CDJ-800 leest mijn cd's niet meer (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fabiank    posted on 30-05-2010 13:14
Hee jongens,

Gister moest ik draaien op een feest. Echter hield halverwege het feest ??n van m'n cdj 800 mk1's ermee op. Wanneer ik een cd er stop, moet hij eerst zo'n minuut lang laden, waarna hij hem weer uitspuugt.
flink balen dus! mijn vraag of iemand weet wat hier aan de hand is, waar ik hem kan laten repareren (in de buurt van Utrecht) en hoeveel me dat ongeveer gaat kosten.
Alvast bedankt!

Fabonatics
Mod edit by Lead on 13-06-2010 12:01 (2%)

What do you think about CDJ-800 leest mijn cd's niet meer ??

Vote :   

Ilja    posted on 30-05-2010 13:18
Ik denk dat je laser op is, ?een nieuwe kan voor 30 dollar makkelijk op ebay gekocht worden, je moet hem daarna zelf inzetten ( je hoeft gelukkig niet je hele CDJ 800 open te halen, je kan makkelijk bij vanaf de onderkant ), en volgens mij moet er 1 draadje gesoldeerd worden.
User edit by Ilja on 30-05-2010 @ 13:19:35 (55%)
Flaged
Dolivieira    posted on 30-05-2010 13:22
Kan ook de hele laser unit zijn. Maar zoals Ilja al zei. Pioneer repareert die MK1s niet meer. Maar onderdelen zijn bij eBay te bestelen. Enigste je moet?handig zijn. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 30-05-2010 @ 13:24:00 (1%)
Grudgie    posted on 30-05-2010 13:29
Je kan toch ook nog altijd bij een elektronica shop kunnen gaan? Die moeten dat denk ik toch ook wel kunnen.
Anders ben je best wel dik de sjaak als je niet handig bent.
fabiank    posted on 30-05-2010 13:38
tnks allemaal! snelle reacties hier op DJR! top!! ik denk dat ik de raad van Grudgie op ga volgen, het zekere voor het onzekere. weet iemand mss nog een goeie zaak in/ rondom Utrecht?
Fabonatics
Ridalio    posted on 30-05-2010 13:59
Zou je me kunnen vertellen hoe je dit allemaal hebt gedaan als het is gelukt?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn cdj 800 MK1, alleen dan doet ie het soms wel en soms niet.
Mixt-Ape    posted on 30-05-2010 14:23
De post is van 20 minuten geleden, ben er vrij zeker van dat hij nog niet gefikst is...
Lead    posted on 30-05-2010 14:24
Poster: Ilja
Ik denk dat je laser op is, ?een nieuwe kan voor 30 dollar makkelijk op ebay gekocht worden, je moet hem daarna zelf inzetten ( je hoeft gelukkig niet je hele CDJ 800 open te halen, je kan makkelijk bij vanaf de onderkant ), en volgens mij moet er 1 draadje gesoldeerd worden.

Hou eens op met je adviezen als deze NIET kloppen.
Je gaat mensen toch niet aanraden om iets zelf te repareren als hij aangeeft op zoek te zijn naar een service bedrijf ? Deze vraag stelt hij niet zomaar, als hij op zoek is naar een onderdeel om zelf dingen op te lossen.

PIONEER REPAREERT ALLE PRODUCTEN NOG STEEDS, ookal is het model niet meer nieuw leverbaar. Conform europese wetgeving zijn ze tot 5 jaar na beeindiging van een toestel verplicht de onderdelen te kunnen leveren !

@ Fabiank : Ga naar de Pioneer dealer bij je in de buurt, die kunnen je verder helpen (Spot & Speaker in Utrecht zou ik aanraden, hebben eigen TD in huis)
Let the BASS be louder
Mixt-Ape    posted on 30-05-2010 14:32
Ik dacht al, kan toch bijna niet dat Pio ze zelf niet meer repareert...?
fabiank    posted on 30-05-2010 14:35
Tnks Lead!!Cool
al komt mijn cdj wel uit september 2004. ik ga het gewoon proberen

@Ridalio, ik hou je op de hoogte!
Fabonatics
Dolivieira    posted on 30-05-2010 18:21
Poster: Lead

Hou eens op met je adviezen als deze NIET kloppen.
Je gaat mensen toch niet aanraden om iets zelf te repareren als hij aangeeft op zoek te zijn naar een service bedrijf ? Deze vraag stelt hij niet zomaar, als hij op zoek is naar een onderdeel om zelf dingen op te lossen.

PIONEER REPAREERT ALLE PRODUCTEN NOG STEEDS, ookal is het model niet meer nieuw leverbaar. Conform europese wetgeving zijn ze tot 5 jaar na beeindiging van een toestel verplicht de onderdelen te kunnen leveren !

@ Fabiank : Ga naar de Pioneer dealer bij je in de buurt, die kunnen je verder helpen (Spot & Speaker in Utrecht zou ik aanraden, hebben eigen TD in huis)

Een maat van mij had een CDJ800MK1 die stuk is gegaan. En die werd niet gerepareerd. Ik wil je niet tegen spreken maar geloof die maat van me ook. Misschien dan maar die dealer eens op zijn vinfers tikken dan.
fabiank    posted on 31-05-2010 15:57
Heb net met Spot&Speaker Utrecht gebeld.
Ik kan morgen langs komen met mn cdj'tje
zij sturen hem dan op naar Pioneer. Daar wordt eerst gekeken wat er precies aan het handje is.
Hierna sturen ze mij een prijsoplage, hoeveel de reparatie gaat kosten. als ik hiermee akkoord ga, staatie binnen?10 werkdagen weer in mijn kamer te knallen!
Fabonatics
Stagiar    posted on 31-05-2010 18:47
Poster: djdolivieira

Een maat van mij had een CDJ800MK1 die stuk is gegaan. En die werd niet gerepareerd. Ik wil je niet tegen spreken maar geloof die maat van me ook. Misschien dan maar die dealer eens op zijn vinfers tikken dan.

Ik denk dat dat inderdaad een gevalletje dealer op de vingers tikken is..
Boyd    posted on 31-05-2010 19:40
Probeer hem eens 'warm' te laten worden, door hem een half uurtje aan te zetten zonder cd. Of druk tijdens het laden de aan/uit knop zo snel in, dat hij opnieuw aangaat zonder dat het display uit is geweest.
fabiank    posted on 11-06-2010 09:39
@boyd, warmworden had geen zin
ik heb hem naar Feedback in Utrecht gebracht.
Die hebben meteen met 'Pioneer' gebeld.
daar zeiden ze dat het me rond de 150/250 gaat kostenCool
best wel expensive dus,?mja, aan een 600 euro kostend apparaat die het niet doet heb je ook niks.
dus hij is nou opgestuurd, en in 2 weken heb ik hem weer
Fabonatics
Dolivieira    posted on 11-06-2010 09:52
Lazer en of loopwerk is dat dan. Meeatal kan je weer een aantal jaar vooruit.
Bvanleeuwen    posted on 11-06-2010 11:00
Wat een prijzen Cool
BennoRevelli    posted on 11-06-2010 11:06
Poster: Bvanleeuwen
Wat een prijzen Cool

Erg duur grapje inderdaad.. maar voor dat geld heb je ook weer geen nieuwe of tweedehands speler..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Dolivieira    posted on 11-06-2010 11:09
CD unit is nu eenmaal prijzig.?Hij moet ook afgestelt worden dus er zitten ook arbeidsloon bij.
ArCee    posted on 11-06-2010 11:30
Poster: fabiank
Hee jongens,

Gister moest ik draaien op een feest. Echter hield halverwege het feest ??n van m'n cdj 800 mk1's ermee op. Wanneer ik een cd er stop, moet hij eerst zo'n minuut lang laden, waarna hij hem weer uitspuugt.
flink balen dus! mijn vraag of iemand weet wat hier aan de hand is, waar ik hem kan laten repareren (in de buurt van Utrecht) en hoeveel me dat ongeveer gaat kosten.
Alvast bedankt!

Mijn cdj ligt momenteel bij de dokter op de onderzooekstafel om ongeveer hetzelfde probleem, ware het dat mijne de cd's nog wel las, alleen had hij 20 seconden nodig om draaiklaar te raken.
Bij mij moet de laser vervangen worden, maar dat schijnt, als ik mijn mannetje moet geloven, niet alleen een losse laser te zijn, maar er zit etevens iets van het loopwerk aan vast, wat het wel wat prijzig maakt, over de 100 euro aan onderdelen?
Aan de andere kant, mijne heeft het al 8 jaar vol gehouden, en als hij voor 150 euro weer 8 jaar staat te spelen, daar heb je geen nieuwe cdj voor, toch?

Ik weet at het een hoop centjes zijn, maar als je cdj's even oud zijn, zou ik de andere ook preventief laten vervangen? Ik doe het tenminste wel. Als de 1 dit probleem heeft komt de 2e er misschien straks ook aan, en zul je zien dat dit weer op een moment gebeurd dat je het absoluut niet kunt gebruiken. Ik heb dus meteen 2 units laten bestellen en zodra deze binnen zijn gaat cdj 2 ook meteen de pijnbank op.
Veel geld, maar nogmaals, je hebt er geen nieuwe voor, en het risico van een ophoudende cdj word een stuk kleiner zo......vind ik? ?
User edit by ArCee on 11-06-2010 @ 11:32:54 (53%)
Dolivieira    posted on 11-06-2010 20:59
Poster: ArCee

Mijn cdj ligt momenteel bij de dokter op de onderzooekstafel om ongeveer hetzelfde probleem, ware het dat mijne de cd's nog wel las, alleen had hij 20 seconden nodig om draaiklaar te raken.
Bij mij moet de laser vervangen worden, maar dat schijnt, als ik mijn mannetje moet geloven, niet alleen een losse laser te zijn, maar er zit etevens iets van het loopwerk aan vast, wat het wel wat prijzig maakt, over de 100 euro aan onderdelen?
Aan de andere kant, mijne heeft het al 8 jaar vol gehouden, en als hij voor 150 euro weer 8 jaar staat te spelen, daar heb je geen nieuwe cdj voor, toch?

Ik weet at het een hoop centjes zijn, maar als je cdj's even oud zijn, zou ik de andere ook preventief laten vervangen? Ik doe het tenminste wel. Als de 1 dit probleem heeft komt de 2e er misschien straks ook aan, en zul je zien dat dit weer op een moment gebeurd dat je het absoluut niet kunt gebruiken. Ik heb dus meteen 2 units laten bestellen en zodra deze binnen zijn gaat cdj 2 ook meteen de pijnbank op.
Veel geld, maar nogmaals, je hebt er geen nieuwe voor, en het risico van een ophoudende cdj word een stuk kleiner zo......vind ik? ?

Ik zou alleen die Laser Unirt die nog goed is insealen en bewaaren. Heb je gelijk een reserve liggen,
Mixt-Ape    posted on 11-06-2010 21:30
Ja zou ik ook doen. Heb jij trouwens je naam veranderd?
ArCee    posted on 12-06-2010 10:37
Wat heb je aan een laser van (in mijn geval) 7 jaar oud, die het niet meer doet? Juist de laser is het probleem??
Ilja    posted on 12-06-2010 10:50
een splinternieuw laser kun je voor 30 dollar kopen ( voor MK1 ) dus volgens mij is hij jou aan het oplichten.?

Alsje
ArCee    posted on 12-06-2010 12:55
Brute uitspraken Ilja. Ik was ook ff aan pm-en met Lead e die gaf mij dit door:

Pioneer levert een complete assy, immers als de laser gesleten is, zal de spindle motor net zoveel te leiden hebben gehad. OM te voorkomen dat er nu een laser wordt vervangen en over een tijdje alleen de spindle motor wordt uit voorzorg het hele element vervangen. Los is de pickup ook niet leverbaar.

Dit is door Pioneers onderzoek de beste oplossing gebleken.

Ilja    posted on 12-06-2010 14:00
in mijn link: ?de complete unit, ( laser en wat je noemde ), dus je bent nog steeds flink in het ootje genomen.

36 Users online: 17 Guests (19 Unknown)
Pages generated today : 5.559
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.212.311