Microsoft en Bill Gates onderuit gehaald ! (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Tekhead    posted on 29-05-2010 21:43
Wat niemand voor mogelijk achte, is in 2010 een feit geworden. De almachtige Bill Gates z'n Microsoft company heeft sedert enkele weken hun onaantasbaar gewaande leiderspositie moeten afstaan aan.... jawel Apple MacIntosh, Hun winst was enkele 10tallen miljoen dollar hoger dan microsoft, hun aandelen worden massaal verhandeld en is momenteel het meest verhandelde en gegeerde aandeel op Nasdaq. ICT investeerders staan aan te schuiven voor te kunnen investeren in de toekomst produkten van Steve Jobs. Onderzoek naar het waarom ict investeerders massaal voor Apple kiezen heeft niet alleen te maken met de stabiliteit en uiterlijk van Mac OS en hun hardware, maar veel met het imago van Steve Jobs, die er keer op keer in slaagt zijn nieuwste produkten massaal aan de man te brengen en bij lancering ervan een massa gegadigden op de been te brengen, Steve Jobs heeft een hip imago in tegenstelling tot Bill Gates waarvan men vindt dat hij een computernerd look heeft, en het niet altijd suc6vol zijn van het Windows OS. Nog wel te vermelden is dat de omzet van Microsoft nog steeds hoger is dan dat van Apple, alhoewel het verschil bijna verwaarloosbaar is nl 1,4 miljard usDollar tegen 1,263 mj dollar voor Apple.

(Bron: Het Laatste Nieuws 28/05/2010)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Microsoft en Bill Gates onderuit gehaald ! ??

Vote :   

BlackChaos    posted on 30-05-2010 23:24
Dat zie ik ja, als ze al een verouderde cpu erin zetten, Sjonge wat een systeem Happy, laughing

Nee dankje, kies ik zelf liever mijn eigen onderdelen uit Winking my eye

Edit,

ik heb op dit moment een Phenom II X4 965 Black Edition ( Quadcore CPU met 3.4 GHz stock ) en 4 gb ddr3
Ik gok dat apple nooit zoiets erin zou zetten, omdat de productiekosten omhoog zouden gaan Happy, laughing
en dus boven de 1500 euro zouden gaan dat ze je voor de duurste iMac aansmeren while ik rond de 500 euro zit
Be my guest ik ga niet betalen voor het merk alleen dat ze flink zijn aan het uitmelken Happy, laughing

@hieronder

INTEL FANBOY Happy, laughing

User edit by BlackChaos on 30-05-2010 @ 23:37:04 (100%)
Helixon    posted on 30-05-2010 23:26
Je bent je codering vergeten: Ilja

Poster: Ilja

[AppleFanBoy]
If it's not broken don't fix it, bij apple weten ze deze uitspraak blijkbaar heel goed. ?Mac mini al tig jaar hetzelfde ( lekker fijn klein ) maar wordt van binnen steeds krachtiger.
[/AppleFanBoy]

EDIT:

EDIT 2:
@ hierboven

AMD vind ik een minder goede keus, maar dat is een kwestie van smaak...
User edit by Helixon on 30-05-2010 @ 23:39:30 (44%)
Ilja    posted on 30-05-2010 23:46
Wat is er mis met core 2 duo 64 bits ? ? ?Ik koop mijn computer niet om te gamen ( daar heb ik een console voor ), en Logic en andere zware programma's draait mijn mac mini 2.26 Ghz 2GB zonder enige probleem. ( hapert niet eens ).

En ja ik ben een apple fanboy. ?En was eerst een apple hater, tot ik er mee in aanraking kwam, man wat een verfrissing na jaren met die rotte windows computer te hebben gewerkt.
User edit by Ilja on 30-05-2010 @ 23:48:52 (78%)
Flaged
BlackChaos    posted on 30-05-2010 23:55
Ik vind een langzame Core 2 Duo 64 bit, voor deze tijd veel te langzaam, ikzelf heb geen zin om op een console te gamen, omdat ik het ronduit kl*te vind, Mijn intel celeron haalt ook makkelijk zon programma's te openen en gebruiken, daar hoef ik geen laptop van 1200 euro voor te kopen deze was maar 200 euro,

Ikzelf heb PC, Intel AMD, Mac OSX 10.5 tiger, Mac OSX 10.6 Leopard, en de nieuwste Snow Leopard 10.6 geprobeerd Winking my eye

en ik vind de programma's die draaien op windows vele male meer aanbod hebben dan op Mac
omdat je gewoon een hele kleine doelgroep aanspreek, Ik ben geen Mac hater, omdat ik het geprobeerd heb en een mening gevormt heb

Ik vind nog altijd, Windows 7 en XP vele malen beter als Standaard MacOSX.
User edit by BlackChaos on 31-05-2010 @ 00:00:08 (4%)
Helixon    posted on 30-05-2010 23:55
je vergeet wederom de codering:

[AppleFaboy]
Wat is er mis met core 2 duo 64 bits ? ? ?Ik koop mijn computer niet om te gamen ( daar heb ik een console voor ), en Logic en andere zware programma's draait mijn mac mini 2.26 Ghz 2GB zonder enige probleem. ( hapert niet eens ).

En ja ik ben een apple fanboy. ?En was eerst een apple hater, tot ik er mee in aanraking kwam, man wat een verfrissing na jaren met die rotte windows computer te hebben gewerkt.
[/AppleFanBoy]

Ik vind dat je nu een Windows hater bent omdat je nou niet weet hoe Windows 7 werk. omdat je eem Mac hebt..... dus vind ik dat je niet fair bent...
User edit by Helixon on 30-05-2010 @ 23:56:27 (29%)
Ilja    posted on 31-05-2010 00:01
Poster: BlackChaos
Ik vind een langzame Core 2 Duo 64 bit, voor deze tijd veel te langzaam, ikzelf heb geen zin om op een console te gamen, omdat ik het ronduit kl*te vind, Mijn intel celeron haalt ook makkelijk zon programma's te openen en gebruiken, daar hoef ik geen laptop van 1200 euro voor te kopen deze was maar 200 euro,

Ikzelf heb PC, Intel AMD, Mac OSX 10.5 leopard, Mac OSX 10.6 Leopard, en de nieuwste Snow Leopard 10.6 geprobeerd Winking my eye

en ik vind de programma's die draaien op windows vele male meer aanbod hebben dan op Mac
omdat je gewoon een hele kleine doelgroep aanspreek, Ik ben geen Mac hater, omdat ik het geprobeerd heb en een mening gevormt heb

Ik vind nog altijd, Windows 7 en XP vele malen beter als Standaard MacOSX.

Jij vind dus XP beter dan OSX ? ?

Nou dan staan we mijlenver uit elkaar. ?Ik was juist blij om van dat verschrikkelijke besturings systeem af te zijn.
Windows vista is een al flop. En windows 7 heb ik even geprobeert, microsoft probeert echt de OSX te clonen he.

Maar helaas dat zal de gestoorde Steve Ballmer nooit lukken en windows zal een pruts besturings systeem blijven Cool
Ik vond windows 7 niks aan.
User edit by Ilja on 31-05-2010 @ 00:02:20 (3%)
Flaged
Estacy    posted on 31-05-2010 00:03
Onze Windows loopt nooit vast.... en het is een Vista.En als je MS office niet snapt? dan haal je gratis OpenOffice wat in feite ALLES kan openen. Zowel 2003 Word als 2007 en alles wat ertusen zit. Last van virussen? AVG: kost niks, werkt goed. Oh: last van tijdelijke bestanden en kapotte registers? download CCleaner, kost niks, schoont je hele computer op. Ook nog een schijthekel aan Windows Media en shit? VLC media player is gewoon de beste en raad eens: kost niks! tada: een goed werkende PC die het jaren volhoudt.?

edit: schilmodus aan....

oh: en iPod dopjes zijn rukCool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 31-05-2010 @ 00:14:43 (43%)
Lead    posted on 31-05-2010 00:07
Graag zaken onderbouwen jongen, een wellus/nietus verhaal welke nou beter is, daar komen we toch nooit uit.
Beide hebben voor en nadelen, het is maar net waar je je computer voor gebruikt, welke systeem de voorkeur heeft,

Ik heb Win7 en Snow Leopard en kan voor beide voors en tegen noemen. Beide hebben hun eigen sterke kanten. De discussie die gestart is in de openingstopic heeft te maken met de omzet van beide bedrijven...
Let the BASS be louder
BlackChaos    posted on 31-05-2010 00:08

Nou dan staan we mijlenver uit elkaar. ?Ik was juist blij om van dat verschrikkelijke besturings systeem af te zijn.
Windows vista is een al flop. En windows 7 heb ik even geprobeert, microsoft probeert echt de OSX te clonen he.

Maar helaas dat zal de gestoorde Steve Ballmer nooit lukken en windows zal een pruts besturings systeem blijven Cool

Als jij denkt dat Windows 7, mac probeert na te clonen, moet je eens goed kijken naar de HUD, ik denk dat jij versteld zal staan van de niet gelijkenis, Mac bar = klein, met een appeltje, dit is Groot, klein in te stellen, en met het Windows 7 incoontje dat tevens Veranderd kan worden, XP werkte bij mij jarenlang meer als tevreden, vista was iets minder, en windows 7 is harstikke top, omdat je gewoon dingen kan die harstikke handig zijn zoals Aero Snap, Aero Shake, nou apple maak het maar Happy, laughing

@lead

Ik onderbouw mijn berichten altijd op mijn persoonlijke ervaringen, als er ene is die losse argumenten gebruikt, dan is het Ilja wel Winking my eye

terug ontopic

de inzet is idd fors omlaag gegaan aan de kant van Microsoft.
User edit by BlackChaos on 31-05-2010 @ 00:12:31 (22%)
Helixon    posted on 31-05-2010 00:19

Juist dat is dus de reden dat ik vind dat jij geen oordeel over Windows 7 kunt hebben

hier een voorbeeld:

User edit by Helixon on 31-05-2010 @ 00:42:47 (5%)
Tekhead    posted on 31-05-2010 00:46
Poster: Lead
Graag zaken onderbouwen jongen, een wellus/nietus verhaal welke nou beter is, daar komen we toch nooit uit.
Beide hebben voor en nadelen, het is maar net waar je je computer voor gebruikt, welke systeem de voorkeur heeft,

Ik heb Win7 en Snow Leopard en kan voor beide voors en tegen noemen. Beide hebben hun eigen sterke kanten. De discussie die gestart is in de openingstopic heeft te maken met de omzet van beide bedrijven...

Idd Lead, niemand heeft er al een antwoordt? gegeven over de fin.gegevens zoals?omzet, winst, investeringen?afschrijving winst na belastingen etc...?zelfs niet over het imago-succes van de ene en imago probleem van de andere, neen direct aanvallen maar.

@Blackchaos:
?
Graag ontopic nu, want heb geen enkele boodschap aan jouw ongeloofwaardige Windows bullshit. Bill Gates.... wie gelooft die nerd nog ???Maak eerst eens een?spreadsheet met een te verwachte kosten annalyse?voor een periode van 5 jaar voor beide? systemen, en?na 5 jaar corrigeer je naar de reeele cijfers, en dan nog de restwaarde, en dan zal je met zeer grote ogen staan kijken. Als antwoord, een Apple kan je niet op gamen bla bla, dat is?het minste van een Apple gebruiker z'n zorgen, gebruik?toestellen waarvoor?ze?ontworpen zijn, en daar is een Mac of PC niet voor gemaakt

Btw: PC games is voor nerds
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 31-05-2010 @ 01:10:31 (87%)
Ilja    posted on 31-05-2010 00:59
@Helixon

DIt is wel zeer lame vergelijking. ?op een de meest Dikke iMac kun je flinke spellen op draaien, en dat is gewoon de waarheid, ?call of duty ziet er op mac beeldschoon uit.
Vassilli    posted on 31-05-2010 01:19
ja precies. Ik draai Modern Warfare 2 alle settings high op mn Macbook Pro... Crysis trouwens ook. Dus: 'op een mac kan je niet gamen': Bullshit
Helixon    posted on 31-05-2010 02:14
@Helixon

DIt is wel zeer lame vergelijking. ?op een de meest Dikke iMac kun je flinke spellen op draaien, en dat is gewoon de waarheid, ?call of duty ziet er op mac beeldschoon uit.

Lange tenen?
qntr0l    posted on 31-05-2010 08:54
@Helixon

Poster: Vassilli
ja precies. Ik draai Modern Warfare 2 alle settings high op mn Macbook Pro... Crysis trouwens ook. Dus: 'op een mac kan je niet gamen': Bullshit

Jullie hebben beiden gelijk. Op een Mac valt te gamen. M??r, alleen op de duurdere Macs. Dan praat je over toch een goede 2000 euro voor een Macbook of Mac Pro / iMac. Ik heb mezelf voor 600 een pc in elkaar gedraaid die in games waarschijnlijk meer FPS haalt dan een dergelijke Mac.

Begrijp me niet verkeerd, Macs zijn ook superapparaten. Alleen voor het doel gamen heb ik liever een PC. Het mooiste is (vind ik) een gamePC en voor de rest een Mac! Zo heb ik bijvoorbeeld een gamepc, en de rest (muziek, school, werk) doe ik op mijn Macbook. De ideale combinatie imho.
Ilja    posted on 31-05-2010 09:15
Heerlijke nieuws bericht, ?en hier werd al voorspeld dat iPad een flop zou worden.?Cool

Klik
Lead    posted on 31-05-2010 09:18
@Helixon

Jammer alleen dat er maar zo weinig spelletjes voor de Mac uitkomen. En een Mac in Windows mode draaien heeft natuurlijk al helemaal geen voordeel meer boven een PC.

Kijk als je nu muziek maken als voorbeeld had genoemd had het nog hout gesneden, daar is de mac gewoon beter/stabieler in. In ieder geval heb je Pro Tools, en dat rulezzz..

Maar aangezien niemand iets doet met mijn commentaar en het al weer wellus/nietus lijkt te gaan worden :

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

237 Users online: 63 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 18.213
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.424.847