Microsoft en Bill Gates onderuit gehaald ! (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Tekhead    posted on 29-05-2010 21:43
Wat niemand voor mogelijk achte, is in 2010 een feit geworden. De almachtige Bill Gates z'n Microsoft company heeft sedert enkele weken hun onaantasbaar gewaande leiderspositie moeten afstaan aan.... jawel Apple MacIntosh, Hun winst was enkele 10tallen miljoen dollar hoger dan microsoft, hun aandelen worden massaal verhandeld en is momenteel het meest verhandelde en gegeerde aandeel op Nasdaq. ICT investeerders staan aan te schuiven voor te kunnen investeren in de toekomst produkten van Steve Jobs. Onderzoek naar het waarom ict investeerders massaal voor Apple kiezen heeft niet alleen te maken met de stabiliteit en uiterlijk van Mac OS en hun hardware, maar veel met het imago van Steve Jobs, die er keer op keer in slaagt zijn nieuwste produkten massaal aan de man te brengen en bij lancering ervan een massa gegadigden op de been te brengen, Steve Jobs heeft een hip imago in tegenstelling tot Bill Gates waarvan men vindt dat hij een computernerd look heeft, en het niet altijd suc6vol zijn van het Windows OS. Nog wel te vermelden is dat de omzet van Microsoft nog steeds hoger is dan dat van Apple, alhoewel het verschil bijna verwaarloosbaar is nl 1,4 miljard usDollar tegen 1,263 mj dollar voor Apple.

(Bron: Het Laatste Nieuws 28/05/2010)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Microsoft en Bill Gates onderuit gehaald ! ??

Vote :   

Xtremer    posted on 30-05-2010 13:11
@Tekhead ik ben het met je eens wat betreft AppleSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 30-05-2010 @ 13:13:41 (66%)
Kevinova    posted on 30-05-2010 13:28
@Ilja hap hap hap... Wat hap je lekker joh. En dat terwijl het voor iemand anders bedoelt was.
Die post was alleen maar bedoelt om aan te tonen aan Tekhead zelf dat ie wel erg overdreven reageert over m'n eerste post in dit topic.
Vandaar dat ik hem een beetje moest kwetsen.

Het laat zien hoe goed jullie wel niet voor je merk staan terwijl ik dat niet helemaal begrijp. Je betaald er nogsteeds evenveel voor hoor. Je krijgt echt geen korting omdat je ze aanbid. En zoals ik al zei ik werk met beide, ik geef met dat ipod verhaal alleen maar aan wat mij daarmee overkomen is. Met me macbook pro nog altijd geen problemen ondervonden.

En ja, ik was daar aan het werk. En dan nog een pluim van de organisatie krijgen omdat we het geluid zo snel in de trailers hadden wat hun nooit hadden verwacht.
Tekhead    posted on 30-05-2010 14:09
Poster: Kevinova

Natuurlijk weet ik van de intel processors waarmee je pc software kan draaien. Dit is alleen niet aandoende voor grote bedrijven. En dat windows for mac is ook niet aandoende. Je moet Windows en Mac gewoon appart houden. Werkt nog altijd het beste.
Enne hoe oud was jij dan? 120? Of onee je bend natuurlijk 'DE GOD' dus al eeuwen oud.

Waarom zou dat niet afdoende zijn voor grote bedrijven ?

?1 voorbeeldje: Aquafin, een mega bedrijf die instaat voor het volledige waterzuiveringnetwerk van Belgie, gebruiken volledig Mac OS voor alle afdelingen, en dat zijn er heel wat, en daar werkt heel veel volk, en daar zijn? een aanzienlijk windows for mac gebruikers bij !? Trouwens ik ben dagelijks voor m'n werk op locatie bij allerlei bedrijven in de meest uiteenlopende sectoren, en neem van mij aan dat bedrijven die Apple gebruiken al lang geen uitzonderingen meer zijn.
Trouwens ik ben niet gelovig, dus zeker GOD niet, maar heb wel affiniteit met het bedrijfsleven, en zie dus in levende lijve wat er leeft en beweegt, en dus m.i. beter geplaatst dan jij?en ook?je leerkracht.

En dat die Ipods zo makkelijk stuk gaan, ja dat komt echt niet omdat ik er ruw mee omga hoor. Dat is gewoon het leuke wat Apple je flikt met het updaten. Op geven moment is het voor hun weer tijd dat JIJ een nieuwe koopt. Dat is slimme marketing. Net zoals Sony en de playstation die 1dag na de garantie problemen gaat vertonen.

Wat een onzin van dat updaten, heb ik nog nooit horen over klagen ! En uiteraard is het de bedoeling dat toestellen af en toe vervangen wordt, hoe blijft anders een economie draaien ? Maar ervoor zorgen dat de gebruikers steeds terug naar jouw produkt grijpen bereik je niet met enkel 'goede marketing'
En je? Sony en Playstation uitleg is ook zeer geloofwaardig ! Bouwen ze er ergens een chip in die vanzelf activeert als je hem de 1ste keer opstart, en dan op de 366ste dag ineens kapot gaat Cool??knap staaltje techniek van Sony

En voor de gene die oh zo stellig beweren dat Mac nooit vastloopt. Kom gezellig langs op het Grafisch Lyceum Amsterdam. Het enige wat we op mijn afdeling daar nog doen met Mac is Protools, Logic en Final Cut Pro.

Wat een referentie, het grafisch lyceum van Amsterdam, daar zal men rekening mee houden amai.

Enne, was jij niet diegene die als een schoothondje bij Tiesto zat? In sportpaleis...

ik was daar idd, en als je eerst eens een beetje onderzoek zou hebben gedaan naar mijn ontmoeting, dan had je jezelf niet zo belachelijk?moeten maken?met deze puber opmerking. Tja, Jaloezie, jaloezie zeker.

Jammer dat ik je niet backstage ben tegengekomen want dan had je me eens echt leren kennen.

Wat bedoel je hiermee ? Een dreigement ? Moet ik schrik hebben en al beginnen te beven en bibberen?van jou, of begrijp ik het verkeerd ? Als het een dreigement is zal ik er maar eens hard lachen, want ben er zeker van dat je geen partij bent voor mij. Ik ben geen klasgenootje van jou, en ook niet je leerkracht of ouders,dus je stoerdoenerij maakt niet de minste indruk op mij. Als ik niet zo een goede opvoeding meegekregen had, zou ik er zelfs nog niet op reageren op zo'n peuterpraat.

Het geluid vond je maar wat leuk he?

Neen, z'n oudere nummers waren te pruimen, maar de Mastering en de support acts klopte voor geen meter, maar zijn aandeel hierin is redelijk miniem.

Lead    posted on 30-05-2010 14:29
Een discussie of Mac/PC beter is is geen probleem. De bal op personen/members spelen vind ik WEL een probleem.

Graag inhoudelijk reageren naar aanleiding van de startposting, reageer svp niet op off-topic zaken zoals personen die iets posten !
Let the BASS be louder
Sebasz    posted on 30-05-2010 14:36
post verwijderd
Alert : Er wordt boven je nog een post geplaatst dat (onder andere) jou gedrag niet ok is, en dan post je dit... volgens mij begrijp je het niet helemaal.
Mod edit by Jorrit on 30-05-2010 15:08 (90%)
Tekhead    posted on 30-05-2010 14:37
Poster: Lead
Een discussie of Mac/PC beter is is geen probleem. De bal op personen/members spelen vind ik WEL een probleem.

Graag inhoudelijk reageren naar aanleiding van de startposting, reageer svp niet op off-topic zaken zoals personen die iets posten !

als het onderbouwd is en waarheidgetrouw heb ik er persoonlijk geen probleem mee Lead, anders wel, en dan nog zullen mijn reply's onderbouwd zijn. wie zo'n actie onderneemd, reactie mag verwachten, zolang er geen kwetsende en dreigende taal vanuit gaat.
Jorrit    posted on 30-05-2010 15:11
Ik vind het altijd grappig dat Windows-gebruikers Apple-gebruikers verwijten last te hebben van tunnelvisie, en dan zelf aankomen met argumenten als 'als je Windows goed gebruikt loopt het ook niet vast'.

Kevinova    posted on 30-05-2010 15:33
Altijd leuk om te zien dat Tek toch maar steeds in de tegenweer gaat en daarme dus ook dingen verkeerd begrijpt. Ik hou op met die neppe discussie want hij blijft toch in tegenweer gaan. Zoals ik al eerder heb gezegd, reageer eens wat minder fel. Daarom ben ik ook verdergegaan door de discussie aan te gaan.
En ja, als ik je zeg dat ik het jammer vind dat ik je niet backstage was tegen gekomen zodat je me had leren kennen zoals ik ben dan is dat geen bedreiging maar is het gewoon zoals in de zin van hoe ik het zeg.
Succes he nog, internetridder.
Tekhead    posted on 30-05-2010 15:55
Poster: Kevinova
Altijd leuk om te zien dat Tek toch maar steeds in de tegenweer gaat en daarme dus ook dingen verkeerd begrijpt. Ik hou op met die neppe discussie want hij blijft toch in tegenweer gaan. Zoals ik al eerder heb gezegd, reageer eens wat minder fel. Daarom ben ik ook verdergegaan door de discussie aan te gaan.
En ja, als ik je zeg dat ik het jammer vind dat ik je niet backstage was tegen gekomen zodat je me had leren kennen zoals ik ben dan is dat geen bedreiging maar is het gewoon zoals in de zin van hoe ik het zeg.
Succes he nog, internetridder.

Dan moet je je wat beter uitdrukken, want hoe jij het zegde kwam het niet vriendelijk over, maar bij deze is dat dan opgelost. Maar als er iemand fel tegengas gaf was jij het toch wel.
We gaan er niet verder over doorbomen, en onze energie positief gebruiken, hebben we beide er wat aan Cool
Lucalicious    posted on 30-05-2010 17:32
Poster: Ilja
ja en ? ?schoothondje van Tiesto iemand noemen, dan ben je in mijn ogen een misselijke kwal.

jij bent een misselijke kwal...

ot: vind dit weer eens grote onzin...
laat apple eerst maar eens meer dan 50% van de computer op de wereld in handen hebben, dan hebben ze windows 'onderuit gehaald' wat mij betreft. en daar zijn ze nog lang niet!
Ilja    posted on 30-05-2010 17:35
En laat het ook aub nooit gebeuren, dan kunnen deze descussies niet meer gevoerd worden :P
Lucalicious    posted on 30-05-2010 17:59
hahaha

maar eerlijk jongens, zullen we eens ophouden met deze zinloze discussies altijd over windows of mac?
je komt er toch nooit echt uit, en bovendien vind ik dat het altijd een persoonlijke keuze blijft, of je mac of windows beter vind...
the-melody    posted on 30-05-2010 18:03
Ach jongens komop, iedereen weet dat windows suckt... Zelfs bill gates denkt het !

(sarcasme e gasten Cool)
Ilja    posted on 30-05-2010 18:07
Deze hoort ook in het rijtje thuis?Cool

Tekhead    posted on 30-05-2010 18:31
Poster: Jorrit
Ik vind het altijd grappig dat Windows-gebruikers Apple-gebruikers verwijten last te hebben van tunnelvisie, en dan zelf aankomen met argumenten als 'als je Windows goed gebruikt loopt het ook niet vast'.

Er zit toch enigzins een deel waarheid in Jorrit in de zin 'als je windows goed gebruikt....' is waarheid, vervolg is..... gebruik je het niet ! LOL Cool

main    posted on 30-05-2010 18:33
vind windows 7 heerlijk werken, merk alleen soms dat programma's zoals firefox ineenkeer naar: 'reageert niet' status kan gaan als je net te snel bent
Tekhead    posted on 30-05-2010 18:39
Poster: main
vind windows 7 heerlijk werken, merk alleen soms dat programma's zoals firefox ineenkeer naar: 'reageert niet' status kan gaan als je net te snel bent

Vind Firefox idd ook beter werken op Mac. Zal weer een hup hup barbatruk van Microsoft zijn zeker
Helixon    posted on 30-05-2010 21:38
WINDOWS RULES he Ilja
BlackChaos    posted on 30-05-2010 21:43
Komop jongens, niet flamen, ben net hier op het forum aangemeld om te melden,
dat als een beginnend windows gebruiker overstapt naar mac heeft het niks te maken met het besturingssysteem zelf, Omdat, windows veel uitgebreider is als mac, dus beginnende gebruikers als die in files liggen te klooten waar het niet kan/mag dan zal windows idd Blue Screen geven,
Mac is zodanig dichtgetimmerd dat je geen files van mac zelf verandert kan worden in het besturingssysteem Winking my eye
Dus, mocht je windows haten koop je gwn een f*cking mac IMO, niet flamen dus Winking my eye

EDIT*

en ik kan btw, windows 7 een stuk stabieler laten lopen als mac Winking my eye
User edit by BlackChaos on 30-05-2010 @ 21:48:04 (14%)
Helixon    posted on 30-05-2010 21:45
Poster: BlackChaos
Komop jongens, niet flamen, ben net hier op het forum aangemeld om te melden,
dat als een beginnend windows gebruiker overstapt naar mac heeft het niks te maken met het besturingssysteem zelf, Omdat, windows veel uitgebreider is als mac, dus beginnende gebruikers als die in files liggen te klooten waar het niet kan/mag dan zal windows idd Blue Screen geven,
Mac is zodanig dichtgetimmerd dat je geen files van mac zelf verandert kan worden in het besturingssysteem Winking my eye
Dus, mocht je windows haten koop je gwn een f*cking mac IMO, niet flamen dus Winking my eye

Ja jonge? ik ben het met je eens....

EDIT en dat laatste ben ik het ok mee eens.
User edit by Helixon on 30-05-2010 @ 21:49:09 (7%)
Ilja    posted on 30-05-2010 21:51
Poster: Helixon
WINDOWS RULES he Ilja

Nou nou zeg, doe eens duidelijk uitleggen, dit is geen argument Cool
Helixon    posted on 30-05-2010 21:53
Apple rulez

En Bill Gates is nog steeds lachende 3de, want Steve Balmer zit er nu mee opgescheept en mag zich binnenkort gaan verantwoorden bij de aandeelhouders.

Nou.... dan is hier mijn verklaring. en waaro ikda vind word uitgelegd door BlackChaos ofzoiets
BlackChaos    posted on 30-05-2010 22:32
@Stagiar

Kleine pikkie heb je zeg, ?dat *apple Rulez* ?was gewoon als een grap erbij gezet. ? Dat heb ik toch in een post erna erbij gezet, met een Emotion. ??

Ontopic:

Daarnaast dit is Microsoft's eigen schuld, zij gaven als maar geen gehoor over klachten over vooral windows Vista. ?
In plaats van om een nieuw service pack voor uit te brengen om alle bestaande klachten te verhelpen komen ze weer het geweldig dure windows 7, en het gedoe begint opnieuw. ? ?

Daarom gooien veel consumenten handdoek in de ring en geven microsoft de vinger en kopen een mac die wel fatsoenlijk wordt ondersteund en veel langer meegaat dan windows. ? ?

Daarnaast geldt het ook voor windows mobile, mensen zijn het zat dat een mobiel operationeel systeem dat leven makkelijker moet maken, het alleen maar irritanter maakt, dus denken ze bij zichzelf, als we toch een mac hebben, waarom dan niet een iPhone die feilloos met Apple OS samengaat en ook jaren na aanschaf van product nog steeds ondersteund wordt. ?

Ik ben overgestapt naar de MAC omdat ik schijtziek werd van om de dag inti-virus en anti-spyware te laten draaien, die ervoor zorgden dat in de tussentijd geen enkel ander programma feilloos gedraaid kon worden. ? ??

En ik weet nog steeds niet over welke vrijheden jullie het hebben met windows, ik heb zo veel vrijheid als ik wil op mijn MAC.?

Ik vind dit een zeer belachelijke post, waarom ?

* Windows vista word nog ondersteund tot 2012, met service packs en dat, plus Windows 7 uitgebracht.
* iPhone en iPod krijg je met iTunes ook fijnloos op je windows PC.
* Als je Anti-Virus programma's download waarvan je weet dat ze je pc trager laten lopen, download ze dan niet, ga voor een gratis alternatief zoals Avast! waarbij ik geen hinder ondervind met mijn PC's alle 4 niet!
* Mac OSX 10.6 heeft wel dergelijk een Anti-Virus, maar word niet zo toegepast als bij windows, Mac check op geinfecteerde package's zoals *nux besturingssystem dat ook doen
* Windows mobile is idd k*t, maar windows 6.1 ~ 6.5 word nu al erg lang ondersteund door Microsoft Corp.
* Ik heb meer vrijheden op windows omdat, Ik kan uitbreiden op games/applicaties, ik hoef geen 1500 euro mac te kopen die nog altijd op een Core 2 series draait ( oude macbook's + iMacs ) en core i5/7 waarom is dat nodig dan ? besturingssysteem zou zo licht zijn, het kan wel zo zijn dat alles op de mac vloeiend loopt, Maar mocht een developer iets snellers maken, begint iedereen te zeuren dus doen ze het niet, dus verouderde API's in programma's, ik koop maar 1x windows 7 of lager, en kan mijn leven lang aan die windows vasthouden, zoals windows XP die al ondertussen rondom de 6 jaar oud is, dus waar hebben we het over Winking my eye

Edit,
Btw is het je al opgevallen dat ze bij de Iphone, Ipod en dat, ze al jaren dezelfde skin hebben Confused
User edit by BlackChaos on 30-05-2010 @ 22:58:35 (10%)
Helixon    posted on 30-05-2010 23:06
Apple is gewoon een merk dat alles in handen wil houden. je wordt niet echt eigenaar, van het apparaat. je mag bijv. bij de iPod Touch en iPhone niet je eigen software zoals Android o.i.d. op je iPod/iPhone zetten. je wordt vast gehouden aan een bepaald systeem waarvan het niet eens 100% stabiel loopt.

De iMac's en de MacBook(pro)'s zijn zodanig geconfigureerd dat je er niks maar aan kan veranderen... dus als je even snel even een beter RAM stickje er in wilt zetten dan, dan kan dat dus niet omdat je aan het 'Apple Logo' vastgeplakt zit...

Daarnaast is het zo dat het Mac OS wel zo soepel loopt, maar Windows moet op meerdere vakken compatibel moet zijn... daarom kun je Windows op zoveel? PC's en zelfs Mac's zetten. Ze durven rg veel te vragen voor een iMac waar nu al verouderde hardware in zit... ( Core 2 Duo ).

Als je Windows installeerd kun je er mee doen wat je wilt, je krijgt het niet down... todat je programmas gaat installeren die het register helemaal door de war halen, en dan kan het Kernel bestand zijn werk niet meer goed doen met als gevolg een BlueScreen.

Ik vind dat bijde systemen zijn voor en nadelen hebben. Toch kies ik persoonlijk voor Windows 7 (om precies te zijn), omdat als je weet wat je doet is Windows een heel stabiel en degelijk systeem...

Jullie kunnen nou wel weer komen, dat Mac 3 jaar zonder cleanup kan lopen... ja dat kan, maar ik wil wel eens zien of dat net zoals bij Windows ten koste gaat van de snelheid.

dus... FIRE zou k zeggen

EDIT:

Buiten dan dat ik dit een nutteloos topic vind wat weer discussies gaat uitlokken.
User edit by Helixon on 30-05-2010 @ 23:24:06 (7%)
Ilja    posted on 30-05-2010 23:09
If it's not broken don't fix it, bij apple weten ze deze uitspraak blijkbaar heel goed. ?Mac mini al tig jaar hetzelfde ( lekker fijn klein ) maar wordt van binnen steeds krachtiger.

223 Users online: 60 Guests (163 Unknown)
Pages generated today : 18.163
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.424.797