Ableton Live 8 Sidechain Compression
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Camino    posted on 29-05-2010 09:40
Ik ben pas een aantal dagen bezig met Ableton Live 8 Suite, dus m'n excuses als dit een heel erg newbie vraag is. Ik vroeg me af hoe jullie tewerkschieten met de compressie van jullie basslines zodat de kicks er duidelijk doorkomen. Nu gooi ik er een compressor over met sidechain input van mijn kick kanaal. Is het echter mogelijk om enkel de lage frequenties te compresseren? Zeg maar alles onder 300hz compresseren van mijn basslines maar alles boven die cutoff ongecompresseerd door te laten. Gebruik ik een combinatie van een HP filter en een compressor? Hoe map ik dit allemaal? Alvast bedankt!
User edit by Camino on 29-05-2010 @ 09:41:37 (3%)

What do you think about Ableton Live 8 Sidechain Compression ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 29-05-2010 10:08
Je zou de sidechain compressie kunnen laten zoals hij nu is op je bassline en dan een send gebruiken in combinatie met een high pass filter. Let wel op dat je send voor de effecten werkt.
Bouncy    posted on 29-05-2010 10:19
Euh, ik neem aan dat je kick in je sublaag gebied zit en je bassline gewoon in het laag?

Probeer eens om je kick de ruimte te geven in het gebied 20-100hz, en je bassline ruimte te geven in het gebied 125-300 (ofzoiets, even luisteren wat het mooiste klinkt)

Sidechain compressie vind ik een beetje overdreven...
Camino    posted on 29-05-2010 15:52
Heb het nu alsvolgt gedaan: bassline wordt verstuurd naar send A en send B. Eerst komt het geluid dan door filters (lowpass en highpass respectievelijk, met een beetje overlap) en dan een sidechain compressor op return A. Het oorspronkelijke signaal wordt volledig gemute, enkel de effect returns zijn te horen. Doe ik het nou juist of is dit nogal omslachtig?

This is an old Topic

No new postings for 5.572 days.
 Post CommentThat would be 185.7 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

253 Users online: 190 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 2.244
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.789