voordelen pianolessen producen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JustDuno    posted on 02-06-2010 08:33
Zou piano een meerwaarde kunnen geven om te producen omdat je zo meer muzikaal inzicht krijgt? Heb de indruk dat mensen die ik ken die vroeger pianolessen hebben gevolgd zeer snel vorderingen maken met producen. Of is dit toevallig? Als dit werkelijk een meerwaarde zou kunnen geven zou ik misschien overwegen om piano te leren spelen, heb altijd al een interesse gehad in dit instrument.

What do you think about voordelen pianolessen producen ??

Vote :   

Esmee    posted on 02-06-2010 08:39
Ik speel nu een aantal jaar piano, en ik denk, dat het je wel degelijk helpt, maar dat je het niet per s? nodig hebt. Het is wel leuk dat je wat akkoorden weet en wat waar bij past enzo. Toonladders, toonsoorten, in wat voor sleutel iets gespeeld wordt. Maar zo goed kan ik niet produceren :P dus daarvoor moet je bij anderen zijn.
bambamstudio    posted on 02-06-2010 09:34
Het voordeel is dat je gemakkelijker dingen kunt inspelen, je meer gevoel krijgt en je toch wat opsteekt van noten, akkoorden etc. Ga eens op proefles, hoeft niet perse piano te zijn, keyboard les kan ook. Je hoeft ook niet liedjes te kunnen spelen die de leeraar wil, vraag hem dat je je instrument wilt leren beheersen, wat van muziekleer wilt weten, als je eenmaal je instrument beheerst dan kun je ieder liedje spelen!

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
JustDuno    posted on 02-06-2010 09:58
Heb juist eens informatie gezocht op internet over deze lessen, maar ziet er echt zo schoolachtig uit, daar heb ik dus echt geen zin in. Zou ik dit misschien kunnen leren door een tutorial boek of dvd te kopen, of is dat geen goed idee?

Heb wel de indruk dat ik door te oefenen sneller de juiste noten vind wanneer ik iets in mijn hoofd heb. Hoor ook al veel beter wat er klinkt en wat niet.
mrmagix    posted on 02-06-2010 10:05
Heb je een mac? Zoja, kijk eens op garageband?Cool
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
JustDuno    posted on 02-06-2010 10:27
nee, werk met windows. Waarom zou garageband handig zijn?
mrmagix    posted on 02-06-2010 10:49
Dat is een heel programma, standaard ge?nstalleerd op Mac, dat vol zit met tutorials voor zowat elk instrument. Je kan ze daar ook zelf in uploaden als je instrument er niet bij zit.
Ook is er volgens mij de mogelijkheid een keyboard aan je mac aan te sluiten zodat je op een volledig bord kan oefenen! Zie hier: garageband
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
JustDuno    posted on 02-06-2010 10:52
Ziet er zeer handig uit, en zeker voor wat ik wil bereiken! jammer dat het alleen op mac is :/ waarschijnlijk zullen er ergens wel nog zo'n dingen te vinden zijn.
bambamstudio    posted on 02-06-2010 11:00
je leert met garageband NIET een instrument bespelen.....dat leer je enkel door een goede begeleiding en veel (soms saaie) oefeningen te doen.
JustDuno    posted on 02-06-2010 11:10
Moet eigenlijk niet vlot een heel muziekstuk kunnen spelen. wil gewoon de melodie die ik in mijn hoofd heb direct juist op de piano inspelen. De melodieen in de muziek die ik maak (minimal techhouse) hoeven meestal niet zo moeilijk te zijn. het moet gewoon goed klinken. al speel ik noot per noot in met ??n hand. Ben het gewoon beu om zo lang naar de juiste noten te zoeken. Tegen dat ik ze vind ben ik mijn melodie al terug vergeten of maak ik er iets anders van...

Ik wil mijn vooral concentreren op het producen van nummers, als ik bv piano zou leren spelen zou dit veel tijd in beslag nemen. Die tijd zou ik liever gebruiken om te producen als je begrijpt wat ik bedoel.
bambamstudio    posted on 02-06-2010 11:17
Daarom zeg ik: zoek een leraar die je techniek en kennis bij kan brengen
Pedroz    posted on 02-06-2010 13:26
Ik denk dat het je muzikaal niveau zeker naar boven zal halen. Maar om er nou zoveel tijd in te gaan steken eer het zal lonen, denk ik dat je het beter laat voor wat het is.... Je kan die tijd en dat geld gebruiken om te gaan investeren in het producen zelf, specifiek!

Ik zelf heb 8 jaar slagwerk gespeeld (en nu af en toe nog). Dit helpt me heel veel bij het DJ'en.
Lead    posted on 02-06-2010 18:51
Als je een instrument kunt bespelen produceer je veel gemakkelijker. Juist om je gedachten in noten om te kunnen zetten helpt het als je een isntrument beheerst. Dit lijkt misschien in het begin tijd te kosten, maar zal het later zeker terug betalen.

Niet als je een keer een nummer voor de lol maakt, maar als je er verder mee wilt komen is het haast essentieel om in ieder geval de toesten van een keyboard te kunnen bespelen.

Poster: Dj_wouter
Ik zelf heb 8 jaar slagwerk gespeeld (en nu af en toe nog). Dit helpt me heel veel bij het DJ'en.

Dat bedoel ik, je had DJ-en minder snel geleerd als je niet die achter grond had. Zelfde met toetsen kunnen (be)spelen.
Let the BASS be louder
Melle    posted on 03-06-2010 11:27
Je moet het wel willen hoor. Ik zelf vond piano les zo erg dat ik er binnen een jaar weer vanaf was. Ik heb zelf een programma met veel muziek theorie en ik leer daardoor nieuwe akkoorden. Maar iedereen zijn eigen ding, het zal voor de 1 meer doen dan voor de ander als je het mij vraagt.
Dolivieira    posted on 03-06-2010 14:18
Nah Lead heeft het antwoord al gegeven. Altijd makkelijk dat je muziek les en muziek instumenten kan spelen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RAS    posted on 03-06-2010 14:50
De theorie van piano spelen is zeer nuttig als je wilt producen. Alles gaat net wat sneller en makkelijker en zelfs voor het draaien kun je er wat van opsteken. Welke nummers passen bij elkaar op basis van toonhoogte, en wat voor effect heeft de overgang naar een andere toonhoogte, en waarom dat dan zo is. etc.

40 gratis pianolessen: http://www.youtube.com/watch?v=vphWgqbF-AM
Zeer uitgebreid. Je leert bijna geen liedjes spelen, maar wel alle theorie. Ik ben er zelf ook mee bezig op mijn keyboard.
User edit by RAS on 03-06-2010 @ 14:50:29 (1%)
BennoRevelli    posted on 03-06-2010 20:37
Poster: RAS
De theorie van piano spelen is zeer nuttig als je wilt producen. Alles gaat net wat sneller en makkelijker en zelfs voor het draaien kun je er wat van opsteken. Welke nummers passen bij elkaar op basis van toonhoogte, en wat voor effect heeft de overgang naar een andere toonhoogte, en waarom dat dan zo is. etc.

40 gratis pianolessen: http://www.youtube.com/watch?v=vphWgqbF-AM
Zeer uitgebreid. Je leert bijna geen liedjes spelen, maar wel alle theorie. Ik ben er zelf ook mee bezig op mijn keyboard.

Goed idee van die youtube lessen, ik ben ook al een tijdje bezig met synthesizers en keyboards (piano's)
erg leuk!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Snoey    posted on 03-06-2010 21:08
Enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je je oren traint.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Yvaroz    posted on 04-06-2010 07:25
ik heb 2jaar piano gespeeld maar 2 jaar later ben ik het weer een beetje vergeten,
de dingen als akkoorden enzo ken ik allemaal nog wel maar ik moet al die liedjes weer even kennen

weet hier iemand hoe ik notenlijsten van liedjes kan downloaden/uitprinten?(het liefst gratis)

alvast bedanktHappy, laughing
Nothing is Impossible
User edit by Yvaroz on 04-06-2010 @ 07:25:47 (7%)
JustDuno    posted on 04-06-2010 11:02
Zal eens beginnen met die lessen op youtube en zien wat het geeft. Ik wil evolueren in mijn producen en geen pianist worden Cool. Zo'n lessen kosten al direct een som geld en je moet er je tijd voor vrijmaken
AdenFarleigh    posted on 09-06-2010 01:20
Poster: JustDuno
Zal eens beginnen met die lessen op youtube en zien wat het geeft. Ik wil evolueren in mijn producen en geen pianist worden Cool. Zo'n lessen kosten al direct een som geld en je moet er je tijd voor vrijmaken

Sluit ik me even bij aan, ga die lessen ook eens bekijken. Had zelf ook het idee om daar weer eens wat tijd in te steken. Paar jaar terug op de middelbare school kregen we wel keyboardles, maar dat ben ik ondertussen wel weer vergeten. Nummertjes produceren trekt me ergens wel..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
TH3llC    posted on 09-06-2010 11:36
heb op mn eigen gitaar leren spele, na 2jaar kon ik bij wijze van spreken alles spelen als ik er genoeg op oefende
toen na die 2 jaar ben ik bij een kennis die 30 jaar gitaar speelde lessen gaan volgen, en ik moet zeggen lessen zijn altijd beter veel details enzo kan je niet zelf leren (en nee ook niet met youtube filmpjes)
misschien dat je iemand kent om onofficieel prive lessen te geven, officieel moet je eerst noteleer gaan volgen als ik me niet vergis, noteleer kan wel gemakkelijk zijn, maar het is gewoon zo SAAI,

This is an old Topic

No new postings for 5.561 days.
 Post CommentThat would be 185.4 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

242 Users online: 182 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 2.432
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.977