probleem afmixen ableton
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JustDuno    posted on 04-06-2010 13:10
Ghhrr ik kom er volledig gek van.
Heb daarjuist mijn nummer willen afmixen: zet alle faders van mijn tracks op het goede volume. Daarna sla ik op en start ableton terug op. alle faders staan weer terug hetzelfde als ervoor Cool Toen zag ik dat mijn automations nog aanstonden, dus dacht ik dat het daar aan lag. Heb alle automations verwijderd, mix weer al mijn tracks af, sla op en start ableton terug op. WEER HETZELFDE!

Aan wat kan dat nu liggen? Ik weet echt ni wat ik misdoe hoor.

What do you think about probleem afmixen ableton ??

Vote :   

FML    posted on 04-06-2010 15:45
Probeer is met je compressor je volume te regelen
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
main    posted on 04-06-2010 15:50
heb je de * ahum* legale * ahum* versie?
JustDuno    posted on 04-06-2010 16:03
nee niet meer, had vroeger legale versie maar heb dan pc geformateerd en de CD is spoorloos verdwenen Cool. Heb alle kamers in mijn huis al overhoop gehaald. Ik werk nu met ableton 7
main    posted on 04-06-2010 17:02
dan ligt t misschien aan je versie... want de normale legale doet dit niet.
Down_Town    posted on 05-06-2010 09:31
Als jij Ableton legaal hebt aangeschaft dan hebben ze daar jou gegevens opgeslagen. Als jij dan je code kwijt bent dan zou ik eens contact met ze opnemen.
Melle    posted on 11-06-2010 13:14
Poster: main
dan ligt t misschien aan je versie... want de normale legale doet dit niet.

Dat lijkt mij niet het probleem gozer.
Gery    posted on 11-06-2010 13:31
al dan niet legaal ligt niet het probleem indeed

zeker dat er toch niet nog ergens autonomations op het volume spoor staan?
DJ - Producer
JustDuno    posted on 11-06-2010 16:37
Ja alle automations heb ik verwijderd. Maar heb gemerkt dat dit enkel met channels is waar er automations hebben opgestaan. Als ik mijn volgende nummer maak zal ik de automations op de mute zetten en niet op de volume faders. Dit maar voor de zekerheid :D

@ Down-town: had nog nooit zover gedacht Cool heb juist een mail gestuurd!
Gery    posted on 11-06-2010 20:02
hm, in welke view mode werk je? ik werk altijd in arrange view, en pas de volumes eigenlijk altijd met de autonomations aan, ook al is het een hele lijn op en naar beneden schuiven ipv met de knooppunten, nog nooit last mee gehad. ?Als je de volume slider verschuift wordt de lijn bruin, want dit zou geen effect mogen hebben op het volume... miss daar eens naar kijken.
DJ - Producer
Stefjuuh    posted on 12-06-2010 01:15
Als je ergens een automation op hebt staan, en je gaat aan de desbetreffende knop draaien zet hij de automation automatisch uit. Waarschijnlijk staat er bij jou nog 1 punt op, en daarom zet hij hem telkens terug. Als je aan de fader draait wordt de automation donker, en bovenin wordt er een knop roze, dit betekend dat je (deels) in de live mode werkt.
Ik zou je volumes gewoon in automation aanpassen, waarschijnlijk is het dan opgelost..Winking my eye
Stagiar    posted on 12-06-2010 11:43
Poster: Stefjuuh
Als je ergens een automation op hebt staan, en je gaat aan de desbetreffende knop draaien zet hij de automation automatisch uit. Waarschijnlijk staat er bij jou nog 1 punt op, en daarom zet hij hem telkens terug. Als je aan de fader draait wordt de automation donker, en bovenin wordt er een knop roze, dit betekend dat je (deels) in de live mode werkt.
Ik zou je volumes gewoon in automation aanpassen, waarschijnlijk is het dan opgelost..Winking my eye

Je kunt in arrangeview gewoon het volume aanpassen dmv een automation toevoegen per kanaal. Ik denk inderdaad dat het rode knopje bovenaan nog aanstaat. Zet die even uit, dan speelt ie alleen de data af die in je arrangement view staan. Dan moet het werken.

This is an old Topic

No new postings for 5.558 days.
 Post CommentThat would be 185.3 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

231 Users online: 172 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 2.164
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.709