De Late Leeuw Deel 39 (10/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Xurion    posted on 30-05-2010 10:59

What do you think about De Late Leeuw Deel 39 ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 02-06-2010 21:08
Poster: Tekhead

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgie is Bulls een samenkoop project cooperatieve aankoop door fietsen kleinhandelaars, dus zoiets als een oem fiets maar wel altijd Bulls op.

Een fiets kopen op internet is niet zo slim, een goede fietshandelaar zal de maten van de koper meten om zo de juiste maat en juiste hoogte zadel en stuur af te stellen. Als je een goede MB met een goede shimano groep afgemonteerd wil, zoals idd de deore groep en dan nog een Rockshock instelbare voorvork zal je met 1000,00 eu niet naar specialized moeten stappen. Wat me verwonderd is dat hier nog niemand de Koga Miyata heeft vernoemd, Is m.i. een van de beste frame's op de markt, en met de hand gemaakt in.... Nederland. Echter betwijfel ik of je met? 1000,00 eu een? nieuwe Koga gaat kunnen kopen.

Inderdaad, maat v mij heeft een Koga. Best wel een leuke mountainbike! Zelf heb ik een Cannondale...
the-melody    posted on 02-06-2010 21:11
Poster: Mixt-Ape

Inderdaad, maat v mij heeft een Koga. Best wel een leuke mountainbike! Zelf heb ik een Cannondale...
 Flash team xx uitvoering?
Esmee    posted on 02-06-2010 21:12
Wat is leuker? Kassa of vakkenvullen? Ik wil vakantie werk namelijk gaan doen, en ik ben niet van plan langer dan 5 minuten te fietsen want ik blijf lui Cool Achter de kassa kun je zitten... vakkenvullen is gezelliger. Beiden albertheijns bijmij in de buurt werken een hoop vrienden van me.
dacuba    posted on 02-06-2010 21:14
Zakkenvullen is het leukste..
sher    posted on 02-06-2010 21:15
Geen ervaring mee... maar zou ik moeten kiezen dan zou het vakken vullen zijn..
hele dag op dezelfde plek zitten lijkt mij langer te duren dan beetje met collega's praten terwijl je vakken vult.. en het is tenminste nog een beetje afwisselend.. ene keer de beschuiten... andere keer het wc papier.. Winking my eye
Ilja    posted on 02-06-2010 21:17
Poster: dacuba
Zakkenvullen is het leukste..

Cool sterk. ? ??

@Esmee
Ik denk vakken vullen beter voor conditie is, hele dag achter de kassa, en je achterste zal flink groeien.?
Estacy    posted on 02-06-2010 21:21
Poster: the-melody
Flash team xx uitvoering?

die Flash is wel lief, met zn lefty vork. Maar wel een duur fietsje :p
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ThijsG    posted on 02-06-2010 21:28
Poster: sher
en het is tenminste nog een beetje afwisselend.. ene keer de beschuiten... andere keer het wc papier.. Winking my eye

Helaas moet ik je dan toch teleurstellen:p Je krijgt ?en (stukje van een) gang aangewezen die je bijna altijd moet doen:p Vraag me toch af hoe je zo'n hele dag dan vult btw.
Boyd    posted on 02-06-2010 21:28
Poster: Tekhead

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgie is Bulls een samenkoop project cooperatieve aankoop door fietsen kleinhandelaars, dus zoiets als een oem fiets maar wel altijd Bulls op.

Een fiets kopen op internet is niet zo slim, een goede fietshandelaar zal de maten van de koper meten om zo de juiste maat en juiste hoogte zadel en stuur af te stellen. Als je een goede MB met een goede shimano groep afgemonteerd wil, zoals idd de deore groep en dan nog een Rockshock instelbare voorvork zal je met 1000,00 eu niet naar specialized moeten stappen. Wat me verwonderd is dat hier nog niemand de Koga Miyata heeft vernoemd, Is m.i. een van de beste frame's op de markt, en met de hand gemaakt in.... Nederland. Echter betwijfel ik of je met? 1000,00 eu een? nieuwe Koga gaat kunnen kopen.

Bulls is in nederland hetzelfde als in Belgie, alleen niet zoals jij zegt.

Het klopt dat het 'merk' eigendom is van een inkooporganisatie van ZEG om wel precies te verstaan. Is meteen ook de grootste van Nederland/Belgie/Duitsland. Fietsen worden door hun ontworpen, en worden in een oosters land gefabriceerd. Wel met de duitse kwaliteit. Het zijn geen OEM fietsen. Dus geen standaard ontwerpen, met een andere stikkerset nagelang het merk.

Een Bulls word niet door een of andere taiwanese groothandel gebouwt, ze hebben zelfs hun eigen fabriek. Daardoor kunnen ze de prijs ook redelijk laag houden, invergelijking tot de fietsen die in europa worden geproduceert.

De afwerking, de exclusiviteit van een koga en een cannondale zijn inderdaat hoger dan een mountainbike van bulls. Zijn hele mooie fietsen, maar ik kan niet geloven dat je daar merkbaar beter op rijd.

Die bulls copperhead, die sander in zijn schema liet zien is echt een prima fiets. Een goede roxshock voorvork, met lockout remote OP het stuur. Een goede Shimano deore XT afmontage, zitten goede banden op van schwalbe. Verder is een mountainbike van een merk alleen een frame + montage. De meeste andere onderdelen worden door een andere fabrikant (roxshock, shimano etc) gefabriceerd.

Een Lefty als bv, voorvork is een idee van cannondale.

Voor 1000 euro, koop je geen koga en ook geen cannondale. Wel een bulls. Overgens produceert Bulls ook fietsen van ? 4000,-. Met XTR en Dura Ace afmontage.

Maar dat is niet echt redelijk om daar op te beginnen.

Volgensmij is het wel duidelijk zo?

mrmagix    posted on 02-06-2010 21:29
Poster: Esmee
Wat is leuker? Kassa of vakkenvullen? Ik wil vakantie werk namelijk gaan doen, en ik ben niet van plan langer dan 5 minuten te fietsen want ik blijf lui Cool Achter de kassa kun je zitten... vakkenvullen is gezelliger. Beiden albertheijns bijmij in de buurt werken een hoop vrienden van me.

Keuze:
Vakkenvuller is vermoeiend, moet je veel sleuren en trekken met zware dingens. Kan ook ??ntonig zijn natuurlijk en krijg je de lastige vragen: 'waar ligt dat mevrouw','wat is het beste?'
Kassa is niet vermoeiend, maar je krijgt alle soorten klanten aan je kassa, dus ook alle soorten problemen. En geld is nu eenmaal iets waar veel mensen problemen om maken. Je moet stressbestendig zijn en goed kunnen tellen en rekenen (moet vooruit gaan!) 't is wel meer gevarieert (in mijn ogen) dan vakkenvuller want je heb andere soorten problemen h?...

Toch, ik werk nu al 3 jaar in een zaak als jobstudent (weekend en vakanties), ik verkies vakkenvuller... Heb het intussen wel geschopt tot afdelingsverantwoordelijke, wat je bij een kassa niet hebt :D
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Mixt-Ape    posted on 02-06-2010 21:47
Poster: BoydGrift

Het klopt dat het 'merk' eigendom is van een inkooporganisatie van ZEG om wel precies te verstaan. Is meteen ook de grootste van Nederland/Belgie/Duitsland. Fietsen worden door hun ontworpen, en worden in een oosters land gefabriceerd. Wel met de duitse kwaliteit. Het zijn geen OEM fietsen. Dus geen standaard ontwerpen, met een andere stikkerset nagelang het merk.

Een Bulls word niet door een of andere taiwanese groothandel gebouwt, ze hebben zelfs hun eigen fabriek. Daardoor kunnen ze de prijs ook redelijk laag houden, invergelijking tot de fietsen die in europa worden geproduceert.

De afwerking, de exlusiefieteit van een koga en een cannondale zijn inderdaat hoger dan een mountainbike van bulls. Zijn hele mooie fietsen, maar ik kan niet geloven dat je daar merkbaar beter op rijd.

Die bulls copperhead, die sander in zijn schema liet zien is echt een prima fiets. Een goede roxshock voorvork, met lockout remote OP het stuur. Een goede Shimano deore XT afmontage, zitten goede banden op van schwalbe. Verder is een mountainbike van een merk alleen een frame + montage. De meeste andere onderdelen worden door een andere fabrikant (roxshock, shimano etc) gefabriceerd.

Voor 1000 euro, koop je geen koga en ook geen cannondale. Wel een bulls. Overgens produceert Bulls ook fietsen van ? 4000,-. Met XTR en Dura Ace afmontage.

Idd, ik ben zelf ook met iets goedkoper begonnen, en dan ge?pgradet (ja, zo spel je dat) naar een Cannondale. Ik zou 'm niet meer willen missen, hou van m'n lefty! :D
Boyd    posted on 02-06-2010 21:51
Maar als beginner fiets je door een lefty niet zoveel meer harder dan met een roxshock rebaCool En een lefty kan ook kapot, dan nog niet over de kosten gesproken om hem te laten maken.
JollyJunkie    posted on 02-06-2010 21:57
Exclusiviteit, ipv exclusiefieteit ?Winking my eye
Sorry voor deze betweter-opmerking, maar deze fout vond ik wel heel erg Cool
Boyd    posted on 02-06-2010 22:00
Huh? Cool
JollyJunkie    posted on 02-06-2010 22:04
Quote van Mixt-Ape?Cool
Tekhead    posted on 02-06-2010 22:08

De afwerking, de exlusiefieteit van een koga en een cannondale zijn inderdaat hoger dan een mountainbike van bulls. Zijn hele mooie fietsen, maar ik kan niet geloven dat je daar merkbaar beter op rijd.

Neen,Ik heb ook niet gezegd dat het aankoop is van verschillende merken die er hun eigen stickers op kleven zoals met oem merken, maar dat je aangesloten moet zijn als kleinhandelaar bij een bepaalde organisatie (de naam schiet me niet zo meteen te binnen) om Bulls te kunnen verkopen, je zou het enigzins kunnen vergelijken met een vorm van koppel-aankoop.

Kan zijn dat ZEG de grootste in Duitsland en mss ook van Nederland is, maar van Belgie zeker niet, dat weet ik wel zeker. De oosterse (MB-Race-Tekking) fietsen zijn in Belgie nooit populair geweest.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 02-06-2010 @ 22:20:32 (1%)
Boyd    posted on 02-06-2010 22:36
Maar je scheept hem wel een beetje af als goedkoop en slecht in jou post. Maar om cannondale of koga te mogen verkopen, moet je ook dealer zijnCool Zijn ook grotere fietsenzaken die daar bij aangesloten zijn, en ja je moet als fietsenzaak daarbij aangesloten zijn. Daarmee dring je de directe internetverkoop ook terug.

Koppelverkoop is het niet, dat is als een verzekering die je verplicht moet nemen bij bijv, een hypotheek.

Wat betreft belgie zit ik er idd naast, mijn excuses. Maar percentueel gezien: alle ZEG fietszaken benelux/alle fietsenzaken*100 dat je toch het hoogste uitkomt.

Wat is jouw affiniteit met fietsen tekhead?
MaximDJ    posted on 02-06-2010 23:00
Poster: Snoey
Heel naar Nicola, maar iig doe je je mond open! Big ups!

En anders komen we met heel DJR die 50 wel even in elkaar raggen Cool Nee grapje?
Maar wel vervelend allemaal
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tekhead    posted on 02-06-2010 23:00
Maar je scheept hem wel een beetje af als goedkoop en slecht in jou post. Maar om cannondale of koga te mogen verkopen, moet je ook dealer zijnCool Zijn ook grotere fietsenzaken die daar bij aangesloten zijn, en ja je moet als fietsenzaak daarbij aangesloten zijn. Daarmee dring je de directe internetverkoop ook terug.

Koppelverkoop is het niet, dat is als een verzekering die je verplicht moet nemen bij bijv, een hypotheek.

Wat betreft belgie zit ik er idd naast, mijn excuses. Maar percentueel gezien: alle ZEG fietszaken benelux/alle fietsenzaken*100 dat je toch het hoogste uitkomt.

Wat is jouw affiniteit met fietsen tekhead?

Correctie Boyd, schreef koppelaankoop, niet koppelverkoop, want dat is sinds heel kort nog maar in Belgie voor bepaalde?goederen?toegelaten maar niet voor alles. Dat hun strategie van lid van organisatie moet zijn om te kunnen verkopen?om zo?indirecte internetverkoop tegen te gaan vind ik wat te kort door de bocht, je moet al goed achterlijk zijn om een fiets van dergelijke prijscategorie via internet te kopen !

Heb ook niet gezegd dat ze slecht zijn, mss kwam het wel zo over maar was de bedoeling niet, sorry, en goedkoop zijn ze zeker niet, toch niet als je de manier van zakendoen?zoals volume-inkoop van onderdelen, en het land van produktie en montage hun goedkope werkingskosten bekijkt. Er zijn idd wel nog verschillen met enkele andere grote Europese en Amerikaanse merken behalve het lage loonland van produktie.??

Mijn affiniteit met de fiets is louter interesse in wielersport, passief meestal, heb te weinig tijd om er veel actief mee bezig te zijn. En natuurlijk als Belg, het land van de wielersport heb je altijd een beetje affiniteit met dergelijke fietsen. Ik wil niet pochen, maar heb een zeer uitgebreide algemene kennis en interesse, en wil daarvan altijd prima van op de hoogte zijn. Mij maken ze niet snel wat verhaaltjes wijs, en kan je koopjes of kortingen makkelijker afdwingen.Cool
Boyd    posted on 02-06-2010 23:16
Zou je mij mischien een defenitie van koppelaankoop kunnen geven? Ik kan er niet zo achter komen wat je er mee? bedoelt.

Over dat 'gezamelijk' inkopen, ik bedoel niet alleen om de internetverkoop terug te dringen. Dat is een van de voorbeelden. Er zijn natuurlijk nog veel meer voordelen, om gezamelijk en groot in te kopen. Maar dat kun je zelf ook bedenken.

Maar om een beginner meteen een canondale, koga, trek, batavus etc te adviseren. Voor de doorsnee mountainbiker, is een fiets van kwaliteit ala Bulls, Cube etc goed genoeg. De afmontage, en de montage en het rijklaarzetten maakt een fiets veel meer dan alleen het merk.?

Ik denk dat je het wel met me eens bent, dat om meteen hobbymatig een cannondale van ? 3000+ aan te schaffen, mischien iets te veel van het goede is?

Altijd leuk als mensen zich interesseren natuurlijk!

Maar ik denk dat dit ook een beetje afwijkt van de vraag die Sander gesteld heeft.
Tekhead    posted on 02-06-2010 23:35
definietie is zowart hetzelfde als koppelverkoop maar dan in de aankoopvorm, dus bvb, je moet lid zijn van een bepaalde organisatie anders kan je ze niet aankopen en verder verkopen.

Inderdaad, sommige beginners denken hoe duurder de fiets, hoe sneller ik fiets, kul natuurlijk, want trappen moet je nog altijd zelf doen. Maar ben wel van mening dat je fiets van degelijke kwaliteit moet zijn, niet gelijk die China prullen, want op een slechte fiets ga je ook een verkeerde houding aannemen met vele lichamelijke klachten tot gevolg. Heeel belangrijk is een handelaar te nemen die echt kennis van zaken heeft, en tijd voor je maakt om je de fiets te verkopen die het best bij je gebruik en lichaamsbouwprofiel aanleunt. Jammer genoeg zijn er ook in deze sector teveel die enkel op snel geldgewin uitzijn, en proberen de klant een fiets te verkopen die helemaal niet van toepassing is bij die klant.
Sandr    posted on 02-06-2010 23:39
Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben heb ik mezelf wel wat ingelezen in de materie, dus kan de discussie goed volgen. Heb ook naar de cannondale trail Sl3 zitten kijken. Kost 849 maar krijg je toch minder fiets voor het geld omdat het cannondale is denk ik...

Maar als ik me niet vergis zit op die Manitou vork ook een remote lockout op het stuur. Maar de Reba is wel iets beter al vraag ik me af of ik dat verschil ga merken. Ik wil vooral weten, is die cannondale die 50 euro meer waard? Ik vind de cube mooier dus als dat niet het geval is ga ik liever voor de cube denk ik...

Ik hoor echter niemand over de Xtrail... die hebben focus frames en zijn zeer sterk afgemonteerd voor dat geld. Voor een 50 euro extra leggen ze er ook nog een XT ketting en cassette op. Qua uiterlijk vind ik ze het meest saai maar prijs/kwaliteit is wel goed...

Helm heb ik al een maar wil een nieuwe, die van nu zit niet fijn (goedkoop ding al) kleding heb ik al en schoenen ook (Sidi)
Play that funky music white boy....
Tekhead    posted on 02-06-2010 23:43
als je met een fancy fiets wil uitpakken koop je beter een racefiets sander, die zien er echt vet uit tegenwoordig
Sandr    posted on 02-06-2010 23:53
Ik wil gaan mountainbiken, dus koop ik een mountainbike...
Een racefiets is totaal niet van toepassing maar dat blijkt toch wel uit de vraagstelling.

Mijn punt is als ik keuze heb tussen 2 bijna gelijkwaardige fietsen die allebei goed zitten dan kies ik toch echt de mooiste. Of zou jij de lelijkste kiezen?

Iets waar je bijna 1000 euro voor betaald mag er ook wel fatsoenlijk uitzien vind ik. En natuurlijk kies ik niet voor het uiterlijk, maar je kijkt er wel naar...
Play that funky music white boy....
Tekhead    posted on 03-06-2010 00:20
uiterlijk is het laatste punt op de keuzeladder voor mij, maar idd, een mooie fiets is extra surplus?

189 Users online: 16 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 69.463
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.547.464