Poster: Sandr
Mensen, heeft er hier iemand verstand van fietsen? En dan in het bijzonder mountainbiken? Om m'n conditie ook in de zomer op pijl te houden ga ik een mountainbike kopen. Iedereen heeft een andere mening en kijk op verschillende soorten fietsen etc.
Iemand hier die er verstand van heeft?
Ja wel een beetje. Wat verwacht je van een fiets, moet je perse en merk hebben waar eventueel andere mensen ook op rijden, en wat wil je uitgeven?
Als je gaat mountainbiken, hoef je geen kennis of sleutelervaring te hebben het is alleen heel erg handig. ?
Die Giant boulder zou ik zoieso niet nemen. Tenminste een fiets met een fatsoenlijke voorvork en afmontage.
Ik wil niet teveel reclame maken voor merken die ik zelf verkoop, maar ik zou toch eens kijken bij
Bulls . Dat is een merk uit duitsland, wat word gefabriceerd in het verre oosten. De kwaliteit is echter gewoon goed.??
Er staat op redelijk veel producten shimano, maar shimano betekend niet meteen kwaliteit. Ik zou voor het mountainbike gebeuren toch minstens naar Shimano Deore of Deore SLX/XT kijken. Voorvorken staan genoeg reviews van op internet.
Nog een tip: Ga naar een plaatselijke fietsenmaker, die wat fietsen op voorraad heeft. Hij kan je waarschijnlijk het beste advies geven, en als er iets stuk is of er is onderhoud nodig dan heb je een betrouwbaar adres om naar toe te gaan. Kopen op internet scheelt misschien wat geld, maar ik denk dat dat niet opweegt tegen de voordelen die het heeft om gewoon in een winkel te kopen. Een fiets is een serviceproduct, wat dj-gear niet is. CDJ kapot? Dan word hij opgestuurd. Mountainbike heeft wat schade? Een fietsenmaker maakt hem voor je, als je het zelf niet zou kunnen.(Mischien iets te rooskleurig, maar bij een fietsenmaker moet je ook betalen wat gewoon logisch is.)