voordelen pianolessen producen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JustDuno    posted on 02-06-2010 08:33
Zou piano een meerwaarde kunnen geven om te producen omdat je zo meer muzikaal inzicht krijgt? Heb de indruk dat mensen die ik ken die vroeger pianolessen hebben gevolgd zeer snel vorderingen maken met producen. Of is dit toevallig? Als dit werkelijk een meerwaarde zou kunnen geven zou ik misschien overwegen om piano te leren spelen, heb altijd al een interesse gehad in dit instrument.

What do you think about voordelen pianolessen producen ??

Vote :   

Esmee    posted on 02-06-2010 08:39
Ik speel nu een aantal jaar piano, en ik denk, dat het je wel degelijk helpt, maar dat je het niet per s? nodig hebt. Het is wel leuk dat je wat akkoorden weet en wat waar bij past enzo. Toonladders, toonsoorten, in wat voor sleutel iets gespeeld wordt. Maar zo goed kan ik niet produceren :P dus daarvoor moet je bij anderen zijn.
bambamstudio    posted on 02-06-2010 09:34
Het voordeel is dat je gemakkelijker dingen kunt inspelen, je meer gevoel krijgt en je toch wat opsteekt van noten, akkoorden etc. Ga eens op proefles, hoeft niet perse piano te zijn, keyboard les kan ook. Je hoeft ook niet liedjes te kunnen spelen die de leeraar wil, vraag hem dat je je instrument wilt leren beheersen, wat van muziekleer wilt weten, als je eenmaal je instrument beheerst dan kun je ieder liedje spelen!

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
JustDuno    posted on 02-06-2010 09:58
Heb juist eens informatie gezocht op internet over deze lessen, maar ziet er echt zo schoolachtig uit, daar heb ik dus echt geen zin in. Zou ik dit misschien kunnen leren door een tutorial boek of dvd te kopen, of is dat geen goed idee?

Heb wel de indruk dat ik door te oefenen sneller de juiste noten vind wanneer ik iets in mijn hoofd heb. Hoor ook al veel beter wat er klinkt en wat niet.
mrmagix    posted on 02-06-2010 10:05