem de pamper generatie, waarom ? Omdat ze altijd maar bepamperd worden, er worden?hen alleen rechten, maar geen plichten?uitgelegd ??Geen eisen of voorwaarden voorgelegd. Zware criminele feiten worden?licht of zelfs niet bestraft, Politiemensen die in hinderlagen worden gelokt en zwaar ineengeslagen, Politiebureel dat met molotovcocktails in de as wordt gelegd, raid?op politiekantoren met zware bouwmaterialen, bedreigen van politie en justitie,? ganse wijken die ze zich toeeigenen en NO GO zones van maken enz.... ?die zwaarwichtige feiten worden dan door De burgemeester ervan, afgedaan als een futiliteit, als een jeugdzonde !!!!

Maar wat?er al lang zat aan te komen gebeurd dan ook, een regelrechte excecutie van een Rechter en zijn griffier op het einde van een zitting in de rechtbank zelf. Deze persoon, een erkend politiek vluchteling, had een negatief vonnis aangehoord en hij was het daar niet mee eens en lost het dan maar zo op. Wat moet er nog meer gebeuren voordat er enkel hoogwaardigheidbekleders nu eindelijk eens gaan ingrijpen. De mensheid is met een sneltempo onze aarde en de mensheid volledig naar de knoppen aan't helpen. Proficiat?
Twizz    posted on 06-06-2010 13:20
Poster: Tekhead

.....t?

Die opmerking van dacuba was ironisch bedoelt Cool

124 Users online: 15 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 33.813
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.842.272