traktor 4decks + ableton
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JustDuno    posted on 30-05-2010 11:42
Het is momenteel gelukt om traktor te syncen met ableton op 2 pc's. Ik had juist een vraag ivm het geluid. Ik heb momenteel een 4 kanaalsmixer waarvan alle4 de kanalen worden gebruikt door traktor. Ik had gedacht om 1 deck minder te gebruiken bij traktor. Zo kan ik het geluid van mijn 2e laptop (ableton) door het 4e kanaal van mijn mixer laten komen(met een 2e audio interface voor ableton). Maar dan heb ik wel maar 3 kanalen meer voor traktor.

Is er een manier om het geluid van ableton te horen zonder een kanaal te gebruiken van mijn mixer? Denk dat dit mogelijk is want heb al zien dat er mensen zijn die 4 decks van traktor combineren met ableton op hun xone 4d (en die heeft ook maar 4 kanalen).

What do you think about traktor 4decks + ableton ??

Vote :   

TH3llC    posted on 30-05-2010 11:52
mhh.. misschien met mic? heb zelf geen idee of dit een mogelijkheid is maar is misschien het proberen waard
Camino    posted on 30-05-2010 11:58
Gewoon ipv traktor te mappen naar je mixer, map je 4 decks door naar ableton, en ableton dan naar je mixer. Zo kan je dus ook je ableton effecten gebruiken voor je traktor....
Bootstrap    posted on 30-05-2010 12:48
Poster: TH3llC
mhh.. misschien met mic? heb zelf geen idee of dit een mogelijkheid is maar is misschien het proberen waard

Dan heb je mono geluid.. Ik ben ook wel benieuwd of het kan, ik heb zelf namelijk een Xone:4D en ik moet vaak een kanaal opofferen als ik samen met Steven draai. Ik ga nog eens goed kijken naar alle aanwezige poorten op de Xone CoolMisschien als FX return?
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
JustDuno    posted on 30-05-2010 13:12
Poster: Camino
Gewoon ipv traktor te mappen naar je mixer, map je 4 decks door naar ableton, en ableton dan naar je mixer. Zo kan je dus ook je ableton effecten gebruiken voor je traktor....

Zou je dit eens nader kunnen uitleggen, begrijp er geen snars van CoolLijkt mij wel heel interessant aangezien je dan effecten van ableton kan gebruiken in traktor. (zalige reverb in ableton) Kan je dan ook nog steeds de effecten uit traktor gebruiken? Mijn traktor setup = 2 draaitafels (A en B) en kontrol x1 (C en D), weet niet of dit bruikbare informatie is maar zet het er alvast bij.
Camino    posted on 30-05-2010 14:06
Ik ga er van uit dat je 2 geluidskaarten hebt, een voor elke laptop? Je verbindt de outs van je traktor laptop's geluidskaart aan op de ins van je ableton geluidskaart. In je session view maak je dan 4 audio tracks aan, een voor elke deck van traktor. klik rechts onder in ableton op de 'i-o' knop om je ins en outs per track te tonen, en stel de audio from in op de corresponderende inputs waar het geluid van het traktor kanaal binnen komt, en de audio to naar de gewenste outputs op je ableton geluidkaart die je dan aan je mixer verbindt. Link ableton (slave) aan traktor via midi klok, vergeet niet te compenseren voor de latentie, en je effecten en clips zijn gelinkt aan de BPM van Traktor.

Dus samengevat:

Traktor geluidskaart: audio in van timecode, audio uit naar geluidskaart ableton, MIDI uit naar Ableton geluidskaart
Ableton geluidskaart: audio in van traktor geluidkaart, audio uit naar mixer, MIDI van Traktor geluidskaart.?

Hoe bevalt de x1 trouwens?
JustDuno    posted on 30-05-2010 16:44
Dus dit wil zeggen dat ik nog een audio 8 moet kopen om aan mijn ableton laptop te hangen? aangezien dit de enigste geluidskaart is met 4 stereo in's en 4 stereo outs? de geluidskaart die aan mijn ableton laptop hangt is een audio 2, dus lang niet genoeg inputs en outputs. zou het eventueel mogelijk zijn om het omgekeerd te doen? ableton naar traktor doorverbinden (heb aangezien nog 2 stereo inputs over op mijn audio 8) pff tword mij allemaal wat te ingewikkeld Cool

de kontrol x1 bevalt me zeer goed, pakt niet veel plaats in en past mooi tussen mijn mixer en draaitafel. ik gebruik hem vooral voor loops tussen mijn mix te smijten en om de effecten in traktor te gebruiken. vroeger moest ik dit doen met een uc 33e en dat was soms wat omslachtig.
User edit by JustDuno on 30-05-2010 @ 16:54:18 (7%)
Camino    posted on 30-05-2010 19:54
het is denk ik wel mogelijk om ableton door traktor te mappen, maar dit resulteert niet echt in veel bijkomende functionaliteit.. in dat geval kan je beter gewoon een kabeltje kopen en beide kaarten gelijk aan je mixer aansluiten, het is wel niet bevorderlijk voor de geluidskwaliteit om de 2 tegelijk op hetzelfde kanaal te gebruiken. Hoe wil je ze dan syncen zonder midi? mijn advies is om gewoon nog een audio8 aan te schaffen... als je al in 2 laptops, voor 1000 euro aan software en dan nog eens in een mixer hebt geinvesteerd is de prijs van een audio8 het wel waard om het maximale uit je set te halen. Zo kan je bijvoorbeeld ook ableton gebruiken om on the fly loops van traktor op te nemen en deze dan te combineren met je eigen clips, alle effecten van ableton gebruiken, etc. etc...
JustDuno    posted on 30-05-2010 21:09
Phoe het is al welletjes geweest de laatste maanden, heb al bijna al mijn geld uitgegeven (ben nog student)Cool zal het wel ff doen door ableton op het vierde kanaal aan te sluiten. maar na de toekomst toe ben ik zeker van plan om dat uit te proberen. Wat ik ook kan doen is mijn maat overhalen een audio 8 te kopen. Want als je 4 decks en ableton combineert kan je toch wel 2 handen extra gebruiken

Wat ik ook kan doen is het geluid van ableton niet meer door de mixer laten komen maar direct op mijn boxen aansluiten samen met de output van mijn mixer. Zo verlies ik geen kanalen. Maar dit lijkt goed op wat jij hierboven aanhaalde.

Toch bedankt voor je informatie!

Camino    posted on 30-05-2010 21:29
?

This is an old Topic

No new postings for 5.462 days.
 Post CommentThat would be 182.1 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

104 Users online: 24 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 3.178
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.739.693