Poster: Tekhead
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgie is Bulls een samenkoop project cooperatieve aankoop door fietsen kleinhandelaars, dus zoiets als een oem fiets maar wel altijd Bulls op.
Een fiets kopen op internet is niet zo slim, een goede fietshandelaar zal de maten van de koper meten om zo de juiste maat en juiste hoogte zadel en stuur af te stellen. Als je een goede MB met een goede shimano groep afgemonteerd wil, zoals idd de deore groep en dan nog een Rockshock instelbare voorvork zal je met 1000,00 eu niet naar specialized moeten stappen. Wat me verwonderd is dat hier nog niemand de Koga Miyata heeft vernoemd, Is m.i. een van de beste frame's op de markt, en met de hand gemaakt in.... Nederland. Echter betwijfel ik of je met? 1000,00 eu een? nieuwe Koga gaat kunnen kopen.
Poster: Mixt-ApeFlash team xx uitvoering?
Inderdaad, maat v mij heeft een Koga. Best wel een leuke mountainbike! Zelf heb ik een Cannondale...
Poster: dacuba
Zakkenvullen is het leukste..
Poster: the-melody
Flash team xx uitvoering?
Poster: sher
en het is tenminste nog een beetje afwisselend.. ene keer de beschuiten... andere keer het wc papier..
Poster: Tekhead
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgie is Bulls een samenkoop project cooperatieve aankoop door fietsen kleinhandelaars, dus zoiets als een oem fiets maar wel altijd Bulls op.
Een fiets kopen op internet is niet zo slim, een goede fietshandelaar zal de maten van de koper meten om zo de juiste maat en juiste hoogte zadel en stuur af te stellen. Als je een goede MB met een goede shimano groep afgemonteerd wil, zoals idd de deore groep en dan nog een Rockshock instelbare voorvork zal je met 1000,00 eu niet naar specialized moeten stappen. Wat me verwonderd is dat hier nog niemand de Koga Miyata heeft vernoemd, Is m.i. een van de beste frame's op de markt, en met de hand gemaakt in.... Nederland. Echter betwijfel ik of je met? 1000,00 eu een? nieuwe Koga gaat kunnen kopen.
Poster: Esmee
Wat is leuker? Kassa of vakkenvullen? Ik wil vakantie werk namelijk gaan doen, en ik ben niet van plan langer dan 5 minuten te fietsen want ik blijf luiAchter de kassa kun je zitten... vakkenvullen is gezelliger. Beiden albertheijns bijmij in de buurt werken een hoop vrienden van me.
Poster: BoydGrift
Bulls is in nederland hetzelfde als in Belgie, alleen niet zoals jij zegt.
Het klopt dat het 'merk' eigendom is van een inkooporganisatie van ZEG om wel precies te verstaan. Is meteen ook de grootste van Nederland/Belgie/Duitsland. Fietsen worden door hun ontworpen, en worden in een oosters land gefabriceerd. Wel met de duitse kwaliteit. Het zijn geen OEM fietsen. Dus geen standaard ontwerpen, met een andere stikkerset nagelang het merk.
Een Bulls word niet door een of andere taiwanese groothandel gebouwt, ze hebben zelfs hun eigen fabriek. Daardoor kunnen ze de prijs ook redelijk laag houden, invergelijking tot de fietsen die in europa worden geproduceert.
De afwerking, de exlusiefieteit van een koga en een cannondale zijn inderdaat hoger dan een mountainbike van bulls. Zijn hele mooie fietsen, maar ik kan niet geloven dat je daar merkbaar beter op rijd.
Die bulls copperhead, die sander in zijn schema liet zien is echt een prima fiets. Een goede roxshock voorvork, met lockout remote OP het stuur. Een goede Shimano deore XT afmontage, zitten goede banden op van schwalbe. Verder is een mountainbike van een merk alleen een frame + montage. De meeste andere onderdelen worden door een andere fabrikant (roxshock, shimano etc) gefabriceerd.
Een Lefty als bv, voorvork is een idee van cannondale.
Voor 1000 euro, koop je geen koga en ook geen cannondale. Wel een bulls. Overgens produceert Bulls ook fietsen van ? 4000,-. Met XTR en Dura Ace afmontage.
Maar dat is niet echt redelijk om daar op te beginnen.
Volgensmij is het wel duidelijk zo?
Bulls is in nederland hetzelfde als in Belgie, alleen niet zoals jij zegt.
Het klopt dat het 'merk' eigendom is van een inkooporganisatie van ZEG om wel precies te verstaan. Is meteen ook de grootste van Nederland/Belgie/Duitsland. Fietsen worden door hun ontworpen, en worden in een oosters land gefabriceerd. Wel met de duitse kwaliteit. Het zijn geen OEM fietsen. Dus geen standaard ontwerpen, met een andere stikkerset nagelang het merk.
Een Bulls word niet door een of andere taiwanese groothandel gebouwt, ze hebben zelfs hun eigen fabriek. Daardoor kunnen ze de prijs ook redelijk laag houden, invergelijking tot de fietsen die in europa worden geproduceert.
De afwerking, de exlusiefieteit van een koga en een cannondale zijn inderdaat hoger dan een mountainbike van bulls. Zijn hele mooie fietsen, maar ik kan niet geloven dat je daar merkbaar beter op rijd.
Die bulls copperhead, die sander in zijn schema liet zien is echt een prima fiets. Een goede roxshock voorvork, met lockout remote OP het stuur. Een goede Shimano deore XT afmontage, zitten goede banden op van schwalbe. Verder is een mountainbike van een merk alleen een frame + montage. De meeste andere onderdelen worden door een andere fabrikant (roxshock, shimano etc) gefabriceerd.
Een Lefty als bv, voorvork is een idee van cannondale.
Voor 1000 euro, koop je geen koga en ook geen cannondale. Wel een bulls. Overgens produceert Bulls ook fietsen van ? 4000,-. Met XTR en Dura Ace afmontage.
Maar dat is niet echt redelijk om daar op te beginnen.
Volgensmij is het wel duidelijk zo?
Neen,Ik heb ook niet gezegd dat het aankoop is van verschillende merken die er hun eigen stickers op kleven zoals met oem merken, maar dat je aangesloten moet zijn als kleinhandelaar bij een bepaalde organisatie (de naam schiet me niet zo meteen te binnen) om Bulls te kunnen verkopen, je zou het enigzins kunnen vergelijken met een vorm van koppel-aankoop.
Kan zijn dat ZEG de grootste in Duitsland en mss ook van Nederland is, maar van Belgie zeker niet, dat weet ik wel zeker. De oosterse (MB-Race-Tekking) fietsen zijn in Belgie nooit populair geweest.
Poster: Snoey
Heel naar Nicola, maar iig doe je je mond open! Big ups!
Maar je scheept hem wel een beetje af als goedkoop en slecht in jou post. Maar om cannondale of koga te mogen verkopen, moet je ook dealer zijnZijn ook grotere fietsenzaken die daar bij aangesloten zijn, en ja je moet als fietsenzaak daarbij aangesloten zijn. Daarmee dring je de directe internetverkoop ook terug.
Koppelverkoop is het niet, dat is als een verzekering die je verplicht moet nemen bij bijv, een hypotheek.
Wat betreft belgie zit ik er idd naast, mijn excuses. Maar percentueel gezien: alle ZEG fietszaken benelux/alle fietsenzaken*100 dat je toch het hoogste uitkomt.
Wat is jouw affiniteit met fietsen tekhead?