Poster: Dj_Fantasy
Tek, is het ook niet zo dat er bij de Walen meer flitspalen staan + controle's dan in Vlaanderen.
Rij nou zelf nooit richting Walonie, dus merk het niet zo..
Snap ook niet dat grote bedrijven interessen hebben in Walonie, want ze hebben toch enorm verouderde industrie. Net hetzelfde waarom Arcelor Mittal terug is gekomen naar Luik..
In Wallonie flitspalen ? Man toch, tot en met november 2009 stonden in HEEL Wallonie welgeteld 7 flitspalen, ja 7 maar en daar werkte er welgeteld 2 van !!!! Nu staan er al 13 in heel wallonie. En Controle ? Ja in de grote steden heb je eens een controle, en je moet al zwaar pech hebben om die tegen te komen. Ik weet dat er in Deurne waar ik woon (rand Antwerpen) meer flitspalen staan dan in heel Wallonie, waar zijn we in godsnaam mee bezig, en wat nog straffer is, 71% van de geinde boeten in Vlaanderen gaan naar Wallonie, via een of andere achterlijke wet die zegt dat er een verdeelsleutel bestaat die gebasseerd is op de hoeveelheid (in km's) autostrade er ligt in dat landsgedeelte, en daarom krijgen zij 73 % Waarom hun eigen bevolking dan pesten ?
Wat betreft die grote bedrijven heb ik enkele reply's geleden al verteld waarom. En hun verouderde industrie is grotendeels verdwanen hoor, die nieuwe bedrijven die zich in Wallonie vestigen beginnen gewoon van 0, nieuwe locatie, nieuwe gebouwen, nieuwe machine's.
Met Arcelor Mittal is een ander verhaal. Arcelor heeft de laatste restanten van de Waalse metaal industrie overgenomen en heeft de ovens gewoon laten verder werken, hebben er alleen 3 moeten stilleggen ivm de grote crisis, toen de vraag ineenklapte. Momenteel zijn er min.?2 maar denk zelfs alle 3 terug opgestart.