Microsoft en Bill Gates onderuit gehaald ! (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Tekhead    posted on 29-05-2010 21:43
Wat niemand voor mogelijk achte, is in 2010 een feit geworden. De almachtige Bill Gates z'n Microsoft company heeft sedert enkele weken hun onaantasbaar gewaande leiderspositie moeten afstaan aan.... jawel Apple MacIntosh, Hun winst was enkele 10tallen miljoen dollar hoger dan microsoft, hun aandelen worden massaal verhandeld en is momenteel het meest verhandelde en gegeerde aandeel op Nasdaq. ICT investeerders staan aan te schuiven voor te kunnen investeren in de toekomst produkten van Steve Jobs. Onderzoek naar het waarom ict investeerders massaal voor Apple kiezen heeft niet alleen te maken met de stabiliteit en uiterlijk van Mac OS en hun hardware, maar veel met het imago van Steve Jobs, die er keer op keer in slaagt zijn nieuwste produkten massaal aan de man te brengen en bij lancering ervan een massa gegadigden op de been te brengen, Steve Jobs heeft een hip imago in tegenstelling tot Bill Gates waarvan men vindt dat hij een computernerd look heeft, en het niet altijd suc6vol zijn van het Windows OS. Nog wel te vermelden is dat de omzet van Microsoft nog steeds hoger is dan dat van Apple, alhoewel het verschil bijna verwaarloosbaar is nl 1,4 miljard usDollar tegen 1,263 mj dollar voor Apple.

(Bron: Het Laatste Nieuws 28/05/2010)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Microsoft en Bill Gates onderuit gehaald ! ??

Vote :   

Lomme_    posted on 29-05-2010 21:45
Verbaast me niet Happy, laughing
Roov    posted on 29-05-2010 21:47
Verbaast me ook helemaal niks, zat al te wachten tot dit eindelijk een keer zou gaan gebeuren Winking my eye
Tekhead    posted on 29-05-2010 22:24
En dan heeft B.G. nog geluk dat ze een deel van de winst van de software windows for mac mogen ontvangen.
Kevinova    posted on 29-05-2010 23:17
Dit is net zoiets als waarom er maar 1 Monopoly fabriceert....

Apple heeft nog altijd niet alle facciliteiten als windows. Heel erg veel grote bedrijven werken nou eenmaal met windows en daarom zullen die nooit een overstap doen gezien de software die hun gebruiken niet door Apple word ondersteunt. Ofwel er zal altijd een gigantische markt voor mister Billy blijven gezien wij particuliere gebruikertjes niets zijn vergeleken met grote bedrijven.
En dan maken ze ook nog eens om de zoveel jaar een niewe OS waardoor ze weer een piekverkoop hebben.

Apple maakt veel spullen en software wat aan voornamelijk particulieren verkocht word. Deze groep wil het liefst niet te veel betalen al vind ik dat zelf bij Apple vaak wel. Het werkt stukke stabieler maar toch zit er vaak een addertje onder het gras waardoor je het moet vernieuwen. Ik heb nu al bij 3 Ipods gehad dat hij na 2 jaar kaduuk zij. En ja dan koop je maar een nieuwe he. Dit soort dingen zal de consument toch in gaan zien en misschien overwegen terug naar het oude te gaan.

Ik zelf werk dagelijks met allebij en ja, als je er niet teveel aan verkloot doet allebei het evengoed.
Ilja    posted on 29-05-2010 23:17
Apple rulez

En Bill Gates is nog steeds lachende 3de, want Steve Balmer zit er nu mee opgescheept en mag zich binnenkort gaan verantwoorden bij de aandeelhouders.
User edit by Ilja on 29-05-2010 @ 23:19:21 (100%)
Flaged
TH3llC    posted on 30-05-2010 00:05
nuja.. apple zal waarschijnlijk nooit worden wat windows nu is
Ilja    posted on 30-05-2010 00:14
Nee dat klopt apple OS zal zeker nooit zo veel bugs, lekken en vastlopers kunnen evenaren Winking my eye
Sebasz    posted on 30-05-2010 00:47
Fail topic,

Bill Gates is allang geen CEO meer van Microsoft. En daarbij ?'heeft niet alleen te maken met de stabiliteit en uiterlijk van Mac OS' heeft dat er helemaal niks mee te maken, maar komt het door successen als de iPhone. Maar ja, de bron is dan ook niet geweldig?Cool

Poster:?Ilja
Nee dat klopt apple OS zal zeker nooit zo veel bugs, lekken en vastlopers kunnen evenaren Winking my eye

Vervelend inderdaad als je niet zoveel vrijheid hebt zoals in Windows. Daar komt bij dat de meeste vastlopers door mensen veroorzaakt worden die niet weten wat ze doen. Daarvoor is die vrijheid helaas te veel?Cool

Poster:?Ilja
Apple rulez

Goed onderbouwd man?Cool
Snaad    posted on 30-05-2010 01:12
Ik zie het alweer, ilja is weer lekker opbouwend en goed geargumenteert bezig mwhahahaha.

Maar inderdaad, Apple moet het meer van de 'kortere' succes hebben. Neemt trouwens niet weg dat ze het briljant hebben gedaan en ik zie het nog wel ff zo blijven. Zeker met de iPad, die ik zeker ook ga kopen, blijven ze nog wel ff staan.
Ilja    posted on 30-05-2010 01:16
Wat is er mis met mijn argument ? ?Kort en krachtig toch?Cool
bambamstudio    posted on 30-05-2010 01:27
Poster: Sebasz
Fail topic

I can't agree more!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Tekhead    posted on 30-05-2010 02:51
Poster: Sebasz
Fail topic,

Bill Gates is allang geen CEO meer van Microsoft. En daarbij ?'heeft niet alleen te maken met de stabiliteit en uiterlijk van Mac OS' heeft dat er helemaal niks mee te maken, maar komt het door successen als de iPhone. Maar ja, de bron is dan ook niet geweldig?Cool

Jouw reply als bron gebruiken is dus wel betrouwbaar en geweldig ? ik heb dit geschreven ter informatie, en de bron is?van een gerespecteerde krant. Maar ja het komt van de Belgen, het zal dus niet betrouwbaar zijn, en ik vraag geen anti apple bullshit, van kortzichtige windows lovers.

Vervelend inderdaad als je niet zoveel vrijheid hebt zoals in Windows. Daar komt bij dat de meeste vastlopers door mensen veroorzaakt worden die niet weten wat ze doen. Daarvoor is die vrijheid helaas te veel?Cool

Weer zo een reply die kant nog wal raakt ! Wat vrijheid ? Niks vrijheid, die krijg je omdat ze er toch niet in slagen hun systeem degelijk te beveiligen, en indien ze er ooit eens moesten in slagen dat wel te doen, gaan ze die beveiliging niet op hun stuursysteem voor home editie doen, want neem het van mij aan, dat ze daar hun eigen put mee graven, omdat er niet veel particuliere gebruikers gaan willen betalen?voor ?een minderwaardig?produkt van een bedrijf dat alle regels ivm eerlijk zaken doen aan z'n laars lapt, en via allerlei omwegen, elke?concurrent met alle (veelal illegale) mogelijke middelen wil kapot concurreren, maar gelukkig voor alle consumenten zijn er instanties die daar tegenin gaan, en hen verplichten om er een open platform van te maken. Als je de Forbes businessguide of een andere betrouwbare fairtrade bron leest, dan zal het je niet verbazen dat Microsoft op de allerlaatste plaats staat als het gaat over FairTrade, en dat is een rechtvaardige plaats, ook omdat?er veelvuldig torenhoge boeten aan Microsoft?worden opgelegd, en die leggen er nog wat meer de nadruk op !

dat de meeste vastlopers door mensen veroorzaakt worden die niet weten wat ze doen. Daarvoor is die vrijheid helaas te veel?Cool

Het is de schuld van die domme windows gebruiker die niet weet wat hij doet?Cool?dat is serieus kort door de bocht Sebasz ! Ik vraag me trouwens af of er uberhaupt iemand is die 100% windows en Ms-office software door en door?kent en kan gebruiken ? Denk het niet, zelfs de programmeurs van MS kunnen dat niet. Trouwens de enigste vrijheid die je bij Apple niet hebt, is de vrijheid om er rommel software op te laten draaien, en dat ze daar zeer streng op zijn bij apple bewijst men nog eens door zelf de windows for mac te schrijven, en niet het knoeiwerk van de Microsoft programmeurs te gebruiken.
Ook het suc6 van apple alleen toe te schrijven aan het suc6 van de iphone is even lachwekkend als belachelijk ! De iphone is trouwens maar ??n van de vele hype produkten van apple, die de groei van apple op kruissnelheid bracht, het steeds meer en meer vergroten van hun marktaandeel was al vele jaren eerder in gang gezet en de groei werd nog aangewakkerd door de komst van de Ipod (en niet door de iphone) waardoor veel apple sceptici hun kortzichtig oordeel aan de kant zette en ook gebruiker werden, en dat was het signaal dat de top van Ms deed inzien? om hun arrogantie aan de kant te zetten en te proberen om het suc6 van de ipod te counteren zelf een mp3 (de zune) op de markt te brengen, die gigantisch flopte, een even grote flop als Vista trouwens. De tijd dat iedereen zat te wachten op de nieuwigheden van de Microsoft, en het geloof dat Bill Gates innoverend een god is, zijn al heel lang verleden tijd, net als hun bijna monopolie in de prive?en?het?bedrijfsleven. Microsoft is allan geen innoverend bedrijf meer, maar een copycat company. En dat iemand anders nu de titel van CEO bij microsoft heeft, heeft geen enkele invloed op de werking, de?financieeele resultaten of hierarchie bij MS. Als hoofdaandeelhouder is het Bill en niemand anders dan hij die beslist wat er gebeurt, het aftreden als CEO was een weloverwogen beslissing om het groeiende wantrouwen van de consumenten en ook bedrijven te stoppen.
Stagiar    posted on 30-05-2010 03:43
Ilja, de eerste zin die je postte maakt de rest van je posts hier in dit topic gewoon helemaal kansloos. Een discussie valt met jou schijnbaar niet te voeren over dit onderwerp.

OT: De reden waarom apple een gigantische omzet draait, is het feit dat zij hun producten kunnen verkopen omdat het een statusmerk is geworden. Kijk alleen al naar de witte oordopjes die bij elke iPod zitten. Zie je iemand lopen met witte oordopjes dan denk je meteen dat diegene een iPod heeft. Het merk maakt de producten zo duur.

De consument betaald grotendeels voor het 'merk' apple, dan de functionaliteit van hun producten.

Een makkelijke vergelijking is kleding; merken als G-Star, Replay, Armani en om het simpel te houden Bj?rn Borg. Consumenten kopen deze kleding zodat anderen kunnen zien dat deze mensen geld hebben het geld ervoor hebben, geld betekend status en status is iets waar we allemaal op kicken. Dat is de reden waarom veel consumenten niet naar de Scapino gaan om een degelijke broek te kopen die nog geen 10% kost van de aanschafprijs van een n?t zo degelijke broek van Replay of Armani.

Tekhead    posted on 30-05-2010 04:11
Poster: Kevinova
Dit is net zoiets als waarom er maar 1 Monopoly fabriceert....

Apple heeft nog altijd niet alle facciliteiten als windows. Heel erg veel grote bedrijven werken nou eenmaal met windows en daarom zullen die nooit een overstap doen gezien de software die hun gebruiken niet door Apple word ondersteunt. Ofwel er zal altijd een gigantische markt voor mister Billy blijven gezien wij particuliere gebruikertjes niets zijn vergeleken met grote bedrijven.
En dan maken ze ook nog eens om de zoveel jaar een niewe OS waardoor ze weer een piekverkoop hebben.

Apple maakt veel spullen en software wat aan voornamelijk particulieren verkocht word. Deze groep wil het liefst niet te veel betalen al vind ik dat zelf bij Apple vaak wel. Het werkt stukke stabieler maar toch zit er vaak een addertje onder het gras waardoor je het moet vernieuwen. Ik heb nu al bij 3 Ipods gehad dat hij na 2 jaar kaduuk zij. En ja dan koop je maar een nieuwe he. Dit soort dingen zal de consument toch in gaan zien en misschien overwegen terug naar het oude te gaan.

Ik zelf werk dagelijks met allebij en ja, als je er niet teveel aan verkloot doet allebei het evengoed.

Sorry voor de opmerking, maar hoe oud ben jij ? of jonger dan 12 of ouder dan 70, want anders zou je al wel gehoord hebben van de Macs met de Intel processor waarmee je de PC software probleemloos kan gebruiken, maar wss is windows for mac jou ook niet gekend ? Het is niet juist wat je aanhaald dat Apple alleen maar particulieren als doelgroep heeft, en altijd gehad heeft, integendeel zelfs, apple heeft altijd de referentie geweest in de grafische en media sector, en zijn daar altijd marktleider in geweest, het is Microsoft dat?met Windows de particuliere markt is gaan bewerken en alle concurrenten in deze niche heeft weggeblazen, behalve Apple, juist omdat ze een andere doelgroep aanboorde, maar ondertussen is apple ook suc6vol geworden in de Windows doelgroep. En mensen die niet of miniem willen betalen aan hard en software zijn niet de Apple maar de PC klanten, want het illegaal copieren en downloaden is een PC cultuur en geen Mac cultuur. Dat je al 3 ipods hebt gehad die stuk zijn, zegt meer over jezelf dan over de Ipod.
Dj_Fantasy    posted on 30-05-2010 09:10
3 ipods stuk in in 6 jaar?
Ik heb ook 3 ipods gehad:
De eerste heeft inderdaad 2 jaar mee gegaan (1st gen ipod mini)
De tweede heeft een goed half jaar mee gegaan (2de gen ipod shuffle)
De derde ben ik nog steeds mee bezig en zit ondertussen aan zijn 4de levensjaar (5de gen ipod video)
Dus je doet zelf met je spullen hoelang je wilt, ik kies voor een ipod altijd vanwege de goede bouwkwaliteit.

De bouwkwaliteit en de makkelijke besturing van de Ipod heeft mij ook overtuigd om mijn macbook white te kopen vorig jaar. Heb er nu nog steeds geen spijt van.
Trouwens als je er op let, dan merk je ook hoeveel mensen ook apple producten hebben!
Ja het is een stijgende trend, ja zijn duur in aankoop van systemen + accessoires. Maar ik moet zeggen, ik geef liever 1000 euro uit aan een macbook white, waarvan ik weet dat hij mij niet laat vallen tijdens een gig vanwege extreem goede OS en bouwkwaliteit van de laptop en dat ik hier ook nog eens een jaar of 4-5 mee kan doen.
Dan een windows vista (toen) te kopen van 1000 euro, waarbij ik al vrees of ik ermee naar een gig kan gaan, en al helemaal of ik die 5 jaar ermee haal.

Mensen, uiteindelijk is dit een discussie zoals een ander. Hier is geen winnaar in!!
Er zullen altijd pro en contra zijn voor windows en pro en contra voor macintosh.
We hebben hier zoveel al over gediscussieerd, en weten goed genoeg dat dit in een slotje gaat uiteindigen.
Ik hoop wel dat we wat vriendelijk tegen elkaar blijven..
dj2dj.nl
Gery    posted on 30-05-2010 11:09
of het nu een ipod of andere mp3 speler is, bij frequent gebruik in je broekzak, rugzak, in contact komen met vocht, laten vallen, extreme situaties is het vrij verwonderlijk dat die apparaten reeds zo lang meegaan Happy, laughing

mijn eerste iPod heeft het ook een goede twee jaar uitgehouden en heeft uiteindelijk de geest gegeven na een val waarbij de harde schijf niet overleeft heeft.. mijn schuld dus. niet die van de fabrikant.
DJ - Producer
Ilja    posted on 30-05-2010 11:24
@Stagiar

Kleine pikkie heb je zeg, ?dat *apple Rulez* ?was gewoon als een grap erbij gezet. ? Dat heb ik toch in een post erna erbij gezet, met een Emotion. ??

Ontopic:

Daarnaast dit is Microsoft's eigen schuld, zij gaven als maar geen gehoor over klachten over vooral windows Vista. ?
In plaats van om een nieuw service pack voor uit te brengen om alle bestaande klachten te verhelpen komen ze weer het geweldig dure windows 7, en het gedoe begint opnieuw. ? ?

Daarom gooien veel consumenten handdoek in de ring en geven microsoft de vinger en kopen een mac die wel fatsoenlijk wordt ondersteund en veel langer meegaat dan windows. ? ?

Daarnaast geldt het ook voor windows mobile, mensen zijn het zat dat een mobiel operationeel systeem dat leven makkelijker moet maken, het alleen maar irritanter maakt, dus denken ze bij zichzelf, als we toch een mac hebben, waarom dan niet een iPhone die feilloos met Apple OS samengaat en ook jaren na aanschaf van product nog steeds ondersteund wordt. ?

Ik ben overgestapt naar de MAC omdat ik schijtziek werd van om de dag inti-virus en anti-spyware te laten draaien, die ervoor zorgden dat in de tussentijd geen enkel ander programma feilloos gedraaid kon worden. ? ??

En ik weet nog steeds niet over welke vrijheden jullie het hebben met windows, ik heb zo veel vrijheid als ik wil op mijn MAC.?
Flaged
Stagiar    posted on 30-05-2010 11:41
Poster: Ilja
@Stagiar

Kleine pikkie heb je zeg, ?dat *apple Rulez* ?was gewoon als een grap erbij gezet. ? Dat heb ik toch in een post erna erbij gezet, met een Emotion. ??

Het feit dat je over de lengte van mijn puddingbuks begint zegt al genoeg over hoe jezelf?Cool

Houd er rekening mee dat je op een forum zit, de algemene interpretatie is hier heel anders. Een emoticon heeft geen waarde in een serieuze discussie.
Kevinova    posted on 30-05-2010 12:46
Loopt weer lekker uit de hand he dit topic, enne Tekhead als we zo gaan beginnen kan ik jou ook wel ff de grond in boren hoor.
Natuurlijk weet ik van de intel processors waarmee je pc software kan draaien. Dit is alleen niet aandoende voor grote bedrijven. En dat windows for mac is ook niet aandoende. Je moet Windows en Mac gewoon appart houden. Werkt nog altijd het beste.
Enne hoe oud was jij dan? 120? Of onee je bend natuurlijk 'DE GOD' dus al eeuwen oud.

Je ziet maar weer hoe groot de 'mac lovers' weer zijn in dit topic net zoals de 'pioneer lovers' op dit forum. Slachtoffers van de merkenindustrie. Mac en Windows hebben allebij hun eigen kenmerken en daarom werkt de een liever met mac dan met windows. Ja je ziet het goed, ik schrijf ze nu zonder hoofdletter.
En dat die Ipods zo makkelijk stuk gaan, ja dat komt echt niet omdat ik er ruw mee omga hoor. Dat is gewoon het leuke wat Apple je flikt met het updaten. Op geven moment is het voor hun weer tijd dat JIJ een nieuwe koopt. Dat is slimme marketing. Net zoals Sony en de playstation die 1dag na de garantie problemen gaat vertonen.

En voor de gene die oh zo stellig beweren dat Mac nooit vastloopt. Kom gezellig langs op het Grafisch Lyceum Amsterdam. Het enige wat we op mijn afdeling daar nog doen met Mac is Protools, Logic en Final Cut Pro.

Enne, was jij niet diegene die als een schoothondje bij Tiesto zat? In sportpaleis...
Jammer dat ik je niet backstage ben tegengekomen want dan had je me eens echt leren kennen. Het geluid vond je maar wat leuk he?
Tekhead    posted on 30-05-2010 12:53
Poster: Snaad

Maar inderdaad, Apple moet het meer van de 'kortere' succes hebben. Neemt trouwens niet weg dat ze het briljant hebben gedaan en ik zie het nog wel ff zo blijven. Zeker met de iPad, die ik zeker ook ga kopen, blijven ze nog wel ff staan.

Wat bedoel je met 'kortere succes' Snaad ?
Als je al meer dan 25 jaar succesvol als enige stand hebt gehouden tegen Microsoft, die met een 'het doel heiligt de middelen' aanval politiek om zo het absolute monopolie te veroveren, en meer nog, jaar na jaar een deel van Gates & Co z'n marktaandeel binnenrijft, kan je toch niet spreken over een 'korter succes' ! Ik ken persoonlijk heel wat Windows gebruikers die zijn overgestapt naar Mac, en heb er nog geen enkele zien teruggaan naar Windows, grote marktonderzoeken bevestigen het keer op keer dat Mac een zeer trouwe en ook wel fanatieke aanhang heeft, in tegenstelling tot de pc gebruikers, die zoals in Duitsland vooral, met aanzienlijke aantallen ook naar Linux overstappen. Het grote verschil tussen?Apple en Microsoft in visie is simpel, Jobs?heeft nooit oog gehad voor?'hoe slecht de andere wel zijn' maar enkel hoe goed zijn we zelf, hoe kunnen we ons nog verbeteren, en hoe zorgen we ervoor dat nieuwkomers ons trouw blijven ! Vergeet niet dat microsoft?geen pc's moet ontwerpen en produceren maar z'n tijd bijna volledig aan hun stuurprogramma kan? besteden, tegenover Apple die ervoor moet zorgen dat al hun produkten van soft tot hardware, tools en gadgets, de kwaliteit, stabiliteit, en functionaliteit krijgen om het Apple logo te mogen dragen, komt daarbij nog eens dat Jobs en z'n R&D bijna elk jaar een innoverend produkt op de markt brengen, en dat ze de hoge verwachtingen altijd waarmaken, met een stabiel top imago tot gevolg. Apple heeft nooit de aanval tegen Windows ingezet, heeft nooit?de concurrentie?in een slecht daglicht willen stellen, maar heeft door bovengenoemde visie en innovatie ervoor gezorgd dat de concurrentie het tegenovergestelde resultaat haalde van hetgeen ze dachten te behalen, en daarom vind ik dat Steve jobs het grootste respect verdient dat hij? en z'n team dat steeds weer kan bewerkstelligen.?
Vassilli    posted on 30-05-2010 12:57
@Kevinova
het is iPod niet Ipod... Winking my eye
Ilja    posted on 30-05-2010 12:57
@Kevinova

Je praat Peop. ? Ik heb mijn iPod touch 1st gen bijna 3 jaar gehad, en daarna heb ik hem doorverkocht, en ik update hem altijd naar nieuweste software en werkte zonder problemen. ??

Daarna heb ik heel kort een iPod photo gehad ( een apparaat van 6 a 7 jaar oud ) en die werkte helemaal perfect ( zelfs na een update ), ik heb hem alleen weg gedaan omdat ik toch een iPod wou dat video's afspeelt. ?

*Enne, was jij niet diegene die als een schoothondje bij Tiesto zat? In sportpaleis...*
Jezus wat ben jij een kansloze type, zeker jaloers dat je er niet bij kon.?Cool
User edit by Ilja on 30-05-2010 @ 12:58:10 (3%)
Flaged
Vassilli    posted on 30-05-2010 12:58

Haha true!!
Dj_Fantasy    posted on 30-05-2010 13:06
*Enne, was jij niet diegene die als een schoothondje bij Tiesto zat? In sportpaleis...*
Jezus wat ben jij een kansloze type, zeker jaloers dat je er niet bij kon.?Cool

Kevinova was daar aan het werk Ilja..
dj2dj.nl
Ilja    posted on 30-05-2010 13:08
ja en ? ?schoothondje van Tiesto iemand noemen, dan ben je in mijn ogen een misselijke kwal.

289 Users online: 143 Guests (146 Unknown)
Pages generated today : 21.744
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.428.378