Even een heel ander onderwerp. Ik kwam deze quote van Dolivieira tegen met daarin het woord 'but.
Poster: Dolivieira
Windows Media player is en blijft een Bud programma als je er mee gaat branden.
Nu denkt iedereen hier vast: 'WTF betekent dat?' en dat is nou net de reden waarom ik het zo grappig?vond (ik vraag me ook af hoe Dolivieira hier bij komt). Het betekent iets in de zin van mongool of gestoorde (ookwel slecht) en wordt alleen gebruikt in de spreektaal in het noorden van het land. Vroeger stond er in Groningen namelijk een gesticht aan de 'Butjesstraat' en de mensen in dat gesticht werden dus 'butjes' genoemd.
Dit was dan weer?taalkundige geschiedenisles van vandaag!

@ Dolivieiria
Hoe kom je erbij? En btw, ik kwam op het internet ook een DJ genaamd De-Olivieiria tegen. Lijkt dat niet teveel op jouw naam??

Hmm, toch maar even mengen in de mp3 speler discussie... Ik heb zelf een iAudio, Cowon=iRiver=iAudio.
Jorrit
Heeft een Cowon ook toegang tot meer dan 200.000 apps? Kan je die Cowon ook syncroniseren met je agenda, contactboek en mail? Kan je met die Cowon net zo snel en intuitief surfen? Kan je met die Cowon tegen vrienden spelen over WiFi en Bluetooth? Kan die Cowon geniale spellen als Red Alert, Need for Speed, GTA ChinaTown wars of Flight control spelen? Kan je die Cowon gebruiken als remote voor je laptop? Kan je die Cowon gebruiken als trackpad voor je laptop? Heeft die Cowon een touchscreen van kwaliteit waar zelfs de grootste Apple-critici lof voor geven? Ga zo maar door..
Hoe noem je zo'n apparaat ook al weer?!?! Ohwja, dat was het, een mp3-speler. Wat doet een mp3-speler? Mp3's afspelen inderdaad. En laat dat nou net zijn waar de Cowon zo goed in is: mp3's afspelen met een zeer goede geluidskwaliteit en veel instelmogelijkheden op geluidsgebied.
Het enige goede aan de iPod Touch is de software. Dan hoor ik de fanboys roepen: 'Dus is het apparaat het allerbeste!' Nee, want voor mij zijn de specificaties belangrijker.
De software van mijn iAudio zuigt, maar ik heb wel een batterij die 60 (!) uur meegaat en een zeer goede geluidskwaliteit. Ik heb verhalen gelezen op internet dat mensen helemaal niets met die iAudio konden, puur omdat de UI zo slecht is. En dat klopt, hij is ook echt slecht, maar het maakt mij niet uit, want ik kan er wel goed mee omgaan.
Dat Cowon, iRiver en iAudio niet bekend zijn bij het grote publiek, is gewoon een marketing iets. Net als Pioneer en Denon: de producten zijn vergelijkbaar?maar?Pioneer heeft een veel groter marketingbudget en daardoor is het veel bekender bij het grote publiek (en met het grote publiek bedoel ik eigenlijk vooral de mensen die verder niets van DJ'en afweten).
Deze discussie is net als alle anderen (Pioneer vs Denon, iPhone vs Android): het gaat er vooral om wat je zelf het fijnst vind en dat is heel persoonlijk.